Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yosemite-Beatty-Las Vegas?

Discussie gestart

suzyQ

Is het eigenlijk mogelijk om van Yosemite naar Beatty te rijden? Of is dat erg ver en niet logisch?
We hadden eerst Yosemite-Bishop-Las Vegas.
Maar volgens mij is Bishop-Las Vegas een behoorlijk eind en dan houden we niet meer veel tijd over in Las Vegas.
Death Valley willen we trouwens skippen.

Hoe kun je eigenlijk je miles uitrekenen? Vind het best lastig om te gokken hoeveel tijd je ongeveer onderweg bent.

Alvast bedankt voor jullie tips!  patriot
#1 - 14-02-2010, 22:08 uur

Jez

Welkom, SuzyQ. Ja, je kunt van Yosemite naar Beatty rijden. Maar alles hangt af van wanneer je gaat - het is handig als de Tioga Pass open is. De afstand is 246 miles, 394 km. Van Beatty naar Vegas is ongeveer 120 miles, 192 km. Pak je de route via Bishop, dan is het vanaf Bishop nog zo'n 265 miles, 425 km naar Vegas.

Bepaalde reden dat je Death Valley wilt skippen? Is namelijk wel erg mooi.

Met een goede routeplanner bereken je precies de afstanden. Ik gebruik zelf Microsoft MapPoint North America. Ik ga zelf altijd uit van ca. 250 miles per dag rijden. Een park als Yosemite verdient echter volop aandacht, dus daar zou ik voldoende tijd voor uittrekken. Minstens een hele dag, via de Tioga Pass en liever nog meer.
#2 - 14-02-2010, 23:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Je kunt zelfs in 1 dag van Yosemite naar Las Vegas rijden, maar of je dat moet willen is de vraag. Als je via Beatty gaat rij je ook via Bishop. Of via Tonopah. Maakt niet veel uit in tijd. En onderlangs,  via Bakersfield, is ook nog mogeljk. Waar zit je in Yosemite?
Ik gebruik meestal Googlemaps om de afstanden en reistijden te bekijken. De tijden zijn een indicatie, je zult merken dat verschillende routeplanners ook verschillende tijden geven.
Als je een tussenstop maakt, dan is Death Valley een aanrader!

Marianne
#3 - 14-02-2010, 23:22 uur

Tet14

Ja, zonde om DV over te slaan.......maar als je niet wil neem dan de route via Bishop and bovenlangs DV naar 95 en naar Beatty. Dat is een fraaie maar verlaten route. Via Tonopah zal in de praktijk sneller zijn maar je bent op vakantie en wil toch zo veel mogelijk de mooiste routes rijden denk ik. Die is trouwens via Death Valley ;)
#4 - 15-02-2010, 12:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15