Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

West coast

Discussie gestart

GDO


Hallo,

Voor de zomer van 2009 ben ik van plan om voor een maand(langer vakantie krijgen lukt helaas niet) naar de VS te reizen. Hier wil ik de West kust gaan bezoeken( Seattle, SF, LA, NV). Ben nog nooit in Amerika geweest en het lijkt me fantastisch. Ik heb nog geen concreet reisprogramma, maar weet al wel dat ik wil starten in Seattle en vanuit daar, danwel met auto,trein of bus richting SF en LA en verder te reizen. Maar nu is mijn vraag wat de kosten voor een ticket zijn? De planning is om rond 1 augustus te vertrekken en tegen eind augustus weer terug te gaan. Nu heb ik enkele maatschappijen en vluchten vanuit allerlei landen bekeken maar kom ik steeds rond de € 1.000 euro uit voor een ticket. Zijn dit normale prijzen? Of kan ik beter tot het laatste moment voor vertrek wachten voor goedkopere tickets?

Groetjes Gerco
#1 - 14-05-2009, 19:57 uur

USofA

Zoek 's op Expedia.nl
Hier vind je meerdere vliegtickets.
#2 - 15-05-2009, 12:22 uur

koosv

als je in september gaat, dan is het vliegticket de helft goedkoper (!)

meestal gaan de goedkoopste stoelen het eerst weg, dan heeft wachten niet zoveel zin, tenzij er plotsklaps een vliegtuigmaatschappij gaat stunten, maar die kans is niet heel groot.
ryanair zou ooit naar de oostkust vliegen tegen superlage prijzen, maar het is nogal stil daar.
vanuit seatlle zou ik geen auto huren om daarmee naar LA LA land te rijden, dan komen er al gauw $300 extra aan drop off kosten bij.

Koos
#3 - 15-05-2009, 13:47 uur

GDO

hmm, dan moet ik maar eens de exacte route gaan uitstippelen en boeken. Ben er ook nog niet uit hoe ik het
met vervoer ga doen, maar dit is zekers een goede tip om het niet te doen. Maar eens kijken of amtrak of
de greyhounds een optie zijn.

alvast bedankt.

groetjes Gerco
#4 - 15-05-2009, 17:39 uur

Dirc

Je kan toch vast je ticket boeken? Daar heb je alleen je begin en eindplaats voor nodig.
De reis ertussen kun je later vastleggen.

De tickets worden naar mate er minder stoelen zijn duurder.
Ik heb 3-4 weken geleden een tickets Amsterdam - San Diego, San Francisco - Amsterdam geboekt voor 480 euro.

gr,

Dirc
#5 - 15-05-2009, 18:47 uur

Marianne

Een auto is de meest voor de hand liggend wijze van vervoer, zonder auto kom je nergens buiten de steden.
Wij zijn in 2006 van Seattle naar SF gegaan, en hadden toen een auto bij Herts gehuurd omdat die geen drop off kosten rekende.

Nu zie ik bij usareisen.de het volgende bij Alamo:
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Kalifornien und Washington State, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.

Het kan verschillen per verhuurder en per reisorganisatie, dus het loont om verschillende alternatieven te bekijken.

Je kunt ook overwegen om meer in het zuidwesten te blijven, daar is ook al genoeg te doen in 4 weken. Je zou dan ook eens naar vluchten op Phoenix kunnen kijken, die zijn vaak goedkoper.

Marianne
#6 - 15-05-2009, 19:58 uur

Hans B

Je kan toch vast je ticket boeken? Daar heb je alleen je begin en eindplaats voor nodig.
De reis ertussen kun je later vastleggen.

Als je nog weinig idee hebt hou je reis eruit gaat zien, zou ik absoluut wachten met de aanschaf van de tickets.
Er zijn al heel veel forumleden geweest die nadat ze een summiere reis op het oog hadden en tickets gekocht,
toch na veel informatie op dit forum beter / gemakkelijker een andere luchthaven hadden kunnen nemen.
 
#7 - 16-05-2009, 10:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Maar als je begin en eindpunt al vast staat....
#8 - 16-05-2009, 10:58 uur

Hans B

Als je nu nog niet weet wat je wilt en je bent ook flexibel in de keuze van je periode zou ik dus wachten totdat je weet wat je wilt.
Mocht je om wat voor reden dan toch je ticket willen (moeten) wijzigen kost het ook nog eens geld.
#9 - 16-05-2009, 11:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

GDO

Ik ga er maar eens ff goed voor zitten. Lees op verschillende forums dat de prijzen alleen maar zullen stijgen naarmate het vliegtuig
vol komt te zitten. Ben er wel redelijk zeker van dat ik in seattle wil beginnen. Maar goed, dit is mijn eerste keer naar Amerika dus
dit forum biedt mij de gelegenheid om, denk ik, de juiste keuzes te maken qua vertrek- en aankomstpunten.

Gerco
#10 - 16-05-2009, 13:22 uur

Hans B

Ben er wel redelijk zeker van dat ik in seattle wil beginnen.

Van waar Seattle als start ?
Waar liggen je interesses ?
#11 - 16-05-2009, 13:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

koosv

citaat van een citaat van marianne
Citaat
Nu zie ik bij usareisen.de het volgende bij Alamo:
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Kalifornien und Washington State, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.

goed gevonden trouwens marianne!
echter......
ik heb gekeken bij de amerikaanse site van alamo (daar niet boeken gerco vanwege verzekeringen)
op deze site worden drop off kosten direct doorberekend, en zij rekenen toch wel een toeslag, maar deze valt wel mee $100.

usareisen.de wijst eventuele toeslagen  af :
Citaat
Bei den genannten Kosten für Einwegmieten handelt es sich um zur Zeit gültige Angaben, die sich im Laufe der Saison ohne Vorankündigung ändern können. Alle vor Ort zu zahlenden Beträge verstehen sich zuzüglich der örtlichen Steuern.

de nederlandse site kan die kosten niet doorberekenen (zeker nederlands onderwijs genoten), maar de kosten worden na afloop in rekening gebracht.
er is wel een telefoonnummer van alamo, dan kunnen ze het vertellen: 0800-022.44.56 (ja, echt 11 cijfers..)

kennelijk zijn drop off kosten nogal aan verandering onderhevig.
ach ja, het leven van de toerist is zwaar...

Koos
#12 - 16-05-2009, 14:57 uur

GDO

oke, bedankt. Beetje late reactie maar ben nog even op vakantie geweest naar Brugge, Belgie.

Maar goed, hier in grote lijnen het beloofde reisschema.
31 juli         Amsterdam - Seattle Tacoma
31-5 aug    Seattle
5 aug         Vertrek richting SFA
6-11 aug    SFA
11 aug       Vertrek richting LA
11-15 aug  LA (auto huren)
15 aug       Vertrek richting Panamint springs, Death Valley
15-16        Verblijf in Panamint springs
16 aug      Vertrek richting Las Vegas
16-25 aug Las Vegas (Met eventueel nog een uitstap naar Area 51 inclusief overnachting Little Inn)
25 aug      Met binnenlandse vlucht richting New York
25-28/29  New York(staat vast)
28/29 aug New York - Nederland

Nog enkele aanvullingen op het bovenstaande verhaal, opmerkingen / tips zijn alom welkom:
- In Seattle huur ik nog geen auto vanwege het goed georganiseerde openbaar vervoer.
- Ik overnacht grotendeels van de reis in Hostels, met uitzondering van Las Vegas.
- Omdat de afstand nogal groot, en het schijnt een prachtige route te zijn,  is tussen Seattle en SFA ben ik nu gaan twijfelen of ik
  niet in plaats van de bus of trein een auto moet gaan huren. De reistijd per bus is 22 uur tegenover 20 uur met de trein, en ik
  ben bang dat ik vele attracties mis onderweg.
-  Bij mijn aankomst / of vertrek in LA een auto huren om hiermee richting Panamint Springs te rijden en te overnachten in Death Valley
- Qua afstand is het vanaf LV korter naar area 51(eventueel overnachten in Little Inn) dan vanaf Panamint Springs, wat is de
  meest  eenvoudige route?
- Met Virgin richting New York vliegen, hoe moet ik deze vlucht boeken? Kan dat gewoon online of is het eenvoudiger om dit terplekke
  te regelen?

Mijn interesses zijn nogal breed. Ik wil graag de bijzondere plekken/ parken bezichtigen...Grand Canyon, National Park etc. maar ook de steden
bezoeken. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor de reaties.

Gerco












#13 - 25-05-2009, 21:24 uur

Hans B

Seattle - San Francisco.
Met het openbaar vervoer ga je volgens mij alle attracties missen.
In volgorde van noord naar zuid :
Mount Rainier
Mount St.Helens
stukje Oregon kustroute
Crater Lake
Redwood NP
Lassen Vulcanic
Lake Tahoe
Yosemite
#14 - 25-05-2009, 22:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik begrijp niet zo goed wat nu de bedoeling is.
Als je schrijft:
31-5 aug    Seattle
5 aug         Vertrek richting SFA
6-11 aug    SFA


bedoel je toch niet dat je in 1 dag van Seattle naar SF wilt rijden? Hoe lang wil je in de steden blijven en hoeveel tijd heb je dan nog voor tussenliggende parken?

Voor het stuk van Seattle naar SF kun je natuurlijk de kust volgen, of neem Crater Lake en Lassen Volcanic NP mee, zie daarvoor ons 2006-verslag.
Bij Seattle is Mt Rainier, mt St Helens en Olympic NP allemaal de moeite waard.

Over Death valley: mooi om er een nacht te blijven, maar 2 nachten lijkt mij veel in augustus. Buiten de auto zul je niet veel kunnnen done. Ik zou liever voor een oernachting in het park kieze zodat je dichter bij de diverse viewpoints zit.

En die 9 dagen Las Vegas? Wil je daarvandaan nog iets doen? Grand Canyon, Zion?

Marianne

#15 - 26-05-2009, 19:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15