Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wyoming en Montana

Discussie gestart

Bea van winkel

Hallo,

In 2014 op 29 mei willen mijn man en ik samen met onze oudste zoon en zijn vrouw, een trip maken door Wyoming en Montana met Yellostone als meest gegeerde bezienswaardigheid.
We hadden gedacht op Las Vegas te vliegen , daar een paar dagen te acclimatiseren en dan onze trip voort te zetten. We huren in Las Vegas een auto en willen ie 2,5 week later in Denver achter laten om vandaaruit terug te vliegen naar Belgie.
Hebben jullie tips voor ons van "the places to be", leuke hotels, leuke restaurantjes, dingen die we absoluut niet mogen missen enz.....


alvast hartelijk dank

Groetjes

Bea
#1 - 21-10-2013, 18:41 uur

Cees A

Allereerst welkom op dit forum.
Misschien handig als je eerst je routeschema plaatst zodat we zien hoe je route loopt, in welke plaatsen je wil overnachten, enz.
Anders krijg je misschien allemaal tips over plaatsen waar je helemaal niet komt.
#2 - 21-10-2013, 19:09 uur

Marianne

Het is inderdaad goed om te weten of jullie al een route in gedachten hebben. Tussen Yellowstone en Denver zou je via South Dakota kunnen rijden. In 2004 hebben wij een route gemaakt van Denver via Rocky Mountain NP, South Dakota, Yellowstone en Grand Teton naar Las Vegas (en verder). Misschien kun je wat tips uit ons reisverslag halen.

Marianne
#3 - 21-10-2013, 19:20 uur

Hans B

Zijn jullie al eerder in deze buurt geweest.
Amerika is groot. Als je ruwweg van Las Vegas via Yellowstone naar Denver wilt in 2½ week is dat qua afstand (Google maps ± 1500 mile) niet super veel, maar je zou van al het moois wat de vele parken te bieden hebben maar amper kunnen genieten.
#4 - 22-10-2013, 09:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bea van winkel

Hallo,   dit is zo wat onze planning zoals wij ze in gedachten hebben.    We zijn Amerika-lovers en dit zal onze 6de keer zijn dat we er een rondtrip gaan maken.   Eerder deden we   De Westkust - De Westkust met New Mexico en een stukje van de Rocky Mountains -  New York en Staten Island - De Deep South (Louisiana - Missisippi - Alabama -) en Florida
dag 4 Las Vegas - Panguitch
dag 5 Panguitch - Salt Lake City
dag 6 Salt Lake City
dag 7 Salt Lake City - Jackson
dag 8 Jackson - Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Cody
dag 10 Cody
dag 11 Cody - Rapid City
dag 12 Rapit City - Cheyenne
dag 12 Cheyenne - Denver
dag 13 Denver

Elke wijziging is nog mogelijk dus laat jullie tips maar komen.

Thanks
Bea
#5 - 22-10-2013, 18:26 uur

MiamiHeat

Net boven Las Vegas ligt Valley of Fire. Erg mooi om daar doorheen te rijden. Salt Lake vonden wij erg leuk. En op een half uurtje rijden van SL zit je in Park City. Schitterende weg om daar heen te rijden. Wij hebben onderweg naar Yellowstone overnacht in Alpine. Dat ligt voor Jackson. Scheelde nogal qua prijs voor de overnachting ten opzichte van Jackson. Ik zou echter niet Rocky Mountains National Park bij Denver overslaan. Dat vonden wij 5 jaar geleden 1 vd hoogtepunten (letterlijk) van onze vakantie.

Succes met voorbereiding!
#6 - 22-10-2013, 18:34 uur

Marianne

Jullie hoofddoel was Yellowstone als ik het goed begrepen heb en toch trek je daar maar 1 nacht voor uit?  Je hebt er minimaal 3 nachten (2 dagen) nodig maar liever nog wat meer tijd.

Dag 11 en 12 zijn lange rijdagen, dus voor de bezienswaardigheden rondom rapid city (Badlands, Mount Rushmore, Custer SP, Crazy Horse, etc) heb je absoluut geen tijd.

Marianne
#7 - 22-10-2013, 18:45 uur

Hans B

Waarom, vlieg je niet op Salt Lake City of misschien beter nog Bozeman (MT), dan zit je meteen bij Yellowstone.
In je schema scheelt je dat dag 2 t/m 7 die dagen kun je elders héééél goed gebruiken.
#8 - 22-10-2013, 18:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Jullie hoofddoel was Yellowstone als ik het goed begrepen heb en toch trek je daar maar 1 nacht voor uit?  Je hebt er minimaal 3 nachten (2 dagen) nodig maar liever nog wat meer tijd.
Ik ben nu 7x in Yellowstone geweest en ga voor een bezoek altijd uit van 3 volle dagen, liefst 4.
Zeker indien het de eerst keer is dat je hier komt.
#9 - 22-10-2013, 18:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Met Hans eens. 3 dagen Yellowstone is het minimum om de highlights te zien.
Ik heb hieronder een alternatief schema opgesteld.
Zonder Panguitch, maar wel met 3 dagen Yellowstone en ook wat meer tijd in de Black Hills en Badlands
Er zit ook een 1 dag Rocky Mts nat. park in.
Kijk maar wat je er van vindt:  O ja, ik heb er 2½ week (17 dagen) van gemaakt, want dat was toch de bedoeling ?

1:   Vlucht naar Las vegas
2:   Las Vegas
3:   Las Vegas
4:   Las vegas – Salt Lake City. 425 mijl  Stevige rit, maar dat is gewoon nodig omdat je eigenlijk te weinig dagen hebt
5:   SLC
6:   SLC – Jackson.
7:   Jackson via Grand teton naar West Yellowstone (zie uitleg hieronder)
8:   West Yellowstone – Gardiner
9:   Gardiner – Cody
10: Cody – Wall (bij Badlands nat park)  441 mijl Ook vandaag weer zo'n "verplaatsingsdag"
11: Bezoek Badlands en daarna via Mt. Rushmore naar Custer (maar een ander plaatsje in de Black Hills is ook goed)
12: Via Needles Hwy door de Wildlife Loop van Custer state park en terug naar Custer via Iron Mts. Road
13: Van Custer naar Estes Park
14: Via de Trail Ridge Road van Rocky Mts. Nat.park en Granby naar Denver
15: Denver
16: Denver
17: Vlucht naar huis

Eerst ter orientatie een inzoombare kaart van Yellowstone zodat je weet waar ik het over heb. http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yellowstone_park98.pdf

Ik ben er voor om Yellowstone,  vanwege z'n grootte, te bezoeken vanuit meerdere overnachtingsplaatsen.
Bedenk dat alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt al 250 km lang is.
De 1e dag, komend van Jackson, kun je de Upper, Middle en Lower geiserbasins  bekijken en overnacht je in West yellowstone dat tegen de westelijke ingang aan ligt.
De 2e dag bekijk je dan Norris geiser basin, Roaring Mt. en Mammoth Hot Springs.  Overnachten doe je die dag in Gardiner.
Gardiner ligt tegen de noordelijke ingang op 5 min. van Mammoth Hot Springs.
De 3e dag rij je via Tower Roosevelt, Lamar Valley en Yellowstone Canyon, Mud Volcano en Fishing Bridge naar Cody.
Zo heb je in 3 dagen alle highlights in Yellowstone gezien zonder onnodig op en neer te rijden

Hier nog wat info over Badlands.
Ook eerst weer een kaart: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/badlands_park99.pdf
Vanaf Wall neem je de Pinnacles entrance en je volgt de loop road.
Het landschap is eerst nog redelijk vlak, maar wordt steeds ruiger.  Je bewaart het mooiste voor het laatst.
Je verlaat het park via de northeast entrance.
Nog wat info over Badlands:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/southdakota/badlands/badlands.html

Ook wat info over Rocky Mts. nat.park:
De kaart:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/rocky_mountain_park99.pdf
Vanaf Estes Park kun je eerst naar bv Bear lake om wat te wandelen.
In de middag rij je dan over de Trail Ridge Road via Granby naar Denver.
Echt veel tijd heb je niet voor dit park, maar zo heb je het in ieder geval gezien.
Nog wat info:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/rockymountain/rockymountain.html




#10 - 22-10-2013, 19:29 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2013, 19:47 uur door Cees A »

Margie

Persoonlijk zou ik, om nog wat ruimer in je tijd te zitten, een nacht minder in Las Vegas nemen en die bij Yellostone toevoegen. Tenzij je zwaarwegende redenen hebt om zo lang in LV te blijven natuurlijk. Of je haalt er een dag Denver uit, , even uitgaande van Cees schema. Ook ik vind drie dagen Yellowstone het minimum.

Succes met plannen.

Groetjes,
Margie
#11 - 23-10-2013, 18:05 uur

Bea van winkel

Hallo Allemaal,

Wij zijn heel erg blij met jullie positieve reacties.   We gaan ons terug aan tafel zetten en jullie tips toetsen aan de kaart , de reisgidsen  en de verlangens van de medereizigers.

Knap gedaan.   Dank je wel.

Greetz

Bea
#12 - 23-10-2013, 21:36 uur

eric440551

In plaats van Wall zou ik voor badlands de cedarpasslodge in het park boeken.
Zit je al in de badlands en de sterren hemel is daar prachtig om te bekijken van je lodge veranda.
Wall is een heel touristischs plaatsje met veel winkels.
Zo heb je tijd om in de middag een leuke wandeling te maken vlakbij de lodge en in de avond naar het verhaal van de indiaanse parkranger te luisteren.
Zelf zou ik absoluut in het park verblijven  in Yellowstone een nacht Mammoth en de andere in Canyon bijvoorbeeld.
Drie dagen voor yellowstone is inderdaad een minimum  om te bezichtigen.
Zelf vondt ik Salt lake city niet echt leuk behalve de mormonen kerk .
Misschien hier alleen overnachten en de kerk bekijken win je ook weer een dag.
#13 - 25-10-2013, 12:37 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2013, 12:43 uur door eric440551 »

Bea van winkel

Omdat ik een passie heb voor fotografie zou ik opnames willen maken van de spuitende geisers.   Heeft iemand advies welk tijdstip het beste is of waar we het meeste kans hebben om de geisers in actie te zien.

Nog een vraagje:    wie heeft er goed advies i.v.m. vluchten en huurauto's boeken vanuit België , vanuit een Nedrlands reisagentschap of vanuit internet.  Bedoeling is dat we vliegen op Las Vegas en terug vanuit Denver.   

Alvast "thanks" again.

Groetjes

Bea
#14 - 27-10-2013, 21:42 uur

Marianne

Als je weinig tijd hebt kun je het beste naar de Old Faithful Geyser. Deze is heel stipt, zo ongeveer om de 90 minuten is er een uitbarsting. Het mooist is om er heel vroeg in de ochtend of tegen de avond te zijn. Daar vlakbij, in het Upper Geyser Basin, heb je ook de Grand Geiser en de Castle Geyser. Ik weet niet hoe vaak die uitbarst. In de Lower Geyser basin heb je de Great Fountain Geyser. Deze barst uit om de 11 a 13 uur en is een dag van te voren redelijk te voorspellen. Ik vind dit een erg fotogenieke geiser. Zie ons 1991-verslag en 2008-verslag voor foto's.
Bij Norris heb je ook geisers, maar die zijn niet echt voorspelbaar als ik me niet vergis. Kijk eens op de NPS-site voor meer informatie, en ter plekke informeren bij een visitor center is ook verstandig om te zien wanneer er een uitbarsting verwacht wordt. Wij hebben een Rough Guide en een Lonely planet van Yellowstone en Grand Teton. Beide erg handig en handzaam voor de bezienswaardigheden.

Wat de vluchten betreft: wij boeken die tegenwoordig altijd zelf, via internet. De huiurauto hebben we de laatste keren bij www.usareisen.de geboekt.

Marianne
#15 - 27-10-2013, 22:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15