Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zomer campsites met shade - Zion/Page/Sedonai - Ponderosa?

Discussie gestart

tonwes

Ons reisschema voor een familiereis in juli wordt concreter. Schrappen, schrappen, schrappen. Tussen LV en San Diego hebben we Arches, Moab en Monument Valley geschrapt. Het staartje lijkt nu meer ontspannen. Er blijven nu 4 dagen in Zion, met de mogelijkheid om daar vandaan Bryce en Grand Canyon te bezoeken.

Verhalen over Zion zijn echter divers. Veel bewondering voor het natuur-stuk, maar de temperaturen in de Valley zijn hoog.
- Watchman ($10) in het park schijnt scenic te zijn, maar temperaturen boven de 100F.
- Zion Canyon (Springdale) krijgt wisselende reacties (dusty, crowded), en Cottams Willowind (Hurricane) wordt ronduit 'RV parking' genoemd
- Zion Ponderosa ligt op 6500ft, dus wellicht wat hoger en koeler dan de valley. Wel wat vakantie-park achtig, maar dat betekent ook een zwembad ($50)

Het lijkt erop dat de gemiddelde europeaan toch iets anders zoekt dan de Amerikaan, die vooral een pull thru zoekt met asfalt BBQ pit.

Ponderosa lijkt de beste kaarten te hebben. Wat minder 'authentiek', direct in de natuur, en je moet eerst je RV kwijt in Springdale voordat je het park in kunt. En ook nog wat duurder... Daar staat tegenover dat het een aardige uitvalsbasis is voor Bryce, Cedar Breaks, Duck Creek, etc. Ik mis reviews op bijvoorbeeld rvparkreviews.com. Iemand ervaringen?

Keuzes voor Yosemite lijken helder (mits plaats), maar suggesties voor Page en Sedona hoor ik ook graag.

Suggesties?

zo   aankomst sfo 12h, Fishermans Warf hotel
ma   sfo - 4th of July
di   sfo - RV-pickup - monterey, RV park met pool (2h)
wo   monterrey harbour
do   monterey - mariposa grove (4h) - Yosemite Valley (1h)
vr   Yosemite Valley camp site, Merced River swim
za   Yosemite - Tuolumne (2h), lake swim
zo   Tuolumne - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes (4h)
zo   Mammoth Lakes - Las Vegas (5h)
ma   Zion (3h, plus tunnel….)
di   Zion
wo   Zion, Bryce excursie (2x1.5h)
do   Zion
vr   Via GC-North Rim (3h) naar Page (nogmaals 3h)
za   Page, Antelop Canyon, Horseshoe Bend
zo   Page naar Sedona (4h, via Tuba City)
ma   Sedona
di   Sedona - Joshua Tree (3.5h)
wo   Joshua Tree - San Diego (3.5)
do   San Diego
vr   Anaheim, Disney (2h)
za   LA-retour (1h)
#1 - 16-01-2011, 11:26 uur

Hans B

Ton,
HITTE: zodra je de kustlijn bij Monterey verlaat en de eerste mountain range over bent, is de temperatuur van pak 'em beet 25 naar 35 gestegen. In Yosemite heb je kan dat het iets koeler is, want het ligt op 1000 m hoogte, maar daarna duik je de woestijn weer in en zal het niets anders dan heet, heet, heet blijven.
ROUTE: Waarom vanuit Zion niet naar Bryce, daar overnachten en de volgende dag naar Page en dan naar de South Rim vd Gr.C. en door naar Sedona. In Page en de south rim zijn veel meer dingen te beleven.
ZION: Springdale is een ideale locatie om je vervoer te laten staan en met de shuttle door ZION te gaan. Moet ook wel, want ze laten geen auto's toe in het park. De shuttle stops voor de campings. Wij zaten in 2009 op de camping achter het hotel Quality in at Zion Park. Tenzij je ver van te voren reserveert zijn de campings allemaal overvol.
YOSEMITE: Hiervoor ben je waarschijnlijk met reserveren al te laat.
#2 - 16-01-2011, 13:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

hallo Ton,

Mijn kampeerervaringen beperken zich tot de maanden juni en september, maar het kan inderdaad heet zijn in juli. Zoek daarom zoveel mogelijk hoger gelegen gebieden op. Vanuit dat oogpunt lijkt 4 nachten Zion mij niet handig. Het lijkt me ook mooier om voor Bryce in het park te overnachten zodat je de gelegenheid hebt om een zonsopgang/-ondergang mee te maken. Je kunt in Bryce NP zelf kamperen maar las een zwembad en wat meer vertier belangrijk is ligt Ruby's CG prima (met zwembad); je kunt daarvandaan met de shuttlebus het park in.

De Ponderosa ken ik niet, maar het lijkt mij logistiek niet handig. Je zult dan met de camper iedere keer door de tunnel moeten wat voor veel oponthoud en kosten zorgt (zie hier). Je noemde ook al het parkeerprobleem in Springdale/Zion. Watchman ligt prachtig, maar wij hebben ook goede ervaringen met de camping in Springdale. Er is geen zwembad maar je zou kunnen tuben in de rivier (zie bijvoorbeeld dit reisverslag voor Zion Canyon CG).
Als je naar de North Rim gaat dan zou ik ook hier aanraden om er te overnachten; het is een lange rit naar de rim, en ook hier geldt dat de mooiste uren die rond zonsondergang en –opgang zijn. Je hebt er bovendien een schitterende camping met ruime plaatsen en door de hoogte zal de temperatuur daar een stuk aangenamer zijn dan in bijvoorbeeld Page. Ik ken geen campings in Page, maaar ik heb goede verhalen over Lake Powell CG gehoord.

Ik zou dit gedeelte:
ma   Zion (3h, plus tunnel….)
di   Zion
wo   Zion, Bryce excursie (2x1.5h)
do   Zion
vr   Via GC-North Rim (3h) naar Page (nogmaals 3h)

zo doen :
ma  Las Vegas - Zion (3h, plus tunnel….)
di   Zion
wo   Zion – North Rim
do   North Rim - Bryce
vr   Bryce - naar Page
Eventueel wat andere accenten door een nacht minder in Page te doen. Je hebt zo minder kilometers en wel vaker een andere camping, maar dat is nu net het voordeel van een camper.
In plaats van de NR zou je ook de SR kunenn doen, die ligt wat meer op de route.

Campings in de VS zijn inderdaad wel heel anders dan in Europa. Maar je bent veel op stap dus je zult veel minder tijd op de camping doorbrengen. Een zwembad is prettig maar in de parken (behalve Yosemite) zul je die niet tegenkomen.
Voor Yosemite moet je 5 maanden van te voren reserveren. Dat kan dus nog wel. Zie de NPS-site voor het tijdschema.

Marianne
#3 - 16-01-2011, 13:18 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 15:11 uur door Marianne »

Tet14

Helemaal eens met de vorige posters. Ik zou altijd in Springdale gaan kanperen en dan de shuttle naar de Canyon nemen (kan niet anders). Ponderosa is oost van Zion en die tunnels....en dan heb ik het nog niet over de wachttijd. Daarna naar Bryce.
Bodie met een RV?  Er is 3 miles dirtroad en het eerste stuk van 1.5 mile is ruw. Ik zou daar geen huur RV op loslaten. Het uitstapje naar Bodie neemt met de RV 3-4 uur tenminste van Lee Vining en terug.
Mammoth Lakes. Je weet al dat je niet met een RV door DV mag en de route van Big Pine naar us95 gaat over een smalle bergpas (meerdere passen eigenlijk) Van mammoth Lakes naar Las Vegas met een RV is heel wat langer dan 5 uur rijden. Wellicht van Lee Vining via de noordelijke route via Tonopah naar Las vegas. Neemt ook het meest van de dag.
Over north rim zijn  al heel zinnige dingen opgemerkt. Wij hebben de route Zion-Page meerdere malen gereden over us89A. Zelfs zonder north rim deden we daar met de auto 6 uur over ondat we graag op alle plekken stoppen. Je komt bv over Navajo Bridges en dan is het zonde om niet even naar Lees Ferry te gaan.....
Sedona-Joshua Tree NP in 3.5 uur? Vergeet het maar, ik denk aan het dubbele.
Tet

#4 - 16-01-2011, 15:03 uur

tonwes

Dank voor alle reacties.
- Ik dacht dat de tunnel tussen LV en Springdale in lag, maar als deze inderdaad Oost ligt, dan is een plek als Ponderosa minder goed
- Bedankt voor praktische info rond Mammoth lakes en de weg van Bishop naar LV. Mommaoth Lakes leek zo lekker op de route naar LV, en zeker als je een horseback ride neemt tussen 8h-10h dan heb je toch niet het gevoel alsof je je hele dag ver!@#% hebt met rijden naar LV.
- De tijden zijn inderdaan netto, rechtstreeks uit Mapquest. Ind e praktijk zullen deze veel langer zijn. Maar inderdaad een typefoutje van Sedona naar Joshua Tree...

Hetlijkt op het eerste gezicht inderdaad lekker rustig, 4 dagen op Zion, en een resrevering op een plek voor vier dagen geef vrijheid welke dag je al dan niet welke exc ursie doet. Maar inderdaad netto rijd je toch 3 uur extra. De volgende route geeft netto de kortste route. Helaas moet ik dan niet alleen iets vinden in Zion, Page en Sedona, maar ook nog RV parks zoeken in GC-South en Bryce...

zo   aankomst sfo 12h, Fishermans Warf hotel
ma   sfo - 4th of July
di   sfo - RV-pickup - monterey, RV park met pool (2h)
wo   monterrey harbour
do   monterey - mariposa grove (4h) - Yosemite Valley (1h)
vr   Yosemite Valley camp site, Merced River swim
za   Yosemite - Tuolumne (2h), lake swim
zo   Tuolumne - Mono Lake/Lee Vining (4h)
zo   Mammoth Lakes - Las Vegas (6h)
ma   Zion (3h, geen tunnel….)
di   Zion (twee nachten ZIon, of twee nachten Bryce)
wo   Zion, Bryce (2h)
do   Page (3h)
vr   Page, Antelop Canyon, Horseshoe Bend
za    Page naar GC South Rim (3h, via Tuba City)
zo   GC South naar Sedona

ma   Sedona
di   Sedona - Joshua Tree (3.5h)
wo   Joshua Tree – Long Beach-LA (6h)
do   Long Beach-LA
vr   Long Beach-LA (Disney)
za   LA-retour (1h)

(voor de opvallende lezer, inderdaad is San Diego en Anaheim vervangen door drie dagen aan de kust nabij Disney, wellicht Long Beach oid.).
#5 - 16-01-2011, 18:00 uur

tonwes

Schrappen-schrappen-schrappen…

Na overleg met de familie is er toch de sterke wens gekomen het geheel wat rustiger te doen. Voor de kinderen (en voor de ouders) is een extra nachtje Yosemite plezierig, en om die ene dag in Santa Cruz direct te gebruiken voor het bezoeken van Monterey, terwijl je net twee dagen door SFO hebt geslenterd…

Enfin, dit betekent dat ik ook het stukje tussen LV en LA wil inkorten. Bryce, Mab en Monument Valley waren er al uit. Er blijven tussen LV en LA nu 5 a 6 nachten over.

De wensen blijven hetzelfde. Wat rust, dus liever GCNorth dan South, en liever twee dagen op dezelfde plek en de buurt echt leren kennen in plaats van de 45min stop bij een viewpoint. Geen hikes van een volle dag, maar als er iets anders te doen is (horseback, canoe, ranger) dan is dit welkom. Verder niet al te heet overnachten (ik geloof dat Zion en Sedona warmer waren dan Bryce of GC).

Ik ben ervan uitgegaan dat de leukste plekken voor de kinderen (Zion, Sedona) ook de warmste overnachtingsplekken zijn, en dat de plaatsen met de viewpoints (Bryce, GC) juist de kilometers toevoegen.

Opties:
- (LV)-Zion-Page-GC-South(3 nachten)-JT-(LA) (17h40 netto)
- (LV)-Zion (2nights)-GC North (2nights)-Page-JT-(LA) (19h11 netto, warmer in Zion, rustige noord-kant, maar wel een erg lange rit van Page naar Joshua Tree, Sedona als tussenstop maakt deze alleen maar langer)
- (LV)-GCSouth (2nachten)-Sedona(2nachten)-JT-(LA) (met 14h45 netto zeker de kortste, maar ook de drukke zuid-kant, geen Zion, Page, …)

Ik ben verleid om voor de familievakantie toch de korte optie te kiezen, maar ben bang dat de korte route ook betekent dat ik in de rij sta bij GC, en leuke dingen toch ga missen…

Iemand feedback?
#6 - 23-01-2011, 09:33 uur

Hans B

Ton,
voor een first timer, zou ik me meer beperken tot de hoofdzaken. Persoonlijk zou ik daarom Sedona en Joshua Tree laten voor wat het is.
Sedona is mooi, maar Zion, Bryce en de Grand Canyon is meer dan genoeg RODE Rotsen in je reis.
Joshua Tree omdat het toch wel een extra omweg is en je de tijd beter kunt gebruiken.

Na de vlucht even acclimatiseren in SF en daarvoor 2 dagen nemen is helemaal niet verkeerd. Dan de camper halen en opweg naar Monterey. Bedenk dat het halen van de camper je minimaal een ½ dag kost, daarna bij de WalMart enkele uren boodschappen doen en dan nog de rit naar Monterey. Ik hoop dat je het voor donker red. In Monterey zou ik kiezen voor het sea aquarium, een walvissen toch lijkt leuk, maar is veelal teleurstellend (geen vis gezien). In Yosemite neem je weinig tijd en Las Vegas sla je nagenoeg helemaal over. Keuzes zijn altijd moeilijk en persoonlijk.
Succes.
#7 - 23-01-2011, 11:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

tonwes

Hans, dank voor je reactie, en in je post lees ik juist de zaken waar ik rekening mee heb geprobeerd te houden.

Zo is bij SFO Big Sur en Carmel geschrapt, en met het oog op de tijd die het kost de RV op te halen, Santa Cruz als bestemming voor de eerste nachten. Monterey niet meer dan zeehondjes kijken in de haven. Op basis van jouw advies (en ook Marianne als Yosemite-fan) is aldaar een nachtje toegevoegd. Het is nu 1xbij Wawona/Maripose Grove, 2xValley, 1xTuomlumne en 1xMono Lake voordat we naar LV gaan.

Je hebt gelijk over het (bijna) overslaan van LV. Het bekoort ons gewoon (naar waarschijnlijkheid) niet. Maar een avondje langs de strip, en een nachtje in een family hotel is een leuke stop. Sedona is voor mij zeker geen must, en JT blijft er alleen in als mogelijke tussenstop (Page-LA bijvoorbeeld).

Natuurlijk, keuzes zijn moeilijk en persoonlijk. Hoe de kids het reizen ervaren moeten we ter plekke maar zien. Feiten wat je waar kunt doen, vooral in vergelijking, helpen wel. Het zou echter zonde zijn om enkel dagen gepland te hebben in GCSouth, en dan te zien dat je tussen de shuttlebussen rondloopt, terwijl je in North wellicht enkele zeer ontspannen dagen zou kunnen hebben gehad. Of twee ontspannen dagen gepland te hebben in Zion of Sedona, en dan alleen in de schaduw de tijd te zitten doden, terwijl je ergens op hoogte had willen zitten.

Als je in mijn hart kijkt zou ik het liefst Zion en Bryce, en GCNorth doen. Echter ieder van deze plekken geeft weer extra kilometers en ik wil niet in het vliegtuig terug vooral terugdenken aan het camperrijden.. Een rondje LV-GCSouth-Sedona-LA is ‘maar’ 14 uur en geeft de mogelijkheid tot 2xLV, 2xGC en 2xSedona. Het rondje LV-Zion-Bryce-(GCNorth)-Page-(GCSouth)-LA is gewoon vier uur langer. Op zich niet veel, maar wel een steeds groter risico dat je van viewpoint naar viewpoint rijdt…
#8 - 23-01-2011, 11:55 uur

Marianne

De North Rim zal rustiger zijn, maar misschien ook wat saaier. En ik weet niet hoe je dan wilt rijden, op weg naar Sedona is de SR natuurlijk veel logischer. Drie nachten vind ik te veel bij de GC.
Ik zou zowel Zion als Bryce er in laten, met 3 dagen GC doe je de kidneren niet vele plezier.
Ik begrijp de angst voor de warmte niet zo, misschien kunnen de camperexperts zeggen of dat echt een probleem is. Waarom ga je met een camper als je bang bent dan het te heet is?
Voor meer rust zou ik ook Sedona heroverwegen, hoewel Slide Rock SP leuk is om mee te nemen, en misschien 2 nachten Bryce doen (paardrijden?).
Joshua Tree is heet en iets waar ik ook een eerste keer en midden in de zomer niet veel tijd aan zou besteden. Maar voor een tussenstop is het natuurlijk wel een mogelijkheid.
Ik zou dan naar Anaheim rijden en daarna naar LA, maar ik weet niet waar je de camper in moet leveren en wat handige RV parks zijn in LA. Lag de camperhuur al vast?

Over het eerste deel: Tuolumne en Mono Lake liggen vrij dicht bij elkaar; het is niet zo zinvol om op beide plekken te gaan staan. Als je rust zoekt zou ik nog een nacht in de vallei aan willen raden, zeker als je op zoek bent naar wat andere activiteiten.
Monterey overslaan vind ik ook niet gek.
Dan zou je zoiets kunenn doen:

zo   aankomst SF      
ma   SF      
di   SF      
wo   SF    -   Yosemite
do   Yosemite      
vr   Yosemite      
za   Yosemite    -   Lee Vining
zo   Lee Vining    -   Las Vegas
ma   Las Vegas    -   Zion
di   Zion      
wo   Zion    -   Bryce
do   Bryce      
vr   Bryce    -   Page
za   Page      
zo   Page    -   GC SR
ma   GC SR    -   Wiliams of verder
di   Wiliams of verder    -   ?
wo   ?    -   Anaheim
do   Anaheim      
vr   Anaheim    -   LA
za   LA      
zo   LA    -   

Marianne


#9 - 23-01-2011, 12:48 uur

tonwes

Die van Anaheim is een brilliante suggestie. Het heeft weinig zin door te rijden naar de kust en dan weer terug te moeten naar LA. Het is een prima 'compensatie' voor de kids na een lange rit vanuit de parken. Met een tussenstop in Barstow (of toch Joshua Tree) en een vroeg vertrek, kunnen ze om 10h los, daarna nog enkele daagjes kust. RV verhuur ligt bij Ventura, dus toch al aan de noordkant.

De hitte is nog meer een belemmering voor activiteiten overdag, misschien reageer ik wat overtrokken. Ik begrijp je gedachten over het schrappen van Santa Cruz/Monterey, maar die ligt voor de familie wat gevoeliger.
#10 - 23-01-2011, 13:11 uur

Hans B

Na een ruime week onderweg geweest te zijn is Las Vegas een ideale plek om even bij te komen en wat rust te pakken. Ik zou hier een extra overnachting meepakken. Deze kun je halen door van Willams naar Anaheim te rijden. Het is 425 ml en in één lange dag wel te doen. Er is onderweg toch niet heel veel te beleven en het meeste is snelweg. 's Avonds lekker op de camping in het zwembad.
Verder trekt mij Anaheim niet (persoonlijk) en zou ik daarvoor liever een dag Zion nemen.
#11 - 23-01-2011, 16:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15