Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie weet er een leuke route ????????

Discussie gestart

Woodside

Hallo,

Wie weet er een leuke route van Yosemite naar San Francisco van 1 of 2 dagen???   :icon_question: :icon_question:
We gaan in september 2007.

#1 - 13-12-2006, 19:18 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Marianne

Hallo Woodside

Je kunt natuurlijk allerlei routes bedenken, zoals via Columbia, Napa Valley, of zuidelijker via een stuk hwy 1. Maar waarom niet gewoon de snelste route en de tijd die je overhoudt in Yosemite doorbrengen?

Marianne
#2 - 13-12-2006, 23:17 uur

Woodside


Dankjewel Marianne,

Daar had ik nog niet aan gedacht........

 ;)
#3 - 14-12-2006, 17:41 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Marianne

Het was voor een Yosemite-fan als ik niet zo moeilijk  1smile Wij zijn nu 5 keer in het westen geweest en elke keer meerdere dagen in Yosemite verbleven en nog altijd zijn er meer dan genoeg plaatsen die ik wil zien en wandelingen die ik wil maken. Dit jaar zijn we voor het eerst naar Hetch Hetchy geweest, een heel onbekend, rustig en prachtig stuk Yosemite.

Maar die route naar SF: het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe de rest van jullie route er uit ziet, en waar je van houdt. Hebben jullie je route hier al eens neergezet? Altijd leuk om te zien!

Marianne
#4 - 14-12-2006, 23:43 uur
« Laatst bewerkt op: 16-12-2006, 13:26 uur door Marianne »

Woodside

Onze route:

Van 24 augustus t/m 21 september:

Vrijdag 24 augustus : Vertrek 10.00 uur schiphol, aankomst Houston 13.40 uur (plaatselijke tijd). Vertrek Houston 15.50 uur, aankomst Phoenix 16.33 uur (plaatselijke tijd)

Zaterdag 25 augustus: Huurauto ophalen en richting Flagstaff. Route: Phoenix – Flagstaff.

Zondag 26 augustus: Route: Flagstaff – Tusayan ( In Grand Canyon NP).

Maandag 27 augustus: Route: Tusayan (in Grand Canyon NP) – Page.

Dinsdag 28 augustus: Route: Page – Monument Valley (Kayenta of Mexican Hat)

Woensdag 29 augustus: Route: Monument Valley naar Moab

Donderdag 30 augustus: Hele dag Moab.

Vrijdag 31 augustus: Route: Moab – Capitol Reef.

Zaterdag 01 september: Route: Capitol Reef – Bryce.

Zondag 02 september: Route: Bryce – Zion.

Maandag 03 september (Labour Day): Route: Springdale – Las Vegas.

Dinsdag 04 september: Las Vegas

Woensdag 05 september: Las Vegas

Donderdag 06 september: Route: Las Vegas – Death Valley.

Vrijdag 07 september: Route: Furnace Creek naar Yosemite NP.

Zaterdag 08 september: Yosemite NP

Zondag 09 september: Yosemite NP – Lake Tahoe ????

Maandag 10 september: Lake Tahoe ???? – San Francisco

Dinsdag 11 september: San Francisco

Woensdag 12 september: San Francisco

Donderdag 13 september: San Francisco - Monterey

Vrijdag 14 september: Monterey – Santa Barbara/Ventura

Zaterdag 15 september: Santa Barbara – Anaheim ???? We willen niet naar Disney

Zondag 16 september: Anaheim ????? – San Diego

Maandag 17 september: San Diego

Dinsdag 18 september: San Diego – Palm Springs

Woensdag 19 september: Palm Springs – Phoenix

Donderdag 20 september: ????

Vrijdag 21 september: Phoenix - Amsterdam
#5 - 16-12-2006, 12:00 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Hans B

Hallo Woodside,
is de route al definitief of niet. Naar mijn mening zou je hier en daar iets kunnen aanpassen.
Hans 
#6 - 16-12-2006, 12:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Prachtige route Woodside! En lekker veel tijd.

Zoals Hans al zegt zou je hier en daar wat aan kunnen passen, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Een paar opmerkingen/tips:

26/27 augustus: ik zou in een lodge aan de Rim overnachten! Veel handiger als je een zonsopgang of -ondergang wilt zien,  en dat moet je natuurlijk zien! Ook handiger met parkeren. De prijzen in het park vallen mee. Kijk maar eens op www.xanterra.com.

3 september: hier zou ik nog een nachtje Springdale er aan vastknopen, Zion is een prachtig park. Maar dat is natuurlijk een heel persoonlijke afweging: Las Vegas of een NP.

9 september: de alternatieve route naar SF! Ja, kan, ik neem aan dat je dan via de 120 wilt rijden en niet weer via de Tioga Pass? Je hebt dan wel een mooie route met bv Columbia State Park, en de goudzoekersroute (hwy 49) en dan bv de 89. Maar om nou voor 1 nacht Lake Tahoe dat stuk te rijden, tja ik weet het niet. Overweeg toch een extra nacht in Yosemite. Als je er bent en je denkt dat je het wel gezien hebt (dat kan echt niet hoor!) en je hebt nog wel zin in wat exctra kilometers dan kun je altijd nog doorrijden naar Lake Tahoe. Maar je zult merken dat het wel heel lekker is om eens wat langer ergens blijven op zo'n lange reis.

15 september: Als jullie niet naar Disney willen zou je ook in een keer door kunnen rijden van Santa Barbara naar San Diego. Of ga in Hollywood zitten (bv Orchid Suites) en doe een studio tour (wij vonden de VIP tour bij Warner Bros zeer de moeite waard).

Marianne
#7 - 16-12-2006, 13:43 uur

Woodside


Hans,

De route is nog niet definitief. We hebben al wel de vliegtickets gekocht.
Er zitten een paar vaste punten in zoals Las Vegas en San Francisco. Verder willen we naar de SanDiego Zoo en Seaworld.
Ook willen we een paar sportwedstrijden meepikken. Ik heb al gekeken voor basketbal, maar dat seizoen begint geloof ik pas in oktober.

Dus.........alle tips en aan- en opmerkingen zijn welkom   :dance: :dance:
#8 - 16-12-2006, 16:52 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Hans B

zoals Marianne al zegt, zat ik er aan te denken in eenkeer van Phoenix naar de Grand Canyon te rijden, is 80 mile verder.
Zaterdag Phoenix - Grand Canyon (225 mile)
Zondag Grand Canyon (west rim veel wandelen, zonsondergang)
Maandag Grand Canyon (zonsopkomst, oost richting Page eruit)
Dinsdag Page (Antilope Canyon ?) en door naar Monument Valley. Geen Antilope Canyon, dan in eens door naar Moab.
Page - Mon. Valley 120 mile
Mon. Valley - Moab 140 mile
Een extra 2e dag in Moab voor Arches NP heb je wel nodig.
Probeer wat meer tijd vrij te maken voor Bryce en Zion. Minimaal elk een hele dag, waarbij je aan het eind van de middag van Bryce naar Zion rijdt (100 mile).
Het afleggen van afstanden is in de VS een genot. Zolang je rijdt, rij je ook. Geen flie's etc.. Het is lang licht en tot een uurtje of 8 rijden is geen probleem. Nu reizen wij in een camper, maar het gebeurt vaak dat wij na het avondeten (1800 uur) nog een uurtje of 1 1/2 verder gaan. Er is overal motelruimte genoeg.
tot zover enkele tips van mijn kant.
succes, Hans
#9 - 16-12-2006, 20:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15