Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welk motels zijn aanraders in Yosemite en Grand Canyon???

Discussie gestart

Arthur A.

Begin augustus 2009 hebben we (gezin met 2 jongens van 13 en 14 en een auto) gepland om 2 nachten door te brengen in zowel Yosemite als Grand canyon (south rim).
Bij voorkeur met wireless internet en zwembad maar dat is geen must. Deze overnachtingen wil ik al vast gaan leggen.

Ik heb op xanterra.com gekeken maar daar kwam ik niets tegen van Yosemite.

Mijn vragen:
1. Welke camping (cabin) of motel kunnen we het beste nemen bij Yosemite (via welke site boeken)?
2. Welke camping (cabin) of motel kunnen we het beste nemen bij Grand Canyon (via welke site boeken)

Alvast bedankt voor de reactie!
gr. Arthur
#1 - 26-11-2008, 00:29 uur

Marianne

hallo Arthur,

Yosemite gaat inderdaad niet via Xanterra, maar via www.yosemitepark.com .
Wij zijn er meerdere keren geweest, en hebben gekampeerd (in de vallei en bij Crane Flat), bij Housekeeping Camp gekampeerd, in de Lodge gezeten, en in Curry Village in een cabin with bath en in de stoneman kamer overnacht. O ja, ook nog een nacht bij White Wolf in een tentcabin overnacht, maar dat is buiten de vallei.

In de vallei vind ik de Lodge het mooiste. Je moet er echter erg snel bij zijn om nog een betaalbare kamer te kunnen boeken. Je kunt het proberen, vaak komt er ook nog wel iets vrij tegen de zomer omdat veel mensen nog annuleren.
Curry village ligt ook prima, maar is wat massaler en drukker. Wel gezellig. Je hebt hier houten cabins (met en zonder sanitair), tentcabins en een paar gewone kamers. Die laatste zijn bijna niet te ktijgen, maar je kunt eens kijken. Ik heb geen ervaring met de tentcabins of met de cabins without bath.
De tenthuisjes bij Housekeeping Camp liggen prachtig aan de Merced River, onze kinderen vonden dat de mooiste overnachtingsplek. Je hebt ook een picknicktafel en een vuurring erbij. Kan wel rumoerig zijn. Er staan bedden maar beddengoed moet je zelf meenemen of huren.
Zie ook onze reisverslagen voor meer info.

Zowel de Lodge als Curry vVillage hebben een groot zwembad (uitzonderlijk in een NP), maar nergens is er wireless internet voorzover ik weet. Wel kun je tegen betaling internetten bij Degnan's cafe.

De GC boek je inderdaad via Xanterra. Op de NPS site staat een plattegrond van Grand Canyon Village waarop je de ligging van de lodges in het park kunt zien. Aan de rim is een cabin bij Bright Angel Lodge het goedkoopste. De Maswick Lodge is ook heel betaalbaar maar ligt iets van de rim af. Overigens vind ik de GC in het algemeen heel betaalbaar, zeker vergeleken met Yosemite.
Hier geen zwembad en hoe het met internet zit weet ik niet.

Heel verstandig om deze overnachtingen vast te leggen, zeker Yosemite!

Marianne
#2 - 26-11-2008, 09:19 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2008, 09:21 uur door Marianne »

babarage

voor yosemite kun je boeken via  http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
dr zijn veel mogelijkheden in Yosemite maar niet met wifi en zwembad.  met een gezin zou ik gaan voor housekeeping of curry village.  beide zijn campingachtige faciliteiten met tenthuisjes.  zeker in de zomer kan het wat rumoerig zijn maar je zit hartstikke centraal en je hebt alles bij de hand en het is betaalbaar.  voor augustus zou ik niet te lang wachten met boeken.  ga als het even kan niet buiten het park zitten want je rijdt je suf om weer in de vallei te komen.

en voor grand canyon kun je kijken op http://www.grandcanyonlodges.com/Lodging-Overview-411.html das van xanterra.  in het park is er onder andere bright angel lodge waar ik goede ervaringen mee heb maar ook de andere hotels zijn goed.  ook hier geldt dat zwembad en wifi er wel niet bij zal zitten tenzij je buiten het park in Tuyasan gaat zitten.  Ik zou altijd in het park gaan zitten als het kan maar Tusayan is niet zo heel ver dus het is wel een mogelijkheid.

deze dingen kun je het makkelijkste uitzoeken via de site van de national parks services www.nps.gov  altijd mijn eerste stop als ik iets over een park wil weten!
#3 - 26-11-2008, 09:23 uur

Marianne

dr zijn veel mogelijkheden in Yosemite maar niet met wifi en zwembad.  
De zwembaden liggen wat verstopt en zijn alleen toegankelijk voor mensen die in de Lodge en in CV logeren, maar ze zijn er wel! En veel groter dan het doorsnee zwembad bij een motel. Bij de Lodge zelfs een speciaal volwassen-uurtje voor de baantjeszwemmers!

Marianne
#4 - 26-11-2008, 09:38 uur

jerbia

In de lodges van Grand Canyon is geen internetverbinding op de kamers. In de lobby van Maswik Lodge hebben ze echter wel een pc staan waarop (tegen betaling) geinternet kan worden en hier is ook wifi beschikbaar voor mensen met een eigen laptop. Hoe dat zit met de andere accommodaties aan de south rim weet ik niet.
#5 - 26-11-2008, 12:34 uur

Mrjn

Kachina Lodge heeft ook geen internetverbinding. Wel rim view, maar daar heb je niet zoveel aan als het om 8 uur 's avonds donker is, hebben we ontdekt  8)
Eenvoudige kamers en eigenlijk wel te veel geld voor een simpel kamertje in een complex dat lijkt te zijn blijven steken aan het eind van de jaren 70.
#6 - 26-11-2008, 18:07 uur

ilssse

Ik wil met mijn vriend aankomende zomer in de Grand canyon in een cabin van Bright Angel slapen...
We willen dan de cabin met partial view doen. Heeft iemand hier ervaring mee? qua ligging en uitzicht?
#7 - 26-11-2008, 21:45 uur
May all your dreams come true...
Ilse

marjoleinw

Marianne, met Lodge bedoel je Yosemite Lodge at the Falls  of  Tuolumne Meadows Lodge ??
Dan ga ik die maar gewoon vast boeken denk ik....
#8 - 26-11-2008, 22:20 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Arthur A.

Bedankt voor de reacties!
Ik ben me nu eerst even op Yosemite aan het concentreren omdat ik daarvan de overnachtingsdata (30&31 juli) zeker weet. Voor de GC hangt het nog een klein beetje af van de indeling van de reis.

Ik heb op de site van Yosemite gekeken en er is inderdaad niet veel keus meer.
Het wordt of een canvas tent cabin in Curry Village of een kamer in Wawona.

Aangezien Wawona richting zuiduitgang van Yosemite ligt lijkt het mij voor de hand liggen om voor de canvas tent cabin in Curry Village te kiezen.
Zijn jullie dat met mij eens??? :-\

Weet iemand hoe het zit met reserveringen?
Stel dat ik nu reserveer, hoe "hard" is dat dan? Kan ik dan nog makkelijk cancellen en mijn aanbetaling terug krijgen (of hoef je niet aan te betalen??)?

groetjes, Arthur
#9 - 26-11-2008, 22:25 uur

Marianne

Marianne, met Lodge bedoel je Yosemite Lodge at the Falls  of  Tuolumne Meadows Lodge ??
Dan ga ik die maar gewoon vast boeken denk ik....
Met de Lodge bedoel ik de Yosemite  Lodge, in de vallei. Tuolumne Lodge bestaat uit tenten. Zit altijd vol, we hebben daar vorig jaar regelmatig naar gekeken maar is niet gelukt om te reserveren (White Wolf lukte wel, was een heel mooi alternatief, zie ons 2008-verslag).

Marianne
#10 - 26-11-2008, 22:42 uur

Marianne


Aangezien Wawona richting zuiduitgang van Yosemite ligt lijkt het mij voor de hand liggen om voor de canvas tent cabin in Curry Village te kiezen.
Zijn jullie dat met mij eens??? :-\
JA! :afro:


Weet iemand hoe het zit met reserveringen?
Stel dat ik nu reserveer, hoe "hard" is dat dan? Kan ik dan nog makkelijk cancellen en mijn aanbetaling terug krijgen (of hoef je niet aan te betalen??)?

Voor Yosemite kun je de voorwaarden hier nalezen. Geen probleem dus om te cancelen. Aanbetalen verschilt per park/organisatie. Bij Xanterra en Yosemite betaal je1 nacht vooraf. Je krijgt het geld terug op je cc als je annuleert.

Marianne
#11 - 26-11-2008, 22:47 uur

Arthur A.


Aangezien Wawona richting zuiduitgang van Yosemite ligt lijkt het mij voor de hand liggen om voor de canvas tent cabin in Curry Village te kiezen.
Zijn jullie dat met mij eens??? :-\
JA! :afro:

Marianne

Thanks! Wacht nog op bevestigingmail maar voor de rest is de canvas tent cabin in Curry Village vasgelegd! >:D

gr. Arthur
#12 - 26-11-2008, 23:57 uur

marjoleinw

Marianne, met Lodge bedoel je Yosemite Lodge at the Falls  of  Tuolumne Meadows Lodge ??
Dan ga ik die maar gewoon vast boeken denk ik....
Met de Lodge bedoel ik de Yosemite  Lodge, in de vallei. Tuolumne Lodge bestaat uit tenten. Zit altijd vol, we hebben daar vorig jaar regelmatig naar gekeken maar is niet gelukt om te reserveren (White Wolf lukte wel, was een heel mooi alternatief, zie ons 2008-verslag).

Marianne

Dank je wel! Ik zag dat er nog een soort kamer te reserveren is. Dan gaan we dat maar vast doen denk ik!
#13 - 27-11-2008, 13:07 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15