Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone

Discussie gestart

eric440551

Wij hebben ook vorig jaar een rondje Denver gemaakt.
Hadden daar 19 dagen voor en hebben ook nog South Dakota meegepakt.
Drie dagen in Yellowstone vonden wij genoeg om een goed indruk van het park te krijgen.
Overnacht in de cabins in het park.Die moet je wel nu reserveren als er nog wat vrij.
Zit gauw vol.
Alles is te anuleren kosteloos.Ook hotels dus daar hoef je geen anulering voor.
Wel rechtstreeks boeken en minimaal 24 uur van te voren anuleren.
Je gaat een hele mooie reis tegemoet.Het was schitterend en indrukwekkend.
Moab is ook heel leuk en veel te doen.
#31 - 18-01-2011, 23:09 uur

eric440551

Misschien kun je de overnachting in Grand teton eruit laten en het park
onderweg bezichtigen?Salt lake city is niet veel aan maar om in een keer door te rijden naar Moab is denk ik te zwaar.
Estes park voor een halve dag is eigenlijk ook wel erg weinig.
Het is een heerlijk plaatsje midden in schitterende natuur.
Ik schrik wel van de ticketprijzen dit jaar.Vorig jaar hadden we met overstap in Chicago 730 betaald voor begin juli.
#32 - 18-01-2011, 23:16 uur

MarkAnnemie

Ik kijk er ook al helemaal naar uit. Dat het maar snel juni is. :)

De overnachtingen in Yellowstone hebben we geboekt, daar waren er idd al veel weg.
Salt Lake City wou ik niet perse zien, is eigenlijk enkel een overnachtingsplaats omdat het anders een veel te lange rit was.

Nu komt eigenlijk het moeilijkste, de route echt gaan uitstippelen, welke wegen we nemen, eventuele alternatieven voorzien.
Ik zal me eerst al een gedetailleerde kaart aanschaven denk ik.
#33 - 20-01-2011, 10:11 uur

MarkAnnemie

Onze definitieve route:

17 juni: landen op Denver, hotel bij de luchthaven
18 juni: Denver naar Cheyenne via RM
19 juni: Cheyenne naar Cody
20 juni: Cody naar Yellowstone
21 juni: Yellowstone
22 juni: Yellowstone
23 juni: Yellowstone
24 juni: Yellowstone
25 juni: Yellowstone naar Grand Teton
26 juni: Grand Teton
27 juni: Grand Teton naar Salt Lake city
28 juni: Salt Lake City naar Moab
29 juni: Moab
30 juni: Moab naar Denver
1 juli: 's morgens vertrekken richting Brussel

Alle hotels zijn geboekt. In Yellowstone zitten we telkens in het park of vlak bij een ingang. Op verschillende plaatsen om het maximale eruit te halen.

Nu ben ik vooral aan het kijken hoe we juist gaan rijden. Vermits we deze keer alles zelf doen krijgen we niet zo'n handig roadbook van het reisbureau mee. Iemand tips voor bepaalde routes? Mooie wegen en dergelijke?

#34 - 20-02-2011, 15:51 uur

Marianne

Een mooie reis!
Wat de routes betreft; meestal heb je nauwelijks keus, zoveel wegen zijn er niet. Ik kan je aanraden om een kaart te kopen, zoals de hallwag (ik weet even niet het juiste nummer, misschien heb je meerdere nodig). Je kunt dan zien wat de scenic routes zijn.
Van grand Teton naar SLC is de route via Bear Lake het mooiste. Van SLC naar Moab reden wij in 2008 via de I70 - een prachtige weg, zie ons reisverslag voor foto's. Vergeet ook niet om bij Moab de 128 te nemen.
Ik denk niet dat je veel van Rocky Mountain NP kunt zien op weg naar Cheyenne.

Marianne
#35 - 20-02-2011, 21:35 uur

Hans B

Van Denver in één dag via Rocky Mountain NP naar Cheyenne. Ruim 200 mile, volgens de route planner 5 uur rijden.
Jammer dat je niet wat meer tijd plant voor het park.
Denk aan de hoogte waar je komt in eens ±3700m, kan veel hoofdpijn klachten geven.
#36 - 21-02-2011, 13:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MarkAnnemie

De tips staan genoteerd Marianne.  :)

Hans, ik weet dat het lang rijden is. We plannen die dag wel supervroeg op te staan, om toch er het meeste uit te halen.  We zijn echt voor Yellowstone gegaan. RM is voor een volgende reis, die er zeker wel zal komen.
#37 - 21-02-2011, 18:43 uur

Hans B

Ik heb niet alle voorgaande post doorgelezen, maar was een ONE WAY dan niet idealer geweest.
Denver - Salt Lake City of andersom. Of nog beter aanvliegen op Bozeman (100 ml noord van Yellowstone).
Is jaren onze aanvlieghaven geweest omdat wij de camper daar gestald hadden.
Binnen twee uurtjes in het bijzonderste park van de wereld.
#38 - 21-02-2011, 19:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MarkAnnemie

Omdat, zoals al eerder vermeld in deze topic, de vliegtickets dan duurder uitkwamen. Ook zouden we daar maar 1 dag mee winnen, gezien de overstap niet ideaal uitkwam. En voor 1 dag geef ik geen 400 euro meer uit.
De reis is goed hoe ze nu is. Rekening gehouden met de verschillende tips die ik hier kreeg. Het is de eerste dagen wat meer rijden tot we in Yellowstone zijn. En dan is het rustiger omdat we dan echt in of vlak naast het park zitten.
De laatste 3 dagen zijn dan terug iets meer rijden, maar niet overdreven.
#39 - 24-02-2011, 13:41 uur

eric440551

Denver-Denver is niet erg onlogischs als rondje.
Alleen het doorrijden naar Salt Lake city
en dan naar Moab om daar een dag te blijven en dan weer terug naar Denver
vindt ik een beetje onlogischs.
Van Grand Teton naar Salt lake is een forse rit en dan nog een keer ruim vier uur naar Moab.
En dan een dag later vijf uur rijden naar Denver.
Zou je Utah niet gewoon laten voor een volgende keer?
En dan Estes park inplannen?
Of de hele dag in Grand Teton laten vervallen en  een extra dag in Moab er bij voegen?
De rit van Grand Teton naar Salt lake vondt ik erg saai.
Pas zodra je richting Moab gaat wordt de omgeving mooi.
Pas op tussen Salt lake en Moab voor de overstekende herten.
Nergens hebben we zoveel roadkill gezien als hier.
En ze springen echt letterlijk vlak voor de bocht voor je auto.
#40 - 25-02-2011, 19:27 uur

MarkAnnemie

Ondertussen is er heel wat gebeurt op privé vlak voor mezelf, medische zorgen vooral. Ik hoop dat we de reis toch nog kunnen doen.

En mede daarom heb ik nog een vraag. Wij hebben een auto gehuurd via autoreisen.de. Is het ook mogelijk om daar een koelbox bij te huren? Ik vind zo niet direct iets terug op hun website. Ik moet namelijk wat dingen koel houden. En vermits je bij een rondreis veelal je spullen in de auto en dus soms in de zon hebt staan zou dat de oplossing zijn.
#41 - 31-03-2011, 11:35 uur

Annique & Maarten

Ik kan je in dat geval een ritje naar de Walmart aanraden.
Daar koop je prima coolboxen.
Wij hebben die van ons zelfs mee terug naar Nederland genomen en hebben er hier ook plezier van!

Kijk hier maar eens: Cooler
#42 - 31-03-2011, 12:10 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

leendert en maria

Je hebt een mooie reis voor de boeg, hopenlijk kun je de reis toch nog doen...

Wil je geen natte kleddderboel in je koelbox koop dan ook afsluitbare, plastic ziploc zakjes. Deze kun je vullen met ijsblokjes, vaak gratis bij hotels/motels te verkrijgen. Ziploczakjes zijn te koop bij de blokker maar ik las ergens dat je ze ook bij de Walmart kunt kopen.
Wij hebben de koelbox achtergelaten bij het inleveradres van de auto. Allebei blij :)

Maria
#43 - 31-03-2011, 13:42 uur

jhbechthum

Ik kan je in dat geval een ritje naar de Walmart aanraden.
...
Kijk hier maar eens: Cooler

Of anders een 12-Volt DC Thermoelectric Cooler/Warmer

Johan
#44 - 31-03-2011, 16:39 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

MarkAnnemie

Die op 12 volt is dan via de sigarettenaasteker van de auto koel te houden vermoed ik? Is best doenbaar qua prijs.

Dankjewel voor de tip.  ;)
#45 - 31-03-2011, 16:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15