Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisplanning zomer 2012 start Denver

Discussie gestart

sandrochka

Helemaal blij want de tickets zijn geboekt (Icelandair)! We gaan weer richting de States!  :D

Twee jaar geleden heb ik al zitten te kijken naar een reis met startpunt Denver, maar toen is het toch zuidwest Canada en noordwest USA geworden. Maar nu dus wel startpunt Denver.

Het is een beetje moeilijk om de reis te plannen want een gedeelte van de route hebben we al eens gedaan. En daarvan zijn er stukken die we absoluut weer willen doen: Grand Canyon (vorige keer heel slecht weer), Bryce (vorige keer niet echt goed bekeken), Las Vegas (lekker luxe hotel als break).
Maar ook stukken die we wel kunnen overslaan deze keer: Zion (vorige keer goed gedaan), Page en bijbehoren (vorige keer ook goed bekeken).
We zitten nog te twijfelen over Yellowstone. Die hebben we twee jaar geleden dus bekeken en willen niet alleen maar in de auto zitten om dit nog 'even' mee te pakken.

Tot nu toe heb ik dit in gedachten. Maar er kan dus nog van alles veranderen, behalve de start en einddatum en locatie.

1   donderdag 26 juli 2012      Amsterdam   Denver
2   vrijdag 27 juli 2012              Denver   
3   zaterdag 28 juli 2012      Denver -   Grand Junction , (Colorado NP)
4   zondag 29 juli 2012              Grand Junction - Moab, (Arches NP)
5   maandag 30 juli 2012         Moab   (Canyonlands
6   dinsdag 31 juli 2012         Moab -    Bryce
7   woensdag 1 augustus 2012      Bryce   
8   donderdag 2 augustus 2012      
9   vrijdag 3 augustus 2012      
10   zaterdag 4 augustus 2012         Las Vegas
11   zondag 5 augustus 2012      Las Vegas   
12   maandag 6 augustus 2012      Las Vegas   
13   dinsdag 7 augustus 2012      Las Vegas   Grand Canyon Village
14   woensdag 8 augustus 2012      Grand Canyon    
15   donderdag 9 augustus 2012      Grand Canyon Village   Monument Valley
16   vrijdag 10 augustus 2012         Mesa Verder NP
17   zaterdag 11 augustus 2012         Great Sand Dunes NP
18   zondag 12 augustus 2012         Colorado Springs
19   maandag 13 augustus 2012      Colorado Springs   Estes Park
20   dinsdag 14 augustus 2012      Estes Park   (Rockey Mountains)
21   woensdag 15 augustus 2012      Estes Park   
22   donderdag 16 augustus 2012      Estes Park   Denver
23   vrijdag 17 augustus 2012      Denver   Amsterdam


Ik zit dus nog met een paar dagen die leeg zijn. Nu is dat wel op te vullen maar ik weer even niet waarmee.  Of aan het begin er wat meer bij doen of juist aan het eind.... Is Mount Rushmore een optie? Dat is wel een eind rijden.

Mij lijkt het dat rest van de afstanden te doen zijn. Maximaal 5 uur rijden op een dag.

De vragen aan jullie zijn: Zijn er tips, zijn er dingen die anders zouden moeten. Kortom schiet er maar op.
Ik heb al veel blogs en ook routes hier op het forum gelezen, maar kom vrijwel alleen de combinatie Denver-Yellowstone tegen dus kan niet goed 'onze' route vinden voor tips.

Alvast bedankt!

Sandra
#1 - 28-10-2011, 11:19 uur
« Laatst bewerkt op: 28-10-2011, 11:27 uur door sandrochka »
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Marianne

Dat wordt een heel mooie route! Ik heb ook nog zo'n rondje vanuit Denver op mijn verlanglijstje staan.
Ik denk dat het goed is om nog een overnachting tussen Moab en Bryce te doen (bij Capitol Reef). Dat geeft je tijd voor Goblin valley, Capitol Reef, en de volgende dag ook voor de UT12. Als je een middag en een ochtend hebt zou je aan één overnachting in Bryce voldoende kunnen hebben (zie mijn 2011 verslag), maar als je meerdere wandelingen wilt maken is 2 nachten ook mooi. Misschien is een volle maan wandeling een idee mocht je toevallig rond volle maan in Bryce zijn.
Je kunt via Zion rijden als je naar Las Vegas gaat, dat is een prachtige route (heb je de Canyon Overlook Trail al eens gelopen?), maar je zou ook langs de I15 kunnen rijden en Kolob Canyon kunnen bezoeken, met bijvoorbeeld de wandeling langs de Taylor Creek.
Ik zou Mt Rushmore niet doen; als je die kant op gaat moet je voor een verblijf alleen al 2 of 3 dagen uittrekken. Het is ook een behoorlijk eind rijden, zeker als je daarna weer naar het zuiden rijdt.

Met nog tijd over zou je mischien ook nog Durango toe kunnen voegen (treinrit Durango-Silverton).  Of neem een extra nacht bij Mesa verde. Als je daar aan het eind van de dag aankomt heb je niet veel tijd om een of meer tours te doen (zie ons 2008-verslag).

Marianne
#2 - 28-10-2011, 12:42 uur
« Laatst bewerkt op: 28-10-2011, 14:46 uur door Marianne »

sandrochka

Bedankt Marianne!

Weer veel stof om over na te denken. Ik ga het allemaal even bekijken en zal dan wel weer wat posten.

Sandra
#3 - 28-10-2011, 14:14 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Redstone

Beste Sandrochka,
Een hele mooie route. Zoals Marianne schrijft is Mt Rushmore echt te ver buiten deze route. Als tip moet je eens gaan kijken naar Black Canyon of the Gunnison NP. Twee jaar geleden hebben wij de noord kant bekeken op onze route van Glenwood Springs naar Moab (route Denver - LA) en dit jaar de zuid kant met overnachting in Gunnison (rondje Denver - Denver)
Succes met je planning, want er is te veel moois om te bekijken, zodat de kunst zit in het weglaten...
#4 - 29-10-2011, 16:05 uur

snoodaard

Hoi,prachtige rondrit.Wanneer je naar Grand Junction rijdt probeer dan enkele mijlen voor Glenwood Springs de trail naar Hanging Lake.Hij ligt vlak bij de hgwy,lastig maar de beloning boven doet de 1,5 a 2 mijl hiken niets lijken.Van uit Grand junction kun je makkelijk de black canyon of the gunisson bezoeken.Even ten Zuiden van Grand Junction loopt de de 141(net na whitewater)zo raak je ook richting Moab,niet zo snel maar wel veel mooier.
Na het bezoek aan Mesa Verde zou ik verder rijden tot Durango en daar 2 nachten blijven.Je kan dan  met een stoomtrein naar het oude mijnstadje Silverton.De trein rijdt langs een bergrivier en dwars door de bush.Vanuit Silverton met de bus terug via een zeer mooie bergweg.Wel tijdig reserveren en zeker een plaats reserveren aan de rechterkant van de trein.
Na bryce zeker Zion niet vergeten,prachtig park om te wandelen,ik was er al 2x en wil nog een keer terug want er zijn zoveel mooie hikes.
Is  er een reden voor 2 nachten colorado springs?een rit tot Pike's peak staat ook nog op mijn to do list,de Garden of the gods ziet er op foto beter uit dan in het echt.
Rijden jullie met een 4x4 anders kun je Sand dunes NP alleen maar tot aan de duinen rijden,wat ook al heel mooi is natuurlijk en superleuk om te beklimmen.Net voor het park heb je een stuk gravel-road van een 5-tal mijl die je ook met gewone wagen kunt doen,hier kun de Zapata-falls bezoeken(wel sandalen mee doen want het laatste stukje moet je door het water lopen).
#5 - 31-10-2011, 21:53 uur

Nici

Leuke route!
Nog wat toevoegingen misschien.
Als je de route Bryce-Zion (zonder bezoek of evt. via Kolob gedeelte)-Las Vegas doet, kun je via Cedar Breaks rijden. Wij hebben dit vorig jaar niet gedaan ivm tijdgebrek, maar lijkt me ook een mooie route met af en toe een mooi uitzichtpunt en wat korte wandelmogelijkheden. Verder zou je Valley of Fire kunnen doen (tussen Zion en LV). Als je 3 dagen over hebt, kun je ook Havasupai toevoegen. Dat is een wat afgelegen gedeelte van de Grand Canyon met mooie watervallen. Dit is wel flink wandelen (zeker omhoog), ik weet niet of jullie daarvan houden. Google er maar eens op.

Nici
#6 - 01-11-2011, 12:26 uur

sandrochka

Wij zijn wel echt van de natuur en wandelen dus ook graag. Maar ik moet wel bekennen dat onze conditie niet zo heel geweldig is... Dus moeilijke hikes zien we eigenlijk altijd vanaf.
Wel hebben we ons voorgenomen om wat te trainen voor deze vakantie zodat we meer kunnen ontdekken.

Ik heb nog geen tijd gehad om de route te herschrijven, maar dat zal ik binnenkort doen.

We willen soms (bijvoorbeeld twee nachten Colorado Springs) het bewust wat rustig aan doen.
Om even bij te komen en ook om 'gewoon' even te shoppen ed. Daar moeten wij ook gewoon tijd voor inplannen want dat vinden we ook erg leuk.

Bedankt voor de tips!!

#7 - 05-11-2011, 12:39 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

snoodaard

Haha shoppen,dan moet je zeker eens naar Castle Rock outlet,gelegen tussen Denver en Colorado Springs.Deze outlet is de reden waarom mijn vrouw en ik onze USA-trips liefst van uit Denver laten vertrekken.En geen goede conditie is niet zo erg,heb zelfs dikke mensen van 130 kg of zo de hike naar hanging lake zien doen.Als je naar Bryce canyon gaat  zou ik zeker de Navajo-loop trail doen.Op weg naar Las Vegas is snow canyon misschien we leuk(twijfel of ik deze zal bezoeken dit jaar),en valley of fire lijkt ook mooi.Staat Capitol reef op het programma?En loopt je route van Bryce naar LV langs Cedar Breaks NM?Cedar Breaks is zeer mooi,een beetje zoals Bryce Canyon alleen kun er niet in gaan wandelen en heb je het redelijk snel gezien.Misschien een daje extra ook in Moab,en probeer  misschien ook  Natural Bridges NM ergens in te passen.
#8 - 05-11-2011, 14:36 uur

wama

Ziet er een prachtige reis uit.
Een deel van jullie reis zat dit jaar in ons rondje vanuit Denver.
Voor meer informatie bekijk ons blog:

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/

Ook in 2010 bezochten wij de States hier kan U ook informatie vinden over jullie reis:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/archief.php?ID=584411

Nog veel plezier met jullie planning en een mooie reis toegewenst
Nog vragen? Mag U gerust altijd mailen

Ria en Guido
#9 - 11-11-2011, 11:40 uur

Leonie

Bedankt voor alle reacties! Ik ben trouwens de zus van Sandra, we gaan deze reis samen maken.


We hebben het een en ander aangepast en de planning ziet er nu zo uit:


                                                 van                            onderweg bekijken                                                          
Dag 1   26 juli            donderdag   Amsterdam                                                                                     
Dag 2   27 juli            vrijdag            Denver                   Castle Rock Outlet   
Dag 3   28 juli            zaterdag            Denver                                                                                               
Dag 4   29 juli            zondag           Grand Junction   Black Canyon of the Gumnision   
Dag 5   30 juli            maandag           Grand Junction   Arches N, Hole in the Rock                 Moab
Dag 6   31 juli            dinsdag           Moab                  Canyonlands NP, Needles overlook, Goblin Valley?    
Dag 7   1 augustus   woensdsag   Capitol Reef          Capitol Reef NP, Boulder, Escalante Canyons      
Dag 8   2 augustus   donderdag   Bryce      
Dag 9   3 augustus   vrijdag            Bryce                  Kolob Arch, Canyon Overlook Trail                          
Dag 10   4 augustus   zaterdag           Zion      
Dag 11   5 augustus   zondag           Zion                          Valley of Fire                                                          
Dag 12   6 augustus   maandag           Las Vegas      
Dag 13   7 augustus   dinsdag           Las Vegas                                                                                     
Dag 14   8 augustus   woensdsag   Grand Canyon      
Dag 15   9 augustus   donderdag   Grand Canyon      Monument Valley
Dag 16   10 augustus   vrijdag            Mesa Verde NP   Durango   
Dag 17   11 augustus   zaterdag           Great Sand Dunes      
Dag 18   12 augustus   zondag           Colorado Springs      
Dag 19   13 augustus   maandag          Colorado Springs      
Dag 20   14 augustus   dinsdag           Estes Park          Rocky mountains   
Dag 21   15 augustus   woensdsag   Estes Park      
Dag 22   16 augustus   donderdag   Estes Park      
Dag 23   17 augustus   vrijdag            Denver             Amsterdam


Hoe vinden jullie dat het er uit ziet? Ik vind vooral het laatste stuk lastig plannen.

groetjes Leonie
#10 - 16-02-2012, 14:27 uur
2010 rondje zuidwest Canada / noordwest Amerika: http://threesistersontheroad.blogspot.com

2008 rondje west Amerika: http://www.sandraleonieamerika2008.blogspot.com/

Hans B

Er zitten enkele erg grote (onlogische) sprongen in.
Zet je route eens uit op Google Maps oid.
Wellicht krijg je dan een beter inzicht in tijden en afstanden.
#11 - 16-02-2012, 17:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Hoi Leonie,

Ik denk dat het een mooie reis gaat worden.  :afro:
Ik vind de route wel een beetje onduidelijk opgeschreven. Schrijf het eens op met datum   van    naar    doen. Bijvoorbeeld zo:

26 juli  A'dam - Denver                      heenreis
27 juli               Denver                      Castle Rock Outlet
28 juli               Denver                      Sightseeing Denver
29 juli  Denver -  Grand Junction        Black Canyon Of The Gunnison

Vlakbij Grand Junction heb je overigens ook nog Colorado N.M. De vraag is of je daar tijd voor hebt. Als je de route op bovenstaande manier opschrijft, eventueel met reistijd en/of afstand, wordt dat wel duidelijk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 16-02-2012, 17:47 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15