Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wonen in Salt Lake City of omgeving

Discussie gestart

manja

Wie kan mij meer vertellen over het wonen in Salt Lake City of de omgeving daarvan?.
Speciaal over Ochden of Layton.
Wat moet ik me voorstellen van de invloed van de Mormonen?.
Misschien een stomme vraag, kun je in het Salt Lake zwemmen?.

Groetjes Manja
#1 - 23-03-2006, 23:15 uur

Rebecca

In het Salt Lake zwemmen heb ik nog nooit geprobeerd en ben ik eigenlijk niet van plan ook ......... Ik ben er een aantal keer langs gereden en man wat stinkt dat!!!!!  :o Ik denk overigens dat het niet mogenlijk is door het zoutgehalte (heb ik ooit een gehoord) Je zult gewoon op het water blijven liggen (or so I've heard) Maar als het al mogenlijk zou zijn, dan zou ik het voor geen goud doen, ik denk dat ik de hele boel onder kots van die lucht.

Ogden  en Layton ben ik nog niet geweest, maar van de plaatsten waar ik wel geweest ben en waar mijn schoonfamilie woont en waar wij gaan wonen vind ik de invloed van de Mormonen hartstikke meevallen. Naar mijn idee is er niet echt een "invloed". Het is gewoon het geloof van de meeste mensen daar, net zoals je hier ook allerlei geloven hebt.
#2 - 24-03-2006, 10:05 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Kinneret

The Lake: The lake is famous for its high salinity (which varies between 10 and 25%), second only to the Dead Sea of Israel, but the water tends to be rather smelly and there is not much of interest to see.

Ik ben er nog nooit geweest maar als ik Becs en www.americansouthwest.net moet geloven stinkt het er ongeloofelijk. Maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn er te kunnen zwemmen aangezien je ook in de dode zee kunt zwemmen maar mischien ligt het bij Salt Lake anders. Zie ook http://ut.water.usgs.gov/greatsaltlake/index.html
#3 - 25-03-2006, 12:27 uur

manja

Bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Manja
#4 - 25-03-2006, 22:33 uur

Chiefram

Manja, het is eigenlijk wel makkelijk als het in Salt Lake zo vreselijk stinkt. Mocht je er namelijk een duik nemen en daarna met iemand afspreken die je nog niet eerder hebt ontmoet, dat kan de geur al een heel stuk helpen!

Hahaha...

Sorry hoor, ik ben en beetje flauw/melig vandaag...  ;D ;D ;D
#5 - 26-03-2006, 01:23 uur

manja

Haha, zo'n 1e afspraak zal dan wel gelijk de laatste afspraak zijn. ;D
#6 - 27-03-2006, 09:29 uur

Colorado

Waar ben je bang voor wat de Mormomen betreft?
#7 - 31-03-2006, 10:04 uur

Jez

En drinken die nou wel of geen koffie? (sorry, gewoon iets wat ik me al heel lang afvraag........)
#8 - 31-03-2006, 21:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tekkel

En drinken die nou wel of geen koffie? (sorry, gewoon iets wat ik me al heel lang afvraag........)
Nee, geen koffie, ook geen alcohol.
En ze hebben ook geen tatoeages, behalve degene waar ik afgelopen December een tijd mee heb staan praten.
Patrick was de zwager van de bruid, wel een toffe peer, was vanuit Utah gekomen met de Mercedes.
De andere Merc, een 50's lowrider was in de revisie.
Net gewone mensen, die mormonen ;D

Bart
#9 - 31-03-2006, 22:01 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Colorado

De Mormonen zijn ontzettende aardige mensen. Ik werk bij het architekenburo wat de Nederlandse LDS tempel heeft gebouwd. Heb de Mormonen dus een aantal jaren van zeer dichtbij meegemaakt en ben ook op bezoek geweest in SLC. Het woord geloof viel echt nooit! Ja, op Temple Square, maar dat kan ik me voorstellen. Maar zelfs hun zendelingen die overal ter wereld worden uitgezet zijn vriendelijke mensen die op een vriendelijke manier hun geloof presenteren. En ik ben echt iemand die een hekel heeft aan meningen opgedrongen krijgen.

Het is inderdaad waar dat de Mormonen best een strakke levenstijl erop nahouden. Drinken inderdaad geen koffie en alcohol, maar ook geen cola. Maar als een koffie addict bent, geen zorgen. Overal in de horeca kun je koffie krijgen.

SLC is een mooie, zeer ruim opgezette stad. Ik zie mezelf daar wel wonen, maar dan wel tegen de bergen aan.
#10 - 02-04-2006, 10:35 uur

manja

Ik heb ondertussen ook wat meer gelezen over de Mormonen.
Ook dat het vriendelijke mensen zijn die hun mening niet opdringen.
Waarschijnlijk zullen wij ,als het zo ver is, niet in Salt Lake City gaan wonen
maar in Ogden of Layton.
Volgens mijn informatie is dit redelijk dicht  tegen de bergen aan.
Of heb ik dat mis?.
#11 - 02-04-2006, 17:06 uur

Henkster312

Hoi Manja,

Ogden en Layton liggen beide dicht tegen de bergen aan.
Ik zelf woon in Clearfield dat weer tegen Layton aan ligt, maar is in de richting van het meer.
Ik woon hier nu 2 jaar en het stinken van het meer valt best wel mee.
Je kan het meer ruiken alleen als de wind verkeert staat en dat is maar een paar keer per jaar.

De mormonen hier ?? daar heb je geen last van ik werk in de grootste trailer fabriek van amerika met als het goed is over 1000 mormonen en als ik het het zie werkt er geen 1 in deze fabriek.

Ze schelden,vloeken, drinken koffie en Cola en bier.
De grootste populatie van mormonen bevind zich in Idaho volgens collega's dus dat is wel vreemd.

verder kan ik je wel vertellen dat de mormonen hier altijd geintereseert zijn in andere landen en geloof dus het onderwerp godsdienst kan op komen.

Maar als je zegt dat je daar niet op in wil gaan laten ze het er ook bij.
Verder kan ik je vertellen dat het hier goed vertoeven is.

er zijn genoeg culturele dingen tedoen en als je van bergen houd dan zit je hier goed.
in de zomer wandelen en in de winter skiien.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.

als je meer info wil hebben laat maar weten.

Groetjes

henk


 

 
#12 - 10-05-2006, 22:42 uur

manja

Henk, bedankt voor je info  :).
Fijn om te lezen dat het daar goed vertoeven is.
Ligt  Clearfield tussen Ogden en Layton in ?

Groetjes Manja
 
#13 - 13-05-2006, 22:34 uur

Henkster312

Hoi Manja,

Ik heb er een plaatje bij gedaan.

Clearfield ligt tegen Layton aan net als de dorpen en steden in Nederland.
Alleen weet je hier niet dat je in een ander dorp rijd.
Beetje vreemd maar als je van af Ogden naar Layton rijdt dan kom je door Roy,Sunset,Clearfield en dan Layton maar het wordt niet aan gegeven dat je in een ander dorp rijdt.

Kijk maar op het plaatje dat geeft je een beter iedee.

groetjes Henk


[img=http://img72.imageshack.us/img72/6963/clearfieldenomgving7mh.th.gif]
#14 - 14-05-2006, 14:53 uur

manja

Hoi Henk,

Je schrijft dat je nu 2 jaar daar woont.
Woon jij er "tijdelijk" ?.
Ik ben ook benieuwd of je daar alleen of met
een partner bent, en hoe deze het daar vind.
Of ben ik dan te nieuwschierig?.

Als wij gaan zal dat in het voorjaar van 2007 zijn.
We zullen dan na 3 misschien 4  jaar weer  terug naar nederland gaan.
Wij zijn mijn man en ik samen, de kinderen (dan 19 en 21) gaan niet mee.
Dat vind ik wel minder, maar ik begrijp het wel van ze.
We hebben onderling een goede band en zullen op vele manieren contact met
ze houden. Ze willen wel enkele keren onze kant uitkomen. Natuurlijk gaan
wij  dan ook enkele keren naar Nederland.

Groetjes Manja
#15 - 16-05-2006, 22:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15