Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Jul/Aug 2016, SLC-YS-Moab-GC-LV-SF

Discussie gestart

menno

Hallo Allemaal,

Komende zomer ga ik (21) met mijn ouders (50) en mijn broertje (18) voor het eerst naar Amerika.
We willen graag met een auto een rondreis maken van 3,5 tot 4 weken.

We zijn bij het reisbureau geweest en daar zijn we tot onderstaande route gekomen. Deze lijkt enigszins op deze route:
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/reisplanning-san-franisco-salt-lake-city/
Komende week stuurt hij een voorstel, maar er is dus nog niets geboekt.

Er is gekozen om van Salt Lake City naar San Francisco te reizen omdat de lange ritten dan vooral aan het begin van de vakantie plaatsvinden. Andersom is voordeliger voor het huren van de auto.

Route per dag
Dag 1:Amsterdam-Salt Lake City
Dag 2:Salt Lake City
Dag 3:Salt Lake City-Yellowstone520 km4.45 uur
Dag 4:Yellowstone
Dag 5:Yellowstone
Dag 6:Yellowstone-Jackson200 km3.00 uur
Dag 7:Jackson-Vernal460 km5.00 uur
Dag 8:Vernal-Moab360 km4.00 uur
Dag 9:Moab
Dag 10:Moab-Bryce420 km4.45 uur
Dag 11:Bryce-Zion135 km1.45 uur
Dag 12:Zion
Dag 13:Zion-Page190 km2.15 uur
Dag 14:Page
Dag 15:Page-Grand Canyon230 km2.30 uur
Dag 16:Grand Canyon
Dag 17:Grand Canyon-Las Vegas440 km4.15 uur
Dag 18:Las Vegas-Death Valley345 km4.15 uur
Dag 19:Death Valley-Mammoth Lakes250 km2.30 uur
Dag 20:Mammoth Lakes - Yosemity170 km2.30 uur
Dag 21:Yosemity
Dag 22:Yosemity-San Francisco320 km3.30 uur
Dag 23:San Francisco
Dag 24:San Francisco
Dag 25:San Francisco-Amsterdam
Dag 26:Aankomst

Volgens de man op het reisbureau was deze reis rustig genoeg om alles goed te kunnen zien. Echter hier op het forum lees ik vaker berichten dat reisorganisaties veel te gehaaste planningen maken. Daarom dat ik hier advies vraag over deze route.

Groetjes, Menno
#1 - 18-01-2016, 20:34 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 23:22 uur door menno »

menno

Nu zag ik zelf trouwens al dat jullie overal zeggen dat je minimaal 3 dagen voor Yellowstone moet nemen, dus daar zou er dan een bij moeten.
#2 - 18-01-2016, 20:35 uur

Hans B

Kun je al wel een auto huren met 21 jaar ?
In Amerika is het veelal 25 jaar.

Even goed informeren voordat je alles op start.
#3 - 18-01-2016, 21:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

menno

Nee auto huren kan voor zover ik weet inderdaad nog niet vanaf 21 jaar.
Maar ik ga samen met mijn ouders op vakantie en die zijn gelukkig wel ouder dan 25 ;)

--Edit:--
Bij veel bedrijven kun je als 'underage' tegen meerprijs wel een auto huren. Dat kan dan vanaf 21 jaar oud.
#4 - 18-01-2016, 21:44 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 20:08 uur door menno »

Hans B

O, ja ik zie het.
Ik had wel jullie leeftijden gezien, maar had even over het hoofd gelezen dat ouders ook mee gingen.
Als ik het zo lees, is het wel een hele rit.
Ik zou er 4, liefst 5 van maken, 't is waarschijnlijk een one's in a lifetime ding, dan moet je daarvoor de tijd nemen.
Voor Yellowstone, Las Vegas en Yosemite kun je bijvoorbeeld makkelijk een dag extra gebruiken.
Of overweeg eens op Bozeman te vliegen, dat is 1 uur rijden van Yellowstone.
Succes.
#5 - 19-01-2016, 09:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Je schema zit best goed in elkaar, maar op een paar plaatsen zit je wat te krap in je tijd. Zie opmerkingen hieronder.

Je tijd voor Yellowstone kan, maar is een beetje krap. Een derde dag erbij zou beter zijn.

Voor Moab zou je sowieso een extra dag moeten toevoegen.
Er zijn 2 nationale parken en 1 state park bij Moab en om die allemaal in die ene dag die je nu hebt te proppen wordt racen.

Je rijdt van Moab in één keer naar Bryce. Sla je Capitol Reef bewust over ?

Dag 14 Deze hele dag Page zou je kunnen schrappen en gebruiken voor Moab.
Op dag 13 rij je immers maar 2 uurtjes om van Zion in Page te komen. De rest van de dag is voor Page.
Bovendien krijg je er die dag een uur bij vanwege andere tijdzone.
Op dag 15 zou je de ochtend ook nog in Page kunnen doorbrengen. Zover is het niet naar Grand Canyon en daar heb je dag 16 ook nog voor.
#6 - 19-01-2016, 13:02 uur

Terpies

Mijn advies is om bij een auto keus alvast rekening te houden met de hoeveelheid koffers die je meeneemt.

Het aantal personen wat moet zitten is meestal niet de beperkende factor...het wordt anders als je de hele reis met een koffer op schoot moet zitten.

Afhankelijk wat je wat down sou ik een minivan (Dodge Caravan categorie) of een medium of full size SUV (chevy Suburban oid) te huren.

Ik zou zelf kiezen voor de SUV gezien de tractie van 4WD en de hogere bodemspeling. Nadeel is wel het (iets) hogere verbruik.
#7 - 19-01-2016, 22:25 uur

menno

Ik zal uitzoeken of het mogelijk is om de reis met een paar dagen te verlengen. Dan kunnen we in ieder geval een dag extra in Yellowstone verblijven..

De dag bij page weghalen en bij moab toevoegen is zeker een goed idee! Ga ik mee aan de slag.

Capitol Reef ken ik eigenlijk niet zo. Net alle plaatjes bekeken natuurlijk.
We komen er met de auto langs dus dan zullen we zeker hw12 nemen. Ik denk dat het met de beperkte tijd verder niet mogelijk is hier nog een nacht te blijven.
#8 - 20-01-2016, 11:12 uur

menno

Hallo allemaal,

Ik heb de reis met twee dagen kunnen verlengen. We blijven nu drie hele dagen in Yellowstone. Verder blijven we een dag langer in Moab. Ook zijn we er achter gekomen dat er toch wel veel mooie wandelingen zijn in Zion die we eigenlijk wel willen doen dus ook daar een dag extra. Bij Grand Canyon een dagje minder, dus nu daar wat drukker.

Capitol Reef zullen we niet blijven slapen, omdat het dan weer een dag extra kost en we daar niet zo veel tijd voor hebben. We zullen  er wel door heen rijden en misschien nog een korte trail lopen.

Hieronder het vernieuwde schema. Wat vinden jullie ervan?

Route per dag
Dag 1:Amsterdam-Salt Lake CityVliegen
Dag 2:Salt Lake CitySLC bezoeken
Dag 3:Salt Lake City-West Yellowstone520 km6.00 uur
Dag 4:Yellowstone
Dag 5:Yellowstone
Dag 6:Yellowstone
Dag 7:Yellowstone-JacksonTeton200 km3.00 uur
Dag 8:Jackson-Vernal460 km5.00 uur
Dag 9:Vernal-Moab360 km4.00 uur
Dag 10:MoabCanyonlands
Dag 11:MoabArches
Dag 12:Moab-BryceLangs Capitol Reef420 km4.45 uur
Dag 13:Bryce
Dag 14:Bryce-ZionNa zonsopgang naar Zion135 km1.45 uur
Dag 15:Zion
Dag 16:Zion-PageNa wandeling richting page190 km2.15 uur
Dag 17:Page's ochtends antelope canyon
Dag 18:Page-Grand Canyon's ochtends naar GC230 km2.30 uur
Dag 19:Grand Canyon-Las VegasLangs Hoover dam440 km4.15 uur
Dag 20:Las Vegas-Death Valley345 km4.15 uur
Dag 21:Death Valley-Mammoth Lakes250 km2.30 uur
Dag 22:Mammoth Lakes - Yosemite170 km2.30 uur
Dag 23:Yosemite
Dag 24:Yosemite-San Francisco's ochtends nog in Yosemite320 km3.30 uur
Dag 25:San Francisco
Dag 26:San Francisco
Dag 27:San Francisco-Amsterdam
Dag 28:Aankomst

Verder vroegen we ons af wat de meest praktische manier is om Yellowstone te bezoeken. We komen van SLC dus de west entrance ligt het meeste voor de hand. Verder willen we dag 7 teton bezoeken en in jackson overnachten. Hoe kunnen we het beste door het park? We zaten al te overwegen om een nachtje in Gardiner te slapen maar we kwamen er niet helemaal uit.

Nog een vraagje:
In Europa kamperen wij altijd. In Amerika willen we niet met de camper gaan ivm moeilijk parkeren bij uitzichtpunten, toegang tot parken, etc. We zouden wel graag hotels willen afwisselen met iets van kamperen.
Op internet kwamen we dit tegen http://www.americastentlodges.nl/. Deze liggen vaak buiten de route of erg ongunstig. Zijn er in Amerika meer van dit soort 'rent a tenten'?

Groetjes,
Menno
#9 - 24-01-2016, 23:54 uur

Cees A

Mooi gedaan die 2 dagen extra. Daar ga je geen spijt van krijgen.
V.w.b. je indeling voor Yellowstone heb je de keuze tussen alle dagen op 1 adres blijven slapen of een paar keer verhuizen.
Een moeilijke en persoonlijke keuze, want voor beide opties is wat te zeggen.
Yellowstone verkennen vanuit 1 adres in West-Yellowstone heeft als voordeel dat het wat rust brengt omdat je niet hoeft te verhuizen.
Het nadeel is dat je meer km maakt en meer tijd kwijt bent met op en neer rijden.

Zoals je hebt gezien op de kaart van Yellowstone heeft de weg die door het park loopt de vorm van een 8.  Vergis je niet, die 8 is ruim 250 km lang.
De weg is regelmatig versperd door op de weg lopende bisons of kris-kras geparkeerde auto's van mensen die een beer zien en die willen fotograferen.
Als je in West Yellowstone blijft heb je dag 4 voor het noordelijke rondje en bezoek je Noris Geyser Basin, Mammoth Hot Springs en Tower Roosevelt.
Dag 5 doe je het zuidelijke rondje met o.a. Yellowstone Canyon, Sulphur Caldron, Mud volcano, Fishing Bridge de oever van Lake Yellowstone en West Thumb.
Dag 6 heb je helemaal voor de geiservelden Lower, Midway en Upper in het zuid-westen van het park. 

Als je kiest voor verhuizen zou je kunnen beginnen met 2 overnachtingen in West Yellowstone, 1 nacht Gardiner en tot slot 1 nacht in het park, bij lake 
3: Salt lake City - West Yellowstone
4: West Yellowstone Bezoek vandaag de Upper, Midway en Lower geiservelden in het zuid-westen van het park. Overnachting opnieuw West Yellowstone
5: West Yellowstone - Gardiner (bezoek onderweg Norris Geyser Basin, Roaring Mnt en Mammoth Hot Springs)
6: Gardiner - Lake Village (je ziet vandaag de Lamar Valley (veel wildlife) Tower Roosevelten de Yellowstone Canyon)
7: Lake Village - Jackson. (Via de oever van Lake Yellowstone en West Thumb naar Grand Teton en Jackson)

Tip: Ook je verblijf in Moab zou je met 1 nacht kunnen verkorten en de laatste nacht verplaatsen naar Green River.
Als je op je laatste dag in Moab Canyonlands hebt bezocht zit je in Canyonlands bijna net zover van Moab als van Green River.
Green River is vanaf Canyonlands maar 15 min verder rijden dan Moab.
Voordelen: De hotels in Green River zijn een stuk goedkoper dan in Moab. En de volgende dag, op weg naar Capitol Reef, hoef je minder km te rijden.
Nadeel van Green River: Er is helemaal, maar dan ook helemaal niks te doen in Green River. Echt een snelwegdorpje met wat hotels, maar verder niks.
Er zijn wel 2 goeie restaurants. Aan de ene kant van de brug Tamarisk, aan de andere kant een eenvoudiger wegrestaurant.
Ook deze verhuis-keuze is persoonlijk, maar ik wilde 'm, vooral omdat Moab stiekem een dure plaats begint te worden, niet onvermeld laten.

Ik zie dat je 1 nacht Grand Canyon hebt opgeofferd om een hele dag voor Bryce te hebben.
Als je in 1 keer van Moab naar Bryce wil rijden is die extra dag Bryce geen slecht idee.
Je zou, maar ik wil je niks opdringen, nu ook het stuk Moab-Bryce in 2en kunnen delen met een overnachting bij Capitol Reef.
Bryce is niet zo'n heel groot park. Met een halve dag + avond heb je heel Bryce wel gezien (inclusief de Navajo/Queens Garden trail)

V.w.b. tentkamperen:  Ik ben zelf geen kampeerder, dus met wat ik nu ga schrijven heb ik zelf geen ervaring.
De goedkoopste oplossing is volgens mij in Amerika een (of 2) eenvoudige, goedkope slaaptentjes en wat basis kampeerspul kopen.
Je kunt dan in een aantal parken en plaatsen goedkoop overnachten op een kampeerplaats.
Na afloop van je vakantie laat je dat spul achter. Het heeft z'n geld dan opgebracht door uitgespaarde hotel-overnachtingen
Ik weet dat in Death Valley (bij Panamint Springs) naast gewone hotelkamers, ook relatief goedkoop tenten met bedden erin gehuurd kunnen worden:
Linkje: -----> http://www.panamintsprings.com/accommodations/camping-rv/
Ook in Yosemite, in Curry Village, heb je een heel "tentenkamp" In Yosemite zijn die tenten echter een flink stuk duurder.
De prijzen van die Yosemite tenten komen akelig dicht in de buurt van een hotelkamerprijs buiten het park.

Voor alle duidelijkheid: Bovenstaande opmerkingen/tips zijn gewoon optioneel.
Je route ziet er gewoon goed uit en je kunt daarom ook alle tips van mij zonder gevolgen voor je route naast je neer leggen.
Het zijn gewoon tips van "zo kan het ook, maar het hoeft niet per se"

Have fun,  Cees
#10 - 25-01-2016, 10:48 uur

Hans B

Het nadeel is dat je meer km maakt en meer tijd kwijt bent met op en neer rijden.

Ach de benzine prijs was in 2014 nog $ 3,50 pg, is nu al gezakt naar ver onder de $ 2.
Dus die extra km maakt het ook niet.
Verder denk ik dat je qua prijs wat goedkoper uit bent in West Yellowstone dan slapen bij de Old Faitfull.
#11 - 25-01-2016, 13:21 uur
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 20:30 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Peter B

Indien je hotels met campings wil afwisselen wordt je reis een stuk flexibeler.
Campingartikelen kun je online bestellen bij http://www.walmart.com/en na aankomst ophalen in de winkel.
Stoelen en tafel heb je niet nodig want iedere campsite is voorzien van bank en tafel.
De investering heb je al snel terug als je in de parken slaapt. Overnachting in Yellowstone $20-28 en Zion  $ 20.
Maar het mooie is gewoon het kamperen in de parken midden in de natuur en 's avonds je eigen kampvuur.
Commerciële campings zou ik niet gebruiken want die lijken veelal op een parkeerplaats met enkele faciliteiten zoals zwembad en shop.

Je zou Yellowstone dan op de volgende manier kunnen doen:

3 SLC - West Yellowstone
4 West Yellowstone - Norris  (eerst naar de camping)  bezoek Norris Geyser en Yellowstone Canyon
5 Norris  bezoek Upper, Midway en Lower geiservelden
6 Norris  bezoek via Mammoth Hot Springs naar Lamar Valley
7 Norris - Jackson via Lake Yellowstone

In Zion liggen twee campings direct bij het visitorcenter, dus geen zoeken naar parkeerplaatsen v0or de shuttle.

In Yosemite moet je wel op tijd resereveren.

Veel plezier
Peter
#12 - 27-01-2016, 15:47 uur

menno

Hallo allemaal,

Het is hier een tijdje stil geweest, maar ik ben weer terug. Alles is ondertussen geboekt, het idee van echt kamperen hebben we laten varen en we zijn voor hotels gegaan.

In yellowstone slapen we nu eerst twee nachten in west yellowstone. Daarna overnachten we in gardiner en als laatste nog in het park bij het lake.

Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten en heb hier op het forum veel tips gelezen en ben dus nu een beetje aan het bedenken wat we allemaal gaan doen.

In Zion willen we een aantal mooie wandelingen gaan doen, zoals de narrows. Daarnaast willen we ook nog een andere wandeling doen. Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen angels landing en observation point. Hier op het forum is iedereen lyrisch over de angels landing trail, maar hij schijnt ook heel druk te zijn. Vooral door de drukte zit ik twijfelen of observation point niet een betere optie is. Ik wil jullie deze mooie website (gevonden op het forum) trouwens niet besparen: http://www.citrusmilo.com/zionguide/recommend.cfm.

Tussen mammoth lakes en yosemite village zouden we nog langs bodie kunnen rijden. Op foto's ziet dat er heel leuk uit en ook hier op het forum heb ik er goede reacties over gelezen. Ik vraag me af of we die tijd niet beter in Yosemite kunnen besteden gezien onze beperkte tijd daar. Een bezoek aan bodie kost toch al snel 3.5/4 uur. Tijdens onze reis kunnen we ook andere ghosttowns bezoeken, zoals grafton. Wat denken jullie, is een bezoek aan bodie dan de moeite waard?

Als we er toch in Yosemite zijn, willen we eigenlijk ook wel de giant sequoias zien. Als we de tioga road rijden komen we vlak langs toulomne grove and merced grove (mariposa grove is uit de route en volgens mij toch sowieso afgesloten). Welke optie is leuker?

De volgende dag in Yosemite willen we waarschijnlijk de panorama trail gaan lopen.

Groetjes,
Menno
#13 - 10-04-2016, 09:46 uur

Cees A

Zion is sowieso een drukbezocht park, zeker in de zomermaanden.
Als je in Springdale overnacht kun je je auto bij je hotel laten staan en met de shuttlebus naar het visitorcenter.
Als je buiten Springdale overnacht, zorg er dan voor dat je VOOR 09.00 uur in het park bent, anders heb je een parkeerprobleem.

De hike naar Observation Point is bijna 2 keer zo lang als die naar Angels Landing en dat is waarschijnlijk de reden dat de meesten voor Angels Landing kiezen.
Observation Point ligt een flink stuk hoger dan Angels Landing en vereist dus meer klimwerk. In feite kijk je vanaf Ob.Pnt neer op An.Lnd.
De hike naar An.Lnd. is wel spectaculairder. Vooral op die smalle richel met de geleideketting kun je beter geen last van hoogtevrees hebben.

Een bezoek aan Bodie kost je inderdaad, gerekend vanaf Lone Pine, bijna een halve dag.
Ik zou gewoon ter plaatse bekijken of je er (nog) tijd, zin en gelegenheid voor hebt.

Mariposa Grove is inderdaad dit jaar nog gesloten.
Hou er rekening mee dat de Sequoia's bij zowel Tuolumne Grove als Merced Grove niet vlakbij de weg liggen.
Tuolumne Grove vereist een (klimmende) wandeling van ongeveer 1.5 km (one way)
Merced Grove een wandeling van ruim 3 km (one way)
#14 - 10-04-2016, 11:10 uur

Hans B

Vorig jaar was het niet zulk best weer en eerlijk gezegd leek ons Observation Point ook net iets te ver.
We kozen om Hidden Canyon te doen een wat kortere.
Het eerste stuk is hetzelfde dan Observation Point.
Na een eerste stuk behoorlijk omhoog is de splitsing.
We zijn tot de arch gelopen, kwartiertje de canyon in.
Op de terugweg regende het, uitkijken dus op de glibberige stenen.
Wij vonden Hidden Canyon een prachtige wandeling.
#15 - 10-04-2016, 18:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15