Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Willen jullie ons helpen bij deze route aub?

Discussie gestart

Jeroenel

Zou graag weten wat jullie van deze route vinden enof dit allemaal goed te doen is?
Missen we nog wat of zijn we ergens te lang laat het ons even weten aub.

Alvast bedankt.

USA 2007
California – Arizona – Utah – Nevada
18 Oktober – 10 November
Programma :
   Dag 1 – 18 Oktober: Amsterdam-Los Angeles
   Dag 2 – 19 Oktober: Los Angeles
   Dag 3 – 20 Oktober: Los Angeles-San Diego
   Dag 4 – 21 Oktober: San Diego
   Dag 5 – 22 Oktober: San Diego-Palm Springs
   Dag 6 – 23 Oktober: Palm Springs-Laughlin
   Dag 7 – 24 Oktober: Laughlin-Grand Canyon National Park
   Dag 8 – 25 Oktober: Grand Canyon-Monument Valley
   Dag 9 – 26 Oktober: Monument Valley-Lake Powell
   Dag 10 – 27 Oktober: Lake Powell-Bryce Canyon National Park
   Dag 11 – 28 Oktober: Bryce Canyon
   Dag 12 – 29 Oktober: Bryce Canyon-Zion-Las Vegas
   Dag 13 – 30 Oktober: Las Vegas
   Dag 14 – 31 Oktober: Las Vegas-Death Valley
   Dag 15 – 1 November: Death Valley-Yosemite National Park
   Dag 16 – 2 November: Yosemite National Park
   Dag 17 – 3 November: Yosemite-San Francisco
   Dag 18 – 4 November: San Francisco
   Dag 19 – 5 November: San Francisco
   Dag 20 – 6 November: San Francisco-Monterey/Carmel
   Dag 21 – 7 November: Monterey/Carmel-Ventura
   Dag 22 – 8 November: Ventura Beach-Los Angeles
   Dag 23/24 – 9/10 November: Los Angeles-Amsterdam

#1 - 17-09-2007, 20:50 uur

Marianne

Hallo,
Jullie gaan vrij laat in het jaar, dus je moet er rekening mee houden dat het weer zo nu en dan niet zal meewerken en dat het vroeg donker wordt. Wij hebben in september al eens sneeuw gehad in Bryce. Ook heb je kans dat de Tioga Pass al gesloten is, of tijdelijk dicht is. Daarom vind ik 1 dag om van Death Valley naar Yosemite te gaan te weinig. Zelfs als de Tioga Pass nog open is, is dit krap.

Andere delen van de route zijn ook krap; 1 overnachting in de Grand Canyon kan wel, maar je hebt weinig tijd om het park te bekijken; het is nu meer een tussenstop dan een echt bezoek, en dat lijkt me jammer.
Voor Bryce heb je ruim de tijd, terwijl ik de tijd voor Zion juist weer erg weinig vind. Zion is een mooi park, wat je echt niet kunt zien als je er alleen maar doorheen rijdt. Probeer een paar wandelingen te maken om er echt van te genieten.

Ik zou aanraden om de route zo flexibel mogelijk te houden. Ga direct naar San Diego en bewaar LA voor het laatst, dan heb je wat speling voor het geval er iets tegen zit onderweg. Sla eventueel San Diego over zodat je voor de rest wat meer ruimte hebt. Of sla Monument Valley over; het ligt wat uit de route.

Marianne
#2 - 17-09-2007, 22:56 uur

Ine

Zoals Marianne al aangeeft, er is een vrij grote kans dat de Tiogapas in Yosemite in November dicht is. Dat houdt in dat je "onderlangs" via Bakersfield naar Yosemite moet rijden, dat kost je 1 extra dag.
Verder zou ik de overnachting in Laughlin schrappen, je komt later toch in Las Vegas wat veel interessanter is.
Overnacht die nacht in Sedona, een leuk stadje midden tussen de rode rotsen. Vanaf Palm Springs goed te bereiken en de volgende ochtend ben je dan al vroeg in Gr. Canyon.Hiermee win je daar een halve dag.
Ofschoon San Francisco een leuke stad is, zou je daar 1 nacht minder kunnen blijven als je in tijdnood komt. naar Monterey is het een korte rit, dus die ochtend kan je nog in SFO doorbrengen.
#3 - 18-09-2007, 08:58 uur

Jeroenel

Alvast bedankt voor jullie tips, als het goed is kunnen we van middag de tickets omzetten van LA naar SF en rijden we het rondje de andere kant op zodat we wat eerder over de Tiogapass kunnen rijden. (hopelijk)
Ik zal binnekort onze nieuwe route erop zetten en hoop dan dat jullie weer van die goede tips hebben!

Groetjes Jeroen
#4 - 19-09-2007, 08:59 uur

allard

Ik zal binnekort onze nieuwe route erop zetten en hoop dan dat jullie weer van die goede tips hebben!

We wachten af. Persoonlijk zou ik een plaats als Laughlin niet zonder meer schrappen. Net als Mesquite bij de grens met Utah bieden deze overnachtingsplaatsen doordeweeks veel waar voor weinig geld. Verder vind ik beide best wel handig genoeg gelegen om ze efficiλnt in een doorgaande route op te nemen. Onze ervaring is dat we in Amerika vroeg vertrekken en laat aankomen. De dag lengte zal eind oktober ook niet overhouden. Voor zover het overnachtingsplaatsje al leuk is, van een diepgaand bezoek komt doorgaans toch niet veel meer terecht.

Allard
#5 - 20-09-2007, 21:09 uur

Ine


Ben het niet met je eens.
Laughlin is aardig  als je niet in Las Vegas komt, maar ook niet meer dan dat. (De hotelprijs zal in dit geval voor mij geen keuze zijn, ook in Sedona staat bijv. een super8 en in de buurt Days Inn e.d.als je geen dure kamer wilt).
Qua omgeving e.d. is Sedona veel aantrekkelijker. Zeker als je nooit in die omgeving geweest bent.
Bovendien ligt het dichter bij de Gr. Canyon, waardoor ze daar wat meer tijd hebben.
#6 - 21-09-2007, 11:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15