Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

West - Sept 2011 - route feedback gezocht

Discussie gestart

MICK1

Goedemorgen,

Wij Mick en Marloes (beide 35 jr) willen in Sept een mooie reis maken door het Westen van de VS. Tjdens deze reis zal Mick als enige auto rijden.
Zelf denken wij (na uitgebreide bestudering van Exit en Tioga sites) aan de onderstaande route.

Zoals je ziet hebben wij zelf 2 opties gemaakt:
-  Lake Powell al dan niet overslaan (pros and cons?)
- san simeon direct naar san diego (tijdens de reisdag even bv naar venice beach, maar geen volle dag LA) - pros and cons?


Eventuele op/en of aanmerkingen worden op prijs gesteld.

dag   dag                  
1   1      aankomst las vegas            km
2   2      las vegas            
3   3      las vegas   grand canyon   (williams)      379
                     
4         grand canyon   page   lake powell      326
5   4   of   grand canyon   kayenta   monument valley      484
                     
6   5      kayenta   moab   (wellicht op reisdag arches)      259
7   6      moab      arches of canyon land (?)      
8   7      moab   capitol reef         270
9   8      capitol reef   bryce canyon         193
10   9      bryce canyon            
11   10      bryce canyon   zion         236
12   11      zion   death valley         444
13   12      death valley   yosemite   camp curry      584
14   13      yosemite      camp curry      
15   14      yosemite   san francisco         344
16   15      san francisco      early bird alcatraz      
17   16      san francisco   san simeon         339
                     
18         san simeon   LA   venice beach      433
19   17   of   san simeon   san diego   onderweg venice beach/LA aandoen      611
                     
20   18      san diego      sea world      
21   19      vertrek san diego            

#1 - 23-01-2011, 11:08 uur

Hans B

Tijdens deze reis kom je 2x door Las Vegas, een fantastische stad, maar je zou ook kunnen starten in Phoenix.
PHX - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF - kustweg - LA.
Tijdens deze route kokm je langs alle highlights en rij je geen dubbele stukken.
Het kan in 3 weken, maar mocht je nog enkele dagen kunnen rekken zou dat je iets meer ruimte en vrijheid geven.
BV. vertrek op vrijdag en terug op zaterdag.
#2 - 23-01-2011, 11:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MICK1

Hans bedankt voor de supersnelle reactie. Je geeft aan dat we 2x door Las Vegas zouden komen. Dit was niet mijn intentie. Waar zie jij dat?
Bedoeling was starten in Las Vegas en eindigen in San Diego (of vice versa)
#3 - 23-01-2011, 11:22 uur

Marianne

Op weg van Zion naar Death Valley kom je door/langs Las Vegas. In Phoenix beginnen is dus een goed idee, of kijk welke vluchten aantrekkelijker zijn. Overweeg wel om het verblijf in Las Vegas na Zion te plannen, dan heb je een mooie afwisseling na alle natuur.
De overnachtingsplaatsen komen duidelijk van een reisorgansiatie. Van Williams naar de GC is nog een aardig eind rijden, je kunt dan geen zonsondergang in het park meenemen. waarom niet in het park overnachten? Idem voor Monumen Valley.
Eigenlijk is de route via Moab voor een reis van 3 weken wel wat veel. Voor Bryce heb je relatief veel tijd uitgetrokken - dit is een klein park waar je met een middag en avond ook al veel kunt doen. De route van DV naar Yosemite Valley is erg lang en je rijdt langs veel moois. Meestal wordt hier een tussenstop aan de oostkant van Yosemite aangeraden. Als je een tussenstop hebt in Las Vegas zou je ook wat verder richting Yosemite kunnen overnachten, maar dan mis je wel de overnachting in DV.
Bij Page heb je Anteope Canyon, zie ons 2008-verslag voor wat foto's. Ik weet niet hoe de lichtinval in september is, maar waarschijnlijk nog steeds de moeite waard. Horseshoe Bend overlook is ook mooi om te doen, je kunt de Glen Canyon Dam bekijken, of relaxen bij Lake Powell.

Marianne
#4 - 23-01-2011, 12:11 uur

MICK1

Marianne, dank.

Tja wij hinken op dit moment idd. nog op 2 gedachten. Boeken we een volledig verzorgde reis via een reisorg (vlucht, hotel en auto) of boeken we een fly-drive en boeken we hotels zelf via internet of ter plaatse. Van vrienden horen wij regelmatig dat ter plaatse boeken van hotels/motels goed mogelijk is, maar je hebt dat toch altijd een mate van onzekerheid. Voordeel is uiteraard de vrijheid. Lastige keuze. Vandaar dat de reis die ik beschreef, niet geheel, maar wel gebaseerd is op hetgeen door org momenteel wordt aangeboden.
#5 - 23-01-2011, 12:30 uur

Marianne

Ter plaatse kijken kan prima in september, maar zelf boeken is ideaal; wel de zekerheid als je die graag wilt, en toch flexibel - je kunt alles zelf uitzoeken en meestal tot 24 uur van te voren nog annuleren.

Marianne
#6 - 23-01-2011, 12:51 uur

MICK1

dank marianne,

ik ben opnieuw begonnen met een ouderweste landkaart voor mijn neus

volgende vraag: na yosemite willen we richting death valley via de 395. is het verstandig om tijdens die reis dag kings canyon of sequoia te bezoeken en dan vlak voor (?) death valley te overnachten? zo ja waar zou je de overnachting inplannen?
volgende dag door DV en op naar de black jack tafels...
#7 - 24-01-2011, 18:47 uur

Hans B

volgende vraag: na yosemite willen we richting death valley via de 395. is het verstandig om tijdens die reis dag kings canyon of sequoia te bezoeken en dan vlak voor (?) death valley te overnachten? zo ja waar zou je de overnachting inplannen?
volgende dag door DV en op naar de black jack tafels...
Ga je uit van je eigen rondje (1e post) ?? dan rij je niet van DV naar LV, maar van LV naar DV.

Om Kings Canyon en/of Sequoia te bezoeken, daarvoor heb je geen tijd, beperk je svp tot de belangrijkste highlights.
#8 - 24-01-2011, 19:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MICK1

hi hans, nee dat 1ste rondje is in principe even in het ronde archief (lees: prullenbak) terecht gekomen.

ik ben zelf aan het klussen geslagen. op hoofdlijnen nu:

1   aankomst la      
2   la   pismo   
3   pismo   san fran   
4   san fran      
5   san fran   yosemite   
6   yosemite      
7   yosemite   overnachten voor DV   overdag visit Kings canyon/Sequoia
8   overnachten voor DV   las vegas   route via Death Valley
9   las vegas      
10   las vegas   overnachting voor Zion (niet St George)    route via valley of the fire
11   overnachting voor Zion (niet St George)   - overnachten in of vlakbij Bryce Canyon   
12   overnachten in of vlakbij Bryce Canyon - Grand Canyon Village (East Rim)   
13   Grand Canyon Village (East Rim) .......
daarna richting palm springs en san diego

uiteraard kunnen er dagen bij. maar dit zou t ruwe plaatje kunnen zijn...   
         
#9 - 24-01-2011, 19:40 uur

Marianne

Ik weet niet wat voor kaart je gebruikt.  :)
Kijk nog eens goed, of koop een andere (ik vind de Hallwag erg prettig om een route uit te stipeplen); je kunt niet vanaf het oosten Seuoia/Kings Canyon in; er zijn maar 2 ingangen voor die parken en die liggen allebei aan de westkant.
Als tussenstop tussen Yosemite en DV is Lee Vining of Mammoth Lakes heel geschikt. Wij deden het in 2004 en 2006 in omgekeerde richting, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
O, ik zie nu dat je niet in DV overnacht; in dat geval is Lone Pine een betere stop.

Je rijdt bij de GC langs de East Rim, maar het deel van het park waar je zit heet de South Rim (en die is onderverdeeld in de west en east rim).

Als je meer tijd hebt zou je het stuk tussen Yosemite en Las Vegas in 3 stukken kunnen knippen, dus met 2 overnachtingen. Of doe een overnachting in Page, tussen Bryce en de GC. Dat geeft je ook wat meer tijd voor de GC, want als je daar aankomt vanuit Bryce en je rijdt de volgende dag naar Palm Springs, wanneer wou je dan het park bekijken?

Marianne
#10 - 24-01-2011, 19:53 uur

MICK1

hi marianne,
dank voor de eerlijke feedback. morgenmiddag ben ik de eigenaar van 2 hallwag kaarten. momenteel gebruik ik de kaarten die mijn ouders 15 jr ;) geleden hebben gebruikt.

zoals wel vermeld was bovenstaande een hele ruwe opzet. uiteraard worden er nog dagen tussen gezet, maar mij ging het in eerste instantie om de route, daarna komen eventueel additionele dagen.

ik meld mij weer als ik de nieuwe kaarten heb....
#11 - 25-01-2011, 11:54 uur

Schop

Hoi Mick,

Je maakt wel flinke afstanden in je planning zeg. Hou je zo onderweg nog wel ruimte over om te genieten?
Ik maakte de eerste keer aan de west kust ook diezelfde fout, rijden, rijden en nog eens rijden. Highway one
had ik achteraf gezien wel een dag of wat langer over willen doen, en een speedbootje huren aan Lake Powel
was voor een middagje net zo duur als voor de hele dag. Ik zou iets kortere afstanden plannen en meer
tijd nemen om te genieten. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat wij het met een RV deden en dat
rijdt iets minder makkelijk dan een personenauto.

Groeten Peter
#12 - 25-01-2011, 14:38 uur

MICK1

Hallwag kaarten liggen inmiddels uitgevouwen op de vloer in de woonkamer.....

Ruw weg denken wij nu aan dit.

1   Phoenix   
2   Phoenix                      Grand Canyon
3   Grand Canyon   
4   Grand Canyon                 Monument Valley
5   Monument Valley              Page
6   Page                       Bryce
7   Bryce                       Zion
8   Zion                       Las Vegas
9   Las Vegas   
10   Las Vegas                       Death Valley
11   Death Valley                       Mono Lake/Lee Vining
12   Mono Lake/Lee Vining       Yosemite
13   Yosemite   
14   Yosemite                       San Francisco
15   San Francisco   
16   San Francisco                    Big Sur/Monterey
17   Big Sur/Monterey              Los Angeles
18   Los Angeles   

Waar zouden jullie eventueel dagen toevoegen? Maar we willen niet te lang weg (max 20/21 dagen). Tevens zou ik mijn vriendin graag SeaWorld laten zien,aangezien dat op mij vroeger een waanzinnige indruk heeft gemaakt. Helaas zou ik niet weten hoe dit in te passen, want ik vermoed dat vertrek vanuit San Diego een stuk duurder zal zijn dan vanuit LA
#13 - 26-01-2011, 20:36 uur

schre062

Wij zijn van plan om ook naar het westen te gaan en hebben de volgende route.

Dag 1 Phoenix
Dag 2 Phoenix-Sedona
Dag 3 Sedona-Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon-Monument Valley
Dag 5 Monument Valley-Page
Dag 6 Page
Dag 7 Page-Bryce
Dag 8 Bryce-Zion
Dag 9 Zion-Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas-Furnace Creek (DV)
Dag 13 Furnace Creek-Mammoth Lakes
Dag 14 Mammoth Lakes-Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite-San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco-Carmel
Dag 20 Carmel - San Luis Obispo
Dag 21 San Luis Obispo-Santa Monica (LA)
Dag 22 Santa Monica (LA)
Dag 23 naar huis

Van Phoenix naar Sedona willen we de Apache Trail rijden en langs Montezuma's Castle.
Misschien is deze route iets. In Page en Las Vegas willen we wat extra relaxen.

Groet Harry

#14 - 26-01-2011, 21:01 uur

Marianne

Mick,
Voor Zion zou je heel goed een extra kunnen gebruiken, zeker als je het leuk vindt om verschillende wandelingen te maken.
Misschien ook een extra nacht aan de kust, afhankelijk van wat je daar wilt gaan doen. Hearst Castle neemt een halve dag, het aquarium in Monterey idem.
Als San Diego niet veel duurder is, is daar eindigen een mogelijkheid, dan heb je daar wel wat extra dagen nodig.

Marianne
#15 - 26-01-2011, 21:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15