Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wegen opening Yellowstone voorjaar

Discussie gestart

Wop

Op http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm lees ik onderstaande info mbt de wegopening in Yellowstone voor 2014.

Citaat
2014 Spring Road Vehicle Opening
Please note that the road between the North and Northeast entrances is open to wheeled vehicles year-round.


•April 18: Mammoth to Old Faithful; Madison to West Entrance; Norris to Canyon.
•May 2: Canyon to Lake; Lake to East Entrance (Lake is one mile south of Fishing Bridge).
•May 9: Lake to South Entrance; West Thumb to Old Faithful.
•May 23: Tower Falls to Canyon (Dunraven Pass); Beartooth Highway.
 

Nu heb ik op mijn (voorlopige) planning een bezoek aan dit nationale park staan van 27-04 t.m. 01-05  (Cody -> Jackson). Ik kan helaas niet schuiven met de data, daar ik anders niet op tijd op mijn eindbestemmming ben. Gelet op het feit dat het er nu uitziet dat alleen Mammoth to Old Faithful; Madison to West Entrance; Norris to Canyon en de East entrances tot Mammoth Hot Springs open zijn, vraag ik mij af of het zinvol is Yellowstone in de planning te laten staan.

Ik heb een alternatieve route naar Salt lake City vanaf Badlands (Go or no go punt mbt Yellowstone) die loopt via Dever, Moab. Ook genoeg moois te zien daar. Wat adviseren de forumleden? Ik besef dat de data kunnen wijzigen (in voordeel of nadeel) maar gelet op de wegen de open zijn is het dan nog de moeite Yellowstone te bezoeken of kunnen we dit beter een keer plannen in een latere periode van het jaar?
#1 - 20-01-2014, 13:21 uur

Marianne

Hallo Wop,
het was al eerder aangegeven dat het erg vroeg is en dat er wegen afgesloten zullen zijn. Vanuit Cody zul je de noordoostingang moeten nemen, maar dat is niet zo erg. Mammoth en Old Faithful zijn in principe wel bereikbaar. En je kunt naar Norris en Canyon. Je zult echter niet naar Grand Teton kunnen rijden dus je moet van West Yellowstone naar Jackson.

Je alternatieve route is ook mooi denk ik. Schrijf eens beide alternatieven uit, per dag, dat maakt het makkelijker te vergelijken. Colorado is ook mooi hoewel je daar ook niet overal zult kunnen rijden. Ik denk dat Moab heel erg de moeite is in die tijd van het jaar.

Marianne
#2 - 20-01-2014, 23:05 uur

Wop

Je alternatieve route is ook mooi denk ik. Schrijf eens beide alternatieven uit, per dag, dat maakt het makkelijker te vergelijken. Colorado is ook mooi hoewel je daar ook niet overal zult kunnen rijden. Ik denk dat Moab heel erg de moeite is in die tijd van het jaar.

Marianne

Hoi Marianne,

Klopt dat het al eerder aangegeven was, maar nu was mij tijdspad wat concreter. En ja , die twijfels he...    Dat Moab heel erg de moeite is in de tijd van het jaar weet ik, ben er eerder geweest. De temperatuur is ook een stuk aangenamer.  Blijft het feit dat ik nog nooit in Yellowstone ben geweest en dat dit hoog op de lijst staat. Mezelf kennende, mochten we voor de alternatieve route kiezen, zal het er vast nog wel eens van komen ;-)

Ik zal mijn routes naast elkaar neerliggen en een ander topic.
#3 - 21-01-2014, 08:23 uur

Old Faithful

Heb je de mogelijkheid het open te laten en de beslissing ter plaatse te nemen? Als de bezienswaardigheden in Yellowstone goed bereikbaar zijn, zou ik dan voor dit park kiezen en anders voor Moab.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 21-01-2014, 11:23 uur
Groet,

Old Faithful

svenn

Vanuit Cody zul je de noordoostingang moeten nemen, maar dat is niet zo erg.

Helaas, ook dit kan niet. De Noord-oost ingang is niet bereikbaar vanuit het Noord-oosten, alleen van (jawel) Gardiner, aan de andere kant van Yellowstone.
De Wyoming 296 Hwy opent normaal gesproken pas na het eerste weekend van mei. De Beartooth Hwy die opent pas vanaf de vrijdag voorafgaand aan Memorial day.
Dit betekent dat je in jou periode alleen Yellowstone in kan vanaf West Glacier of Gardiner.

Is het de moeite waard? Jawel, het wordt altijd gezegd dat deze periode een van de mooiste is, ook wat betreft wildlife.

Groetjes, Svenn

#5 - 21-01-2014, 13:48 uur
ondanks dat het koud is, is het toch koud

Marianne

Je hebt helemaal gelijk. Ik had niet gedacht dat die weg ook zo laat open zou gaan.
De tip van Old Faithful is een goede. Ik neem aan dat er niets gereserveerd hoeft te worden dus de uiteindelijke route is prima op het laatste moment te bepalen.

Marianne
#6 - 21-01-2014, 15:30 uur

Wop

Jullie maken het mij er niet gemakkelijker op ;-)

Zie tweede optie in dit topic.
#7 - 12-02-2014, 21:55 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2014, 21:57 uur door Wop »

Tet14

Met Rocky Mountains zal je hetzelfde probleem hebben in mei. En het is niet verstandig om via Nederland te rijden en dan terug naar Denver als je daarna naar Moab gaat.
#8 - 12-02-2014, 22:56 uur

Wop

Met Rocky Mountains zal je hetzelfde probleem hebben in mei. En het is niet verstandig om via Nederland te rijden en dan terug naar Denver als je daarna naar Moab gaat.

OK.. Ik nijg er steeds meer naar om deze opties (Yellowstone, RM) te bewaren voor een volgende keer ...  :) Of Nederland er gewoon uit laten?

Reageren graag hier, anders wijken we teveel van het originele topic af in dit draadje  :afro:
#9 - 13-02-2014, 08:18 uur

Marianne

Je maakt het zelf niet echt overzichtelijk met meerdere topics.  :)
Nederland is niet het probleem, maar die ene nacht RMNP is gewoon niet handig. Als je dat doet is het het mooiste om door het park te rijden en dan door naar Moab en niet meer terug naar de oostingang.

Marianne
#10 - 13-02-2014, 12:09 uur

Wop

Je maakt het zelf niet echt overzichtelijk met meerdere topics.  :)
Marianne

Dit topic ging dat ook over de  Wegen opening van Yellowstone in het voorjaar.. Ik heb mijn keuze wat dat betreft gemaakt. We zullen Yellowstone overslaan en bewaren voor een volgende keer. :'(
#11 - 13-02-2014, 18:17 uur

Tet14

Ook Trail Ridge Road door RMNP kan nog gesloten zijn.
#12 - 13-02-2014, 21:51 uur

Wop

Hi Tet,

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en deze route opgesteld. Dat zal de leidraad gaan worden.
#13 - 13-02-2014, 23:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15