Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Whale Watchen Monterey

Discussie gestart

Patricia

Hallo, in september/oktober gaan wij naar het westen van Amerika en wij gaan o.a. langs de kustweg van San Francisco naar Los Angeles. Ik heb ergens gelezen dat je in Monterey een Whale Watch tour kunt doen. Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja wat zijn de ervaringen? Zijn er bijv. altijd walvissen/dolfijnen enz. te zien. Volgens onze planning zijn we daar rond 12 oktober.
Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Patricia
#1 - 01-12-2006, 11:09 uur

Verelle

Hallo, in september/oktober gaan wij naar het westen van Amerika en wij gaan o.a. langs de kustweg van San Francisco naar Los Angeles. Ik heb ergens gelezen dat je in Monterey een Whale Watch tour kunt doen. Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja wat zijn de ervaringen?
Ik heb geen Whale watch tour gedaan, ik heb wel een walvis gezien langs de kust van California tijdens de migratie naar het noorden in Big Sur. Deze sprong uit het water, Breaching heet dat. Dat deed hij twee of drie keer en daarna ging de walvis onder water en hebben we hem niet meer gezien, ondanks dat we verrekijkers hadden konden we hem niet meer volgen. Ze kunnen heel lang onder water blijven en de volgende keer dat ze naar boven komen zijn ze kilometers verder.

De kans dat je ze ziet hangt van de dag af en ik denk dat het vaak een toevals treffers is . Een paar jaar geleden een Dolfijnen tour gedaan bij Vancouver Island, geen dolfijn gezien. Maar in 2001 deden we ook een Swimming with the Dolphins in Nieuw Zeeland en daar kwamen we Orka's tegen. Zo'n tour is geen garantie om iets daadwerkelijk te zien.
#2 - 01-12-2006, 19:14 uur
In april terug naar Amerika

Hans B

Hallo Patricia,
wij hebben in 1988 in Florida een dolfijnen boottocht van 1 1/2 uur gemaakt : geen dolfijn gezien.
Wij hebben in 2005 in Ucluelet (B.C. Canada) een walvissen 3 uur durende bootocht gemaakt : heel in de verte 1x een walvisstaart boven het water gezien, wel veel zeeleeuwen, maar daar kwamen we niet voor.
Al met al een zeer teleurstellend resultaat. Bijkomend feit is dat een boottochtje ook nog behoorlijk prijzig is.
Voor het komend jaar willen we naar Alaska, wellicht dat we daar ons geluk nog eens gaan proberen.
Het zijn en blijven "wilde" dieren en geen circusdieren (orka's is Seaworld bijvoorbeeld), zoals Verelle al schreef niets is een garantie.
Kijk op walvissensites, wellicht staat daar wanneer de walvissentrek is en de beste mogelijkheden om waar te kijken.
Succes.
Hans
#3 - 01-12-2006, 20:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik weet niet hoe het in oktober is, maar kijk eens naar dit verslag: http://zuidwestusa06.web-log.nl/reisverslag/ Hier staat een filmpje van een whale watch trip bij Monterey. Dat was 25 september.

Wij hebben deze zomer bij Port Townsend (WA) een whale watch tour gedaan. Ze garanderen daar dat je walvissen zult zien; ze houden in de gaten waar de orka's zich bevinden en weten waar ze naar toe moeten varen. Ik kan me voorstellen dat het daar echter makkelijker is omdat ze daar in een baai zwemmen en niet in open zee. Wij hebben wel veel gezien maar helaas van grote afstand. En het was een prijzig uitje (ca 80 dollar pp).

Marianne
#4 - 01-12-2006, 22:09 uur

Bonnie

Ik ben geloof ik de enige met een positief verhaal omtrent de whale watch tours in Monterey.

Op de pier kun je voor 20/30 euro per persoon een tocht boeken voor 3 uur. Wij zijn eind juli geweest.

Ik vond dit een geweldige ervaring en kan er nu soms nog over wegdromen. We hebben een grijze walvis (met de bekende staart) van dichtbij gezien en we zagen een groep Orka's (5 vrouwtjes en een mannetje). Daar op die zee staan en dan zo'n groep Orka's de zee uit zien komen is echt een belevenis. Ze sprongen, maakten 'bommetjes' en kan nog wel even zo doorgaan.

Als ik jou was zou ik het zeker zo'n tour doen. Het was voor mij iets wat ik niet meer vergeten zal  1smile

groeten Bonnie

#5 - 06-12-2006, 08:14 uur

Marianne

Ik ben geloof ik de enige met een positief verhaal omtrent de whale watch tours in Monterey.

Op de pier kun je voor 20/30 euro per persoon een tocht boeken voor 3 uur. Wij zijn eind juli geweest.

Ik vond dit een geweldige ervaring en kan er nu soms nog over wegdromen. We hebben een grijze walvis (met de bekende staart) van dichtbij gezien en we zagen een groep Orka's (5 vrouwtjes en een mannetje). Daar op die zee staan en dan zo'n groep Orka's de zee uit zien komen is echt een belevenis. Ze sprongen, maakten 'bommetjes' en kan nog wel even zo doorgaan.

Als ik jou was zou ik het zeker zo'n tour doen. Het was voor mij iets wat ik niet meer vergeten zal  1smile

groeten Bonnie



Mijn verhaal was positief bedoeld hoor! Vandaar ook mijn link naar dat geweldige filmpje. Ik heb alleen zelf geen ervaring bij Monterey (de prijzen zijn daar veel beter dan in Washington begrijp ik) en je moet er rekening mee houden dat er geen garantie is dat je daadwerkelijk walvissen zult zien.

Marianne
#6 - 06-12-2006, 14:09 uur

Patricia

Bedankt allemaal voor de reacties. Het is nog ver weg voordat we gaan, dus we gaan nog even goed bedenken of we dit gaan doen.

Groetjes Patricia
#7 - 06-12-2006, 15:18 uur

tamara21

Hallo,
Wij hebben begin Oktober een whale watch tour gedaan in Monterey, en het was zeker de moeite waard
We hebben 18 bultrugwalvissen gezien, echt geweldig.
Het is alleen natuurlijk iedere dag anders, want een dag voor dat wij er waren hebben ze eerst 3 uur (tour duurt 5 uur) moeten varen voor ze er 1 zagen.
Helaas hebben we geen dolfijnen tijdens de tour gezien, maar die zagen we toen we over de highway 1 verder richting LA gingen.
Ik vind het echt een aanrader.
Groetjes Tamara
 
#8 - 27-12-2006, 18:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15