Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wordt het weer Amerika in 2015.

Discussie gestart

Cees A

Ik zie dat je 1 dag Yellowstone "over" hebt.
Misschien heb je voor deze dag een uitgebreide wandeling in de planning staan, maar als dat niet zo is zou je deze dag ook kunnen gebruiken om de Beartooth Hwy en de Chief Joseph Hwy te rijden.

Ga hiervoor op dag 8 niet van Custer naar Cody, maar naar Red Lodge (qua rijtijd maakt dat vrijwel niets uit)
Op dag 9 rij je dan via de Beartooth Pass (Hwy 212) en de Chief Joseph Hwy (hwy 296) naar Cody.
Deze scenic road zal je, met stops voor uitzichtpunten, ruim een halve dag kosten.
In de middag kun je dan in Cody het Buffalo Bill Historical Center bezoeken, eind van de middag de shoot-out bij het Irma Hotel en eventueel in de avond de Rodeo
Dag 10 wordt dan:  Cody - East entrance Yellowstone (via Fishing Bridge, Mud Vulcano, Yellowstone Canyon, Tower Roosevelt naar Gardiner.Gardiner) (193 km (2u, 50 min))     
Dag 11   West Yellowstone ( via Mammoth Hot Springs, Roaring Mt. en Norris Geyser Basin)     
Dag 12   Zuidwest Yellostone (Geysers, upper, Midway lower )
#16 - 04-09-2014, 18:52 uur

Marianne

Mooie route zo. Wanneer ga je eigenlijk? Ik kan dat niet zo snel vinden.
Kijk alvast eens op www.yellowstonenationalparklodges.com voor accommodatie in het park. En kijk eens op de NPS-site voor eventuele geplande wegwerkzaamheden.
Wat bedoel je met de ? op dag 18? Ik ndek dat je dan naar Monument Valley rijdt, want daar zit je op dag 19. Wij hebben daar in 2008 overnacht in een cabin op Gouldings Campgournd. Vrij eenvoudig, maar goed gelegen en niet duur.
En ga je dan naar de South rim? Ben je daar niet al geweest?

Marianne
#17 - 04-09-2014, 18:57 uur

TondeG

Hoi Marianne

het is nog niet helemaal zeker maar door dit te plannen wordt het concreter. Gezien ik al een lange tijd een andere vrouw heb die ook weer kinderen heeft is het lastig. Nu wil ik ook mijn dochter meenemen, maar dan haar vriend  ook mee enzv enzv. We kunnen niet met z'n tienen dus moeten binnekort knopen worden gehakt. Mijn dochter studeert en is onzeker van de periode wanneer ze klaar is, duidelijk op de scholen is momenteel ver te zoeken, mijn zoon doet eindexamen dus naar eventuele herexamen kunnen we weg.   
Dag 18 is nog steeds een verblijf in Moab, ik denk dat twee dagen tekort is. 
#18 - 04-09-2014, 19:28 uur

Cees A

Ton schrijft:  Je bent in Estes eigenlijk maar 11/2 dag, op dag 4 ga je alweer vroeg op pad gezien de lange reistijd.
Dat klopt, maar je vergeet dat je op dag 2, als je de Trail Ridge Road rijdt, al een groot deel van het park ziet.
Dag 3 kun je dan gebruiken voor de lager gelegen gebieden in Rocky Mts nat.park bij Estes Park zoals bijvoorbeeld Bear Lake. (zie kaart van Rocky Mts. NP)

Voor de rest ziet je route er al goed uit. Geen op- en aanmerkingen


#19 - 06-09-2014, 11:46 uur

TondeG

Bedankt Cees, geeft een goed gevoel. Nu de  overnachtingen regelen. 
#20 - 06-09-2014, 18:51 uur

Dirc

Ha Ton,

In hoeverre gaat jouw route nog op de mijne lijken? Volgens mij vertrek jij ongeveer als ik terugkom?
Wellicht heb ik dan nog aanraders en/of afraders  ;)
#21 - 09-09-2014, 14:30 uur

TondeG

Ha Dirc,

Ik ben op reis geweest en heb niet veel kunnen doen, de komende dagen meer tijd. Ik zal jou en adviezen andere zeker terharte nemen. Ik kom er op terug. Mooie route heb je gekozen :)

Gr, Ton
#22 - 09-09-2014, 15:41 uur

TondeG

In hoeverre gaat jouw route nog op de mijne lijken? Volgens mij vertrek jij ongeveer als ik terugkom.

Ja als ik ga wordt het 2e week juli en hoor graag je bevingdingen. Waar ik wel tegen op zie zijn de autoritten op de parken. Ik vind een dag stevig autorijden niet erg maar zelf op de parken bv Jellowstone is 3-4 uur op een dag is normaal om wat te zien, dit is volgens maps, praktijk is langer. Ik wandel/hike  graag en dan zal ik mijn route moeten aanpassen dat betekend langer op de parken en kan ik mijn route in de prullenbak gooien.

Ik vond Zion en Yosemite daarom heerlijk.

 


 
#23 - 09-09-2014, 22:11 uur

Dirc

Ik begrijp je punt niet helemaal?

Citaat
9. Cody - Yellowstone (Gardiner) (220 km (3u, 30 min))
--Via Fishing Bridge, Mud Vulcano, Canyon, Roosevelt
10. Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone (89 km (1u, 35min))
--Mammoth Hot Springs, Roaring  Mt., Norris Geyser Basin
11. West Yellowstone 104 km (1u, 45 min)
--Geiservelden (Upper / Midway / Lower)
12. West Yellowstone - Grand Teton (204 km (2 uur, 50 min))
--Grand Teton

Dat is toch gemiddeld minder dan 2,5 uur per dag puur rijden. Natuurlijk doe je er langer over en stop je voor een wandeling of een lunch. Maar dat maakt de autoritten in bijvoorbeeld Yellowstone alleen maar korter. Volgens mij hoef je niet per se langer dan 2u in de auto te zitten.
#24 - 10-09-2014, 10:22 uur

TondeG

Citaat
9. Cody - Yellowstone (Gardiner) (220 km (3u, 30 min))
--Via Fishing Bridge, Mud Vulcano, Canyon, Roosevelt
10. Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone (89 km (1u, 35min))
--Mammoth Hot Springs, Roaring  Mt., Norris Geyser Basin
11. West Yellowstone 104 km (1u, 45 min)
--Geiservelden (Upper / Midway / Lower)
12. West Yellowstone - Grand Teton (204 km (2 uur, 50 min))
--Grand Teton

Ik heb snel gekeken naar de uren boven het plaatje maar deze kloppen niet het het aantal uur in het plaatje en bovenstaand overzicht. Misschien zie ik iets over het hoofd. zoals als jij het schets valt het wel mee.

 4: Estes Park - Hot springs (525 km, 5 uur, 15 min)
 5: Hot Springs - Custer (121 km, 2 uur)
 6: Custer - Badlands - Spearfish (410 km, 4uur, 20 min)   
10. Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone (155 km (2u, 45min))
12. West Yellowstone - Grand Teton (346 km (4,5 uur))
#25 - 10-09-2014, 11:13 uur

Dirc

Ik zie het. Ik pas het even aan. Ik had nog wat lopen schuiven inderdaad.
De plaatjes zijn goed.
#26 - 10-09-2014, 11:19 uur

Marianne

Veel mensen trekken 3 volle dagen uit voor Yellowstone, en dat is - ondanks de reistijden - voldoende voor een goede eerste indruk. Meer tijd is mooi natuurlijk, maar om je route nu in de prullenbak te gooien lijkt me niet nodig. Ik had je ongetwijfeld als een snaar mijn verslagen verwezen; kijk eens naar die van 2004 en 2008 voor Yellowstone en vraag je dan af of je dat te veel rijden vindt of niet.
Je kunt de reistijden ook nog iets beperken door een of twee nachten in het park te overnachten.

Marianne
#27 - 10-09-2014, 11:47 uur

TondeG

kijk eens naar die van 2004 en 2008 voor Yellowstone en vraag je dan af of je dat te veel rijden vindt of niet.

Veslagen gelezen, wat een mooie foto's in verslag 2008 :afro: Afstanden vallen inderdaad wel mee . 
#28 - 10-09-2014, 12:36 uur

Cees A

Ton,
Zijn je reisplannen al goedgekeurd door de "raad van commissarissen" (je vrouw en kinderen)  ?   ;)
#29 - 05-10-2014, 10:31 uur

TondeG

Hoi Cees,

Nog niet , zaterdag om de tafel gezeten en we zitten nog ver uit elkaar. Een luxe probleem dat wel, sommige willen naa Thailand en sommige naar Amerika en twee kunnen nog geen datum geven ivm studie.

Wel goed om mee te nemen is dat het beter is om RM aan het einde te plannen ivm hoogte vrees, mijn vrouw heeft daar last van.  Het zou kunnen beteken dat we dan RM moeten laten vallen gezien Denver niet als eindbestemming hebben gepland. Wordt vervolgd.   
#30 - 06-10-2014, 12:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15