Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone, Seattle en San Francisco 2013

Discussie gestart

moespook

Nadat we in 2010 Florida hebben gedaan en in 2011 rondreis Zuid-West denken we voor juli 2013 aan een rondreis Yellowstone, naar Seattle en dan de kust af te rijden naar San Francisco. We hebben daar ongeveer 3 weken voor, waarbij we voor Yellowstone 3 a 4 dagen plannen, Seattle 2 dagen (?), natuurlijk Mt St. Helens, Portland (ja er moet ook geshopt worden - 15 jarige dochter!) en dan via 101 en 1 naar San Francisco (3 dagen voor de stad) en dan terug naar Amsterdam.

Uiteraard maak ik nog een planning van dag-tot-dag, maar de eerste vraag die ik heb is op welk internationale airport je vanuit Amsterdam het handigst kan vliegen voor Yellowstone NP, Denver? We overwegen dan nog een (goedkope?) binnenlandse vlucht naar een airport dichter bij Yellowstone (Cody?). Ik hoop dat iemand handige tips heeft.
#1 - 17-06-2012, 12:48 uur



Marianne

In Denver beginnen zou kunnen, maar het is nog een aardige afstand naar Yellowstone en het zou jammer zijn om in Denver te beginnen en dan niet South Dakota of Rocky Mountain NP mee te nemen. Salt Lake city lijkt me een betere optie, dan kun je via Grand Teton NP rijden. Ik zie ook wel eens Jackson genoemd worden. Nadeel van de kleinere luchthavens is dat je misschien minder keus hebt qua huurauto's.
Misschien heb je voor Yellowstone iets aan ons 2004 en 2008 verslag, en voor Seattle en verder ons 2006-verslag.

Marianne
#2 - 17-06-2012, 14:26 uur

Tet14

We zijn zowel op Denver als op SLC gevlogen. SLC ligt dichterbij. Met een week voor Grand Teton en Yellowstone NP en nog andere plaatsen in dat gebied (Beartooth pass, Cody) nog een week tussen Seattle en San Francisco en een week voor de rit naar Seattle, een bezoek aan Seattle en een 3 daags bezoek aan San Fracisco, wordt een bezoek aan Black Hills/Badlands SD wat krap.  Voor Black Hills moet je wel op Denver vliegen dan. (of Rapid City)
#3 - 17-06-2012, 15:45 uur

moespook

Marianne en Tet, dank voor jullie antwoorden  :). Marianne, ik heb al je reisverslagen gelezen!

Al lezend en googlend is het vanmiddag toch een afweging geworden om Yellowstone voor een volgende trip te bewaren, zodat we dan een combinatie met Teton, Badlands, Rocky Mountains kunnen maken, kortom dan vanuit Denver/Salt Lake City een roundtrip te doen.

Ik denk voor 2013 nu Seattle, Olympic NP, Mount Rainier NP, Portland en dan naar de pacific coast om deze helemaal af te gaan zakken naar Los Angeles. Ik had altijd mijn zinnen nog gezet op de kust tussen SF en LA (17 mile drive). Ik denk al lezend in Pacific Coast Highway van Jamie Jensen dat er genoeg mooie en leuke uitstapjes te maken zijn langs die kust, ook in het Oregon gedeelte en niet te vergeten San Francisco (vonden we verleden jaar één van de hoogtepunten). 

Aangezien we aan de schoolvakantie juli/aug vastzitten vraag ik me wel af of hoe het met de drukte gesteld zal zijn.
#4 - 17-06-2012, 19:42 uur



Hans B

Moespook,
lijkt me een goed plan om Yellowstone een andere keer te doen.
De kustlijn vanaf Seattle - Los Angeles en dan af en toe een stukje binnenland heeft genoeg te bieden.

Ik vond de drukte in juli/augustus altijd wel meevallen. In bepaalde parken (Yosemite, Grand Canyon) zijn de overnachtingsplaatsen minder groot dan het aantal bezoekers, dat maakt het dan wat lastiger.
#5 - 18-06-2012, 08:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik zou overwegen de route andersom te doen dus LA-Seattle. Dan rijd je voornamelijk met de zon in de rug.
#6 - 18-06-2012, 23:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15