Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

westen begin april... Tips graag (vooral weersomstandigheden, parken)

Discussie gestart

markenaimee

Hallo,

Wij gaan 31 maart naar the westen van the usa.  (onze eerste keer)

Nu heb ik op een aantal sites gezien dat enkele parken niet (geheel) open zijn ivm weer. Graag zou ik ervaringen van anderen horen. Alle tips zijn welkom.
Is er iemand die in dezelfde periode gaat, of is geweest?  Dan vernemen wij graag hoe jullie het hebben gehad (of wat jullei verwachten) m.b.t. weer, wildlife enz.
Bijvoorbeeld: kunnen wij dan beren spotten? en ligt er dan nog veel sneeuw in josemite, yellowstone en sequoia ??? 

Wij starten onze reis in SF, en vliegen vanaf LA weer terug. we gaan drie weken (LANG GEKOESTERDE DROOM!)

ALvast bedankt voor eventuele reacties !


Aimee en mark
#1 - 12-12-2006, 19:05 uur

Satin13

Je kan best eens op het internet gaan kijken (http://www.nps.gov) het het gewenste park oproepen. Als je een laptop of zo meeneemt, regelmatig eens controleren, want de toestand van de wegen kan verschillen van dag tot dag. Yellowstone en Yosemite zijn ab-so-luut de moeite; prachtparken!!!
#2 - 12-12-2006, 20:43 uur
USA rocks!




Marianne

Hallo,

Wij gaan 31 maart naar the westen van the usa.  (onze eerste keer)

Nu heb ik op een aantal sites gezien dat enkele parken niet (geheel) open zijn ivm weer. Graag zou ik ervaringen van anderen horen. Alle tips zijn welkom.
Is er iemand die in dezelfde periode gaat, of is geweest?  Dan vernemen wij graag hoe jullie het hebben gehad (of wat jullei verwachten) m.b.t. weer, wildlife enz.
Bijvoorbeeld: kunnen wij dan beren spotten? en ligt er dan nog veel sneeuw in josemite, yellowstone en sequoia ??? 

Aimee en mark


Ik weet niet of de beren dan al uit hun winterslaap zijn, en als ze dat zijn zou ik ze niet graag tegenkomen!
Zijn jullie van plan om in die 3 weken ook naar Yellwstone te gaan? Prachtig park maar daar zou je beter meer tijd voor uit kunnen trekekn en bij voorkeur wat later in het jaar dan april.
Death Valley lijkt mij een must in die tijd van het jaar. Yosemite en Sequoia zijn het hele jaar open, maar door sneeuwval kunnen de wegen wel tijdelijk afgeloten zijn. De Tioga Pass is nog gesloten, dus dwars dorosteken door Yosemite gaat niet. Ook parken als Bryce en de Grand Canyon kunnen tijdelijk slecht bereikbaar zijn. De North Rim van de Grand Canyon is 's winters gesloten. Zoals gezegd, check eens de site van de NPS, daar staat bij de meeste parken hoe de bereikbaarheid etc in elk seizoen is.


Marianne
#3 - 12-12-2006, 22:49 uur

Hans B

Hallo Aimee,
wellicht dat www.nps.gov, de site van de Nationale Parken, hierover informatie geeft.
Uit ervaring :
Ik ben van 15-19 mei 2000 in het Yellowstone NP geweest. Op die dag (15 mei) werden de laatste wegen schoongeveegd en konden wij aan het eind van de middag vanuit Jackson (Grand Teton) het park inrijden. Wij hadden dus erg veel geluk.
Dus als je in April de Old Faithful wilt zien ben ik bang dat je aan de vroege kant bent.
Hans
#4 - 13-12-2006, 12:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

GoGriz

Misschien kan je eind maart nog via snowmobile of snowbus naar old faithful.  Onze sneeuwhoogtes zijn in principe op hun hoogtepunt eind maart, dus betwijfel dat de wegen in yellowstone dan al open zouden zijn.
#5 - 14-12-2006, 17:00 uur

BbimmerR

Wij zijn 2 jaar geleden van eind maart tot en met half april naar het westen geweest:
Zie onze fotosite: http://www.imol.nl/cpg/index.php?cat=3

De temperaturen verschilde heel erg, van -5 (in de bergen en sommige parken) tot 35 graden (Las Vegas). Echt enorme verschillen dus, maar wel een leuke ervaring. Erg leuk namelijk om Bryce Canyon te zien in de sneeuw.

Enige nadeel vonden wij dat de Tioga pass was afgesloten, dus moesten wij via bakersfield naar Death Valley rijden.
#6 - 22-12-2006, 12:10 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Verelle

Hallo,
Wij gaan 31 maart naar the westen van the usa. (onze eerste keer)
Nu heb ik op een aantal sites gezien dat enkele parken niet (geheel) open zijn ivm weer. Graag zou ik ervaringen van anderen horen. Alle tips zijn welkom.
Is er iemand die in dezelfde periode gaat, of is geweest? Dan vernemen wij graag hoe jullie het hebben gehad (of wat jullei verwachten) m.b.t. weer, wildlife enz.
Bijvoorbeeld: kunnen wij dan beren spotten? en ligt er dan nog veel sneeuw in josemite, yellowstone en sequoia ???
Wij starten onze reis in SF, en vliegen vanaf LA weer terug. we gaan drie weken (LANG GEKOESTERDE DROOM!)

Het afgelopen jaar (2006) was er extreem veel sneeuw gevallen aan de west kant. Wij waren begin april in Sequoia & Kings Canyon. Nagenoeg was er aan trails niets open, je kon alleen met showshoes ergens komen, we hebben het zonder geprobeerd, maar we kwamen ver tot boven onze knieen in de sneeuw te zitten. Snowshoeen is hardstikke leuk, maar wel vermoeiend en legt daardoor minder lange afstanden af.
Het hangt er vanaf of je te de noord of zuid ingang van het park wilt gebruiken, de wegen waren begaanbaar, maar de pas tussen Kings Canyon & Sequoia was gesloten het geen inhield dat we ongeveer 50 mijl moesten omrijden. Er waren bijna geen faciliteiten open, we stonden met de MH op de parkeerplaats. De lodges waren overigens wel open. We wilden daarna meteen door naar Yosemite gaan, maar hebben onze plannen toen verlegd en hebben toen een gedeelte van de kust gedaan omdat er gewoon weg te veel sneeuw lag in de hoger gelegen gebieden. We zijn pas eind april naar Yosemite gegaan, er lag geen sneeuw meer op de lager gelegen gebieden, maar de hoger gelegen bieden lag er nog genoeg. De Tioga Pass is tot soms wel eind mei/juni gesloten. Wij hebben een wandeling gemaakt naar the Upper Falls en de laatste halve mijl of zo was in de dikke sneeuw.

We hebben in Lake Tahoe nog geskied op de 29ste & 30ste April!
Crater Lake NP & Lassen Vulcanic NP hebben we dit jaar moeten overslaan, dit was inmiddels midden mei, vanwege de sneeuw waren de wegen nog niet open.

Yellowstone hebben we in 1999 eind mei gedaan en toen kwamen we nog behoorlijk wat sneeuw tegen. Alles hangt er vanaf hoe hoog je gaat en hoeveel sneeuw er is gevallen. Hou er rekening mee dat bepaalde wegen ombegaanbaar zijn en dat er slechts enkele passen open zijn.

Ik heb dit jaar reizende door Amerika geleerd dat er niets zo onvoorspelbaar is als het weer en dat je soms je plannen moet bij stellen, soms door sneeuw, soms door hevig regenval. Maar uiteindelijk ben je op vakantie en je moet soms het beste ervan maken.

Kings Canyon & Upper Yosemite Falls

P.S Dit jaar hebben we 37 nationale parken aangedaan en zijn we bijzonder weinig beren tegen gekomen. Sommige mensen komen ze op de parkeerplaats tegen, wij nog nooit! We hebben genoeg back country gewandeld maar ook daar nagenoeg niets, de enige parken waar wij dit jaar beren zijn tegen gekomen was in Yellowstone en Glacier NP. Dus je moet gewoon veel mazzel hebben om ze te zien. 
#7 - 26-12-2006, 13:49 uur
« Laatst bewerkt op: 26-12-2006, 13:54 uur door Verelle »
In april terug naar Amerika

Loek

Wij waren eind Mei 2002 in Sequoia NP.  Onderweg in het park zijn we toen ingesneeuwd en moesten terplekke overnachten.  Bij ons zag het er de volgende ochtend toen zo uit:


#8 - 29-12-2006, 20:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15