Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone in mei

Discussie gestart

Kielfje

Hallo allemaal,

13 mei vliegen we vanuit Amsterdam naar Bozeman Montana om vervolgens een maand lang door het westen van de USA te reizen. We beginnen in Yellowstone en eindigen in San Francisco. Ik heb gelezen dat in mei de overnachtingsmogelijkheden in het park beperkt zijn en afhankelijk van de winter ook nog verschillende routes gesloten kunnen zijn.Het lijkt ons echter schitterend om juist dan in Yellowstone te beginnen.

Het is wel een beetje gissen wat we precies kunnen verwachten. Wie heeft tips of heeft zelf halverwege mei Yellowstone bezocht?
Groetjes,
Rob
#1 - 16-11-2009, 08:29 uur

JoeSee

Niet om pessimistisch te doen, maar een kennis van mij was begin juni in Yellowstone en zag vooral erg veel sneeuw op zijn voorruit. Met andere woorden, het is natuurlijk schitterend met een beetje zon, maar tijdens sneeuwbuien blijft daar niet veel van over.
Kun je de reis niet andersom boeken ?
#2 - 16-11-2009, 09:38 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2009, 09:51 uur door JoeEsE »

Chris RTA

Hoi,

Ook even een opmerking van mijn kant.

Wij zijn afgelopen september ook op Bozeman geland, lekker dichtbij.
Maar op Bozeman heeft National/Alamo geen grote auto's beschikbaar.
Wij hadden een minivan besteld omdat we met 4 volwassenen gingen en dus ook 4 koffers en 4 handbagage erin kwijt moesten.
Bij aankomst werd ons verteld dat ze nooit dat soort auto's daar hebben. We zijn na een lange reistijd midden in de nacht naar Billings gereden om daar een andere auto te halen.
We zijn daar nu nog mee bezig om onze verloren dag vergoed te krijgen.

Heb je aan een gewone auto genoeg is er geen probleem.

Dan ben je lekker dichtbij. Wij zaten als eerste nacht in Super 8 in Belgrade, dat was 5 minuten rijden van vliegveld.
Gelukkig maar, want met de auto die we kregen heb ik twee keer op en neer gereden om al onze spullen naar het hotel te krijgen.

Veel plezier in Yellowstone.

#3 - 16-11-2009, 12:41 uur

Kielfje

Hoi,

Dankjewel voor de reacties. We gaan zeker even overleggen of we de route niet precies omgekeerd gaan doen. Dat is in zoverre alleen al gunstiger dat in Juni de meeste lodges in Yellowstone open zijn.
Het huren van een auto via Alamo op Bozeman is voor ons geen probleem, we gaan met zijn 2-en, keuze genoeg. Ik ga de complete route binnenkort eens posten. Overigens zal deze je zeer bekend voorkomen Chris. Deze heb je me per mail gestuurd in Augustus geloof ik, die van ons zal er zeer op lijken (misschien gespiegeld). De bedoeling was eerst om in October 2009 te gaan maar ik heb in Augustus nog een achillespees afgescheurd, wordt nu dus voorjaar 2010.

Groet,
Rob
#4 - 16-11-2009, 13:29 uur

Marianne

Het is vroeg, Yellowstone in mei, maar in principe zijn alle wegen open. Er kan nog sneeuw vallen, maar je hebt ook kans op lekker voorjaarsweer. Wij zijn er eens in juni geweest, nachtvorst, maar overdag heerlijk. En geen sneeuw.
Hier kun je zien wat er allemaal open gaat in mei. De meeste lodges zijn half mei wel open, alleen Canyon gaat later open.
Neem voldoende tijd, hou er rekening mee dat je misschien eens vast komt te zitten, hetzij door sneeuw, hetzij door andere opstoppingen (bizons).

Marianne
#5 - 16-11-2009, 13:33 uur

Hans B

Hallo Rob,
ik ben in mei 2000 in Yellowstone geweest.
Wij hadden geluk dat de weg van Jackson (WY) via Old Faithful naar West Yellowstone (MT) precies op de dag opende dat wij dit stuk wilden rijden: 15 mei.
Op wunderground.com kun je data invoeren uit het verleden om te zien hoe het weer is geweest.
Misschien heeft de nps.gov Yellowstone site wel data van afgesloten wegen.
Al je kunt zou ik de route andersom doen.
Het zou zonde zijn wanneer je in Bozeman staat en de wegen zijn afgesloten.

Hans
#6 - 16-11-2009, 16:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Kielfje

Bedankt voor de reacties. We gaan de route andersom doen en in SF beginnen. Enige nadeel hiervan is dat de Tioga road in Yosemite nog wel eens gesloten kan zijn halverwege mei. Maar liever dat dan inderdaad in Bozeman staan en erachter komen dat de mogelijkheden in Yellowstone wel erg beperkt zijn.

Groetjes,
Rob & Anja.
#7 - 17-11-2009, 07:53 uur

JoeSee

Bedankt voor de reacties. We gaan de route andersom doen en in SF beginnen. Enige nadeel hiervan is dat de Tioga road in Yosemite nog wel eens gesloten kan zijn halverwege mei. Maar liever dat dan inderdaad in Bozeman staan en erachter komen dat de mogelijkheden in Yellowstone wel erg beperkt zijn.

Groetjes,
Rob & Anja.

Klinkt als een verstandig besluit.
Overigens was dit jaar de Tioga pass pas eind mei open. Voor ons reden genoeg om deze niet in de planning van mei 2010 op te nemen.
#8 - 17-11-2009, 09:56 uur

Hans B

Voor alle openingsdate van de TIOGA Pass, zie onderstaande link

http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
#9 - 18-11-2009, 13:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

Voor alle openingsdate van de TIOGA Pass, zie onderstaande link

http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm


Wat een mooi overzicht Hans !
#10 - 18-11-2009, 14:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15