Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie helpt invullen

Discussie gestart

Sus

Hey iedereen,

Ik heb nog een paar "witte vlekken" in onze planning die ingekleurd moeten worden,,wie help de vraagtekens in te vullen:

Dag van aankomst: In LA om 13.00u moeten we de wagen halen en rijden via Beverly hills en Bell Air naar ons hotel (orchid suites), in de avond de Hollywood Walk of Fame verkennen.
Dag 2 : Voormiddag : ?
           Namiddag : ?
           Avond : The Grove
(Santa Monica/ Venice beach doen we op het einde van de reis.)

Dag 8 : Voormiddag : Van Bryce canyon naar Zion en de Canyon Overlook Trail doen.
           Namiddag : ?
           Avond : ?
Dag 9 : Voormiddag : Angels Landing
           Namiddag : ?
           Avond: ?
          
Dag 14/15/16 :yosemite NP
Dag 14 : Van Mammoth Lakes naar Bodie en via de Tioga Pass naar Yosemite NP
Dag 15 : Met de bus naar Glacier Point voor de Panorama Trail
Dag 16 : Voormiddag :Mariposa Grove
             Namiddag : ?
Dag 17 : Voormiddag : Naar San Francisco
             Namiddag : Fisherman's Wharf/pier 39
             Avond : ? (china town?)
Dag 18 : Voormiddag : Alcatraz
             Namiddag : Cable Car naar Union Square
             Avond : ? (Little Italy?)
Dag 19 : Voormiddag : ?
             Namiddag : Golden Gate Bridge Tour tot Sausolito met fiets en terug met de ferry.
             Avond : ?

Alle suggesties zijn welkom

Sus
#1 - 29-05-2012, 21:50 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2012, 21:56 uur door Sus »



TondeG

Hey iedereen,

Ik heb nog een paar "witte vlekken" in onze planning die ingekleurd moeten worden,,wie help de vraagtekens in te vullen:



Dag 2 : Voormiddag : Griffith Park
           Namiddag : Getty Center, uitzicht op de stad, met de kabelbaan?
           Avond : The Grove


Dag 8 : Voormiddag : Van Bryce canyon naar Zion en de Canyon Overlook Trail doen.
           Namiddag : The Narrows ?
           Avond : ?
Dag 9 : Voormiddag : Angels Landing
           Namiddag : Uit rusten, je bent 5 uur onderweg
           Avond: ?
           
Dag 14/15/16 :yosemite NP
Dag 14 : Van Mammoth Lakes naar Bodie en via de Tioga Pass naar Yosemite NP
Dag 15 : Met de bus naar Glacier Point voor de Panorama Trail
Dag 16 : Voormiddag :Mariposa Grove
             Namiddag : ?
Dag 17 : Voormiddag : Naar San Francisco
             Namiddag : Fisherman's Wharf/pier 39
             Avond : ? (china town?)
Dag 18 : Voormiddag : Alcatraz
             Namiddag : Cable Car naar Union Square
             Avond : ? (Little Italy?)
Dag 19 : Voormiddag : Golden gate park , Lombard street of Twin peaks?
             Namiddag : Golden Gate Bridge Tour tot Sausolito met fiets en terug met de ferry.
             Avond :  Golden gate park , Lombard street of Twin peaks?


Succes,

Ton
         
#2 - 29-05-2012, 23:03 uur

Marianne

LA: Is een studiotour iets? Bijvoorbeeld Warner Bros of Paramount? Of Universal Studios? Ik neem aan dat jullie toch wel bewust een dag LA hebben gepland, of niet echt? Waar houden jullie van? winkelen, musea, architectuur?

Zion: Heel veel tijd heb je niet meer denk ik als je uit Bryce komt (en daar wellicht nog een wandeling hebt gedaan?). Als je in Springdale overnacht zou ik (na de Canyon Overlook Trail) eerst daar de auto parkeren en dan met de bus het park in gaan. Lunchen op het gras bij de Lodge is heerlijk, en dan de korte wandeling naar de Emerald Pools (terug via de Kayenata trail).
Tegen de avond de Pa'rus Trail. Als je 's avonds in het park bent neem dan een zaklantaarn mee.
Willen jullie 's avonds ook nog iets gaan ondernemen, of zoek je suggesties voor restaurants? Ik moet bekennen dat wij niet veel meer dan dan eten, tv kijken en soms een was draaien. Of even het zwembad in.
Als je voldoende tijd hebt kun je ook  nog de Narrows gaan lopen, maar als jullie een goede conditie hebben zou dat wellicht ook nog na Angel's Landing kunnen.

Yosemite: Mariposa grove zou je kunnen combineren met sentinel Dome en/of Taft Point. Heb je weliswaar weer de rit naar Glacier Point, maar met eigen vervoer is dat toch weer anders. Of kijk naar iets in de buurt van wawona (Swinging Bridge. Wat ook mooi is: Hetch Hetchy. Ik weet niet wanneer jullie er izjn, het zal daar heet zijn midden in de zomer, maar de wandeling naar de Wapama Falls is leuk om te doen.
Als de Merced nog een beetje stroomt en je kunt nog raften dan is dat een heel plezierige en relaxte manier om je middag door te brengen. Of huur fietsen en maak een rondje door de vallei, naar Mirror Lake, het indianendorp, etc
Kijk ook eens in de Yosemite Guide (krijg je bij de ingang) of er leuke ranger programma's zijn.

Marianne



#3 - 29-05-2012, 23:13 uur

Sus

Citaat
Ik neem aan dat jullie toch wel bewust een dag LA hebben gepland

Hebben we inderdaad, en ik denk dat een studiotour wel iets zou zijn,,dat ga ik wat nader bekijken.

Citaat
Als je in Springdale overnacht zou ik (na de Canyon Overlook Trail) eerst daar de auto parkeren en dan met de bus het park in gaan. Lunchen op het gras bij de Lodge is heerlijk, en dan de korte wandeling naar de Emerald Pools (terug via de Kayenata trail).
Tegen de avond de Pa'rus Trail.

Ok, dat wordt dag 1 in Zion.


Citaat
Als je voldoende tijd hebt kun je ook  nog de Narrows gaan lopen, maar als jullie een goede conditie hebben zou dat wellicht ook nog na Angel's Landing kunnen.

Dag 2 in Zion:  Angels Landing en de Narrows,,we gaan in die laatste zover als onze goesting en voeten ons dragen willen.

Citaat
Kijk ook eens in de Yosemite Guide (krijg je bij de ingang) of er leuke ranger programma's zijn.

Hier laat ik alle opties open en beslis ter plaatse, keuze genoeg zo te horen.
In San Fransisco zullen de gaatjes opgevuld worden door een combinatie van wat Ton voorstelt. Lombard Street, Twin Peaks en/of Golden Gate Park.

Is China Town eigenlijk wel veilig na zonsondergang?

Wederom bedankt voor het meedenken.

Sus
#4 - 31-05-2012, 21:31 uur



Henkvdz


Is China Town eigenlijk wel veilig na zonsondergang?

Wederom bedankt voor het meedenken.

@Sus

Ik vond SF een pracht stad, maar ik moet je eerlijk vertellen dat ik 'savonds de homeless people met hun boodschappenkarretjes bedreigender vond dan de metro in NY. Dit terwijl ik 1.92 mtr groot ben, 130 kg weeg en voor de duivel [behoudens mijn vrouw en m'n schoonmoeder ;D ] niet bang ben.
Groet Henk

#5 - 01-06-2012, 10:59 uur

Sus


Ik vond SF een pracht stad, maar ik moet je eerlijk vertellen dat ik 'savonds de homeless people met hun boodschappenkarretjes bedreigender vond dan de metro in NY. Dit terwijl ik 1.92 mtr groot ben, 130 kg weeg en voor de duivel [behoudens mijn vrouw en m'n schoonmoeder ;D ] niet bang ben.
Groet Henk



En dwalen die homeless ppl overal rond of alleen in de louchere buurten?  Wil dat zeggen dat je na het donker China Town (en andere plaatsen) afraadt?

Sus
#6 - 01-06-2012, 15:35 uur



Henkvdz


Ik vond SF een pracht stad, maar ik moet je eerlijk vertellen dat ik 'savonds de homeless people met hun boodschappenkarretjes bedreigender vond dan de metro in NY. Dit terwijl ik 1.92 mtr groot ben, 130 kg weeg en voor de duivel [behoudens mijn vrouw en m'n schoonmoeder ;D ] niet bang ben.
Groet Henk



En dwalen die homeless ppl overal rond of alleen in de louchere buurten?  Wil dat zeggen dat je na het donker China Town (en andere plaatsen) afraadt?

Sus
China Town hebben we overdag bezocht en dat was zo druk, daar zijn me die homeless people niet bij gebleven, echter toen we 'savonds rond een uur of zeven terug van Pier 39 met de cablecar kwamen en een flink eind over de Marketstreet naar ons hotel moesten lopen, leek het wel spitsroede lopen.
Voor mijn gevoel had ik ogen te kort om de bedelaars/zwervers in de gaten te houden.
Groet Henk
#7 - 02-06-2012, 13:10 uur

Sus

LA: Is een studiotour iets? Bijvoorbeeld Warner Bros of Paramount?



Warner Bros studio tour is geboekt !!
Goed idee Marianne:-)

Sus
#8 - 02-06-2012, 23:08 uur



Marianne

Ik denk dat je er geen spijt van krijgt! :)

Marianne
#9 - 03-06-2012, 11:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15