Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zion Emerald Pools of Canyon Overlook Trail

Discussie gestart

family

Hallo,

Beetje bij beetje schieten we op met de planning van onze reis.
We komen na Las Vegas aan in Zion vermoedelijk kort na de middag.

Na een bezoek aan visitor center, willen we een wandeling doen, ik twijfel erg tussen de Emerald pools en canyon overlook.
De overlook wandeling lijkt me echt wel avontuurlijk en mooi uitzicht, maar nogal kort. Bieden de Emeralds ook mooie uitzichten?

Graag tips.

Groetjes,family
#1 - 23-06-2011, 19:27 uur

Marianne

Hoeveel tijd hebben jullie voor Zion en waar overnacht je? Rij je de volgende dag naar Bryce?
De Canyon Overlook trail ligt niet in het deel van Zion dat je met de bus bereikt, maar aan de andere kant vn de tunnel, op de weg richting Bryce. Die wandeling kun je dus prima doen als je richting Bryce of Page gaat. Pak er eens de kaart bij de je op de NPS-site kunt vinden. Op de NPS-site vind je ook een overzicht van wandelingen.

De Emerald Pools is een mooie wandeling, je zou tot aande Middlepools kunnen gaan. Er zijn nog meer leuke, korte wandelingen (Weeping rock, Pa'rus Trail), maar ook de Narrows is een aanrader.

Marianne
#2 - 23-06-2011, 20:11 uur

family

Hoi Marianne,

We slapen 2 nachten in Zion.

Aankomstdag 1, dachten we aan Emerald Pools of de canyon overlook trail. Ik had het reeds opgezocht en de canyon overlook trail, ligt idd net voorbij de tunnel een kleine 7 miles.
Pa'rus trail is vlak, heeft dit ook mooie uitzichten en is het hier niet te druk?

Dag 2 willen we  "Up the Narrows to Orderville canyon" doen, een tocht van 6 miles of 9.6 km, 3u.
Uit het het boek" Hiking Zion & Brice canyon".

De derde dag rijden we naar Bryce, maar daar hebben we al gereserveerd voor paardrijden, dus tijd om een trail van een uur te lopen is er niet....

Eventueel willen we na de wandeling van de Narrows ook tubing doen, is dit te doen, niet te gevaarlijk?

Groetjes,
Family
#3 - 23-06-2011, 20:32 uur

snoodaard

Canyon overlook is niet zo speciaal,heb de emerald nog nooit gelopen.De narrows zijn idd leuker.Anders wandeling naar weeping rock en als je daar verder naar boven wandelt kom je in echo-canyon,een slot-canyon die echt prachtige foto's oplevert.Persoonlijk vind ik zion een van de mooiste plaatsen in de USA maar je moet wel van wandelen houden en bereid zijn bergop te stappen.Ik ben der reeds 2x geweest en zou graag nog eens terug gaan voor de beruchte angels landing.
#4 - 23-06-2011, 20:36 uur

leendert en maria

Afgelopen zomer tijdens ons verblijf in Zion werd het lopen van de narrows afgeraden ivm hoge waterstand. Handig om ook vast een alternatief te bedenken. Angels landing is ook leuk, als je met de vroeg(st)e bus gaat heb je daarna nog een hele dag.
Maria
#5 - 24-06-2011, 08:25 uur

Yessica

Persoonlijk vind ik zion een van de mooiste plaatsen in de USA maar je moet wel van wandelen houden en bereid zijn bergop te stappen.

Hier ben ik het zooooo mee eens!  :)
Ik vind Zion echt een plek die je moet beleven en ervaren, als je uitgaat van reisgidsen en foto's, krijg je nooit het beeld van wat het park echt aan schoonheid te bieden heeft. Bryce bijvoorbeeld komt wel erg overeen met de foto's die je ziet, maar Zion is echt een verrassing!

Citaat
Ik ben der reeds 2x geweest en zou graag nog eens terug gaan voor de beruchte angels landing.

Die is fantastisch! Niet voor iedereen weggelegd want er zitten enge stukjes tussen, maar als je geen last hebt van hoogtevrees is het de ultieme trail!
#6 - 24-06-2011, 08:57 uur



Zofsky

Ik vond de canyon overlook een leuke trail en met een prachtig uitzicht op het einde.
De trail is niet moeilijk.
Wij hebben het in de winter gedaan, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om er in de zomer en plekje voor de auto te vinden want het was een klein parkeerplaatsje.

De narrows vind ik ook erg leuk! Neem wel een wandelstok mee en reserve schoenen als je nog meer wilt doen die dag.

En Angels landing is een geweldige ervaring! Neem lekker de tijd en geniet van alle prachtige uitzichten! De ultime hike in Zion!
#7 - 24-06-2011, 13:42 uur

allard

De Canyon Overlook trail biedt heel veel voor relatief weinig inspanning. Zo'n  inspanning moet je in de zomermaanden niet onderschatten. Het enige moeilijke bij deze trail is het vinden van een parkeerplaatsje. Zoals Yessica al zegt zit Zion vol met verrassingen. Ik heb geprobeerd er een paar op de foto te vangen op het relatief korte stukje langs de Zion Park Blvd. Ga zo vroeg mogelijk op pad. I.v.m. de temperatuur en het mooiere licht.

#8 - 24-06-2011, 22:38 uur

Zofsky

Mooie foto's allard!!
#9 - 25-06-2011, 10:15 uur

family

Knappe foto's Allard

Angels landing lijkt ons ook schitterend, maar ben bang voor de kids, als er links en rechts steile afgronden zijn, bbrr..
We zijn best wel avontuurlijk en sportief, maar durven toch niet goed als we dit allemaal lezen.

Met de Narrows hebben we ook rekening gehouden dat er te veel water is of gevaar voor onweer. Misschien doen we dan weeping rock id plaats

Zion lijkt ons inderdaad wel veelbelovend, we zijn benieuwd

Groetjes,
Family
#10 - 25-06-2011, 23:22 uur

Yessica


Angels landing lijkt ons ook schitterend, maar ben bang voor de kids, als er links en rechts steile afgronden zijn, bbrr..
We zijn best wel avontuurlijk en sportief, maar durven toch niet goed als we dit allemaal lezen.

Je zou hem tot Scout's Overlook kunnen doen, bij dat punt stoppen wel meer mensen. Tot hier heb je paden, pas na deze overlook begint het gekkenwerk met kettingen en afgronden  :)
#11 - 25-06-2011, 23:45 uur



Hans B

Wat Yessica zegt tot scout's overlook is heel goed te doen. Wij zijn ook tot daar gekomen en vonden het verder wel prima.
In de middag zijn wij de rivier ingelopen (Narrows) en hebben daar 1½u stroom op gewandeld.
#12 - 26-06-2011, 11:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

onno

net terug uit usa

wij kwamen 's avonds aan in zion en hebben de volgende ochtend rond 11:00 de emerald pools gedaan ( 2 uur duurt het in totaal ; totaal= wandelen emerald+ shuttlebus + autoparkeren heen en terug ) en daarna de overlook trail ( +-45 min lopen heen en terug ) gedaan om vervolgens naar bryce te rijden ( 2:00hr )

het zijn allebei korte trails en je bent er zo met de auto.. emerald kan alleen met shuttlebus bereikt worden.

 De canyon overlook is ( de weg van zion >> bryce canyon) direct na de 1e tunnel in zion np, rechts ( kleine parkeerplaats hier !! wij waren doorgereden omdat we deze over het hoofd hadden gezien ; opletten dus !!)  Deze is ook avontuurlijker vonden wij dan de emerald.. de waterval viel enorm tegen itt de plaatjes doen vermoeden ( juni 2011)
#13 - 29-06-2011, 16:49 uur

family

bedankt wij hebben, nu toch al wat zicht op de wandelingen, want we moeten steeds wat alternatieven hebben als we de Narrows niet kunnen lopen.

Groetjes,
Family
#14 - 30-06-2011, 00:38 uur

Hans B

http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/loader.cfm?csModule=security/getfile&PageID=533013
Alle wandelingen in een overzicht.
Zo heeft elk park wel een lijst.
#15 - 30-06-2011, 16:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15