Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone

Discussie gestart

Kokopelli

Hallo,

We gaan dit jaar o.a. Yellowstone NP bezoeken. Nu heb ik hier al wat tips gelezen over de overnachtings mogelijkheden, dus daar kom ik wel uit.
Maar mijn vraag is hebben we aan 2 volle dagen (dus 3 nachten) genoeg om Yellowstone goed te bekijken. (het is nooit lang genoeg natuurlijk  :()
Op de kaart zie ik dat het een "8" is die je kan rijden, nu willen we overnachten ongeveer in het midden van de 8, ten hoogte van Canyon Junction bijvoorbeeld.
Is het dan te doen om de eerste dag het noordelijke rondje van de 8 te rijden en de tweede het zuidelijk rondje (of andersom natuurlijk). Heb je dan ook nog de tijd om te wandelen, wat dat willen we ook graag.
We komen aan de zuid ingang binnen en gaan er in het oosten weer uit. Dus die zijwegen zien we sowieso.

Hoor graag jullie mening  cheer alvast bedankt!
#1 - 03-02-2007, 18:13 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

Hans B

1 dag : Norris, Mammoth, Yellowstone Canyon en Boiling River.
1 dag : Old Faithful en omgeving
1 dag : Hayden Valley (bizons), mud vulcano, West Thumb, Lake Y.

Ik denk dat je je niet zult vervelen.

Hans
#2 - 03-02-2007, 19:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Vegas

Zie de tips van Hans.
Die tijd heb je echt wel nodig in YS.
Ik ben er afgelopen jaar geweest en ben nooit zo'n type dat lang op 1 plaats blijft, maar voor YS maak ik echt een uitzondering.
Vooral als je nog wat wandelingen wilt maken.
Yellowstone bestaat uit een aantal gebieden die elk minimaal een dag waard zijn.

Het is op zich heel goed te doen om een lus (een halve 8) in 1 dag te rijden, maar je ziet zoveel onderweg, je stopt werkelijk om de zoveel km om van de natuur en het wild te genieten.
Ik kan me helemaal vinden in de voorgestelde optie van Hans. Maar als ik het zelf over moest (mocht) doen, zou ik er nog 1 dag extra bijpakken en nog meer dieper het park in wandelen.....
#3 - 04-02-2007, 16:59 uur

Satin13

Wij hebben verleden jaar met het oog op de twee kinderen enkel de onderste loop gereden en daar hebben porcelain basin trail gewandeld. Hééééééél erg mooi (was wel warm toen). Ik vond onze logies jammer genoeg niet echt je van het, maar ja, andere mogelijkheden buiten het park zijn echt té ver, dus ben je genoodzaakt in het park zelf te overnachten, al zal de ene village al wat beter zijn dan het andere. Je zal er genieten van al de wildlife. Wij hebben er een moose gezien, elk, een coyote, véééél bisons en een grizzly.....Als je een beetje geluk hebt zie je ze er ook.
Enjoy!

ps: Wij hebbende dag daarop Bear country gedaan om het voor de kinderen wat afwisselender te maken dan alleen maar in de auto te zitten.
#4 - 04-02-2007, 20:15 uur
USA rocks!




ceetje

De plaats West Yellowstone ligt op een steenworp afstand van ... jawel ... de west ingang. Dus persé overnachten in het park hoeft niet. Trek vooral veel tijd uit voor Yellowstone en als je tijd "over" hebt: Grand Teton is ook prachtig!
#5 - 04-02-2007, 20:59 uur

Marianne

Canyon is een prima plaats om te overnachten. Je zit daar heel centraal. Als je langer blijft kun je nog overwegen om op meerdere plaatsen te overnachten, maar echt nodig is dat niet.
Wij hebben ooit in Mammoth Hot Springs overnacht, en in een cabin bij Lake Yellowstone. Voor een volgende keer zou ik zeker naar canyon gaan. Ook wua verdere vorozieningen (restaurants etc) zit je daar goed.
En ja, de accomodatie in het park is redelijk eenvoudig, maar dat heeft ook weer z'n charme.

Marianne
#6 - 04-02-2007, 21:45 uur

Hans B

Wij zijn tijdens onze reizen 4x in het Y.NP geweest en met onze camper boon docken we daar altijd. Meestal staan we in het dorp West Yellowstone. Het is dan een 30 minuten rijden naarde t-splitsing bij Madison. Onderweg hebben we bevers in de rivier gezien, enkele malen een bizon op de rijbaan, veel herten, kortom het ritje het park in was vaak de moeite.
Ook hebben we een enkele keer in Gardiner gestaan. Dit dorpje ligt aan de noordzijde tegen het Y.NP. aan en binnen 15 minuten ben je in Mammoth.

Met een motel in deze plaatsen en een korte autorit hebt onderweg kans om vanalles tegen te komen, maar een plek in het park zal ook vast z'n charme hebben.


Hans
#7 - 05-02-2007, 09:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Traveller

Wij zijn nooit zo van het lang op 1 plek blijven. Wij zijn in 1 dag door het park gegaan (we hebben een '6' gemaakt en niet een '8', omdat toen 1 weg was afgesloten...) en we hebben voor ons gevoel echt heel veel gezien!
#8 - 05-02-2007, 12:21 uur

dimi_usa

Wanneer zijn jullie van plan naar yellowstone te gaan?
1 tip: ga voor september want vanaf dan is het paringstijd voor de elanden, die zijn in die periode uiterst zeldzaam te zien. In die periode kan ook de winter van de 1 op andere dag 'binnenvallen' en kan er als sneeuw liggen.
2 dagen vind ik ook het strikte minimum.
#9 - 05-02-2007, 15:18 uur

Kokopelli

Bedankt voor jullie tips zover.
We gaan in september... eerder gaat niet (meer) lukken, dus dat is een beetje een risico begrijp ik, vooral met het weer dus. We hebben nu 3 overnachtiging in onze route opgenomen, ik ga kijken of ik wat kan schuiven en er misschien 4 van kan maken.
We gaan wel voor een overnachting in het park (Canyon), zo'n cabin is mischien wat primitief, maar daar houden wij wel van op z'n tijd.

Grand Teton staat inderdaad ook op het progamma. Als je van Jackson naar Yellowstone rijdt, is dan een overnachting in Grand Teton noodzakelijk? Heb ik nu wel in de route opgenomen, maar twijfel of het nodig is. De afstand is niet groot volgens de route planner, zodat je wel tijd hebt om rond te kijken.
#10 - 05-02-2007, 17:54 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

ceetje

Qua afstand is een overnachting niet nodig, het voordeel van wel een overnachting is dat je meer tijd kan besteden in Grand Teton. Jackson Hole is een aardige plaats.
#11 - 05-02-2007, 18:38 uur

dimi_usa

Een voordeel zal wel zijn dat het wat minder druk zal zijn in september, maar doe in ieder geval warme kledij mee. Het zal misschien wel nodig zijn.
Een goeie plaats om te overnachten is West Yellowstone, je hebt er veel motels en het is niet zo duur als in het park. Th lodge zou ik afraden, het heeft meer weg van een Hilton hotel en is zeer bevreemdend in dit nog vrij ongerepte natuurpark.
Geniet in ieder geval van de natuur en de 'wildlife', want die is magnifiek
#12 - 06-02-2007, 08:10 uur

Vegas

Probeer de nacht voordat je naar Grand Teton/YS gaat in Jackson Hole te overnachten.
Vandaaruit rijdt je door de Teons naar Yellowstone, eenvoudig in 1 dag met ruim de tijd voor een wandeling.
De wandeling bij Moose Junction is de moeite waard. Daar liep ik vorig voorjaar een aantal Moose tegen het grote lijf, erg indrukwekkend.

Na deze evt wandeling is het een prachtige tocht lang Jackson Lake richting Yellowstone.
Overnachting in West Yellwostone is zeker de moeite waard. Dit dorp ligt echt aan de west ingang van het park, je kijkt als het ware zo het park in.  Motels/hotels genoeg, geen probleem. 's-Avonds is daar meer te doen als in het park zelf, een aantal leuke restaurantjes en winkeltjes.
De weg vanuit het dorp dieper het park in richting de splitsing van de 8 is ook erg mooi, daar kwam ik steeds de meeste bizon kuddes tegen.

Volgens mij is de periode in september ook perfect, zeker qua kleur.
En een beetje sneeuw is ook nooit weg. Ik had nog sneeuw in juni daar. Dat maakt het allemaal nog mooier.
#13 - 07-02-2007, 07:51 uur

Kokopelli

 cheerb Ik wordt helemaal enthousiast als ik jullie reacties lees!

Probeer de nacht voordat je naar Grand Teton/YS gaat in Jackson Hole te overnachten.
Vandaaruit rijdt je door de Teons naar Yellowstone, eenvoudig in 1 dag met ruim de tijd voor een wandeling.

Ja, we slapen in Jackson Hole, dus dat lijkt me een mooie optie. En ik ga me zeker verder verdiepen in West Yellowstone, want daar zijn jullie allemaal positief over. Zeker ook omdat het in de avonden daar levendiger is, dat is wel zo gezellig.

Geniet in ieder geval van de natuur en de 'wildlife', want die is magnifiek
Gaan we zeker doen  cheerg
#14 - 07-02-2007, 17:36 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15