Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

whale watching

Discussie gestart

Minoes

Wie is er wel eens gaan whalewatchen  tussen San Diego en LA in?
Bij onze reis juli/aug 2006 komen we vanf San Diego omhoog naar LA, dan naar Sequoia, dan naar Yosemite en dan eindigen in SF.
Ik heb gehoord dat er veel whale gewatched wordt in de Monterey-area, maar daar komen we dus niet echt/geen tijd voor helaas.

Dus wie o wie kan me een goede boottrip aanraden in zuid Californie???

groetjes,
Minoes
#1 - 06-09-2005, 14:20 uur

Tekkel

Wij zijn van plan om in Dana Point (iets onder L.A.) te gaan Whale watchen, daar zijn we namelijk op 17 december voor een bruiloft.

http://www.danawharfsportfishing.com/whalewatch.htm

Bart
#2 - 06-09-2005, 14:32 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Bart

Is die regio ook niet in te plannen? Schijnbaar echt een erg mooi stuk van de kust. Wellicht is het een optie om vanaf LA langs de kust naar SFO te gaan, en dan vlak voor SFO naar Sequoia en Yosemity. Als je voor sequoia alleen gaat voor de grote bomen, is het wellicht nog een optie om sequoia te skippen, in Yosmity (zuidelijk deel) staan ongeveer dezelfde (indrukwekkende) bomen.
#3 - 06-09-2005, 15:34 uur

Hans B

HAllo Minoes,
ik ben deze zomer wezen whale watchen bij Vancouver Island.
Daar werd mij verteld dat de walvissen rond apil vanuit de omgeving Maxico / Californie vertrekken naar het noorden en in oktober daar weer terugkeren. Afgaande op dat verhaal, zouden er dus weinig walvissen zijn in de periode juli/augustus.
Hans
#4 - 06-09-2005, 20:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

stinger

Hi Hans,

nog bedankt voor je info  ;)
#5 - 07-09-2005, 00:28 uur

Minoes

Tja, als je zo de websites van de whalewatchers bekijkt, zouden er nog zat walvissoorten moeten rondzwemmen bij Californie.
De vraag is eigenlijk: is dat wel echt waar???
Die bedrijfjes willen natuurlijk lekker verkopen, dus...
Aan de andere kant zijn die bedrijfjes vast geen lang leven beschoren als er telkens op hun tochten niets te zien valt en hebben ze er dus baat bij de waarheid te verkondigen...

Wist ik het maar...

Minoes
#6 - 11-09-2005, 20:54 uur

k.beekman

Wie heeft er ervaring met Whale Whatching in de omgeving van Seattle of Port Angeles?
#7 - 18-09-2005, 14:01 uur

Norbert

Ik heb wel een keer aan whale watching gedaan vanuit Victoria op Vancouver Island. Wat de naam van de firma was, waarbij we dit geboekt hebben weet ik niet meer.
Ik heb deze trip in begin september gedaan. Walvissen heb ik toen niet gezien wel een school orca's. Dit was ook een heel mooi gezicht.
#8 - 19-09-2005, 19:23 uur

Sadashi

Wij zijn van plan om in Dana Point (iets onder L.A.) te gaan Whale watchen, daar zijn we namelijk op 17 december voor een bruiloft.

http://www.danawharfsportfishing.com/whalewatch.htm

Bart


waaaaat?ik woon letterlijk 3minuten van dana point af en weet helemaal nix van Whale watching...LOL
wist wel dat je soms dolfijnen kon checken...maar orkas en dergelijk...wow..nice..
#9 - 22-09-2005, 22:58 uur

Minoes

Meen je dat nou  :P ??!

Als je ergens woont dan ben je er niet als toerist he  ;). Ik heb nog nooit de molentjes op de Zaanse Schans gezien. Menig Amerikaan wel...

Minoes
#10 - 23-09-2005, 09:10 uur

Sadashi

lol ja echt wel bizar eig..
en idd enkel als k vrienden op bezoek ga k altijd even mee als gids..maar blijkbaar ben k maar een slechte gids als k dit niet eens wist..haha
#11 - 23-09-2005, 22:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15