Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sequoia in de winter

Discussie gestart

s665770

Hoi forumlezers,

4 januari vetrekken we uit San Francisco om op 5 januari in Las Vegas aan te komen.
Ik zat te denken aan de 395 met een overnachting in Bakersfield maar we willen eigenlijk ook ook sequoia bomen zien.

Mijn vraag is waar ik die ergens langs de route 395 kan vinden ?
Of moet ik daarvoor perse naar Wawona ?

Als de bomen alleen in Wawona (en natuurlijk het Sequoia National Forest) staan  moeten we via de 41, 99, 155 en ten slotte 178 richting Ridgecrest.
Ik denk echter dat de 395 een mooiere route is.

Graag hoor ik van jullie.

Daan
#1 - 22-11-2008, 22:29 uur

Marianne

hallo Daan,
Misschien kun je je vraag wat meer toelichten? Ik begrijp beide routes niet zo goed.

Van San Francisco naar Las Vegas en dan de 395 meenemen (deels) kan, maar dan kom je niet in Bakersfield. Ik neem aan dat je dan de 395 vanuit het noorden bedoelt, en dan via Death Valley naar Las Vegas? Je zult ver noordleijk meoten rijden omdat de passen dicht zullen zijn.
De 395 is een mooie route maar er staan inderdaad geen sequoia's langs de 395. Wel in Yosemite en Sequoia/Kings Canyon, en ook langs de CA 4 (Calaveras ig Trees State Park); de CA 4 zal echter gesloten zijn in de winter. Ook de Wawona road kan gesloten zijn, en dat geldt ook voor de wegen in Sequoia NP. Kijk hiervoor eens op de NPS-site.

Als je graag sequoia's wilt zien zou ik door Kings Canyon/Sequoia NP rijden, dus SF - Fresno - Sequoia - en dan via Bakersfield naar Las Vegas, of via Death Valley naar Las Vegas. Dat zijn dan wel twee lange dagen, en de dagen zijn kort, dus ik denk dat je een van beide parken moet laten vallen.

Marianne
#2 - 23-11-2008, 00:14 uur

Zofsky

Wij zijn midden in de winter naar de grote bomen wezen kijken (begin februari) erg mooi, maar er was verder weinig te doen/zien omdat alles vol sneeuw lag. Je kunt dus de route omhoog rijden en dezelfde route weer terug omdat er geen "rondje" sneeuwvrij werg gemaakt.
Ik vond het erg indrukwekkend, zijn onderweg ook nog een coyote tegengekomen!
De heen en terug reis (tot de ingang van het park) duurde ongeveer 4 uur.

We zijn via Visalia gereden, ook leuk om te zien zijn alle sinasappelbomen op weg naar het park.


We hebben (ook in de winter) in Yosemite de wandeling gemaakt naar de grote bomen in dat park, en die waren ook erg mooi.

Ik weet niet of je daar ook naar toe gaat?
#3 - 24-11-2008, 11:48 uur

Pete.Z

Je kan uit SF naar Yosemite rijden,daar de Seqouias bekijken,en toch bovenlangs Yosemite gaan,en via de 395 naar Death Valley.
De 88 via Kit Carson is zomer en winter open,en erg mooi om te rijden!
#4 - 24-11-2008, 19:55 uur

s665770

Hallo allemaal,

Allereerst hartlijk dank voor jullie meningen

Marianne had gelijk, ik bedoelde dan ook niet Bakersfield maar Bishop.

Daan
#5 - 25-11-2008, 17:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15