Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wel of geen Joshua tree park?

Discussie gestart

BartV

Hallo,

Ik heb een vraag en wil graag jullie mening daarover horen.

In  eerste instantie had ik mijn planning als volgt

25/08 Palm Springs   (overnachting Palm Springs)               
26/08 Via Joshua tree Park ri Grand Canyon via Oatman  Route 66 (overnachting onderweg)
27/08 Grand Canyon (overnachting Grand Canyon)

De bedoeling is om Joshua Tree park van noord naar zuid te rijden. Vervolgens richting Mohave Valley, de route 66 richting Kingman met de diverse tussenstops zoals in Oatman.

Nu vroeg ik mij af of Joshua Tree park wel de moeite waard is om doorheen te rijden, aangezien je dan toch wel weer een uur of vier extra kwijt bent. En of het dan niet teveel rijden wordt op één dag. De 27e willen we natuurlijk zo vroeg mogelijk bij de Grand canyon zijn aangekomen. Het liefst overnacht ik de 26e zo dicht mogelijk bij de Grand Canyon zodat we de volgende dag niet lang meer hoeven te rijden.

Iemand een idee? Alvast bedankt!
Groeten Bart
#1 - 30-06-2009, 13:03 uur

Bas_en_Es

Hallo,

wij hebben Joshua Tree NP in één uur gecoverd  ;D dus vier uur hoef je er niet kwijt aan te zijn naar mijn idee. Het is er ook behoorlijk warm, dus ga vroeg op pad, dan ben je vroeg weer weg. Het is wel een mooi en rustig park. De weg na JT vond ik echt vreselijk >>100 mile niks! Wij zijn via Parker, Lake Havasu (heet!) en uiteindelijk in Kingman geslapen. Dit was echt een lange rit, warm vooral en Kingman is een beetje scary truckersdorp. Zou net zo goed weten waar je anders moet slapen (doorrijden is vermeoiend). Gelukkig was de route 66 de dag erna een stuk leuker en minder warm en we waren in no time in de grand canyon!
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes,
Bas en Es.
#2 - 30-06-2009, 15:41 uur

sandrochka


De bedoeling is om Joshua Tree park van noord naar zuid te rijden. Vervolgens richting Mohave Valley, de route 66 richting Kingman met de diverse tussenstops zoals in Oatman.


Waarom van noord naar zuid? Andersom is toch veel handiger? Vanaf de I10 dwars door het park en dan kom je uit op de 62.
Wij zijn van Palm Springs (vond ik niks aan) van de zuid ingang naar het noorden gereden van Joshua Tree NP. Ik vond het wel erg mooi trouwens.
Wij zijn in een dag van LA naar Needles gereden en we hadden genoeg tijd in het park. Als jij vanaf Palm Springs gaat dan moet dat toch te doen zijn?
#3 - 01-07-2009, 09:15 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

djengo

  Hallo Bart,

Wij vonden Palm springs ook niet bijzonder en Joshua tree erg heet en niet echt de moeite waard om voor om te rijden.
Bij Death valley in de buurt kom je ook joshua trees tegen.

Ik zou de dagen voor iets anders gebruiken.

Plan ze!
#4 - 03-07-2009, 17:38 uur

BartV

We gaan ook naar death valley en de andere parken. Ik had al een vermoeden dat Joshua tree park een minder mooi park is dan de overige bekende parken in het westen.

Bedankt voor jullie reacties! :afro:
#5 - 05-07-2009, 16:15 uur

Bakvet

Het domste wat je kan doen is een uur door een national park gaan rijden. Grand Canyon en Zion kan je ook in een uur doorheen crossen. Is dan weinig aan, dat verzeker ik je. Alleen moet je niet op zo iemands mening afgaan of een park interessant is of niet.
#6 - 07-07-2009, 20:22 uur

Jolanda2

Wij vonden Joshua Tree wel heel mooi, wij vonden aan Palm Springs niks aan, maar smaken verschillen natuurlijk  ;).
#7 - 19-07-2009, 19:20 uur

MiamiHeat

Na 15 jaar allerlei parken te hebben gezien in de US stond vorig jaar eindelijk JT op het programma......en ik ben blij dat we het nu eindelijk gezien hebben. We vonden het erg mooi! Zijn via JT en de West Entrance het park ingereden. Vandaar ook naar Keys View gereden alwaar we een prachtig uitzicht hadden. Het was zulk helder weer dat we erg mooi de San Andreas Breuklijn konden zien liggen. Vandaar richting Scull Rock gereden...echt zo moooi om te zien wat natuur toch kan doen! De route richting de Cholla Catus Gardens was erg mooi, onderweg echt genoten van de uitzichten en veel foto's gemaakt. We ijn ook nog gestopt bij Cottonwood Center en wat foto's gemaakt van Mastodon Peak.

Nadat we het park verlaten hebben zijn we via US 10 richting onze eindbestemming van die dag naar Scottsdale in Arizona gereden alwaar we rond 19.00 uur aankwamen. We waren rond 09.00 uur vanuit Hollywood vertrokken en hebben echt op ons dooie akkertje gereden, veel gestopt en genoten van Joshua Tree NP. Ben echt blij dat ik dit park nu eens heb mogen zien.

Neemt niet weg dat alles persoonlijk blijft (maar raad het aan iedereen aan om het te zien ;-))
#8 - 19-07-2009, 21:15 uur

USofA

Wij zijn door dit park heen gereden, maar vonden erniet veel aan
#9 - 20-07-2009, 12:17 uur

melvin

als je toevallig dicht in de buurt komt zou ik er wel doorheen rijden, hebben wij vorig jaar ook gedaan en het is best een mooi park om even doorheen te rijden. maar als je er heel ver voor moet omrijden zou ik dit niet de moeite waard vinden.
#10 - 20-07-2009, 18:01 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

BartV

We hebben na lang wikken en wegen besloten om er wel doorheen te rijden en Palm Springs over te slaan. Nu weten we nog niet waar we gaan overnachten. De ene optie is om vervolgens richting Needles te rijden en de andere optie is om naar Lake Havasu te gaan. Het nadeel is als we bij Lake havasu overnachten dat we de volgende dag langer moeten rijden om de route 66 bij Oatman te pakken. Maar we zouden dit ook altijd nog ter plaatse kunnen bepalen.

Maar wat is nu de meest voor de hand liggende route om het park te doorkruisen. Is dat van zuid naar noord of juist andersom? Ik dacht persoonlijk van zuid naar noord. Maar misschien hebben de experts een andere ervaring? We komen uit de richting van LA.

gr Bart
#11 - 20-07-2009, 22:44 uur

MiamiHeat

Ik zou van Noord naar Zuid rijden en dan het park binnenrijden via de West Entrance (bij het plaatsje JT). Bij het uitrijden vh park, de 10 nemen naar Blythe en dan via de 95 naar Lake Havasu....leukere omgeving dan Needles!

#12 - 21-07-2009, 18:47 uur

USofA

Lake Havasu City is inderdaad een leuke omgeving. Echt zo'n omgeving waar Amerikaanse gezinnen met hun boot en atributen naar toegaan voor een weekend om gezellig met z'n allen bij elkaar te kunnen zijn op het water.
#13 - 23-07-2009, 09:20 uur

JoeSee

 palmboom  Lake Havasu heeft hetzelfde klimaat als Death Valley.
Toen wij er begin mei waren was het er ondragelijk warm en we zijn echt wel wat gewend, zoals slapen in een tentje in juli in Tucson en Joshua Tree. Ook heet, maar Lake Havasu brak onze records.
#14 - 25-07-2009, 09:27 uur

Ingg

Joshua Tree is leuk om doorheen te rijden in een paar uurtje, af en toe even stoppen. Misschien lunchen bij een leuke picnic plek en dan verder rijden naar GC. Ik zou het gewoon doen, de kleinere parken zijn altijd leuker en gezelliger en minder massal dan plekken als GC.
#15 - 26-07-2009, 16:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15