Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Weer met onze pubers op reis in augustus 2016

Discussie gestart

Elfje

Het is al weer een aantal jaren geleden dat ik hier wat gepost heb. Het is ook even lang geleden dat we in de VS geweest zijn. Hoogste tijd om daar verandering in te brengen. Na een rondreis in het oosten, bezoek New York en een rondreis in het westen gingen de meeste stemmen hier in huis naar wederom een rondreis in het westen. Deze keer met Yellowstone! Onze pubers zijn inmiddels 14 en 17 jaar oud. Ze zijn gewend om rond te reizen en hebben er zin in!

De voorlopige planning:

Dag  1: Aankomst LA
Dag  2: LA
Dag  3 :Vertrek naar San Diego
Dag  4: San Diego
Dag  5: Vertrek naar Palm Springs
Dag  6: Vertrek naar Las Vegas
Dag  7: Las Vegas
Dag  8: Vertrek naar Zion
Dag  9: Zion
Dag 10: Vertrek naar Salt Lake City
Dag 11: Salt Lake City
Dag 12: Vertrek naar Jackson Hole
Dag 13: Vertrek naar Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Vertrek naar Twin Falls
Dag 16: Vertrek naar Lake Tahoe (lange rit, volgens mij niet zo veel te zien/doen onderweg dus vandaar deze keuze)
Dag 17: Lake Tahoe
Dag 18: Vertrek naar San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: Vertrek naar Amsterdam

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. We zijn op diverse bestemmingen al eerder geweest maar zoals onze kinderen zo treffend zeiden: We gaan ook al jaren naar Italie  ;D en dat is ook nog steeds leuk!


#1 - 31-03-2016, 12:03 uur

Old Faithful

Tja, dat Amerika virus. Het blijft lange tijd rustig maar dan steekt het toch weer de kop op.  ;)
Ik krijg de indruk dat m.n. Yellowstone deze keer een belangrijk onderdeel is. In mijn ogen is dan twee overnachtingen niet genoeg. Yellowstone is een heel groot park, alleen de rondweg in het park is al 250 km. Drie overnachtingen lijkt mij toch wel het minimum. Voor Grand Teton heb je ook weinig tijd maar dat kan als je niet (veel) in het park wilt wandelen.

Verder betekent de combinatie van kuststeden als San Diego, Los Angeles en San Francisco met Yellowstone dat je veel kilometers gaat rijden, zonder dat je mooie Highway One langs de kust rijdt. Die twee dingen combinerend zou mijn voorkeur uitgaan naar een one way Salt Lake City - San Francisco (of andersom), zoals in de route hieronder. Je krijgt dan wel te maken met achterlatingskosten voor de auto, maar die verdien je voor een deel terug door het minder aantal kilometers. Als de vliegtickets al geboekt zijn, vervalt deze optie natuurlijk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#2 - 31-03-2016, 12:36 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik denk, net als Old Faithful, dat je je verkijkt op de grootte van Yellowstone.

Je rijdag van Twin Falls naar Lake Tahoe is 840 km en dat is volgens Google Maps 8 uur rijden.
Die 8 uur is excl plas- rust- lunch- en andere pauzes.  Dat wordt een heeeeeeel lange rijdag dus.

Gezien de beperkte tijd die je hebt vind ik, ook net als Old Faithful, zowel je startplaats (LA) als de plaats waar je eindigt (SF) niet goed gekozen.
Vanaf San Diego, de meest zuidelijk gelegen plaats die je bezoekt, naar Yellowstone is het 1720 km.
Als je nog geen vliegtickets hebt kun je m.i. beter naar Salt Lake City of naar Las Vegas vliegen.
#3 - 31-03-2016, 13:02 uur
« Laatst bewerkt op: 31-03-2016, 14:10 uur door Cees A »

Elfje

Ik begrijp jullie reacties dat het heel veel is. Het 'probleem' is dat we de reis zo afwisselend mogelijk willen maken. Zouden wij met z'n tweeen reizen dan zouden we ons beperken tot het deel bij Yellowstone. Echter doen we onze kinderen geen plezier met, in hun woorden, 'alleen maar stenen'  :lol: . Omdat we meestal vroeg op pad gaan en geen grote wandelingen/trektochten gaan maken hoopte ik dat het toch wel te doen zou zijn zo. Ik heb er namelijk al een en ander tussenuit gehaald  :oops: . Wij zijn geen mensen die uren of dagen hetzelfde willen doen. Dan komen we liever nog een keer terug. Yellowstone zijn we eerder geweest, maar toen nog zonder kinderen dus laaaang geleden ;-).

San Francisco is wel een soort van must. We houden erg van die stad, zijn er meerdere malen geweest maar hebben nog niet over de Golden Gate gefietst!

Onze kinderen zijn het gewend om rond te reizen. Toen ik ze vertelde dat er wel reisdagen tussen zitten waarin we een uur of 5 in de auto zitten en 1 dag zelfs veel langer haalden ze hun schouders op met de woorden: in de auto is het toch ook gezellig  ;)
#4 - 31-03-2016, 13:45 uur

Dirc

Hoi,

Er zijn diverse routes te bedenken waar je veel meer uit kunt halen dan hetgeen je probeert te doen nu. Natuurlijk moet je dan zaken gaan schrappen, maar uiteindelijk levert het meer kwaliteit op.
Je hebt het over reisdagen van 5 of 6 uur wat de kinderen en jullie niet erg vinden, maar houdt er rekening mee dat het dus 5 of 6 uur pure reistijd is zonder lunch, tanken, een keer uitstappen etcetera. Dit houdt dus in dat je om 8:30 vertrekt en om 14:30 aankomt zonder dat je ook maar 1 keer bent uitgestapt, hebt getankt of gegeten en dus niets hebt gezien.
Doe je dit wel dan kom je snel aan een uurtje lunchen, een keer of 5-6 uitstappen (wij doen dat liever veel vaker maar goed) á 30 minuten. Dan ben je dus op plaats van bestemming om 18:30 en moet je nog inchecken en avondeten. Dan heb je dus nog niets gezien op je plaats van bestemming.

Mijn eerste reis was met een groep vrienden, allemaal (oke semi) volwassen. We hebben zeer veel gereden en ook vaak even uitgestapt, foto's gemaakt en hup weer verder. Je merkt dan na een week of 2 dat je verzadigd raakt en niets meer opneemt. Het gaat gewoon te snel. Ik heb dezelfde reis later opgesplitst in 2 aparte reizen met wat overlap en wat nieuwe dingen. Hierbij juist overal wat meer tijd voor genomen. Dit geeft veel meer het vrije amerika gevoel en je onthoudt ook nog eens veel meer details dan alleen de highlights die je ook op google terug vind.

Je geeft ook aan dat jullie niet echt lange wandelaars zijn. Wij zijn ook geen mensen die iedere trail willen lopen in een park en ieder hoekje willen kennen. Maar als je dan in een park 1 of 2 wandelingen uit kiest dan wil je ook wel de mooie.
Pak nu de Panorama Trail in Yosemite. Prachtig, maar kost je wel een dag.
Neem je de Emeralds in Zion dan ben je inclusief shuttle ook een paar uur bezig.

Hetzelfde geldt voor de steden. Je rijdt niet 'even' naar Santa Monica, Venice, Universals, Disney, Walk of Fame. Dit moet je toch echt zien als bezigheden voor een dagdeel.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet als je heel je route van achter glas wilt zien, maar dan is een laptopscherm vele malen goedkoper.


Schrijf je jullie route uit, zoals ik hem qua dagbesteding zou doen, dan zie je hoeveel dagen dit zou kosten. En dan ben ik nog niet iemand van dit forum die overal lang de tijd voor neemt. Ik heb er meteen een paar opmerkingen bij geplaatst.
Citaat
Dag  1: Aankomst LA
Dag  2: LA
Voor Santa Monica, Walk of Fame, Griffith, the Grove, Venice beach, Hollywood sign zonder spannende wandelingen heb je al snel 2 dagen nodig. Ga je dan ook nog naar Universals (1 dag) en Disney (1-2 dagen) dan ben je dus wel even bezig in LA
Dag  3 :Vertrek naar San Diego
Dag  4: San Diego
Wil je naar OldTown, shopping Mall, strand, het schiereiland etc. etc. kun je makkelijk 2-3 dagen vullen.
Dag  5: Vertrek naar Palm Springs
Deze wil je via Temecula via de 79, 371 en 74 rijden. Wellicht nog de Aerial naar Mt. San Jacinto
Dag  6: Vertrek naar Las Vegas
Dit is minimaal 4 uur pure rijtijd.
Dag  7: Las Vegas
1 dag Vegas geeft je net tijd om even je eigen hotel te bekijken. Laat staan dat je een of meerdere wandelingen over de Strip kunt doen, bij het zwembad kunt kunt liggen of naar iets als een optreden kunt gaan. Ik was hier vorig jaar 5 dagen en had nog tijd te kort.
Dag  8: Vertrek naar Zion
Je komt langs de Valley of Fire. Zonde om niet te doen. Zelf ben ik er te vaak langs gereden.
Dag  9: Zion
Dag 10: Vertrek naar Salt Lake City
4,5 uur pure rijtijd.
Dag 11: Salt Lake City
Dag 12: Vertrek naar Jackson Hole
Dag 13: Vertrek naar Yellowstone
Ik ben geen Yellowstone export, maar zoals je wellicht gelezen hebt gaat de weg er als een '8' doorheen. Dit betekent dat je niet zomaar op 1 plek kunt blijven en alles kunt zien. Cees heeft hier al meer over geschreven, maar als je de ervaringen van forumgenoten erbij pakt wil je zeker 3 of 4 dagen hier zijn
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Vertrek naar Twin Falls
Ik neem dan aan vanuit West Yellowstone. Dan is het 4 uur rijden als je nergens meer stopt.
Dag 16: Vertrek naar Lake Tahoe (lange rit, volgens mij niet zo veel te zien/doen onderweg dus vandaar deze keuze)
7,5 uur rijden. Als je nog wilt plassen, tanken en eten en alleen maar achter glas wilt zitten dus een volle dag.
Dag 17: Lake Tahoe
Dag 18: Vertrek naar San Francisco
En deze dag rij je weer 4 uur.
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: Vertrek naar Amsterdam

Let wel dit is niet bedoeld om je route af te kraken maar om inzicht te geven. Je kunt ook eens je route uitzetten op roadtrippers.com of google maps dan zie je hoe groot deze is. Ik ga nu geen hele voorstellen uitschrijven omdat jullie zelf zullen moeten kiezen maar ik zou gaan voor bijvoorbeeld een van deze opties:
-Vegas - Grand Canyon - (eventueel Page) - Moab - Yellowstone - SLC
-San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles - San Diego

Je kunt daar natuurlijk diverse variaties op los laten, maar hou het realistisch.
#5 - 31-03-2016, 15:43 uur

Hans B

Erg jammer om het op deze manier te doen.
Ik ben het eens met voorgaande schrijvers.

Voor mensen die Yellowstone / Grand Teton bezoeken zeg ik altijd; trek er maar één volle week voor uit, gerekend vanaf vertrek en terug in Salt Lake City.
#6 - 31-03-2016, 16:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jetusa

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties. Ook als je minder plaatsen aandoet kan je de gewenste afwisseling tussen steden en natuur behouden. En ook al vinden de kinderen het niet erg om lang in de auto te zitten (de mijne hebben er ook geen moeite mee), het is toch jammer als je op plaats van bestemming steeds net tijd tekort hebt.
#7 - 31-03-2016, 16:45 uur

Dirc

Nieuw!
Trouwens, exact dezelfde reactie van TS staat ook hier:
<<knip>> dat mag natuurlijk niet. Laten we het houden op "het concurrerende forum"
Volgens mij gaat de discussie daar verder.
#8 - 31-03-2016, 18:50 uur
« Laatst bewerkt op: 01-04-2016, 15:31 uur door Dirc »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15