Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellow Stone + Mt. Rushmore

Discussie gestart

sofa

Hoi,

Ik wil in augustus 2 tot 3 weken naar het noordwesten. Ik vind het lastig te beoordelen hoeveel je kunt rijden en zien in 2 tot 3 weken.  Ik zit te denken aan het volgend rondje linksom of rechtsom):

Salt lake City
Grand Teton
Yellow Stone
Bear Tooth
Devils Tower
Rushmore
Badlands
Scotts Bluff
[Rocky Mountains]
Salt Lake City

Ik heb me nog  niet echt verdiept in de exacte afstanden maar als ik afga op wat  Michel en Elly hebben gedaan in 31 dagen  - http://michelly.nl/USA_2007/route/route.htm -
moet dit te doen zijn. Ik wil niet meer dan 250 km rijden op een dag. Ik heb Rocky Mountains tussen haken gezet, als het niet lukt in 2 1/2 week moet dat dus wachten tot een volgend jaar.
Is dit te doen in 2 1/2 week? Bedankt.

#1 - 06-06-2011, 20:08 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Tet14

250 km is niet veel over de langere afstanden. Als je bereid bent om af en toe wat langer te rijden bv 250 miles dan is deze route prima te doen in 2.5 week.
#2 - 06-06-2011, 21:49 uur

sofa

250 km is niet veel over de langere afstanden. Als je bereid bent om af en toe wat langer te rijden bv 250 miles dan is deze route prima te doen in 2.5 week.

Bedankt. 250 km is idd niet zo veel maar ik ga  er maar van uit dat je op een aantal wegen in het gebied niet echt zo op kunt schieten. Gemiddeld kom ik dan op zo'n 250 km. Langer is overigens ook geen straf in een mooie Amerikaanse wagen. :-)
#3 - 06-06-2011, 22:23 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Hans B

Ga je 2 weken of ga je 3 weken, dat is nogal een verschil.
In twee weken zou ik niet naar het oosten rijden.
In drie weken kan het wel, maar de vele parken slokken wel wat dagen op.
Misschien een one way?
#4 - 07-06-2011, 07:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Twee of drie weken maakt nogal wat verschil. Je zou ook kunenn terugvliegen vanuit Denver, dat scheelt het je een heel stuk rijden.
Kijk voor het stuk Rocky Mountain NP, South Dakota en Yellowstone eens in ons 2004-verslag.

Marianne
#5 - 07-06-2011, 08:05 uur

Tet14

Houd ook rekening met Sturgis Rally in augustus in SD. Dan zal het erg druk zijn.
#6 - 07-06-2011, 10:51 uur

Old Faithful

Ik zou net als Marianne adviseren om te vliegen op / terug te vliegen van Denver, ten minste als je met de auto reist.

Je reis zou er dan zo uit kunnen zien.

01 Heenreis Salt Lake City
02 SLC - Jackson via Bear Lake
03 Jackson  bezoek aan Grand Teton N.P.
04 Jackson - Yellowstone N.P.
05 Yellowstone N.P.
06 Yellowstone N.P.
07 Yellowstone N.P. - Cody via Beartooth Pass, bezoek aan rodeo en/of gunfight.
08 Cody - Buffalo na bezoek aan Buffalo Bill Historical Center, via Bighorn Canyon.
09 Buffalo - Custer via Devils Tower
10 Custer bezoek aan Custer S.P. Mount Rushmore
11 Custer bezoek aan Badlands N.P.
12 Custer - Scotts Bluff N.M.
13 Scotts Bluff - Estes Park
14 Estes Park bezoek aan RMNP Bear Lake area
15 Estes Park bezoek aan RMNP Trail Ridge Road
16 Estes Park - Denver via Peak to Peak Highway en Nederland.
17 Terugreis

Natuurlijk mag je nog van alles veranderen, toevoegen of weglaten.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 07-06-2011, 12:16 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2011, 12:19 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

sofa

Bedankt, goed idee via Denver terug. Op de 1 of andere manier heb ik het idee dat het een rondje moet zijn maar dat is natuurlijk flauwekul. Ik neem wel aan dat autohuur wat duurder zal zijn en dat 2 enkeltjes vliegen duurder is dan een retour Salt Lake city maar dat moet ik uitzoeken.
#8 - 07-06-2011, 20:22 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Swissdutchie

Auto is waarschijnlijk inderdaad iets duurder, want je krijgt te maken met drop-off kosten. De vlucht hoeft niet duurder te zijn, want je boekt geen twee enkeltjes maar een open jaw. Meestal betaal je dan het gemiddelde van een retourtje Salt Lake City en een retourtje Denver. Voorwaarde is dan natuurlijk wel, dat je voor een maatschappij kiest, die zowel op Denver als ook op Salt Lake vliegt.
Maar ook met de kleine meerprijs voor de auto zal ik voor een one-way kiezen, want je krijgt hierdoor net dat beetje meer rust in je schema. Zeker als je maar 2 of 2 1/2 week hebt, met 3 weken kun je evt. wel voor een rondje kiezen.
Wij doen in september ongeveer jouw rondje en hebben daarvoor 3 weken de tijd. We beginnen en eindigen echter in Denver en hebben soms wel afstanden van 500 km en meer per dag. Daar tegenover staan dan ook weer een paar rustdagen, waar we nauwelijks kilometers maken.
#9 - 07-06-2011, 21:36 uur



wama

De tour die U wil maken zat helemaal in onze rondreis die we maandag gaan beeindigen.
Kan U enkel aanraden ons verslag te lezen en hieruit kan U afleiden wat wij op 1 dag bezochten.
Mocht U vragen hebben over de tour kan U ons altijd mailen via ons blog.
Hier de link naar ons blog:

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/

Heel veel kijk en leesplezier

Ria en Guido
Nog vragen? mailen hé.
#10 - 26-06-2011, 06:30 uur

Swissdutchie

Prachtige blog Ria en Guido! Heb ervan genoten! Heb er ook nog wat ideeën voor onze eigen reis in september dit jaar opgedaan. Bedankt in elk geval voor het prachtige verhaal en de vele mooie plaatjes!
#11 - 26-06-2011, 21:57 uur



Old Faithful

Ik heb jullie reis ook gevolgd, inclusief avondmenu's. :afro:

En als sofa nog vragen heeft, laat hem die dan vooral stellen. Liefst hier op het forum, dan hebben wij en anderen ook nog iets aan. :)
#12 - 26-06-2011, 22:43 uur
Groet,

Old Faithful

estel

Guido en Ria, wat een ontzettend leuk blog!
#13 - 28-06-2011, 21:40 uur

Freddytex

Guide en Ria , een fantastisch blog ,en een fantastische reis . Welkom thuis ondertussen

Freddytex
#14 - 29-06-2011, 11:59 uur

wama

Dank U Freddy, Wij hebben een fantastische reis gehad.
Daarmee was ons blog ook goed.
De reacties op ons blog gaven ons de moed om ermee verder te gaan.

Ria en Guido
#15 - 29-06-2011, 17:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15