Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

zes weken kampeertrektocht met tent

Discussie gestart

sepapousek

Hallo allemaal,

een week geleden kregen mijn man en ik (resp. 69 en 59 jaar) het plan van de zomer een kampeertrektocht van zes weken met de tent te maken door (Zuidwest) Amerika. We zijn er nog nooit eerder geweest. Ik heb intussen al heel veel gelezen maar moet zeggen dat ik door de bomen soms het bos niet meer zie...dus maar even een posting op dit forum.

Tentkamperen zijn we overigens gewend en ik heb begrepen dat we het best de meeste dingen kunnen aanschaffen in de Wal Mart. Dat zal geen probleem zijn.
Ons doel is veel natuurschoon te zien en af en toe een leuke stad is ook nooit weg. We wandelen graag. Het liefst willen we zoveel mogelijk op de bonnefooi doen trouwens, maar of dat handig is???

Waar kunnen we nu het beste heen vliegen? Of maakt het allemaal niet zoveel uit, San Francisco, Los Angeles, Phoenix of Las Vegas? Ik moet nog een goedkoop ticket zien te vinden....

Wat moeten we beslist zien? En hoe zit het met eventueel reserveren van campingplaatsen? Ik las veel over Yosemite, dat het gauw vol is, maar geldt dat ook voor kleine tentjes?

En autohuur, ik heb al wat info gekregen via dit forum, maar zijn er nog zaken waar we extra op moeten letten?
Ook ben ik benieuwd naar wat je per dag zo ongeveer moet rekenen voor camping/levensonderhoud/benzine. We zijn geen grootverbruikers qua eten.

Alle suggesties zijn welkom!
Vast bedankt,
Saskia
#1 - 15-03-2010, 21:35 uur

Marianne

Hallo Saskia,

Wat geweldig om 6 weken te kunnen rondtrekken!
Wij hebben heel lang geleden 5 weken met een tent rondgetrokken, nog voor de tijd van internet en reisverslagen. We wisten niet veel, maar we hebben toen een geweldige vakantie gehad.
Weet je al wanneer je gaat? Ik zou met de route proberen een beetje rekening te houden met de temperatuur. In juli en augustus kan het op veel plaatsen erg heet zijn, en dan is kamperen met een tent niet aan te raden.
Hebben jullie al een idee wat je in elk geval wilt zien? www.ontdek-amerika.nl is een mooie site om ideeën op te doen.

Ik ken een aantal mensen die er altijd met een tent op uit trekken, misschien heb je iets aan hun reisverslagen: www.michelly.nl en http://hekkie33.web-log.nl/

In ons 2008-verslag hebben we per dag aangegeven wat onze uitgaven (voor 4 personen) waren, zo kun je een beetje een idee krijgen. Het is nauturlijk heel persoonlijk, je kunt net zo duur eten als je wilt. Extraatjes als helikoptervluchten etc maken het al snel duur. Kamperen is de goedkoopste manier om rond te trekken, maar ik kan me voorstellen dat je wel eens wilt afwisselen met een motel, zeker in de steden.

Marianne
#2 - 15-03-2010, 22:09 uur

henny en an

Wij zijn in 2008 ook 5 weken op stap geweest met de tent. het was fantastisch!!Een paar campings hadden we gereserveerd, zoals in Yosemite, Grand Canyon en Zion omdat het toch wel het leukste is om in het park te kamperen. De rest hebben we op de bonnefooi gedaan, veel campings zijn ook alleen maar first come. Dit jaar gaan we weer en hebben toch wel iets meer gereserveerd zoals Yellowstone en de North Rim van de Grand Canyon.
We vonden het een pracht vakantie en vinden het kamperen in Amerika super! Prachtige campings, grote plekken, niet duur ( ong. $15- $20 voor in ons geval 4 personen) .
Wij hadden alles gehuurd bij Western Wanderer en dat beviel prima. Af en toe een motelletje is ook leuk, voelt luxe om even lekker te kunnen douchen. Veel plezier met de voorbereiding!!
#3 - 17-03-2010, 18:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15