Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yosemite en Grand Cayon

Discussie gestart

Joke_R

Graag advies

- Wij komen vanuit San Francisco en zoeken nog een overnachtingsplaats begin Yosemite NP voor 1 nacht. Welke plaats adviseer
   je en welk hotel?
- De volgende dag willen we via de Tioga Pass naar Lee Vining ( hotel ligt al vast) maar ik snap niet geheel hoe we dan moeten rijden
  Is dit gewoon de 120 volgen en gaat deze over in Tioga Pass of zit het anders in elkaar? Of heb je een ander advies dan Tioga P.?

- Later in de week gaan we vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon, waar we een overnachting doen om vervolgens door te rijden
  naar LA. Waar kunnen we het beste overnachten in de Grand Canyon, zodat we onze tijd optimaal kunnen benutten? ( evt. nog
  helicoptervlucht doen). Graag advies over plaats en hotel.

Alvast dank voor jullie hulp. :afro:
#1 - 13-11-2009, 19:54 uur

Marianne

Hallo Joke,

Als je nog iets van Yosemite wilt zien, dan raad ik een overnachting in het park aan. Boeken kan via www.yosemitepark.com. neem iets in de vallei, dus de Lodge of Curry Village.
Het is erg snel volgeboekt, ik weet niet wanneer je gaat, maar ik zou zo snle mogelijk iets vastleggen.

Als je naar Lee Vining gaat, volg je inderdaad de 120. Op de kaarten die je op de NPS-site kunt vinden, kun je een goed beeld krijgen van de wegen in het park. Op die site kun je ook bekijken wat er allemaal te doen is, en welke activiteiten je er kunt ondernemen. De Yosemite Guide is ook een handig blad om van te voren door te nemen (je krijgt ook bij de ingang een Yosemite guide). Bedenk goed wat je wilt doen, want met hooguit 1 dag heb je niet erg veel tijd.

Voor de Grand Canyon vind ik het ook een aanrader om in het park te overnachten. Boeken via www.xanterra.com . Je kunt dan een zonsondergang meemaken. Op de NPS-site heb je een mooie plattegrond van Grand Canyon Village, waarop ook de lodges zijn aangegeven zodat je kunt zien hoe ze liggen.
Helicoptervluchten gaan vanuit Tusayan, dat ligt vlakbij de ingang van het park. Met maar 1 overnachting daar heb je wel erg weinig tijd. Een helicoptervlucht is prachtig (dat zou dan moeten op de dag dat je vanuit Las Vegas vertrekt?), maar misschien is het net zo leuk en wat minder gehaast, om het park te voet te verkennen. Een stuk naar beneden lopen is een mooie ervaring, of bekijk de verschillende uitzichtpunten langs de weg naar Hermits Rest.

Marianne
#2 - 14-11-2009, 00:03 uur

Ine

Ik weet init in welke tijd je reist, maar de Tiogapass is niet het hele jaar open. Over het algemeen wel tussen Juni en Oktober.
#3 - 14-11-2009, 10:08 uur

Hans B

Wanneer is jullie reis?

Yosemite als je alleen door het park wilt reizen en verder niet te veel zien, zou je El Portal kunnen proberen.
Wil bijvoorbeeld nog enkele reuzen sequoia's zien, zou je via de zuidelijke ingang kunnen en overnacht in Oakhurst.

Kun je in de Grand Canyon zelf niet terecht, zit je in Tusayan het dichtste bij (±5 mile vanaf de rim)
Er zijn de laatste jaren enkele h(m)otels gebouwd.
De airstrip zit daar ook.

#4 - 14-11-2009, 13:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Joke_R

Ik weet init in welke tijd je reist, maar de Tiogapass is niet het hele jaar open. Over het algemeen wel tussen Juni en Oktober.


Wij zitten er rond eind juli
#5 - 14-11-2009, 15:43 uur

Liddin

In Tusayan is een bioscoop waar je een film van zo'n 45 minuten kunt bekijken die je meeneemt naar de Grand Canyon. Het is op zo'n megascherm en 'vanuit een helicopter' vlieg je door en over de Canyon. Ik vond het geweldig, heel realistisch en eng. Je maag draait op het moment dat je over de rim komt! Kost iets van 10 dollar pp en draait vele malen per dag. Een mooi alternatief voor de dure en echte vlucht.   
#6 - 14-11-2009, 18:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15