Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zomer 2013: 3 weken door West Amerika, wat vinden jullie van het reisplan?

Discussie gestart

Suuske

Hallo allemaal,

Nadat wij onze reis naar West Amerika hadden geboekt, attendeerde iemand mij op jullie forum. Maar dat is niet erg, we kunnen nog wel wijzigingen aanbrengen.
We gaan met ons gezin (mijn man, 2 dochters (12 en 10 jaar) en ikzelf)

Wat hebben we geboekt?
Zaterdag 29 Juni: DUS - LAX
Donderdag 18 Juli: DUS - LAX
Autohuur: alle dagen bij Autoeurope (uiteindelijk bij ALAMO).
Doel: combinatie van natuurschoon bekijken, steden bezoeken (incl pretparken en natuurlijk shoppen) en relaxen aan het zwembad.

We hebben al onze hotels al geboekt bij Booking.com. Voordeel is dat we nog kunnen annuleren en iets anders kunnen boeken als er vanuit het forum betere suggesties komen.
Omdat ik de reis als twintiger al eens heb gemaakt, hebben we keuzes gemaakt met wat we zeker wel willen zien en wat we overslaan (ook al ligt het voor de hand om de NP wel te bezoeken). Zo slaan we Yosimite en Death Valley over. Daarentegen gaan we ook Monument Valley en San Diego bezoeken (plaatsen waar ik niet ben geweest).

Bij het boeken van de hotels hadden we het volgende voor ogen: Niet te duur, soms wat langer in 1 hotel, liefst met een zwembad zodat de kinderen (maar wij zelf ook....) na een langere reis even kunnen zwemmen. Er zitten enkele lange autoreizen tussen, maar volgens mij ontkom je daar niet aan.....

Ons geboekte reisschema ziet er als volgt uit
29 juni    Anaheim            Castle Inn and Suits  (vlakbij Disneyland en we zullen ook Hollywood en Beverly Hills gaan bezoeken)
30 juni    Anaheim               ,,      
1 juli     Anaheim                    ,,   
2 juli     San Simeon      Courtesy Inn (op bezoek bij Hearst Castle en de kustweg)
3 juli            San Francisco      Best W. Americania (natuurlijk de cable car, de GG-bridge en Alcatraz)
4 juli            San Francisco                ,,
5 juli            Tulare         Charter Inn and suites (bezoek aan de hoge bomen in Sequoia NP)
6 juli            Las Vegas              New York New York (we laten ons even onderdompelen in de glamour en glitter. Ook willen we outletshops leegkopen en de Hooverdam bezoeken)
7 juli         Las Vegas
8 juli      Las Vegas                ,,
9 juli            Tropic (Bryce C.)   American Best Value (we zijden door Zion naar Bryce Canyon)
10 juli    Page         Lake Powell Resort (Antalope Canyon en relaxen aan het water)
11 juli    Kayenta (Mon.V.)   Monumeny Vallye Inn (op zoek naar de Marlboro Man)
12 juli     Grand Canyon      Red Feather Hotel (wellicht dat we een heli vlucht gaan maken over de GC)
13 juli    Grand Canyon                 ,,
14 juli    Barstow              Ramada Inn (deze overnachting is meer een tussenstop tussen GC en San Diego. Op 2/3 van de route zodat we een dag later niet zo veel meer hoeven te rijden)
15 juli    San Diego      BEST WESTERN PLUS Island Palms Hotel & Marina (op bezoek bij de Orca en lekker nagenieten van de vakantie aan de rand van het zwembad onder de palmbomen)
16 juli     San Diego                 ,,
17 juli     San Diego                 ,,         
18 Juli       LAX - DUS                Vliegtuig ('s morgens vertrekken vanuit SD om 's avonds in het vliegtuig te stappen)

Graag zou ik van het forum willen weten wat jullie van het reisplan vinden. Enkele must-haves die er in zullen blijven: Disneyland, SF, 3 nachten LV en SD. Maar als er suggesties zijn voor betere hotels of overnachtingsplaatsen, laat het me aub weten.

Dank jullie wel alvast voor de inbreng.

Gr,

Susan.
            
#1 - 19-01-2013, 10:56 uur

Marianne

Hallo Susan,

Met jullie must-haves is dit een prima route en weinig ruimte om iets aan te passen. Ik vind de rit van SF naar LV met maar 1 stop wel erg lang; je zult weinig ogf geen tijd hebben voor sequoia NP, en niet voor de prachtige Kings Canyon Scenic byway. De route via Bakersfield en Barstow is het snelst, maar niet echt mooi.
Nemen jullie bewust geen tijd voor Zion? Bij onze dochters was dat, na Yosemite, het favoriete park. Heerlijk om wat korte wandelingen te doen, en door de Narrows te wandelen.
Voor MV zou je ook eens naar een overnachting bij het park kunnen kijken, zoals de cabins bij Goulding's Lodge. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
In jullie route vind ik 2 dagen Grand Canyon weer relatief veel. Voor kinderen is Zion leuker denk ik. Of een extra nacht bij Sequoia. Kijk voor Sequoia en Kings Canyon eens in ons 2006-verslag.
Hollywood etc is nog een aardig eind rijden vanuit Anaheim en langs de kust hebben jullie ook niet veel tijd als je ook naar Hearst Castle wilt.

Marianne
#2 - 19-01-2013, 20:01 uur

Suuske

Hoi Marianne,

Dank je wel voor je reactie op mijn post.

Oms programma staat inderdaad behoorlijk vast. We hebben concessies gedaan mbt de autokilometers. We hadden met z'n vieren allemaal andere wensen.....

Ik heb enkele mensen gesproken en die vertelden me dat Zion een mooi park is, maar dat je er niet hoeft te overnachten om hiervan te genieten. Daarom rijden we er doorheen, onder weg naar Bryce.

De lodges in Mnt Valley waren al vergeven, dus we hebben naar een alternatief gekeken.
We hebben bewust gekozen voor 2 nachten GC gekozen. Om een beetje rust te brengen in de reis. Er zitten veel kilometer ervoor en erna gepland.

Om dezelfde reden hebben we 3 dagen Anaheim geboekt. De reis rustig beginnen en we hebben een familyroom in dit hotel, wat ook wel lekker is. Dan nemen we de rit naar Hollywood voor lief.

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de transfer van GC naar San Diego. Is die route via Barstow de meest logische of is er een leukere route te bedenken?

Gr,

Susan
#3 - 20-01-2013, 09:04 uur

Old Faithful


Wat hebben we geboekt?
Zaterdag 29 Juni: DUS - LAX
Donderdag 18 Juli: DUS - LAX

Wat leuk dat jullie twee keer in zo'n korte tijd van Düsseldorf naar Los Angeles vliegen.  ;)
#4 - 21-01-2013, 00:20 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik heb enkele mensen gesproken en die vertelden me dat Zion een mooi park is, maar dat je er niet hoeft te overnachten om hiervan te genieten. Daarom rijden we er doorheen, onder weg naar Bryce.
Ik ben altijd benieuwd wie zoiets zegt en wat die mensen dan gezien hebben van het park. Vermoedelijk alleen de doorgaande route?
Je hoeft inderdaad niet in het park zelf te overnachten als dat is wat bedoeld wordt, Springdale is een leuk en handig uitgangspunt.

De lodges in Mnt Valley waren al vergeven, dus we hebben naar een alternatief gekeken.
Naast de lodges heb je ook cabins en casita's, die zou je nog eens kunnen proberen. Je moet daarvoor naar Gouldings Campground kijken.

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de transfer van GC naar San Diego. Is die route via Barstow de meest logische of is er een leukere route te bedenken?
Via Barstow lijk me niet de mooiste route. Je zou een stop in Twentynine Palms kunnen doen en dan de volgende dag een stuk door Joshua Tree NP rijden.

Marianne
#5 - 21-01-2013, 09:42 uur

Suuske

Old Faithfull, je hebt de bewuste fout in mijn verhaal gevonden!  ;)

Marianne,
Ik denk dat ieder zo zijn voorkeuren heeft mbt de NPs. En uiteindelijk moeten er keuzes worden gemaakt. Maar ik zal het nog eens in de groep gooien, want ik luister graag naar mensen die ergens een passie voor hebben. Misschien dat we een nachtje van Las Vegas kunnen opofferen.

Mbt Barstow, dat lijkt me een goede suggestie. We kunnen ons schema makkelijk omgooien.

Ik laat nog wel weten wat we gaan doen.
#6 - 22-01-2013, 21:05 uur

Marianne

Marianne,
Ik denk dat ieder zo zijn voorkeuren heeft mbt de NPs. En uiteindelijk moeten er keuzes worden gemaakt. Maar ik zal het nog eens in de groep gooien, want ik luister graag naar mensen die ergens een passie voor hebben. Misschien dat we een nachtje van Las Vegas kunnen opofferen.
Je bedoelt wat Zion betreft? Dan heb je mij nog niet over Yosemite gehoord.  :)
Ik ga je niets opdringen, maar ik ben altijd wat argwanend als mensen iets van iemand hebben gehoord. Dan wil ik weten wat die persoon dan gedaan heeft. Vaak rijden mensen alleen maar door Zion heen op weg naar Bryce omdat veel reisorganisaties dat op die manier aanbieden. Ik kan me voorstellen dat je dan zegt dat je er geen tijd aan hoeft te besteden. Wij dragen iets aan, jij maakt de keuzes.
Kijk eens op mijn wandelsite voor mogelijke wandelingen.

Marianne
#7 - 22-01-2013, 23:32 uur

Sus

Citaat
Vaak rijden mensen alleen maar door Zion heen op weg naar Bryce omdat veel reisorganisaties dat op die manier aanbieden. Ik kan me voorstellen dat je dan zegt dat je er geen tijd aan hoeft te besteden

Wij zijn vorige zomer verschillende landgenoten (en Nederlanders) tegengekomen die een door een reisbureau voorgekauwde reis volgden.  Ze reden ook in 1 keer door Zion en hadden zelfs niet eens gehoord van "Angels Landing", "The Narrows" of "The Canyon Overlook Trail".
Ook vonden ze het gek dat we meer als 1 dag in Yosemite bleven ;D
We hadden zelfs een beetje medelijden met hun omdat ze toch veel geld uitgeven en, in verhouding, veel prachtige dingen missen. Ze zijn uiteindelijk ook overal geweest maar hebben niks gezien.
Luister naar de wijze woorden van Marianne  :) en bekijk zeker haar site met wandeltochten. :afro:


#8 - 23-01-2013, 19:29 uur



Suuske

Hoi Marianne en Sus,

Heel plat gezegd, Yosemite doet me denken aan de Zwitserse Alpen maar dan op zijn Amerikaans (alles groter en mooier). Ik heb ze 20 jaar geleden al gezien en eerlijk gezegd zie ik liever andere dingen.
Ik ben bang dat wij tot die groep massa toeristen behoren, die van alles een beetje willen zien. We zijn geen wandelaars, geen grote natuurliefhebbers. We worden we graag overdonderd door unieke landschappen, vergezichten en mooie gebouwen.

Ik heb nog niet gesproken met de rest van mijn gezin over het "opofferen" van een nacht Las Vegas voor Zion. De kids vinden het toch wel erg gaaf om in het NewYorkNewYork hotel te zitten. Een paar jaar geleden zijn we samen naar NY geweest en "dit doet me denken aan die vakantie..." (aldus de jongste). Dat het hotel een achtbaan heeft, is (denk ik) ook wel spannend voor de meiden.

Als we Zion erbij zouden pakken, zou ons schema er zo uitzien:
5 juli            Tulare         Charter Inn and suites (bezoek aan de hoge bomen in Sequoia NP)
6 juli            Las Vegas              New York New York (we laten ons even onderdompelen in de glamour en glitter. Ook willen we outletshops leegkopen en de Hooverdam bezoeken)
7 juli            Las Vegas
8 juli            Springdale (Zion NP)
9 juli            Tropic (Bryce C.)   American Best Value

Zouden we dan voordat we naar Zion gaan, eerst naar de Hooverdam kunnen gaan? Die willen we zeker ook zien, maar lijkt me een beetje om. Of zie ik dat verkeerd?

Hoe denken jullie daarover?

Gr, Susan.
#9 - 23-01-2013, 21:02 uur

Suuske

Ik heb vanavond de wandelingen-site van Marianne doorgebladerd.
Super om zo'n site te hebben. En voor ons "niet-wandelaars" staan er ook wandelingen op in de parken die we gaan bezoeken.

Marianne, ik zie dat Monument valley er niet bij staan. Is dat niet zo'n wandelpark of heb je daar geen wandelingen gemaakt?

#10 - 23-01-2013, 22:08 uur

Marianne

Beide, Ik heb daar inderdaad geen wandelingen gemaakt, wij waren er midden in de  zomer (dus heet) en het is geen wandelpark. Bij mijn weten is er slechts een trail, de Wild Cat Trail. En MV is geen nationaal park, waar ik me in eerste instantie op heb gericht.

De Hooverdam ligt inderdaad niet op de route. Je kunt overwegen om  in plaats daarvan bij Page de Glen Canyon Dam te bezoeken (zie ons 2008-verslag).
Het lijkt mij dat je met 2 nachten NYNY ook voldoende tijd hebt om van het hotel te genieten en in de achtbaan te gaan (die niet prettig schijnt te zijn) dus wat mij betreft goede keuze om een nacht te vervangen door Zion. ;)

Ik heb je toch echt niet aangeraden om naar Yosemite te gaan?

Marianne
#11 - 23-01-2013, 22:24 uur

Hans B

Begrijp ik je schema goed:
05 juli ga je vanaf Tulare het Kings Canyon NP in. Dan wil je daar toch wel even bij de grote bomen wandelen, museumpje / visitor center bekijken neem ik aan, vervolgens terug naar Tulare en dan nog door naar Las Vegas. Daarmee ben je toch al heel veel uurtjes mee kwijt en dan nog van Tulare naar Las Vegas, wat zeker 7 uur rijden non stop is.
Is dat niet wat veel.

Op 06 of 07 juli zou ik als eerste de Hooverdam gaan bezoeken (kost zeker een ½e dag), op de terugweg wellicht nog even relaxen aan het strand bij Lake Mead en als er nog tijd is gaan shoppen.

Van Las Vegas naar Zion is een kleine 4 uurtjes rijden. Je zou 's middags nog een of twee korte wandelingen in het park kunnen doen. Ik verwacht wel dat het in juli heel druk is in de verplichte shuttle bussen.
#12 - 24-01-2013, 10:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15