Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

West Amerika 2017

Discussie gestart

richelle23

Hi!

In de zomer van 2017 (juli/augustus) willen mijn vriend en ik een reis gaan maken door Amerika. We zijn inmiddels al een beetje begonnen met nadenken wat onze route nou precies gaat worden. Er is al een klein opzetje gemaakt maar deze is nog niet compleet. We hebben nu 20 dagen ingepland maar we willen graag 27/28 dagen gaan reizen.

Onze interesses variėren van bezienswaardigheden bewonderen, winkelen, relaxen, sportieve activiteiten (denk hierbij aan paardrijden, fietsen) en de natuur. We houden niet van extreem lange wandelingen door de natuur maar willen het wel graag gezien hebben.

Zie hier ons opzetje qua schema:

Dag 1: AMS – SAF
Dag 2: San Francisco:  Alcatraz & Fishermans warf
Dag 3: San Francisco: Golden Gate Bridge & Alamo square
Dag 4: San Francisco → Monterey
Dag 5: Monterey → Pismo Beach
Dag 6: Pismo beach → Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9 Los Angeles → San Diego
Dag 10: San Diego
Dag 11: San Diego → Palm Springs
Dag 12: Palm Springs → Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon → Zion National Park
Dag 15: Zion → Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas → Death Valley
Dag 19: Death Valley → Sequioa National Park
Dag 20: Sequioa National Park → Yosemite
Dag 21: Yosemite

Hebben jullie nog tips? Ik heb veel goede verhalen gehoord over o.a. Tioga Road, Bodie Ghost Town.. Hoe kunnen wij onze periode het beste inplannen?

Graag hoor ik jullie tips!

Groetjes,
Richelle

#1 - 09-02-2016, 19:30 uur

Cees A

 welkom op dit forum,
Ik heb San Diego geschrapt, je route verder afgemaakt, een beetje uitgebreid en hier en daar de volgorder gewijzigd.
Ik heb tevens je dagen in San Francisco naar het einde verplaatst.
Ik vind het altijd wel fijn om aan het einde van een trip nog even een paar dagen uit te blazen op de eindbestemming.
Maar als je daar anders over denkt kun je ze gewoon weer naar voor halen
Kijk eens wat je ervan vindt.

1   Amsterdam     --   San Francisco
2   San Francisco   --   Monterey
3   Monterey       --   Pismo Beach
4   Pismo Beach   --   Los Angeles
5   Los Angeles
6   Los Angeles
7   Los Angeles    --   Palm Springs (via Palm to Pines Hwy)
8   Palm Springs   --   Kingman (via Joshua Tree en Oatman)
9   Kingman      --   Grand Canyon
10   Grand Canyon   --   Eind van de middag naar Page
11   Page   (hele dag tijd voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
12   Page         --   Bryce
13   Bryce               --   Zion
14   Zion
15   Zion              --   Las Vegas
16   Las Vegas
17   Las Vegas
18   Las Vegas      --   Death Valley (overnacht in Panamint Springs in het park of Lone Pine buiten het park)
19   Death Valley   --   Mammoth Lakes (via Alabama Hills, Mono Lake en Bodie)
20   Mammoth Lakes   --   Yosemite (via de Tioga Pass)
21   Yosemite       --   Yosemite
22   Yosemite        --   Kings Canyon
23   Kings Canyon   --   Sequoia
24   Sequoia      --   San Francisco
25   San Francisco
26   San Francisco
27   San Francisco   --   Amsterdam
28   Aankomst Amsterdam

Kijk voor informatie over de bezienswaardigheden die je onderweg tegenkomt bij onze voorbeeldroute:
Linkje: -----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#2 - 09-02-2016, 20:20 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.
Je begint op tijd, dus tijd genoeg om een mooie route samen te stellen.  :afro:
Een paar opmerkingen over het eerste opzetje. Ik mis Bryce Canyon, Monument Valley en Page. Is dat bewust?
In mijn ogen heb je op deze manier te weinig tijd voor Sequoia N.P. en helemaal geen tijd voor King's Canyon N.P. Waarschijnlijk is de Mariposa Grove in Yosemite weer open als jullie gaan en kunnen jullie daar dan ook sequoia's zien. Als je per se naar dit park wilt, zou ik er minstens twee nachten voor uittrekken en dat bezoek na Yosemite plannen. Rij van Death Valley naar Mammoth Lakes, Lee Vining of Bridgeport en van daar naar Yosemite. Zo kun je Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass meenemen.

Kijk ook eens naar een route die begint in Phoenix en eindigt in Los Angeles of San Diego (of andersom). Zaken die je dan zou kunnen bezoeken: Sedona, Grand Canyon, Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend), Moab (Arches, Canyonlands en Dead Horse Point S.P.), Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Bodie, Yosemite, Sequoia en King's Canyon, San Francisco, de kustweg, Los Angeles en San Diego. Alles zal in 28 dagen niet lukken; je zult dus keuzes moeten maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 09-02-2016, 20:32 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Deze route kun je natuurlijk ook andersom rijden.
Kijk even goed wat het beste uitkomt. Probeer sowieso Yosemite NIET in het weekend te bezoeken.
Las Vegas hotels zijn in het weekend 2 tot 3 keer zo duur als door de week. Misschien ook iets om rekening mee te houden.

1   Amsterdam     --   San Francisco
2   San Francisco   --   Sequoia
3   Sequoia          --   Kings Canyon
4   Kings Canyon   --   Yosemite
5   Yosemite
6   Yosemite        --   Mammoth Lakes
7   Mammoth Lakes   --   Death Valley (via Bodie, Mono Lake en Alabama Hills naar Panamint Springs)
8   Death Valley   --   Las Vegas
9   Las Vegas
10   Las Vegas
11   Las Vegas       --   Zion (via Valley of Fire)
12   Zion
13   Zion                   --   Bryce
14   Bryce             --   Page
15   Page             --   GrandCanyon (eind van de middag naar Grand Canyon)
16   GrandCanyon
17   GrandCanyon   --   Kingman
18   Kingman        --   Palm Springs (via Oatman en Joshua Tree)
19   Palm Springs   --   Los Angeles (via Palm to Pines Hwy)
20   Los Angeles
21   Los Angeles
22   Los Angeles    --   Pismo Beach
23   Pismo Beach   --   Monterey
24   Monterey       --   San Francisco
25   San Francisco
26   San Francisco
27   San Francisco   --   Amsterdam
28   Aankomst Amsterdam
#4 - 09-02-2016, 20:36 uur

richelle23

welkom op dit forum,
Ik heb San Diego geschrapt, je route verder afgemaakt, een beetje uitgebreid en hier en daar de volgorder gewijzigd.


Hi Cees, ziet er goed uit! Hier kunnen we wat mee, waarom San Diego eruit gehaald? Lijkt mij een erg leuke plek om te ontdekken! En zijn er ergens mogelijkheden om iets met paardrijden te doen?
#5 - 10-02-2016, 11:00 uur

Cees A

In het zuidwesten van Amerika is zoveel moois te zien, dat past nooit allemaal in 1 vakantie. Je moet dus altijd keuzes maken.
De keuze wat je gaat bezoeken en wat je bewaart voor een volgende keer moet je zelf maken. Mijn schema's zijn slechts voorzetjes
Als je een "stedenmens" bent geef je voorrang aan steden, als je een "natuurparkenmens" bent aan natuurparken.
 
Ik heb er toevallig voor gekozen om een stad, San Diego, te schrappen, maar je kunt ook natuurpark Sequoia/Kings Canyon schrappen.
Hiermee win je 2 dagen die je voor San Diego kunt gebruiken.
En zoals Old Faithful al schrijft, grote Sequoia bomen kun je in Yosemite, bij Mariposa Grove, ook zien.

Paardrijden is in veel nationale parken mogelijk. Bijvoorbeeld Yosemite, Bryce, Grand Canyon.
Google met de zoekterm "horseback riding (parknaam) " en je krijgt de aanbieders van dergelijke tochten in dat park en uitgebreide informatie.

Lees je goed in over de mogelijkheden om iets te ondernemen in de steden en de parken en stem je tijd voor zo'n stad of park daarop af.
Het is raadzaam om eerst dit artikel te lezen: http://www.verenigdestaten.info/amerika-vakantie-het-plannen-van-een-route/
Bekijk ook onze voorbeeldroute en de artikelen onder die route met uitgebreide info over de parken.
Linkje: --->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Hierin staan vele bezienswaardigheden die je op je route tegenkomt. Het geeft je tevens een idee van afstanden en rijtijden.

 
#6 - 10-02-2016, 11:37 uur

Old Faithful

En om je iets (meer) te kiezen te geven een mogelijke route met San Diego. Ook deze route zou je andersom kunnen doen. Ik heb 28 dagen genomen. Als dat minder moet zou je of Moab en eventueel Capitol Reef weg kunnen laten of minder tijd aan de steden besteden. Die keuze hangt af van je persoonlijke voorkeur. Op dezelfde manier zou je ruimte voor Seki en/of Sedona kunnen scheppen, als je daar per se heen wilt.

1   Naar   -   Phoenix
2   Phoenix   -   Grand Canyon
3   Grand Canyon   -   Page
4   Page   -   Monument Valley
5   Monument Valley   -   Moab
6   Moab   -   Moab
7   Moab   -   Moab
8   Moab   -   Capitol Reef
9   Capitol Reef   -   Bryce
10   Bryce   -   Zion
11   Zion   -   Zion
12   Zion   -   Las Vegas
13   Las Vegas   -   Las Vegas
14   Las Vegas   -   Las Vegas
15   Las Vegas   -   Death Valley
16   Death Valley   -   Lee Vining
17   Lee Vining   -   Yosemite
18   Yosemite   -   Yosemite
19   Yosemite   -   San Francisco
20   San Francisco   -   San Francisco
21   San Francisco   -   San Francisco
22   San Francisco   -   Monterey
23   Monterey   -   Pismo Beach
24   Pismo Beach   -   Los Angeles
25   Los Angeles   -   Los Angeles
26   Los Angeles   -   Los Angeles
27   Los Angeles   -   San Diego
28   San Diego   -   San Diego
29   San Diego   -   Terugreis

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 10-02-2016, 13:50 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Ik zou als je keuzes moet maken (en je niet van plan bent Disney / Universals te bezoeken in LA) lekker doorrijden naar San Diego en LA laten voor wat het is. Of hooguit 1 dagje Santa Monica. De Walk of Fame etc. is niet meer wat het geweest is en ik ben vele malen liever in San Diego waar voldoende te zien is.

Pak een hotel op de hotel circle en je bent zo in OldTown, Gaslamp, het strand en toch heb je niet continue de drukte van LA om je heen.

Just my 2 cents.....

=> 1 extra cent nog dan: de Phoenix route heb ik ook deels op die manier gereden. Zeker Moab is een aanrader.
#8 - 10-02-2016, 15:56 uur

Hans B

Richelle23,
Ik ben ook wel een fan van een one-way.
Starten in plaats A en terug vliegen vanuit plaats B.

Mijn keuze zou daarom ook meer in de richting van Old Faitful gaan.
Omdat ik de natuur toch belangrijker en mooier dan steden vind,
zou ik de steden wat minder aandacht geven.

Maar jij houdt van shoppen, dus leef je uit.
Mijn dochters nu tien jaar ouder dan toen (15 - 20) vonden de fashion in de VS maar ouderwets.
Goedkoop kan wel, maar dat lukt hier in een outlet store ook wel.
 ;)
#9 - 10-02-2016, 16:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15