Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wegenkaarten west amerika?

Discussie gestart

lien

hallo,

Voor onze rondreis door het westen (LA, san diego, las vegas, grand canyon, bryce canyon, zion, death valley, yosemite, san francisco) zijn we van plan om zelf met een huurauto rond te trekken.  heeft er iemand een idee hoe ik aan duidelijke kaarten kan geraken van west amerika? (of van enkele plaatsen afzonderlijk)?  

ik heb ook eens een routeplanner bekeken, die mij wist te vertellen dat we over de afstand tussen grand canyon en bryce canyon maar liefst 9u en een half zouden doen! (475km) wie heeft hier ervaring mee? want voor een kleine 500 km lijkt me dit toch wel veel...

alvast bedankt!
#1 - 20-02-2005, 16:47 uur

Ebelix

Maar het klopt wel. Er is geen Interstate tussen de grand camyon en Bryce. Verder moet om diverse canyons heen rijden, Diverse gebergte passeren, enz. Het is geen rechte weg en je kan er niet snel rijden. Max snelheid is ongeveer 60 mile per uur. Het beste is een overnachting te nemen in Page of in Kanab. In Page kan je een bezoek brengen aan Antilope canyon en in Kanab kan je oude filmsets bekijken.

Om aan gedetaileerde kaarten te komen raad ik je aan om eens op www.randmcnally.com te kijken. Deze fabrikant van kaarten geeft bezoekers ook de gelegenheid om een reis te plannen.

De fysieke kaarten zou ik kopen in Amerika bij de eerste Wallmarkt die je tegen komt. Je kan ze hier bij de ANWB kopen maar dan zijn ze 10 keer zo duur als in Amerika.
#2 - 20-02-2005, 18:46 uur
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 18:46 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Norbert

Om aan gedetaileerde kaarten te komen raad ik je aan om eens op www.randmcnally.com te kijken. Deze fabrikant van kaarten geeft bezoekers ook de gelegenheid om een reis te plannen.

De fysieke kaarten zou ik kopen in Amerika bij de eerste Wallmarkt die je tegen komt. Je kan ze hier bij de ANWB kopen maar dan zijn ze 10 keer zo duur als in Amerika.

Voor wat betreft het plannen van een trip is de site van Rand mcnalley inderdaad een aanrader. Voor wat betreft het kopen van wegenkaarten, dit zou ik niet doen. Als je lid bent van de ANWB, kun je op vertoon van je lidmaatschapskaart bij elke AAA-vestiging (Amerikaanse ANWB) gratis wegenkaarten krijgen van de staten waar je doorheen wilt reizen. Tevens krijg je ook nog een tourbook van elke staat (Van Californie zelfs 2, Noord en Zuid Californie) waar informatie over de staat in staat en per plaats hotels en restaurants, met de prijs die ze vragen voor een kamer. Ook kun je in het boek zien hoe luxe het hotel is. Tevens krijg je ook nog een kaart van de hele route die je wilt reizen, apart afgedrukt en gebonden voor jou.

Ik zou dan ook iedereen aanraden om even wat tijd hiervoor uit te trekken, je hebt er alleen maar gemak van, en omdat we Hollanders blijven is het ook nog eens gratis!!  ;D ;D
#3 - 20-02-2005, 18:50 uur
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 18:52 uur door Norbert »

Jez

En als je geen lid bent van de ANWB?
#4 - 20-02-2005, 18:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

lien

Citaat
en omdat we Hollanders blijven is het ook nog eens gratis!!  
...en als je geen Hollander bent?  ;) Maar ok, een Antwerpenaar is ook blij met alles wat gratis is...  ;D
#5 - 20-02-2005, 19:01 uur

Mississippi


heeft er iemand een idee hoe ik aan duidelijke kaarten kan geraken van west amerika? (of van enkele plaatsen afzonderlijk)?  


In speciale kaarten winkels kan je kaarten van "Hildebrand's TravelMaps" kopen. Ik weet niet of er een in Antwerpen zit.
Het goedkoopst is het om bij binnenkomst van een staat even bij een Tourist Information Center te stoppen. Een State map en andere informatie is gratis. Zoals Ebelix al opmerkte, je kan ook de RAND McNALLY atlas bij wal*mart kopen voor $4.97.
Weet je ook waar alle wal*mart winkels zitten  ;)

De standaard RAND McNALLY is ook in Europa te koop. Die is wel duurder, maar dan heb je tenminste voorpret!




#6 - 20-02-2005, 19:54 uur
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 19:55 uur door Mr Mississippi »

Bakvet

Ik zou willen adviseren om naar b.v. de Fnac gaan en daar de Rand McNally Road Atlas '05 aan te schaffen. Er zijn diverse edities, maar de "gewone" editie is het best bruikbaar. Hij is ook te bestellen via proxis.be, ISBN  0528845403.

Wie lid is van Touring Club Belgium kan ook die gratis kaarten afhalen bij Tripple A. Die zijn echt supergoed, maar probeer maar eens een kantoor van de AAA te vinden als je nog nooit in de VS geweest bent.

De kaarten in de Road Atlas zijn zeker en vast geschikt voor het plannen van een mooie route.
#7 - 20-02-2005, 20:38 uur

Jez

Ik ben zelf nogal tevreden over de Road Atlas van National Geographic. Ik weet alleen niet zeker of die in Nederland te koop is; hij lag in elk geval ca. 2 jaar geleden bij De Slegte.
#8 - 20-02-2005, 21:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert



Wie lid is van Touring Club Belgium kan ook die gratis kaarten afhalen bij Tripple A. Die zijn echt supergoed, maar probeer maar eens een kantoor van de AAA te vinden als je nog nooit in de VS geweest bent.

Bij de receptie van het hotel gewoon even vragen waar je de AAA kunt vinden.
#9 - 21-02-2005, 18:51 uur

Jez

Ja maar, als je geen lid bent van de ANWB, kun je dan wel bij de AAA terecht?
#10 - 21-02-2005, 20:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

renellen2001

hallo,

Voor onze rondreis door het westen (LA, san diego, las vegas, grand canyon, bryce canyon, zion, death valley, yosemite, san francisco) zijn we van plan om zelf met een huurauto rond te trekken.  heeft er iemand een idee hoe ik aan duidelijke kaarten kan geraken van west amerika? (of van enkele plaatsen afzonderlijk)?  

ik heb ook eens een routeplanner bekeken, die mij wist te vertellen dat we over de afstand tussen grand canyon en bryce canyon maar liefst 9u en een half zouden doen! (475km) wie heeft hier ervaring mee? want voor een kleine 500 km lijkt me dit toch wel veel...

alvast bedankt!

Via de 89 klopt de 475 km , ga je via cottonwood road dan scheelt dit 100 km, maar dit is wel een dirt road, heb ik begrepen.
Verder kan ik de kaarten van Rand mc nally aanraden, de kaarten per staat maar ook de kaarten van de steden. Zijn erg duidelijk. Ik zou deze niet hier in de boekwinkel kopen......erg duur. En met de gewone rand mc nally road atlas komtje ook heel ver. Ook niet hier kopen. Wanneer je nu al wil weten hoe lange een route is zou ik de route planner van rand mc nally op internet nemen.

Succes
#11 - 22-02-2005, 10:56 uur

Norbert

Ja maar, als je geen lid bent van de ANWB, kun je dan wel bij de AAA terecht?
Ik denk dat je dan misschien voor de kaarten moet betalen.
#12 - 22-02-2005, 19:42 uur

FreezeM

Hou rekening met de schaal. Een wegen kaart van West Amerika? Daar staan dus alleen de grotere snelwegen op. Want dat is nogal een groot gebied.
www.randmcnally.com is heel handig om je reis te plannen en routebeschrijvingen in delen te printen. Hebben wij in december ook gedaan.
#13 - 07-03-2005, 17:12 uur

Loek

Hou rekening met de schaal. Een wegen kaart van West Amerika? Daar staan dus alleen de grotere snelwegen op. Want dat is nogal een groot gebied.
www.randmcnally.com is heel handig om je reis te plannen en routebeschrijvingen in delen te printen. Hebben wij in december ook gedaan.

ALs je wat meer gedetailleerde kaarten van het westen zoekt zijn de topo kaarten van DeLorme erg goed.  Hierop staan ook de zand- en gravelwegen goed op aangegeven en zelfs wandeltrails.   Ik gebruik ze zelf erg veel voor uitstapjes hier en ze zijn erg poplulair bij mensen die in het westen wonen en actief hiken en kamperen.  Ik heb ze van Colorado, Utah en Arizona en zou niet zonder kunnen:
http://www.delorme.com/atlasgaz/
#14 - 07-03-2005, 18:00 uur

Jacko

Om mijn route in het westen te plannen heb ik gebruik gemaakt van de website van RandMcnally en ik heb bij de ANWB voor E9,- een kaart gehaald (ook van RandMcNally). Ik vind het voordeel van een echte kaart dat het iets makkelijker kijkt.

Ook als je geen ANWB lid bent kan je bij de ANWB de kaarten halen, je krijgt geen korting op de kaart ook al ben je ANWB lid.

Op de site van RandMcannly kan je ook gebruik maken van de trip planner, hier kan je met max. 8 tussen stops je trip plannen. Voor mijn reis heb ik deze gebruikt. Je kan meerdere trips opslaan, dus als je de reis in meerdere stukken opslaat krijg je een mooi overzciht. Ook bestaat de mogelijkheid om de route op een echte kaart te krijgen (NIET GRATIS). Als echte nederlander heb ik natuurlijk niet gekozen voor deze optie  :)

#15 - 08-03-2005, 09:48 uur
« Laatst bewerkt op: 08-03-2005, 09:49 uur door Jacko »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15