Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yay! We gaan toch! Maar wat nu?

Discussie gestart

Mrjn

We hadden geen plannen om dit jaar naar de VS te gaan, maar zijn door vrienden gevraagd om bij hun huwelijk aanwezig te zijn in Las Vegas. Daar zeg je dan natuurlijk geen nee op! Ze willen op tweede kerstdag trouwen. Dus dat wordt kerst in Vegas. Maar om alleen voor hun huwelijk die kant op te vliegen, gaat ons te ver. Dus we willen er een rondreisje aan vastplakken. Maarjah, waar kun je heen in de winter in het Westen? Vorig jaar zijn we in Phoenix gestart en hebben we in die hoek wel de meeste bezienswaardigheden gezien. Maar we hebben ook weinig zin om in allerhande sneeuwstormen te belanden.

Wat te doen?

(Route vorig jaar in grote lijnen: Phoenix - San Diego - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Santa Fe - Roswell - Phoenix)
#1 - 24-04-2009, 09:03 uur

Zofsky

Wij zijn in februari geweest en vonden Bryce canyon en de grand canyon ongelooflijk mooi met sneeuw!!!
#2 - 24-04-2009, 11:23 uur

Mrjn

Maar hoe was het autorijden/reizen in die tijd?
#3 - 24-04-2009, 16:18 uur

Marianne

Ik denk dat het daar wel meevalt met de sneeuwstormen, hoewel je natuurlijk altijd in een sneeuwbui kunt terechtkomen. Als je je route flexibel houdt hoeft dat helemaal geen probleem te zijn, dan beslis je afhankelijk van de weersverwachting wat je gaat doen.
Ik zou zeker een kijkje nemen in Death Valley, dat zal in de winter heel anders zijn dan in de zomer. Bryce lijkt me ook prachtig, maar daar zal het zeker koud izjn, wij hebben daar in september al eens sneeuw gehad.

Kijk eens naar dit reisverslag om een idee te krijgen van het westen in de winter.

Marianne
#4 - 24-04-2009, 19:05 uur

ned in MO

lekker skieen?
#5 - 24-04-2009, 19:10 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Mrjn

We zijn niet zo van het skien, dus dat denk ik niet. Beetje sneeuw vinden we ook niet erg, maar ik heb geen zin in glibberpartijen met een huurauto.

Marianne, zit je reisverslag te lezen en heb nu al 2 hotels gezien waar ik misschien liever niet wil slapen...   ;)
#6 - 24-04-2009, 19:20 uur

Marianne

Het is niet mijn reisverslag! Ik heb zelf gelukkig nog nooit in een hotel gezeten waar ik niet terug zou willen komen. Gelukkig is er genoeg keuze.  :)

Marianne
#7 - 24-04-2009, 19:24 uur

Mickey99

Je zou na het huwelijk ook nog door kunnen vliegen naar een andere bestemming in Amerika. Oud en nieuw vieren in New York (lijkt me geweldig) of bijvoorbeeld naar de lekkere temperaturen in Florida?
#8 - 24-04-2009, 19:37 uur

Mrjn

Het is niet mijn reisverslag! Ik heb zelf gelukkig nog nooit in een hotel gezeten waar ik niet terug zou willen komen. Gelukkig is er genoeg keuze.  :)

Marianne

oeps. Nie helemaal goed begrepen dan ;-)
#9 - 24-04-2009, 19:42 uur

Hans B

MRJN,
ik heb geen idee wat het weer die tijd is, misschien kun je kijken op wunderground.

Bezienswaardigheden zouden kunnen zijn :
Quartzsite ('s zomers niets, 's winters een miljoenenstad van snowbird campers)
Tucson - Arizona-Sonora Desert museum, Old Tucson, mission San Xavier del Bac,  Saguaro NP, Pima Air museum
Bisbee - copper queen mine, museum en open pit.
Phoenix - basketball Phx Suns.
Tombstone - OK corral
Organ Pipe Cactus NM

Succes, Hans
#10 - 24-04-2009, 21:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Ben er een paar keer rond die tijd geweest, het wordt tot 16 graden C overdag. Als er geen wolken zijn kan de zon behoorlijk heet aanvoelen. Zodra deze onder is. dat is zo rond 4 a 5 uur, wordt het meestal snel kil. Hoewel je in het zuiden van Arizona bij de juiste wind ook wel warme avonden kunt hebben.

Wat ik wijsgeworden altijd doe in die tijd van het jaar met z'n korte dagen, is direct bij de ochtendschemering opstaan, tussen 6 en 7 en meteen gaan ontbijten. Om acht uur ben je het hotel uit en dan schijnt de zon al lekker. Zo heb je toch veel uren zon op een dag. Ik houd altijd heel scherp het weer voor de komende dagen in de gaten via The Weather Channel of via mijn laptop. Op die manier lukt het altijd om zonnige dagen te plannen, zelfs in gebieden waar het dagenlang heeft gesneeuwd of geregend. Ik vind dat heerlijk, onder een strakke blauwe lucht te hiken over paden waar de regen van de voorgaande dagen alle voetstappen heeft weggewist.

Ik sluit me aan bij Hans qua reisdoelen in de buurt van Tucson, verder zou je nog kunnen denken aan Anza Borrego Desert State Park, daar is het bijna altijd droog als het elders regent. Je kunt daar wat avontuurlijke SUV trips maken, je kan er aardig hiken en hebt plekken die in het kader van de geschiedenis van Amerika interessant zijn. Dan vind ik een stad als LA altijd wel interessant omdat er tussen kerst en oud en nieuw vaak extra kortings-acties zijn bij warenhuizen e.d.
#11 - 24-04-2009, 23:33 uur

Bakvet

Nog iets: vliegen is altijd duur in de periode van ongeveer 15 t/m 24 december (de preciese dagen verschillen van jaar tot jaar). Als je in dat tijdsbestek vertrekt moet je niet te lang wachten met boeken, want de tickets worden meestal niet goedkoper, alleen maar duurder in die tijd.
#12 - 24-04-2009, 23:40 uur

Hans B

Nog iets: vliegen is altijd duur in de periode van ongeveer 15 t/m 24 december (de preciese dagen verschillen van jaar tot jaar). Als je in dat tijdsbestek vertrekt moet je niet te lang wachten met boeken, want de tickets worden meestal niet goedkoper, alleen maar duurder in die tijd.

Ik heb even gekeken op de DELTA site
Zaterdag 19/12 - Zaterdag 02/02  = € 274 + € 232 (tax)
Zondag 13/12 - Zaterdag 02/02    = € 380 + € 232 (tax)

Kan vast goedkoper, maar toch geen gekke prijzen.

Hans
#13 - 25-04-2009, 10:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Valt inderdaad niet tegen. In mijn geval zou er bij Delta wel 2x $50 bijkomen voor de tweede koffer over en weer. Al kunnen andere vervoerders daar ook opeens toe overgaan.

Check bijvoorbeeld KLM, daar vliegt het tarief opeens omhoog van 600 naar bijna 1000 euro vanaf 16 december.
#14 - 25-04-2009, 12:02 uur

Mrjn

Prijzen van delta vallen me inderdaad alleszins mee. Ik zal de tip van op tijd boeken ook even doorgeven aan het bruidspaar. Die gaan met hun viertjes (2 dochtertjes van 4 en 6 gaan ook mee), dus voor hun is het helemaal interessant om goedkoop te boeken.

En ook nog dank voor de andere tips. Ik denk inderdaad dat we het een beetje flexibel moeten houden ivm het weer. Moet nog even kijken of we inderdaad weer Arizona en New Mexico gaan doen of het toch gokken en nu maar wel Monument Valley en Bryce proberen. En Grand Canyon nog een kans geven. De west rim konden we in oktober niet zien, want was nog gesloten.

En we zitten te overwegen om met oud & nieuw te kijken of we nog in Death Valley terecht kunnen. Lijkt me ook wel wat, proosten onder een sterrenhemel.
#15 - 25-04-2009, 16:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15