Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yosemite Park waarschuwt bezoekers voor dodelijk virus

Discussie gestart

martinm

Voor diegene die Yosemite binnenkort gaan bezoeken of bezocht hebben.

Bron AD: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3307844/2012/08/29/Yosemite-Park-waarschuwt-bezoekers-voor-dodelijk-virus.dhtml

Het bestuur van het Yosemite National Park in de Amerikaanse staat Californië heeft ruim 1.700 bezoekers gewaarschuwd acht te slaan op symptomen van een zeldzame ziekte. Het zogeheten hantavirus veroorzaakte onlangs de dood van twee mensen die in het park hadden gekampeerd.
 
Minstens drie bevestigde besmettingen zijn intussen bekend. Volgens de autoriteiten raakten de betrokkenen sinds midden juni besmet tijdens een overnachting in het park. Ze proberen nu zo veel mogelijk bezoekers te bereiken die Yosemite Park de voorbije weken bezochten.

Het hantavirus is een ernstige, soms levensbedreigende virusziekte die via knaagdieren op mensen wordt overgedragen.

Het virus werd ontdekt tijdens de Koreaanse oorlog en is erg dodelijk: slechts één op drie mensen die het oplopen overleven het. Het virus wordt vaak overgedragen door muizen, in het geval van Yosemite is dat de Peromyscus maniculatus of 'deer mouse'. Twintig procent van die muizen in het park is drager van het virus.

Slachtoffers raken besmet wanneer ze in contact komen met ondermeer uitwerpselen of speeksel van de muizen. Het is niet overdraagbaar van mens op mens, maar er is ook geen geneesmiddel voor. Het virus komt ook in Nederland voor
#1 - 29-08-2012, 13:55 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2012, 14:22 uur door martinm »

AndreaChrist

Oops, oppassen geblazen dan maar want wij gaan er half sept. heen

Op de site van Yosemite staat er ook iets. Zij waarschuwen de mensen die in tented camps hebben gezeten. (zie onderstaande)
http://www.nps.gov/yose/parknews/hanta_8-27-12.htm

gelukkig hebben wij een appartement gereserveerd....

#2 - 29-08-2012, 14:25 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC


Sus

slechts één op drie mensen die het oplopen overleven het.

Kleine correctie, "1 op 3 overleeft het niet",,dus 2 op 3 wel, wat natuurlijk nog teveel is. Ik moet zeggen ik schrok wel toen ik het las want wij waren eind juli voor 3 dagen in yosemite (wel niet in Curry Village) en ik ben al van maadag op ziekenverlof, grieperig gevoel en keel- en oorontsteking, omdat ik ook kort van adem was dacht de dokter aan een bronchitis,,,tja,,, duimen zeker-)).

sus
#4 - 29-08-2012, 22:13 uur



Bakvet

Als je legaal met het virus besmet raakt heb je een grotere overlevingskans.
#5 - 29-08-2012, 22:51 uur

Sus

Als je legaal met het virus besmet raakt heb je een grotere overlevingskans.

Huh?
#6 - 29-08-2012, 23:07 uur



TondeG

Ik zat met mijn zoon vanaf 9 juli 2 nachten in Curry Village. Is wel schrikken om het te lezen , er maar op vertrouwen dat het ons huis passeert
#7 - 30-08-2012, 14:22 uur

Dirc

Ik was er ook 3 dagen eind juni ???
#8 - 30-08-2012, 15:19 uur

Mississippi

Ik zat met mijn zoon vanaf 9 juli 2 nachten in Curry Village. Is wel schrikken om het te lezen , er maar op vertrouwen dat het ons huis passeert

De kans om besmet te raken is kennelijk niet zo groot want het gaat het om een "zeldzame ziekte" ...
#9 - 30-08-2012, 15:25 uur

Bakvet

Huh?
Was even met m'n gedachten bij de 'legitimate rape' van congreslid Todd Akin. Het is niet helemaal goed vertaald, wel net zo'n onzin-uitspraak.
#10 - 31-08-2012, 09:27 uur

jeffoff

Schrok ook even toen ik het hoorde op de radio.
Half september zit ik er ook, in curry village in de tenten ???
Maar mocht het zo een groot risico zijn zouden ze de boel wel effe sluiten...
#11 - 02-09-2012, 21:20 uur

TondeG

Incubatietijd is 1-5 weken. Verder zou ik zoveel mogelijk  de grond vermijden  in Curry Village, niets  pakken van of  zitten op de grond. Geeft geen garantie maar is wel beter.
#12 - 02-09-2012, 22:57 uur

Mississippi

Ook Nederlanders mogelijk besmet in VS
"Onder de 10.000 kampeerders die in het Yosemite National Park in Californië mogelijk zijn besmet met het hantavirus, zijn 54 Nederlanders."

De tenten zijn nu waarschijnlijk gesloten en TondeG en Dirc die daar in Juni of Juli waren zijn de incubatietijd gelukkig al gepasseerd  :)
#13 - 03-09-2012, 21:43 uur

TondeG

Ik  ben blij , maar wel geschrokken , vooral  de aantallen, leef wel mee  met iedereen die wel is besmet  en  hopelijk valt het mee !
#14 - 03-09-2012, 21:56 uur

Dirc

Hetzelfde hier, alhoewel ik niet in de tenten overnacht heb.
#15 - 03-09-2012, 22:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15