Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

West USA road trip oktober/november 2008

Discussie gestart

Assy

Ik ga samen met de vriendin eind oktober begin november een korte rondreis doen in het westen...
Oorspronkelijk wilden we enkel Las Vegas doen omdat er daar een beurs is die we willen bezoeken, maar wat zonde is van de vluchtkosten...  Dus heb ik een rondreis in elkaar gepuzzeld!  Kijk eens wat jullie ervan denken!?
Ik ben gisteren bij Joker reizen geweest en heb optie gekregen op een vlucht van US Airlines...  29okt - 15nov voor 465€!  Wat denken jullie hiervan, verder zoeken of nemen?  Is een vlucht vanuit Brussel via Philladelphia naar San Francisco, en weer terug vanuit LA via PHL naar Brussel.
Hier het voorlopig schema, er zitten nog wel wat dingen in die we moeten veranderen, maar we willen sowieso tussen 4 en 7 november in Las Vegas zijn (2dagen beurs zijn zeker nodig, is 1dag Las Vegas verkennen voldoende?)  Ook rekening houdend dat ik natuurliefhebber ben en de parken wil gezien hebben, maar niet zeer uigebreid, aangezien de vriendin meer van stad en strand houdt...
Alle tips en evt aanpassing zijn welkom.  Alvast bedankt!

Ondertussen is route en reistijd heel wat veranderd, zie aangepast schema enkele posts verder!

Donderdag 30 oktber:  (dag 1)               
Vlucht nog te boeken met aankomst in San Francisco

Vrijdag 31 oktober:  (dag 2)
San Francisco verkennen:
   Plein met de "Full House" huisjes
   Alcatraz
   Golden Gate bridge
   The Indigo Bellydance Company, meet 'n greet Rachel Brice

Zaterdag 1 november:  (dag 3)
San Francisco shopping day + cable car + Chinatown

Zondag 2 november: (dag 4)
San Fransico > Yosemite

Maandag 3 november: (dag 5)
Yosemite > Sequoia > Death Valley

Dinsdag 4 november: (dag 6)
Death Valley > Las Vegas
Las Vegas verkennen:
Stratosphere Tower
   Bellagio Fountains
   Treasure Island
   Witte tijgers in het … hotel
   Venetian Hotel

Woensdag 5 november: (dag 7)
SEMA show

Donderdag 6 november: (dag 8 )
SEMA show

Vrijdag 7 november: (dag 9)
Las Vegas > Grand Canyon

Zaterdag 8 november: (dag 10)
Grand Canyon > Monument Valley   

Zondag 9 november: (dag 11)
Monument Valley > ?

Maandag 10 november: (dag 12)
? > San Diego

Dinsdag 11 november: (dag 13)
San Diego > Mexico > Los Angeles
   Bezoekje aan West Coast Customs

Woensdag 12 november: (dag 14)
Los Angeles verkennen:
   Sunset Boulevard
   Beverly Hills
   Hollywood Boulevard
   Rodeo Drive
   Walk of Fame

Donderdag 13 november: (dag 15)
Los Angeles:
   Hollywood studios

Vrijdag 14 november: (dag 16)
Los Angeles dagje uitblazen op Venice Beach

Zaterdag 15 november: (dag 17)
Vlucht terug vanuit Los Angeles


#1 - 27-02-2008, 13:36 uur
« Laatst bewerkt op: 26-05-2008, 22:15 uur door Assy »

Zofsky

Hoi assey,

Slim om er een vakantie aan vast te plakken, je zit dan in zo'n mooi stuk wereld, dat zou inderdaad zonde zijn!

Op 3 november Yosemite > Sequoia > Death Valley, dat is (als je ook nog de giant sequoia's wilt zien) wel heel erg veel denk ik. De tioga pass is dan denk ik al dicht?
En als je de volgende dag al Las Vegas wilt verkennen, dan betekend dat dat je Death Valley niet kan zien.

Monument Valley is heel erg mooi, maar ik denk dat je wat meer rust zal hebben in je reis als je die er uit laat. Dan kun je ook nog mooie dingen zien in de reis naar San Diego.
Om in 1 dag Las Vegas te verkennen is inderdaad kort, maar misschien dat je 's avonds (en dat is toch het leukst) na de beurs ook nog tijd hebt?

Groetjes,
Margje

#2 - 27-02-2008, 16:30 uur

hdeweert

Hallo Assy


De route die je gaat rijden  is 3500 km lang dat is meer dan 350 km per dag. Dat is voor de doorsnee tourist erg veel maar ik begrijp dat je een liefhebber bent.
Als je Alcatraz wilt bezoeken regel dan nu al je tickets want anders is de boot vol en kan je niet mee.
Als ik het goed begrijp handel jij in speciale onderdelen en heb jij toegangskaarten voor deze vakbeurs?
Ik hoop dat je al een hotel hebt want als er veel mensen komen voor een converentie etc, zijn de hotels in Las Vegas peper duur.
Het zou ook wel eens kunnen dat je met een huurauto niet de grens naar Mexico over mag, dus dan word het lopen.

Harm
#3 - 27-02-2008, 18:12 uur

Marianne

Een aardig volle reis! Ik zou zelf wat meer tijd nemen voor zowel de parken als de steden, en dan iets laten vallen. Zoals je op het kaartje van Harm ziet is de route niet erg logisch naar Monument Valley. Je zou een rondje kunnen maken door vanaf Las Vegas via Zion en/of Bryce naar Monument Valley of de Grand Canyon te gaan en dan door naar San Diego. Waarom San Diego? Tijd voor de stad heb je niet. Waarom niet direct naar LA en onderweg bv Joshua Tree bezoeken?
Voor Yosemite heb je meer tijd nodig dan een halve dag. Van Yosemite via Sequoia naar Death Valley is te ver voor 1 dag. Ook hier weer veel tijd in de auto en te weiniog tijd om iets te zien. Houd er rekening mee dat er behoorlijk saaie stukken op deze route zitten.

Ik zou liever een rondje Las Vegas doen, met een bezoek aan Death Valley, Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon, Sedona, route 66. Eventueel doorrijden naar LA, via Joshua Tree.

De Tioga Pass  is al genoemd: hij kan nog open zijn en dan is dat een aardige route van Yosemite naar Death Valley.

Marianne
#4 - 27-02-2008, 19:06 uur

Bakvet

Halve off topic: Ik neem aan dat je weet dat de SEMA beurs een vakbeurs is waarvoor je vooraf kaarten moet reserveren? Je kan er niet zomaar als toerist naar binnen stappen. Ik maakte dat laatst mee met de Computer Electronics Show. Aangezien ik toevallig in Las Vegas was, vroeg ik me af of ik daar niet heen moest? TV, radio en kranten stonden er immers bol van. Zou het niet zonde zijn om dan niet te gaan kijiken? Gelukkig ontdekte ik op tijd dat de beurs a) peperduur en b) alleen voor de vakhandel toegankelijk was.
#5 - 27-02-2008, 23:18 uur

hdeweert

Halve off topic: Ik neem aan dat je weet dat de SEMA beurs een vakbeurs is waarvoor je vooraf kaarten moet reserveren? Je kan er niet zomaar als toerist naar binnen stappen. Ik maakte dat laatst mee met de Computer Electronics Show. Aangezien ik toevallig in Las Vegas was, vroeg ik me af of ik daar niet heen moest? TV, radio en kranten stonden er immers bol van. Zou het niet zonde zijn om dan niet te gaan kijiken? Gelukkig ontdekte ik op tijd dat de beurs a) peperduur en b) alleen voor de vakhandel toegankelijk was.
Voor zover ik begrijp is de hele trip opgebouwd rond het bezoek aan deze beurs.
Ik zie alleen dat de inschrijving voor deze vakbeurs nog moet starten dus heb ik ook zo mijn twijfels.
Harm
#6 - 28-02-2008, 09:00 uur

Assy

Inderdaad de rondreis is een extraatje voor en na de beurs...  Inschrijvingen kunnen inderdaad nog niet maar daarvan ben ik op de hoogte!  Ik ben momenteel nog niet zelfstandig in deze branche maar ben wel bezig met de opstart ervan (cursus bedrijfsbeheer)  Tegen die tijd zal de zaak er waarschijnlijk zijn!  Zoniet kan ik de kaarten wel op de zaak van een vriend verkrijgen.  Voor hotels had ik gekeken in het Luxor, en kwam ik op ca 600dollar uit voor 3 nachten...  De avonden kan ik idd ook nog Las Vegas verkennen ja...

Ik weet dat het schema wat ik nu heb opgesteld nogal druk is, en Monument Valley ligt idd wat ongelukkig in deze korte reisduur...  Maar ik had het echt graag gezien...  Net zoals die Sequoia's, die wilde ik toch ook graag zien
In San Diego wilde ik vooral met dolfijnen gaan zwemmen, en die Shamu show een keertje zien!  Joshua tree zegt me niet echt veel, net zoals Brice.
Volgens NPS is de laatste 3jaar de Tioga road open, begin november, ervoor 2jaar gesloten, het zal dus net wel of net niets zijn!

Het is idd een beetje voor ons beiden, ik wil de natuur gezien hebben, de vriendin wil het strand, dus moeten we een beetje van beiden he?!
#7 - 28-02-2008, 13:13 uur

Yessica

Ik ben gisteren bij Joker reizen geweest en heb optie gekregen op een vlucht van US Airlines...  29okt - 15nov voor 465€!  Wat denken jullie hiervan, verder zoeken of nemen? 

Als dat inclusief belastingen is, zou ik die zeker nemen, goedkoper wordt het namelijk niet en het is zeker geen verkeerd tarief!
#8 - 28-02-2008, 13:18 uur



hdeweert

Als je wat van de strip af een hotel zoekt kan het natuurlijk wat goedkoper  $ 200 voor een nachtje slapen is een hoop geld.
Als je Sequoia National Park wilt bezoeken zal je niet veel last hebben van het wel of niet open zijn van de pas. Als je via de pass gaat zal je een kan je van die kant Sequoia National Park niet in en moet je een aardig stuk om rijden maar daar heb je geen tijd voor want dat zal je een extra dag kosten. Als je van natuur houd en Brice canyon zegt je niks dan houd het niet over met de natuur kennis of je hebt geen idee van wat je allemaal aan natuurschoon zo maar laat liggen. Zion Brice Canyon en Antylope Canyon(Page) zijn een paar van de  mooiste stukjes natuur waarover Amerika beschikt. Maar ik zag dat je toer al begon met het ontmoeten van een prachtig stukje van moeder natuur. ;D

Harm
#9 - 28-02-2008, 15:48 uur

Assy

Hier een update...
We hebben de reisperiode nog wat kunnen verlengen, maar dat wel op voorwaarde dat we 4dagen strandvakantie in Hawaii erbij nemen!
Nu was ik op zoek naar hetgeen ik bij Hawaii voor ogen heb, een wit zandstrand, met helderblauw water, en van die palmbomen die mooi over het water komen te hangen...  Maar nu blijk ik dit op Hawaii niet terug te vinden :-(  Is er toch ergens daar zo een locatie om zo een strandvakantie te deon?  Wel heb ik zulke plekjes gevonden op de Bahamas!  Wat zeggen jullie Hawaii of Bahamas?
De vlucht ligt ondertussen vast...  Op 26okt naar San Franciso en op 15november terug vanuit LA!  (442€, promo via Connections bij United)
In de komende dagen het schema eens aanpassen...  Wie zich nog geroepen voelt om tips te geven, you're welcome! :-)
#10 - 03-03-2008, 11:52 uur

Yessica

Hier een update...
Nu was ik op zoek naar hetgeen ik bij Hawaii voor ogen heb, een wit zandstrand, met helderblauw water, en van die palmbomen die mooi over het water komen te hangen... 

Op Oahu zijn die stranden wel, maar die liggen ver af van Waikiki. Op zich niet erg als je wil uitrusten, maar ik denk dat je op Kaui beter af bent! Daar hebben ze die stranden wel! Houd er rekening mee dat er vaak niet de voorzieningen zijn die je misschien wil hebben, voor sommige prachtige witte stranden moet je 3 kwartier rijden over een hobbelig zandpad, het strand is prachtig, maar... er zijn geen voorzieningen om iets te drinken, er zijn hooguit wat douches.
Dit is paradijs om te zien, maar er is nog een maar.... de stromingen op Hawaii zijn bijna het hele jaar verradelijk en op Kauai zijn de golven relatief hoog. Als je met kleine kinderen gaat is het niet aan te raden.
voordeel is wel weer dat je vaak alleen in het paradijs bent, of het hooguit deelt met 3 of 4 andere stellejes.

Kijk eens op deze site: http://www.kauai.com/beaches.php

vanaf LA gaan er rechtstreekse vluchten naar Kauai, zodat je niet hoeft over te stappen in Honolulu.
Ander voordeel van Kauai is dat er prachtige natuur te zien is, ik heb al heel wat gereisd over de wereld, maar de Kalalau look out is het mooiste natuurverschijnsel dat ik ooit heb gezien! http://www.hawaiiweb.com/kauai/sites_to_see/KalalauLookout.htm
#11 - 03-03-2008, 12:05 uur



Assy

Ik ondertussen al heel wat verder met de planning, en er is ook ιιn en ander gewijzigd...  Hebben jullie nog tips, dan hoor ik het graag!
Hier het nieuwe schema!

Zondag 26 oktober: (dag 1)

Vlucht vanuit Brussel naar San Francisco

Maandag 27oktober: (dag 2)

San Francisco shopping day + cable car + Chinatown

Dinsdag 28 oktober: (dag 3)

San Francisco verkennen:
   Plein met de "Full House" huisjes
   Alcatraz
   Golden Gate bridge
   The Indigo Bellydance Company, meet 'n greet Rachel Brice

Woensdag 29 oktober: (dag 4) (320km – 4u)

San Francisco  > Yosemite

Donderdag 30 oktber:  (dag 5)  (400km – 5u)

Yosemite > Death Valley

Vrijdag 31 oktober:  (dag 6)  (250km – 3u)

Death Valley > Las Vegas
Las Vegas verkennen:
Stratosphere Tower
   Bellagio Fountains
   Treasure Island
   Witte tijgers in het … hotel
   Venetian Hotel

Zaterdag 1 november:  (dag 7)  (450km – 5u)

Las Vegas > door Zion > Page

Horseshoe and Antelope Canyon bezoeken

Zondag 2 november: (dag 8)  (200km – 3u)

Page > Monument Valley

Maandag 3 november: (dag 9)  (300km – 4u)

Monument Valley > Grand Canyon

Dinsdag 4 november: (dag 10)  (400km – 4u)

Grand Canyon > Las Vegas

Woensdag 5 november: (dag 11)

SEMA show

Donderdag 6 november: (dag 12)

SEMA show

Vrijdag 7 november: (dag 13)  (450km – 5u)

Las Vegas > Los Angeles

Zaterdag 8 november: (dag 14)   

Los Angeles verkennen:
   Beverly Hills
   Hollywood Boulevard
   Rodeo Drive
   Walk of Fame…

Zondag 9 november: (dag 15)

Los Angeles:
   Bezoekje aan West Coast Customs
   Universal Studios

Maandag 10 november: (dag 16)

Vlucht nog te boeken vanuit Los Angeles naar Honolulu

Dinsdag 11 november: (dag 17)

Hawaii strandvakantie

Woensdag 12 november: (dag 18)

Hawaii strandvakantie

Donderdag 13 november: (dag 19)

Hawaii strandvakantie

Vrijdag 14 november: (dag 20)

Vlucht nog te boeken vanuit Honolulu naar Los Angeles

Zaterdag 15 november: (dag 21)

Vlucht vanuit Los Angeles naar Brussel
#12 - 26-05-2008, 22:12 uur

Ine

30 okt.Yosemite- Death Valley. Hou er rekening mee dat vrijwel zeker de Tioga Pass gesloten zal zijn. Meer details hierover op http://www.nps.gov/yose/.
Dan moet je dus een andere route nemen (eventl. via Bakersfield).
Je weet dat om in Hawaii te komen je weer ca. 5-6 uur moet vliegen? (en ook wer terug) Ik vraag mij af of dat de moeite waard is voor zo'n kort verblijf.
Honolulu(lees Waikiki) heeft een klein strand, mooiere stranden vind je bijv. op het eiland Maui.

Misschien dat een verblijf in een luxe resort met mooi zwembad in bijv. Palm Springs een optie is?
#13 - 27-05-2008, 09:02 uur

Assy

Ja ben er van op de hoogte, maar de laatste 4jaar is de pass op de datum dat wij er zijn nog open... Hopen dit jaar weer!  Een vraagje, sneeuw ligt er dan sowieso al, of niet?
Ja Hawaii is er bij gekomen om de vriendin te overtuigen van de reis...  Dus ga ik echt niet laten vallen nu!  3 volle dagen en 2 halve dagen daar kan ik toch al wat zien eh?!  Rechtstreeks vliegen op maui kan niet zeker?
#14 - 02-06-2008, 22:46 uur

Hans B

Rechtstreeks vliegen op maui kan niet zeker?

Rechtstreeks vanuit Amsterdam zal niet gaan.
Onderstaand een site waar alle maatschappijen op staan die naar vanaf het vaste land naar Maui vliegen.
http://www6.hawaii.gov/dot/airports/maui/ogg/ogg_airlines.htm
Misschien zit er iets voor je bij.
Succes, Hans

Wij willen in 2009 naar Hawaii.
Als je er geweest bent, zijn tips welkom.
#15 - 08-06-2008, 10:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15