Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone - Juni

Discussie gestart

janB

Hoi!

Op 24 juni vertrekken we naar Salt Lake City. Van daaruit bezoeken we Yellowstone om daarna verder te reizen naar Canada.
We zijn dus 25-28 juni in Yellowstone.

Zijn in die periode alle wegen en wandelpaden daar geopend?
En misschien een stomme vraag: hoe zit het met het weer in die periode?

Alvast bedankt!
#1 - 10-02-2012, 13:39 uur

Hans B

In 2009 zijn wij op precies dezelfde dagen in Yellowstone geweest.
Overdag was het prachtig weer zon, 20-25°C.
's Nachts in de camper een extra deken over, want het koelde wel fors af (0°C).
Echter is dit geen garantie voor 2012.

#2 - 10-02-2012, 16:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Eind juni lijkt me prachtig. Wij hebben het half juni ook wel koud gehad 's nachts, en mooi weer overdag.
Op de NPS-site kun je zien wat er wanneer open is, zie http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm . De wegen zullen normaal gesproken open zijn (er kunnen altijd wegwerkzaamheden zijn) en dat zal ook gelden vor de trails, hoewel het wel kan gebeuren dat trails nog nat of modderig zijn als er recent sneeuw heeft gelegen. Maar de boardwalks bij de belangrijkste bezienswaardigheden zullen geen problemen opleveren.


Marianne
#3 - 10-02-2012, 21:20 uur

janB

OK! Bedankt voor de reacties!
Dat zal dan hopelijk wel goed komen.

Iemand ervaring of het dan in de Canadese rockies begin juli ook al mooi weer is?
#4 - 11-02-2012, 11:43 uur

svenn

In De Canadese Rockies is het normaal prima weer begin Juli, maar net als in Yellowstone komt 's achts de temperatuur in de richting van de 0 graden C, zelfs in Augustus. Overdag met zon kan het dan makkelijk weer boven de 20 graden gaan.

Bij regenweer is het vaak zeer laag bewolkt en dan is er weinig te zien van alle pracht. Een tip zou kunnen zijn om de Icefield Parkway (Banff-Jasper) heen en ook weer terug te rijden op de route:
- Omdat je dan 2 x zoveel kans hebt op helder weer
- Omdat langs deze weg meer te doen en te zien is dan dat je op 1 doorreis aan tijd hebt.

Wandelpaden zijn in pricipe allemaal geopend. Soms worden wandelpaden gesloten of zijn er restricties, vanwege wildlife of begaanbaarheid, maar dan wordt dat goed kenbaar gemaakt. Ga even bij de visitor centers langs en vraag welke paden op dat moment aan te bevelen zijn. Ook de rangers kun je even vragen, die zie je bijna overal. Als er restricties zijn bij een pad, dan staat er bij de trailhead wel eens een ranger om aanwijzingen te geven. Is er beer activiteit dan mag je alleen met minimaal 4 personen, dus dan moet je even wachten op een volgend groepje of zo.

Bij sommige paden moet je rekening houden met plekken met sneeuw. Mijn ervaring is dat niet alle bergschoenen daar goed grip op hebben, dus daar zou je nog rekening mee kunnen houden. Bijvoorbeeld de wandelingen in berg toendra, zoals de wandeling in Jasper bij mt. Edith Cavell:








Groetjes, Svenn

#5 - 16-02-2012, 11:08 uur
ondanks dat het koud is, is het toch koud

janB

Bedankt voor de tips Svenn! We gaan er zeker rekening mee houden.
En heerlijk die foto's. Ik heb er al zoveel zin in!
#6 - 16-02-2012, 14:28 uur

koosv

Prachtige foto's Svenn!

Vooral de foto van de hoen (grouse), daar geniet ik van. Het beest staat daar zo mooi en respectvol tussen de rotsen, en die selectieve scherpstelling maakt er een extra mooi plaatje van.
Maar die andere foto's vind ik ook best de moeite waard.
#7 - 17-02-2012, 10:13 uur

svenn

Toevalstreffer :D
Volgens mij is het een vrouwtje van de snow grouse.
Kenmerkend zijn de wit bevederde pootjes.
Haar kuikens zaten ook ergens in de buurt, je hoorde ze wel, maar zag ze niet.
Gr Svenn
#8 - 17-02-2012, 11:09 uur
ondanks dat het koud is, is het toch koud

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15