Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wordt het weer Amerika in 2015.

Discussie gestart

Cees A

De meningen liggen inderdaad ver uit elkaar. Zal nog een hele toer worden om iedereen op 1 lijn te krijgen.
Een soort van compromis is hier ook moeilijk want dan moet je gaan denken aan een vakantie in de Belgische Ardennen of zo.  ;D

Als je vrouw bang is voor hoogteziekteverschijnselen in RMNP moet je je afvragen of het wel zin heeft om naar Denver te vliegen.
Misschien kun je voor een Amerikavakantie dan beter een andere stad als beginpunt van je reis kiezen.
En misschien is het dan nodig of beter om een geheel andere routeplan te maken.

Bedenk overigens dat lang niet iedereen last krijgt van hoogteziekte.  En ALS je er gevoelig voor bent krijg je het alleen bij inspanningen.
Meteen na aankomst in Denver lange bergwandelingen lopen in de Rocky Mts is dus voor mensen die gevoelig zijn voor hoogteziekte geen goed plan.
Tijdens een autorit zonder inspannende wandelingen van Denver via Granby en de Trail Ridge Road naar Estes park zul je er geen last van hebben.
Beneden de 8000 ft (2400 meter) komt hoogteziekte sowieso niet voor.
Ik vraag me dan ook af wat de zin is van het plannen van RMNP aan het eind van de route.
Als je van Moab of Alamosa af komt, kom je vanuit uit een streek die beneden de 8000 ft ligt.


 
#31 - 06-10-2014, 13:25 uur

TondeG

Een soort van compromis is hier ook moeilijk want dan moet je gaan denken aan een vakantie in de Belgische Ardennen of zo.  ;D

Is ook nog een optie, nog niet aan gedacht! Qua route moet ik zeker op een ander forum zijn ;D
#32 - 06-10-2014, 13:38 uur

Dirc



 ;D
#33 - 06-10-2014, 14:22 uur

Hans B

Wel goed om mee te nemen is dat het beter is om RM aan het einde te plannen ivm hoogte vrees, mijn vrouw heeft daar last van.  Het zou kunnen beteken dat we dan RM moeten laten vallen gezien Denver niet als eindbestemming hebben gepland. Wordt vervolgd.   
Of Rocky Mountain N.P. te maken heeft met hoogte vrees zou kunnen, maar ik denk meer aan  hoogte ziekte (hypobaropathie).   :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogteziekte

Geen last van hoogte vrees in het vliegtuig ??   ;)
#34 - 06-10-2014, 14:22 uur
« Laatst bewerkt op: 06-10-2014, 14:29 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

TondeG

Of Rocky Mountain N.P. te maken heeft met hoogte vrees zou kunnen, maar ik denk meer aan  hoogte ziekte (hypobaropathie).   :)

Nee hoor het gaat om hoogte vrees, dit heeft te maken met diepte en niet met de hoogte ;) In andere parken zou ook het geval van hoogte vrees kunnen ontstaan, daarom hou ik maar de route van Dirc aan. hahaha ;D
#35 - 06-10-2014, 14:36 uur

Cees A

Of Rocky Mountain N.P. te maken heeft met hoogte vrees zou kunnen, maar ik denk meer aan  hoogte ziekte (hypobaropathie).   :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogteziekte 

Hans is ook deze keer weer goed wakker.  :afro:
Hoogtevrees is inderdaad iets heel anders dan hoogteziekte.  In mijn eerdere reactie ben ik uitgegaan van hoogteziekte.
Tijdens m'n vliegopleiding vroeger is uitgebreid de relatie hoogte / zuurstof behandeld en de link van Hans ondersteunt mijn eerdere betoog dat tot 8000 ft (2400 meter) hypobaropathie geen issue is en eigenlijk pas boven de 3500 meter bij inspanning leverende, onvoldoende geacclimatiseerde en/of overgevoelige personen voorkomt.
De kans op het krijgen van hoogteziekte tijdens een autorit over de Trail Ridge Road acht ik dan ook minimaal en het advies om ter voorkoming van hypobaropathie Rocky Mts. nat. park tot het laatst te bewaren ongefundeerde bangmakerij.
Om echt te acclimatiseren moet je namelijk een paar weken (!!) doorbrengen op grote hoogte. (zie link van Hans)

Hoogtevrees is iets heel anders en kan, zoals Ton zich al realiseert, in (veel) meer nationale parken optreden.
Het lopen van bijvoorbeeld de Delicate Arch Trail in Arches nat.park lijkt me voor iemand met hoogtevrees geen aanrader.
Het laatste stuk van die trail loopt namelijk over een vrij smalle richel waarbij je links in de diepte kijkt.
Ook over een wandeling langs de rim van Grand Canyon moet je even nadenken.
En zo zullen er nog wel meer wandelingen zijn die je beter niet kunt ondernemen als je aan hoogtevrees leidt
Bij de visitorcenters van ieder national park kan men je uitgebreid voorlichten welke trails af te raden zijn voor personen met hoogtevrees
#36 - 06-10-2014, 15:53 uur
« Laatst bewerkt op: 06-10-2014, 16:03 uur door Cees A »

TondeG

Hans is ook deze keer weer goed wakker.  :

Ik moet eerlijk bekennen dat dat waar is. Ik was van hoogteziekte naar hoogtevrees doorgestapt omdat dat mijn issue was. Eigenlijk dus twee zaken waar je rekening mee moet houden. in het eerste geval, daarvaan wet men niet of het je overkomt en de tweede daarvaan is men bewust, dus in mijn geval zijn trails langs afgronden etc geen optie. Ik denk dat er genoeg te zien is. Moeilijk, moeilijk moeilijk.

#37 - 07-10-2014, 00:08 uur
« Laatst bewerkt op: 07-10-2014, 00:13 uur door TondeG »

Dirc

Ton, zeg thuis gewoon dat je al tickets geboekt hebt  ;D
Dan is iedereen ineens Amerika minded en gaan ze die richting uit denken. Op het moment dat iedereen dan helemaal in to USA is zeg je: geintje!
Ze willen dan toch niet meer terug  8)
#38 - 07-10-2014, 09:49 uur

TondeG

Ton, zeg thuis gewoon dat je al tickets geboekt hebt  ;D

En jij Dirc, tickets al geboekt?
#39 - 07-10-2014, 11:08 uur

TondeG

En jij Dirc, tickets al geboekt?

Laat maar Dirc, zag net je bericht.
#40 - 07-10-2014, 11:10 uur

Dirc

Ennn Ton? Wat wordt het?

Wij hebben een mooie route staan maar dachten onlangs ook aan Florida. Helaas ligt onze vakantie al vast vanaf 30 mei en dat is nu niet de meest ideale periode voor Florida gezien regen.

De route die staat is nog steeds een goede optie. We wachten tickets af, maar ik weet nog steeds dat mijn vriendin liever 21 dagen warm weer heeft en dat brengt mij steeds weer in de westhoek die ik al tweemaal eerder heb gezien. Niet dat het een straf is, maar dan moet ik op zoek naar andere dingen op dezelfde locaties......
#41 - 24-11-2014, 23:38 uur

TondeG

Ennn Ton? Wat wordt het?

Hoi Dirc,

Het woord weer is gelukkig nog niet veranderd in " niet "  ;D

Nog veel open eindjes, even afwachen al besef ik dat het moeilijk wordt om op de parken overnachting te vinden maar dan hebben we altijd nog mogelijkheden om Cees in te schakelen voor overnachting buiten de parken ;)

Ja Florida, ook 4 weken rond getrokken heeft zeker wat en vanaf mei kan je best geluk hebben in Forida en waarom niet Hawaii?

En NY en dan afzakken richting Florid? NY ben je zeker ook al geweest ::)
#42 - 25-11-2014, 08:15 uur

Dirc

NY nog niet gedaan.
Hawaii is een stuk prijziger i.v.m. allerlei tickets en ik las dat 3 weken dan erg kort zijn.

Op dit moment willen we eigenlijk wel een dag of 4-5 (ma-vr) in Vegas verblijven. Gewoon omdat ik vind dat mijn vriendin dit gezien moet hebben en omdat ik weet dat dit een goede afsluiter is. Dus Dat betekent 'slechts' 2 weken Hawaii of Florida of New York.

Dus de keuze is reuze:
-2 weken Hawaii, 1 week Vegas
-1 week NY, 1 week ??, 1 week Vegas (of 2 weken Vegas en naar GC o.i.d.)
-1 week Vegas + 2 weken rondrijden door het reeds bekende Westen

De 1 week Vegas is dan natuurlijk de 4-5 dagen.

#43 - 25-11-2014, 10:24 uur

Hans B

Is uit en thuis 21 dagen, of kan het ietsje opgerekt worden, bv vrijdag al vertrekken en zaterdag de laatste vlucht naar Amsterdam.
Geeft je ietsje meer speling.

Dan zou ik gaan voor keuze 1.

Als je niet alle eilanden van Hawaii wilt bezoeken, maar neem er bv 3, dan heb je per eiland 4 a 5 dagen.
Ik heb mijn ervaringen daarover al geschreven en dat moet best kunnen.
De heenweg zou ik dan in 1 keer nemen.
Op de terugweg enkele dagen LV en misschien zelfs enkele dagen NYC.
#44 - 25-11-2014, 20:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ha Hans,

(sorry ton voor de vervuiling).
Het is zaterdag weg en zaterdag thuis (zondag ochtend zou ook kunnen maar de maandag moeten we weer werken dus geen voorkeur).
Natuurlijk zouden we niet alle Hawaii eilanden hoeven doen. Des te meer reden om terug te keren.

We kunnen dan ook
AMS-NY-Hawaii-LV-AMS

Kost een extra ticket naar 1 of 2 eilanden.
#45 - 25-11-2014, 21:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15