Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone

Discussie gestart

Vegas

In mei ga ik naar oa Yellowstone Park. Op het internet is er veel te lezen over dit park.
Veel verhalen over grizzly beren en dat je erg op je hoede moet zijn.
"Neem bear-spray mee als je gaat wandelen", filmpjes over hoe om te gaan bij een beer confrontatie etc....
Nu neem ik dat allemaal best serieus en ik ben ervan overtuigd dat je niet moet spotten met welk wild dan ook in het park.
Maar ik krijg soms toch een beetje het gevoel dat ik straks bepakt met pepperspray, stokken, anti beer belletjes etc moet gaan hicken.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van nuchtere hollanders over Yellowstone en met name over evt ervaringen met bear-  en andere wild encounters.
#1 - 06-03-2006, 07:53 uur

rita

Wij gaan ook in mei en ik vraag me af of de wegen dan al open zijn.
Weet iemand dat.
Groeten Rita
#2 - 06-03-2006, 15:22 uur

Vegas

De wegen zijn meestal open zo rond memorial day, dat valt dit jaar op 28 mei.
Kijk eens op http://www.yellowstone.net/forums/index.php
Dat forum is gericht op Yellowstone, ik las daar pas ergens iets over de openingstijden van de verschillende passen en wegen..
#3 - 06-03-2006, 16:06 uur

Chiefram

Hee leuk, wij waren ook van plan om in mei te gaan!!!  ;D

Ben er al eerder geweest, heb er wel wild gezien maar geen enkele beer, ondanks we er toch een paar dagen zijn verbleven en zelf in het park een kamer hadden gehuurd.

Wel hebben we veel buffels gezien. Sterker nog, zo kwamen op ons af en de meeste mensen schrokken zich rot, sprongen in de auto en reden keihard weg, haah... Als die je aankijken op korte afstand, dan wil je ook wel weg hoor! Heb dat hele tafereel zelfs nog op video staan.

Kan bijna niet wachten tot het mei is... :-)

Wanneer komen de beren trouwens weer uit hun winterslaap? Weet iemand dat?
#4 - 06-03-2006, 16:36 uur

Mississippi

Yellowstone lijkt me erg mooi in mei. Vooral die geisers in de sneeuw!

Ik ben wel eens black bears tegengekomen in Glacier NP. Die liepen daar in juli gewoon over de weg en wij zaten (veilig) in de camper.
Wel jammer dat onze kinderen direct door de deur naar buiten renden toen wij riepen "kijk daar, 2 beren".
Moest ik toch nog naar buiten om ze terug te halen. Resultaat: wel oog in oog met twee beren maar geen foto  :(

#5 - 06-03-2006, 20:56 uur

MiamiHeat


Wanneer komen de beren trouwens weer uit hun winterslaap? Weet iemand dat?

Als de wekker gaat  :hilarious: :hilarious: :hilarious:

Beren houden een winterslaap van ongeveer 5 maanden en daarna duurt wel even voor hun spijsvertering weer optimaal werkt, maar eenmaal alles weer normaal hebben ze ook een berenhonger.

Winterslaap in Colorado

Shay beer ligt te slapen. Hij houdt zijn winterslaap. Dan wordt hij wakker, hij doet zijn ogen open en begint te gapen. Hij rekt zich uit. Daarna staat hij op.  "Papa, papa….. Wakker worden de winter is voor het is nu weer zomer, we kunnen nu weer lekker buiten spelen, " zegt Shay beer. "Mmhhh, watte," zegt papa Chiefram beer, "het is helemaal geen zomer, het is nog steeds winter, ga slapen!!!"
"Ohhhh", zegt Shay beer, en hij gaat slapen.

Een paar minuten later wordt Shay beer weer wakker.
"Papa, Papa…… Wakker worden het is nu toch eindelijk zomer, papa, papa wakker worden!!!!!" "Ohhhhhh…. Het is helemaal geen zomer het is winter, ga nu toch eindelijk slapen!!!!"
"Papa…. Ik kan niet meer slapen", zegt Shay beer.
"Jij bent mij er toch ook eentje", zegt papa Chiefram beer.

"Kom dan gaan we een wandelingetje maken"
Samen lopen ze in het bos. Ze lopen heel stil, want veel dieren houden nu hun winterslaap. Die willen ze natuurlijk niet wakker maken.
"Nou Shay, ik denk dat het nu wel tijd is voor een berengymnastiek, daar word jij vast wel moe van", zegt papa Chiefram beer.
Chiefram beer doet de bewegingen voor en Shay beer doet ze na.

" Kijk papa er vallen gekke witte dingen uit de lucht", zegt Shay beer.
"Ze voelen een beetje koud aan, dat vind ik helemaal niet prettig."
"Kom, dan gaan we wel weer terug naar ons holletje", zegt papa Chiefram beer.
De beren lopen terug naar hun holletje.

Sssttt. Als je heel goed luistert, kun je ze misschien zelfs horen snurken.

#6 - 06-03-2006, 20:58 uur
« Laatst bewerkt op: 06-03-2006, 21:10 uur door The Grove »

Mississippi


Chiefram


Wanneer komen de beren trouwens weer uit hun winterslaap? Weet iemand dat?

Als de wekker gaat  :hilarious: :hilarious: :hilarious:

Beren houden een winterslaap van ongeveer 5 maanden en daarna duurt wel even voor hun spijsvertering weer optimaal werkt, maar eenmaal alles weer normaal hebben ze ook een berenhonger.

Winterslaap in Colorado

Shay beer ligt te slapen. Hij houdt zijn winterslaap. Dan wordt hij wakker, hij doet zijn ogen open en begint te gapen. Hij rekt zich uit. Daarna staat hij op.  "Papa, papa….. Wakker worden de winter is voor het is nu weer zomer, we kunnen nu weer lekker buiten spelen, " zegt Shay beer. "Mmhhh, watte," zegt papa Chiefram beer, "het is helemaal geen zomer, het is nog steeds winter, ga slapen!!!"
"Ohhhh", zegt Shay beer, en hij gaat slapen.

Een paar minuten later wordt Shay beer weer wakker.
"Papa, Papa…… Wakker worden het is nu toch eindelijk zomer, papa, papa wakker worden!!!!!" "Ohhhhhh…. Het is helemaal geen zomer het is winter, ga nu toch eindelijk slapen!!!!"
"Papa…. Ik kan niet meer slapen", zegt Shay beer.
"Jij bent mij er toch ook eentje", zegt papa Chiefram beer.

"Kom dan gaan we een wandelingetje maken"
Samen lopen ze in het bos. Ze lopen heel stil, want veel dieren houden nu hun winterslaap. Die willen ze natuurlijk niet wakker maken.
"Nou Shay, ik denk dat het nu wel tijd is voor een berengymnastiek, daar word jij vast wel moe van", zegt papa Chiefram beer.
Chiefram beer doet de bewegingen voor en Shay beer doet ze na.

" Kijk papa er vallen gekke witte dingen uit de lucht", zegt Shay beer.
"Ze voelen een beetje koud aan, dat vind ik helemaal niet prettig."
"Kom, dan gaan we wel weer terug naar ons holletje", zegt papa Chiefram beer.
De beren lopen terug naar hun holletje.

Sssttt. Als je heel goed luistert, kun je ze misschien zelfs horen snurken.


Hahaha, wat een LIEF verhaaltje! :)

Bedankt!
#8 - 06-03-2006, 22:05 uur

ceetje

Zomer 2005 zijn we vier dagen in Yellowstone geweest en toen hebben we vier beren gezien; alleen zwarte beren geen grizly's, die schijnen verder weg te zitten. Hoe spot je een beer? langs de kant van de weg staan ik weet niet hoeveel autos's... een ranger en jawel een beer!  ;D Ik weet niet wat je van plan bent qua hiken, maar als je de gewone eenvoudige routes neemt is de kans op een ontmoeting met een beer een stuk kleiner dan als je echte outback routes neemt. Pas altijd op met wild, maar laat je niet gek maken hoor, geniet van alles wat Yellowstone je zal bieden.... het is prachtig.... Als je een bizon langs je auto ziet lopen, wil je niet eens je auto uit om hem/haar te aaien, ze zijn zo groot.
#9 - 07-03-2006, 09:01 uur

Vegas

Bedankt ceetje,
Ik ga geen hele lange outback hickes doen (denk ik), meer de gewone toegankelijke wandelroutes.
Ligt een beetje aan de tijd die ik er kan doorbrengen.
#10 - 07-03-2006, 13:07 uur

Bakvet

Wildlife encounters in Yellowstone? Nee gelukkig niet meegemaakt.



Dames, jullie zijn veels te vroeg. De BBQ is nog niet eens aangestoken.
#11 - 07-03-2006, 20:40 uur

Jur

Yellowstone was super! Heel mooi daarzo, wens je heel veel plezier ;)
#12 - 08-03-2006, 21:07 uur

ceetje

Wildlife encounters in Yellowstone? Nee gelukkig niet meegemaakt.


Wow, dat is nog eens leuk!! wij hadden alleen grote groepen amerikaanse jongeren die met veel lawaai 's avonds terugkwamen van een tocht. De volgende dag waren ze gelukig weg. Welke camping was dit Bakvet?
#13 - 09-03-2006, 08:26 uur

Bakvet


Wow, dat is nog eens leuk!! wij hadden alleen grote groepen amerikaanse jongeren die met veel lawaai 's avonds terugkwamen van een tocht. De volgende dag waren ze gelukig weg. Welke camping was dit Bakvet?

Het was op de Madison Campground, die aan de weg naar West Yellowstone ligt. De eerste keer kwamen ze 's nachts voorbij of 's ochtends vroeg (geen idee), de tweede keer 's avonds tegen etenstijd en de volgende ochtend weer. Je zag een aantal mensen hun auto in vluchten, anderen bleven gewoon rustig zitten en een enkele gek ging voor ze staan zwaaien met een fototoestel.
#14 - 09-03-2006, 20:26 uur

bertus

De wegen zijn daar volgens mij eind mei wel open . Wij zijn verleden jaar via de zuidkant het park binnen gereden , en eerst de westelijke route gevolgd langs the upper and lower geiser basin, Bighorn sheepcliff, en de terraces in het noorden.  Vervolgens de oostelijke route langs o.a. the grand canyon of the yellowstone , Yellowstonelake. veel buffels ,hete blubberdeblubpoelen. Vlakbij Yellowstonelake kun je ook een wandeling maken naar een natural bridge. Verwacht er niet heeel veel van , maar het is en leuke en rustige wandeling
#15 - 22-03-2006, 12:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15