Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie kan mij een reisadvies geven voor zuidwest USA?

Discussie gestart

erikensimone

Goede dag.
Wie kan mij een reisadvies geven voor zuidwest USA?
We hebben niet veel tijd dus we willen deze regio in een rap tempo bezoeken.
Wij komen vrijdag 9 september in Las Vegas aan en hebben daar een hotel voor twee nachten geboekt.
We hebben een camper gehuurd en mogen deze 12 september vanaf 14:00 in Las Vegas ophalen en moeten hem 23 september in San Francisco inleveren.
We willen in deze tijd Zion park, Bryce Canyon, ( eventueel  Capitol Reef) Monument Valley, Grand Canyon,Death Valley en Yosemite bezoeken.
Tot slot hebben we een hotel voor een nacht in San Francisco geboekt.
Wie kan mij een advies geven welke route we moeten nemen en hoelang we op verschillende plaatsen kunnen blijven?

Met vriendelijke groet Erik
#1 - 30-06-2011, 16:10 uur

Ine

Je zou zoiets kunnen doen:
1e dag: diezelfde middag na ophalen doorrijden richting Zion - 1 overnachting. rijtijd ca. 3 uur.
Je komt eind van de middag aan, maar hebt wel een deeltje van die middag en de volgende ochtend voor Zion.
2e dag: rijden naar Bryce Canyon - idem aankomenloop van de middag, volgende ochtend nog tijd het e.e.a. te zien.
3e dag: Bryce- Page - is ca. 3 uur rijden  - eventueel tijd voor bijv. Antelope Canyon.
4e dag Page- Mon. Valley ca. 2 uur rijden
Eventueel meteen doorrijden naar Mon. Valley - scheelt 1 dag.
5e Mon. Valley- Gr. Canyon south rim
6e dag Gr. Canyon- Kingman
7e dag Kingman-Death Valley. (vanwege de hitte zou ik 1 nacht reserveren in Furnace Creek Ranch en niet in de camper slapen).(Route loopt wel via Las vegas)
8e dag Death valley-Mammoth Lakes (of als er een camping is - bij Lee Vining).
9e dag Yosemite NP - slapen aan in park of aan de westkant net buiten het park.
10e dag Yosemite-San Francisco.
Je hebt dus speling door dag 4 en 5 te kombineren en nog 1 dag reserven. Die dag zou je in Yosemite of Gr. Canyon extra kunnen nemen.
Ik vrees dat Capital reef net teveel uit de buurt ligt voor die dagen.
Met campings heb ik geen ervaring.

#2 - 30-06-2011, 16:57 uur

Tet14

Als je op 9 september aankomt en op 12 september de RV ophaalt blijf je volgens mijn telling 3 nachten in Las Vegas en als je de RV om 2pm ophaalt krijg je eerst nog de uitleg en zal je ook boodschappen willen doen dus ik betwijfel of je diezelfde dag nog naar Zion kan. Las Vegas met een RV is al snel 3.5 uur rijden en je verliest ook nog een uur tussen Las Vegas en Utah.
#3 - 30-06-2011, 22:44 uur

vanpoecke

Volgens mij mag je in de zomer toch niet met een camper door death Valley?  Ik denk dat kenners je zullen adviseren er een kleiner rondje van te maken.
#4 - 01-07-2011, 10:24 uur

Tet14

Meestal wel na midden september met een RV maar het "rondje" is wel een erg groot rondje idd.
#5 - 01-07-2011, 10:33 uur

Ine

Inderdaad even het tijdsverschil vergeten Mmaar dan hij hij wel tot bijv. Mesquite of Hurricane rijden die 1e dag en onderweg boodschappen doen.
Ook gaf ik al aan dat hij minstens 1 dag, en bij doorrijden dag 4 en 5 nog een dag heeft om ergens wat meer tijd/ruimte te maken.
#6 - 01-07-2011, 13:10 uur

Tet14

Ja, ik denk ook wel dat Mesquite mogelijk is. In Mesquite is een  Walmart en een grote liquor store. Ook wel handig.
#7 - 01-07-2011, 17:58 uur

Hans B

Als je 'in rap tempo' wilt, neem dan geen camper met een auto kun je overal nog sneller voorbij.
#8 - 01-07-2011, 22:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

snoodaard

Als je niet zo veel tijd hebt zou ik ook opteren  voor een wagen,na het ophalen van je camper kun je misschien nog naar Zion rijden en er 2x overnachten.De dag er na naar bryce maar als je ook nog richting Capitol Reef wilt(schitterende route)moet je wel heel veel in de wagen zitten.Als je de water pocket fold wil gaan bekijken ben je al bijna een halve dag kwijt.Ik zou na bryce al richting Page gaan.
#9 - 02-07-2011, 19:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15