Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zion NP : Hidden Canyon of Angels landing ?

Discussie gestart

evilman123

We hebben in Zion nog  een ganse ochtend voorzien voor een wandeling;
De dag vooraf staat de Riverside / stuk Narrows reeds op de agenda en devolgende dag rijden we naar Las Vegas via Valley of Fire maar hebben ook 1u tijdswinst
Dit moet ons een 3à 4u tijd geven voor een deftige wandeling

Vraag is wat is het minst moeilijke / haalbare ? Hidden Canyon of Angels landing ?
Over Angels landing reeds behoorlijk wat gelezen en ik vrees dat dit wat te hoog zal gegrepen zijn ( we zijn vijftigers).
Is Hidden Canyon gemakkelijker ?
#1 - 21-08-2009, 19:15 uur

Marianne

Ik ken ze geen van beide, de foto's zijn voor mij al voldoende! :(

Je kunt hier een overzicht vinden van day hikes in Zion. De Hidden Canyon wordt hier als moderate omschreven en Angels Landing als strenuous.

De Lonely Planet trekt voor Hidden Canyon 1,5 tot 2,5 uur uit, en schrijft erbij: not ready for Angels Landing? Try this!

Marianne

#2 - 21-08-2009, 22:05 uur

hdeweert


Marianne

Petje af, Harm!
Ik krijg al hoogtevrees als ik naar de foto's kijk.

Marianne
#4 - 21-08-2009, 22:54 uur

Zofsky

Afgelopen keer hebben wij Angels Landing gelopen (wij zijn midden 30). Als je hoogtevrees hebt moet je het niet doen! Het is echt heel hoog en heel stijl.

Maar het is wel heel erg mooi!

Als je een uur of 5 over hebt dan kun je het echt op je uiterste gemak lopen, ik vond het de moeite waard. Wij hebben er volgens mij 4 uur over gedaan en dat was al meer dan de gemiddelde persoon...

Je kunt ook lopen tot aan de helft, dan hoef je niet met kettingen te klimmen en heb je ook een mooi uitzicht. Ongeveer de helft van de wandelaars loopt hem tot de helft.
Het laatste stuk is echt het zwaarst, maarja, ook het mooist!
#5 - 22-08-2009, 13:57 uur

Bas_en_Es

Hi,

ik heb foto's en de mensjes heel hoog boven me gezien van de angels landing..no way dat ik hier omhoog ga  ;D
De narrows was gesloten vanwege hoog water, dus dat kon helaas ook niet. Je zult dus ook afhankelijk zijn van het weer. Gelukkig zijn er ook nog andere (makkelijkere) wandelingen.
succes en veel plezier!
Groeten,
Bas en Es.
#6 - 24-08-2009, 10:14 uur

JoeSee

Voordat de Narrows echt Narrow worden, moet je nogal een stuk lopen. Toen wij er de 1e keer kwamen, hadden we dat niet verwacht en viel het Narrow gehalte ons wat tegen.
Die andere punten lager bij de grond (zoals Weeping Rock) zijn ook zeer de moeite waard. Hier zagen wij trouwens ineens een slang in de berm.
#7 - 24-08-2009, 11:35 uur

BbimmerR

Wij vonden Angels Landing echt geweldig, maar je moet idd geen hoogtevrees hebben en je conditie moet ook aardig goed zijn. Het is een flinke klim, maar echt de moeite waard. Ik zou hem zo weer gaan doen.
#8 - 24-08-2009, 16:23 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15