Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

WElke route Las vegas - las vegas 2014

Discussie gestart

Marianne

Je schrijft dat het tot 13 juli vastligt, maar je schrijft ook dat je 3 nachten LA hebt. Is dat al geboekt? Als het in je route past is 3 nachten prima natuurlijk maar als dat betekent dat de rest van de route lastiger wordt zou ik dat appartement vergeten. Kijk eens naar de Orchid Suites: heb je kamers met een keukentje en eethoek. Prima gelegen.

Het is eigenlijk ook niet echt handig om iets vast te leggen als je complete route nog niet duidelijk is, nu kun je niet veel meer schuiven.

Als ik uitga van 13 juli Cambria zit je dus op de tweede route uit je openingpost. waarom niet ook de rest van de route doen zoals daar aangegeven?

Dus:
4 juli aankomst Las vegas
5 juli las vegas – death valley
6 juli death valley -  lee vining
7 juli lee vining – yosemite
8 juli yosemite
9 juli yosemite – SF
10 juli SF
11 juli SF
12 juli SF- cambria
13 juli cambria – LA
14 juli LA
15 juli  LA –kingman
16 juli  Kingman - Grand canyon
17 juli grand canyon – page
18 juli page -  Bryce
19 juli Bryce – zion
20 juli zion
21 juli zion – las vegas
22 juli las vegas
23 juli las vegas


En wat je ook doet, leg nu eerst even die nacht in de GC op de 18e vast. Je kunt tot 24 uur van te voren gratis annuleren. De 18e past niet in deze route, maar als je langer in LA wilt blijven is dat wel weer een mogelijkheid. Of je gaat eerst naar Las Vegas en dan naar de GC zodat je er op de 18e aankomt. Vaak komen er ook wel kamers vrij dus wellicht ook op de 16e nog.

Je zou het dan zo kunnen doen:

13-jul   Cambria    -   Los Angeles
14-jul   Los Angeles      
15-jul   Los Angeles      
16-jul   Los Angeles    -   Las Vegas
17-jul   Las Vegas      
18-jul   Las Vegas    -   Grand Canyon
19-jul   Grand Canyon    -   Page
20-jul   Page    -   Bryce
21-jul   Bryce    -   Zion
22-jul   Zion      
23-jul   Zion    -   Las Vegas
24-jul   Las Vegas      

Marianne
#31 - 13-01-2014, 13:55 uur

vanpoecke

Ik zal hier nog even vanaf het begin laten zien Marianne met jouw optie ben ik wel heel veel in Las Vegas.
4 juli aankomst 's avondis in La vegas (overnachting)
5 juli Las vegas (even bijkomen, misschien shoppen, 's avonds strip ??)
6 juli Las Vegas -Death valley ( overnachten lone pine)
7 juli lone pine - el portal ( misschien langs Bodie maar is denk ik erg om) bij aankomst wandelen, dag erna wandelen dan naar Bootjack
8 -10 juli Bootjack (bij mariposa )  Sequoia 's bekijken in de mariposa grove
10-13 San Francisco ( appartement gehuurd bij golden gate park)
Bovenstaande heb ik geboekt wil ik graag zo houden
13 juli  SF-Cambria
14 juli  Cambria-los angeles
15 juli Los angeles
16 juli los angeles -Kingman of lake havasu
17 juli kingman -grand canyon
18 juli grand canyon- page
19 juli page-bryce
20 juli bryce-zion
21 juli zion
22 juli zion-las vegas
23 juli las vegas
24 juli las vegas vroeg naar huis
Dit zou dat de meest ideale route zijn denk ik maar dan slaap in op de 17e in de canyon . nu is yavapai lodge beschikbaar voor 140 dollar is dit de moeite waard???


#32 - 13-01-2014, 14:32 uur

Yessica

Misschien heb uk het gemist hoor in het topic, maar wat wil je twee dagen in Kingman gaan doen?

Edit: niet meer van toepassing  :)
#33 - 13-01-2014, 14:32 uur
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 14:37 uur door Yessica »



vanpoecke

Ik rij van LA naar kingman op de 16e slaap daar en rij door naar GC toch of staat het er nu verkeerd?
#34 - 13-01-2014, 14:36 uur

Yessica

Nee, ik reageerde op je eerdere list waar je zei "21-22 juli Kingman". Ik neb mijn post al aangepast  :)

In je nieuwe opzet laat je Palm springs weer vallen, ik dacht dat dat een must was met de kinderen?
Als je deze route aanhoudt zou je bijvoorbeeld ipv in Kingman ook in Williams kunnen overnachten en dan eene xtra overnachting boeken om bijvoorbeeld naar Sedona te rijden. Dat zou ik dan liever doen dan een extra dag in Las Vegas.
#35 - 13-01-2014, 14:42 uur



Marianne

In mijn voorstel heb je niet meer nachten in Las Vegas dan in jouw versie 2 van je eerste post dacht ik. Ik wist ook niet dat je de eerste dag ook in Las Vegas bleef. Maar rechtstreeks naar de GC is handiger natuurlijk dan via Las Vegas, het was maar een idee.
De route die je nu hebt (van 14.32) is mooi. Ik mag wel hopen dat je nog meer gaat doen in Yosemite dan alleen de Mariposa Grove?

Ik zou de Yavapai Lodge boeken en regelmatig eens kijken of er iets in de Maswik Lodge vrij komt. Is iets beter gelegen vind ik, en scheelt weer wat geld.

Marianne
#36 - 13-01-2014, 15:08 uur

vanpoecke

Hoe de dagen verlopen in yosemite moet ik allemaal nog uitschrijven, ik kom vast nog bij je terug. Die app. in LA gaan nu niet door en Orchid suites prijzig 179 dollar per nacht. Iemand nog een andere suggestie? Ook zoek ik nog steeds iets niet te duur in Cambria eo graag met zwembad en ontbijt.
#37 - 13-01-2014, 15:16 uur

vanpoecke

Is het ook mogelijk 2 dagen in Page te blijven en dan de 3e dag via Bryce naar Zion? In Bryce dus alleen kijken en dan naar Zion en dan daar 2 nachten?
17-18 juli Kingman- GC
 18-20 juli Page
20-22 juli Page via bryce naar Zion
22 -24 zion -Las vegas
#38 - 13-01-2014, 16:25 uur

Marianne

Dat is natuurlijk mogelijk. Wat wil je in Page allemaal doen? Voor een bezoek aan Horseshoe bend en Antelope Canyon heb je aan 1 nacht voldoende. Ik zou zelf altijd een overnachting in Bryce willen doen omdat je tegen de avond en in de ochtend de kleuren veel mooier zijn dan op het midden van de dag. Maar als je niet dicht bij het park overnacht en je bent er niet 's avonds of vroeg in de ochtend dan maakt het niet veel uit natuurlijk. Voor een wandeling naar beneden is het wel fijn als je dat zo vroeg mogelijk op de dag kunt doen, het kan later op de dag heet worden. Kortom, het is maar net wat je wilt doen. Met Bryce op weg van Page naar Zion heb je niet veel tijd om onderweg iets te doen.  Ik zou zeker proberen om op tijd naar Zion te rijden zodat je bj het binnenrijden van het park nog de Canyon Overlook Trail kunt lopen.

Marianne
#39 - 13-01-2014, 17:03 uur

vanpoecke

In page inderdaad horseshoe bend, weet niet zeker van antilope canyon (is dit echt een must), ik hoorde dat die 120 euro kost! Dan ga ik inderdaad liever op tijd door naar Bryce want die wil ik zeker meenemen. Ik wil ook graag tuben weet iemand hoe het water nog loopt in zion op de virgin river?
#40 - 13-01-2014, 20:40 uur

Marianne

Antelope Canyon is echt de moeite waard. Wij hebben alleen ervaring met de Lower, dat leek ons leuker met de kinderen. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
Wij betaalden 26 dollar pp, incl 6 dollar navajo fee. Voor 4 personen tikt dat wel aan maar je zit echt niet op 120 euro. Hoe kom jij daarbij?

In Page vonden wij de Glen Canyon Dam ook indrukwekkend. En onderweg naar Bryce (tussen milemarkers 19 en 20) kun je nog een kijkje nemen bij de Toadstool Hoodoo (zie ons 2013-verslag).

Marianne
#41 - 13-01-2014, 23:17 uur

vanpoecke

Mijn broer is vorig jaar geweest, hij zei 120 betaald te hebben, misschien bedoelde hij dollar. Wat is het verschil tussen lower en die andere? Hoe kan ik het beste opschrijven wat ik wil zien om ook te zien of ik er tijd genoeg voor heb? Bijv. Die dag in de GC . Ik kom aan ga zeken wandelen of naar de uitkijkpunten, zonsondergang , zonsopgang maar dan vraag ik me dus af is het handig meteen door te rijden naar de volgende bestemming of bezoek ik eerst meer in de GC. Dit geld voor mij dus een beetje in alle parken omdat ik niet weet hoeveel tijd het in beslag neemt. Wij willen best wandelen maar zijn niet sterke wandelaars, het beste is dus makkelijke maar hopelijk mooie trails uit te zoeken.
#42 - 14-01-2014, 06:24 uur

Cees A

Het verschil tussen de Lower en de Upper Antelope Canyon is dat Upper een spleet in een rotswand is en Lower een spleet in de grond.
Bij de Upper loop je zo naar binnen.  Bij de Lower daal je via een aantal trappen af in de canyon.
Toegang tot de Lower kost, wat Marianne ook schrijft, 26 $ per persoon. Je rijdt zelf naar de Lower toe, koopt een ticket en klaar.
De Upper is alleen met georganiseerde trips achterop een jeep of pick-up te bereiken en daarom is de Upper duurder.
Prijzen varieren tussen de 35 en 80 $ en zijn afhankelijk van de duur (er zijn korte en lange tours) en het tijdstip (11.30 is populair, dus duurder)

Op onderstaande foto's zie je de verschillen tussen de canyons.  Let op de eerste foto's, die zijn van de ingangen.
Upper Antelope Canyon:   http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelope-foto-groot.html
Lower Antelope Canyon:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/lowerantelopecanyon/lowerac-foto-groot.html

Tip:  Als je de Lower wil bezoeken, doe dat dan zo vroeg mogelijk. De wachttijden zijn dan minimaal en de lichtinval in Lower is dan het mooist.
O ja, Op pagina 1 van dit topic heb ik al gelinkt naar uitgebreide info over Antelope Canyon !  Niet gelezen ?

V.w.b. je vraag over Cambria hotels:  Waarom ga je niet naar Morro Bay ?
Morro Bay ligt vlakbij Cambria en de hotels zijn er goedkoper.
Expedia geeft prijzen voor 13 juli vanaf  69 - 75 - 89 - 107 - 109 en verder oplopend. Prijzen zijn in Dollars en excl.tax
Valt wel mee dus vind ik ......................

#43 - 14-01-2014, 08:43 uur

Marianne

Voor Antelope Canyon zie www.ontdek-amerika.nl (onder overige bezienswaardigheden, Arizona).

Wat de tijd voor de parken betreft: het is bijna onmogelijk om daar iets van te zeggen want dat hangt helemaal van jullie interesses af. Ik zelf vind het jammer van een dure vlucht etc om overal in sneltreinvaart voorbij te gaan. Naast wandelen besteden wij ook tijd aan een bezoek aan het visitor center, een rangerwandeling etc. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Voor de GC is een stuk naar beneden wandelen een heel bijzondere ervaring. Zeker als je het zoals wij vorig jaar in alle vroegte doet als het nog relatief rustig is en je de zon langzaam ziet opkomen.

Het beste advies wat ik kan geven is lezen, lezen, lezen! Bekijk verschillende reisverslagen en kijk welke manier van reizen jullie het eest aanspreekt. Zie bijvoorbeeld voor de South Kaibab TRail ons 2013-verslag. Als je niet naar beneden wilt lopen dan kun je met de shuttlebus naar Hermits Rest en op meerdere plaatsen uitstappen. Je kunt dan naar een volgende halte lopen, of bij dezelfde busstop weer verder gaan.
Kijk voor alle parken op bovengenoemde site en kijk op de NPS-site onder plan your visit. Voor de GC is dat www.nps.gov/grca. Bekijk op die site ook de kaart van het park zodat je een beeld krijgt van de ligging van alle bezienswaardigheden. Bij de ingang van elk park krijg je een kaart en een krantje. Bestudeer die goed, zeker bij parken als de GC en Yosemite, zodat je weet hoe de bussen rijden, waar de wandelingen lopen etc.

En voor (makkelijke) wandelingen kun je natuurlijk naar mijn wandelsite kijken.

Marianne
#44 - 14-01-2014, 08:50 uur

vanpoecke

Marianne jij zegt dat dicht bij Bryce canyon je 's avonds van de mooie kleuren kan genieten, hoe dichtbij moet ik zijn? Als ik vanuit page kom en overnacht in tropic voor Bryce  is dat dichtbij genoeg? De lower antilopes ga ik zeker overwegen. Ik ga nog meer lezen en dan een plan maken. Ook keek ik al naar Morro bay voor overnachting maar daar waren ook de meningen over verdeeld.
#45 - 14-01-2014, 20:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15