Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zion of bryce

Discussie gestart

vincent77

Morgen vertrekken we vanuit Vegas naar Bryce. Volgens ons schema zouden we via Zion rijden, om ook dat park nog te zien.
Nu twijfelen we, omdat we eigenlijk ook nog "even" naar de Hooverdam te gaan. Dat zou krap worden, en dus of Zion moeten passeren, of Zion bekijken en doorrijden naar Bryce om alleen daar te overnachten.

De dag erna willen we eindigen in Lake Powel.

Wat zouden jullie ons adviseren / aanraden?


(aanpassing gedaan, verkeerd geplaatste bericht verwijderd dus hier in de topic regel overbodige tektst tussen haakjes weggehaald)
#1 - 12-05-2010, 02:18 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2010, 04:34 uur door Johan »

Chris RTA

Hoi,

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Bryce.

#2 - 12-05-2010, 02:44 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2010, 04:35 uur door Johan »

Johan

Erg persoonlijk natuurlijk maar ik zou Zion absoluut niet overslaan! Bryce is ook mooi maar valt wat mij betreft in het niets bij Zion. Er zullen anderen zijn hier die daar anders over denken maar oke. het minst mooi van alle drie is wat mij betreft de Hooverdam.
#3 - 12-05-2010, 04:33 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2010, 04:36 uur door Johan »

Hans B

De Hooverdam is natuurlijk verreweg de beroemdste, maar nabij Page ligt de Glen Canyon Dam. Ook die kun je bezichtigen en een rondleiding maken.
Verder zou ik proberen ergens anders een dag weg te snoepen, want Zion verdient minimaal twee dagen. Bryce is ook fantastisch, maar is erg klein, waardoor je de hightlights in een ruime middag kan bekijken.
#4 - 12-05-2010, 08:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

houtsmaaa

Volgens mij zijn ze bij de hooverdam ook nog met de weg bezig al weet ik dit niet zeker ...
#5 - 12-05-2010, 08:23 uur

Marianne

Voor de Hoover dam zou ik inderdaad geen omweg gaan maken, je kunt in Page de Glen Canyon Dam bezoeken. Zion op weg naar Bryce betekent erg weinig tijd voor Zion, maar iets is beter dan niets. Als je op tijd vertrekt vanuit Las Vegas heb je toch nog wel tijd om iets te doen. Ga in elk geval met de shuttlebus het park in, want alleen er doorheen rijden zou erg jammer zijn. Je kunt een paar korte wandelingen maken, zoals naar weeping rock, lower of middle Emerald Pool, en bij het verlaten van het park op weg naar Bryce de Canyon Overlook Trail.
Als je in Bryce komt meteen doorrijden naar de rim om het laatste licht op de hoodoos te zien. En dan 's morgens vroeg een wandeling naar beneden maken voor je naar Page door rijdt. Hoeveel tijd hebebn jullie in Page?

Citaat
De dag erna willen we eindigen in Lake Powel.
Niet letterlijk hoop ik?  ^-^

Marianne
#6 - 12-05-2010, 10:11 uur

Tet14

Bij Hoover zijn ze met de bypass (een enorme brug) bezig. Die zal wellicht in november klaar zijn. Een bezoek aan Hoover Dam van Las Vegas neemt al snel zo'n 3 uur extra dus dan wordt het wel een lange dag als je nog naar Bryce wil.   Glen Canyon dam is net zo groot, gemakkelijker parkeren en goedkoper, en ik vind zelfs met de betere views.  Het is gemakkelijk in Lake Powell te eindigen via de launch ramp. ;)  En over Zion is al het eea geschreven in deze thread. Niet overslaan!
Tet
#7 - 12-05-2010, 10:32 uur

vincent77

Wat we gedaan hebben:
Hooverdam overgeslagen, en naar Zion doorgereden. Daarna naar een leuk motelletje gegaan net nadat je de 12 oprijdt naar Bryce.
Volgende ochtend zijn we naar Bryce gegaan, voordat we 's middags naar Page gereden zijn.
Zion is inderdaad echt de moeite waard, en ook Bryce vonden we erg mooi. Eerlijk gezegd vonden we mbt die 2 parken de GC zelfs wat tegenvallen... Wat wel erg mooi was, waren de Red rocks?? net voordat je Bryce ingaat... schitterende rotspartijen.
We zijn vandaag na de GC toch maar doorgereden, hebben in het IMAX de film nog bekeken, en zitten nu in Kingman, zodat we morgen vroeg in de middag in LA kunnen aankomen.
#8 - 15-05-2010, 05:49 uur

houtsmaaa

grappig, wij doen "het rondje andersom" en zitten nu in sf.


http://johannesenmilou.web-log.nl/

groeten ..
#9 - 15-05-2010, 06:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15