Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

westen usa

Discussie gestart

jaap1

Hoi,

Ik wil graag in sept. 2008 naar het westen van de vs gaan maar ik heb vele vragen.
- we zijn met ons 2-en. wat voor vervoer moeten we nemen ( camper of auto )?
- wat voor weer is het in september in het zuidwesten?
- moeten we onze hotels vanuit nederland al boeken of kun je op de bonnefooi gaan?
- onze route zoumoeten worden:
  - San Francisco - Carmel / Monterey
  - Carmel / Montery - Fresno
  - Fresno - Death Valley
  - Death valley - Las Vegas
  - Las Vegas - Zion
  - Zion - Bryce
  - Bryce -  Monument Valley
  - Moument Valley - Grand Canyon
  - Grand Canyon - Palm Springs
  - Palm Springs - Los Angeles

In LA of in de buurt daarvan willen we een paar dagen blijven voor eventueel wat uitstapjes (bv Universal studio's ) en wat zon, zee en strand of iets dergelijks en dan weer naar huis.
De totale reis zou volgens ons ongeveer 18 dagen mogen beslaan. Is dit alles haalbaar???

Jaap
#1 - 31-12-2007, 11:48 uur

Fred & Emmy

Camper huren, goed idee, vrij duur maar als je alles bij elkaar telt wordt de reis in zijn totaal goedkoper, zie eens onder Motoris is van Avis, wij hebben daar in 2003 gehuurd, was fantastisch.
Wij zitten nu voor 3 jaar in de States en hebben onze camper van Frankrijk (waar we nu officieel wonen) meegenomen.
We hebben vandaag niet zoveel tijd maar als je vragen hebt willen we je graag helpen.
groetjes, Fred
#2 - 31-12-2007, 18:34 uur

Hans B

Een camper huren hoeft niet zo heel duur te zijn.

< - - - - - - - - - -  ;D

Hans
#3 - 01-01-2008, 09:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Gioachino

Áls je kiest om met een auto te gaan rijden, zal je , neem ik aan, in hotels/motels gaan overnachten.
Vooral in de Nationale Parken is het verstandig dan ruim vooraf (meerdere maanden) je hotelkamers te reserveren. Vooral in de parken zelf is het aanbod heel beperkt en dus duur.
Voor Zion NP zijn er in het mini-dorpje Springdale wel voldoende mogelijkheden. Ik heb afgelopen september in het Bumblebee-motel gezeten. Goed, lekker goedkoop en de shuttelbus naar het park stopt voor de deur.
In Death Valley zit de mooie maar dure Furnace creek ranch (www.xanterra.com). Wel reserveren want het zit waarschijnlijk vol en er zijn geen alternatieven in de buurt....

Mijn reis leek erg op jouw voorstel. Het is goed te doen, maar reken op een aantal lange reisdagen: zeker van de Grand Canyon naar Palm Springs is ruim 800km. Gaat wel , maar flink doorrijden en weinig stoppen.
Van Bryce naar Monument Valley gaat prima in een dag. De tip om onderweg te stoppen in Page en daar bijv. de Hoseshoe-bend en de Antelope Canyon slots te bekijken. Erg mooi!
In de buurt van Monument Valley zijn weinig overnachtingsmogelijkheden: In Kayenta zitten drie vrij prijzige hotels (Hapton inn, Holiday inn, best Western).

De temperaturen zijn in september nog erg aangenaam: Death Valley ruim 40°C (!!), Las Vegas & Grand Canyon 25-30°C, Palm Springs 30-35°C, San Francisco 15-20°C.
Ik heb alleen in Zion twee dagen regen gehad. Verder alleen maar zon!

Succes met plannen!!



#4 - 01-01-2008, 13:17 uur
« Laatst bewerkt op: 01-01-2008, 13:31 uur door Gioachino »

Marianne

In de buurt van Monument Valley zijn weinig overnachtingsmogelijkheden: In Kayenta zitten drie vrij prijzige hotels (Hapton inn, Holiday inn, best Western).


Voor Monument Valley zou ik niet in Kayenta gaan zitten maar bij Gouldings Lodge. Is ook niet goedkoop schijnt het, maar voor een cabin op de camping daar ben je niet veel geld kwijt. En het uitzicht daar is het hoe dan ook waard.

Vragen over de reis kun je trouwens beter in het Westen forum plaatsen.

Edit: is al gebeurd zie ik.

Marianne

#5 - 03-01-2008, 18:19 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2008, 13:40 uur door Marianne »

Marianne

Hallo Jaap,

In 18 dagen zou je zoiets kunnen doen:

dag 1 Aankomst SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 San Francisco - Carmel / Monterey
dag 5 Carmel / Montery - Fresno  Ik weet niet waarom je naar Frsno wilt. Als je naar Yosemite wilt zou ik daar overnachten.
dag 6  Fresno - Death Valley  Van Fresno naar DV kan, maar als je ook Sequoia wilt beoeken kun je beter nog een dag extra hier besteden
dag 7 Death valley - Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion (Springdale)
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Bryce
dag 12 Bryce -  Monument Valley
dag 13 Moument Valley - Grand Canyon
dag 1 GC
dag 15 Grand Canyon - Palm Springs
dag 16 Palm Springs - Los Angeles
dag 17 LA
dag 18 LA

Een andere mogelijkheid, zonder Sequoia, is het volgende:
dag 1 Aankomst SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 San Francisco - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite of Lee Vining
dag 7 Lee Vining - DV
dag 8 Death valley - Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Zion (Springdale)
dag 11 Zion
dag 12 Zion - Bryce
dag 13 Bryce -  Monument Valley
dag 14 Moument Valley - Grand Canyon
dag 15 GC
dag 16 Grand Canyon - Palm Springs
dag 17 Palm Springs - Los Angeles
dag 18 LA
dag 19 LA

Het lijkt krap in 18 dagen, ook bij de eerste variant zou je een of eerdere dagen toe moeten voegen als je de parken wilt bekijken.
Als je niet meer hebt dan 18 dagen dan zou ik Monument Valley laten vallen, en ook Palm Springs zodat je ook nog een dag LA toe kunt voegen.

Marianne
#6 - 05-01-2008, 13:51 uur

jaap1

Inmiddels staat onze reis en route vast.
LA
Palm Springs
Phoenix
Grand Canyon
Bryce
Zion
Las Vegas
Bakersfield
Sequoia
San Francisco
Santa Maria
LA

Dit doen we met een SUV. De vluchten en hotels zijn geboekt voor de maand september ( van 3-9 tot 18-9 ).

Alle tips over routes en dingen die je niet mag vergeten berteft werkelijk alles is welkom


Gr Jaap
#7 - 23-01-2008, 07:33 uur

Marianne

Nieuw!
Hallo Jaap,

als je tips wilt hebben is het wel makkelijk als je iets meer vertelt over jezelf, en waar je voorkeur naar uit gaat. Steden, natuur, wel of niet eens een mooie wandeling maken, winkelen, fotograferen? Dit bepaalt voor een groot deel de invulling van je route.
Ik kan nu niet zien hoe lang je ergens zit en welke parken je gaat bezoeken. Ik mis Yosemite. Phoenix (en Palm Springs) zou ik overslaan, maar ik begrijp dat alles nu vast ligt?

Met alle eerdergenoemde tips is niet zo veel gedaan lijkt mij, het was wel aadig geweest om te melden wat je van onze suggesties vond. :'(

Marianne
#8 - 23-01-2008, 08:18 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2008, 08:29 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15