Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuid West Amerika mei/juni 2014

Discussie gestart

M@rloes

Hallo,

Ik heb nu een tijdje zitten meelezen en zou graag jullie mening en tips horen over onze reis.
Het plan is om op zondag 25-5-2014 te vertrekken. Deze datum ligt vast.
In 2008 zijn we samen al in amerika geweest en hebben LA-SF-Yosemite-DV-LV-SD-LA gedaan.

Nu willen we met onze dochter gaan. Zij zal dan in juli 4 worden. Dus tijdens de reis is ze nog 3.
Met een kleine lijkt het me niet heel makkelijk om lange wandelingen te maken dus zullen we dat niet doen.
Natuurlijk gaan we wel korte wandelingen doen en uitzichtpunten bekijken.

Dit is ons plan:
Dag   Van              Naar       Reistijd    Wat doen op de dag
1   Amsterdam        Phoenix      
2   Phoenix             Grand Canyon   4:00   
3   Grand Canyon   Page       3:00   
4   Page                         Horseshoe bend en Lake Powell
5   Page            Kayenta       2:00   Upper Antelope Canyon
6   Kayenta            Durango       4:00   Monument Valley/Kaartjes kopen voor Mesa verde in Cortez
7   Durango                                                  Durango Silverton train         
8   Durango            Moab       3:00   Mesa Verde National Park
9   Moab                         Dead Horse Point /rest van de dag rustig aan
10   Moab            Richfield       2:45   Arches
11   Richfield            Bryce Canyon       1:45   Bryce Canyon
12   Bryce Canyon   St George       2:45   Zion
13   St George         Las Vegas       2:00   Misschien via Valley Of Fire
14   Las Vegas         
15   Las Vegas         Los Angeles       4:30   spookstadje Calico/Disney
16   Los Angeles         Disney
17   Los Angeles      Carlsbad       2:00   Santa Monica
18   Carlsbad            San Diego       0:30   Legoland
19   San Diego         San Diego Zoo
20   San Diego         SD Airport Hotel  0:15   Sea World
21   Vertrek San Diego         
22   Aankomst Amsterdam         

Nog een paar aanvullende opmerkingen.
Dag 2 is het Memorial Day. Hebben jullie enig idee hoeveel vertraging we hierdoor ondervinden. Of hoe erg we het zullen merken?
Dag 10 Door tijdsbesparing en het ook nog fijn te houden voor onze dochter hebben we gekozen niet via Capitol Reef naar Bryce te rijden. Via google maps kwam ik uit op Richfield. Andere opties zijn altijd welkom. Doorrijden vind ik echt te lang worden.
22 dagen is trouwens echt onze max. We kunnen dus geen aanpassingen doen door de vakantie langer te maken. Dan wordt het gewoon schuiven.

En nog een paar vragen:
1. Weten jullie iets over speeltuintjes onderweg of op bepaalde bestemmingen?
2. Heeft het nut om een buggy mee te nemen? We hopen dat onze dochter zelf veel kan lopen. Maar ja, drie weken vakantie breekt toch wel op. Maar kan het met de paden en dergelijke.

Ik hoor graag jullie opmerkingen. We hebben nog de tijd dus nu ligt er nog niks vast.
Alvast bedankt.
#1 - 15-07-2012, 20:25 uur

Marianne

Hallo Marloes, welkom op het forum!

Wij hebben meerdere keren met onze kinderen (vanaf dat de jongste 7 was) door het westen gereisd en de grootste wens van de kinderen was meestal om langer op 1 plek te blijven. Dat mis ik een beetje in jouw opzet; er zitten wel erg veel verplaatsingen in.
Als jullie met een camper gaan is dat niet zo'n probleem denk ik, maar als jullie met de auto gaan is het wel prettig om eens ergens wat langer te zitten. Je hebt het over speeltuintjes: ik geloof dat we wel eens wat tegen kwamen onderweg, maar niet veel. Je zult er echt even naar moeten zoeken als je in een plaats rondrijdt. Het mooiste is natuurlijk als je zou gaan kamperen en dan eens een KOA camping of andere camping met veel voorzieningen zou nemen. Maar een motel met zwembad is natuurlijk ook al prettig.
Wat de route betreft vind ik het aantal pretparken op het laatst wel erg veel. Een dagje aan het strand, met een fietstochtje is misschien wel net zo leuk. Ik weet nog dat wij met de kinderen in Frankrijk eens naar een dierentuin gingen - ze waren toen ook een jaar of 3 of 4) en ze waren niet geïnteresseerd in de olifanten, leeuwen en andere exotische dieren, maar werden pas enthousiast toen ze geiten en eenden zagen; bekend van de kinderboerderij.
De route van Moab naar Bryce via Capitol Reef is niet veel langer dan via Richfield. Je kunt dan in Torrey overnachten en onderweg een bezoek brengen aan Goblin Valley SP.
Als je naar Monument Valley gaat zou ik daar overnachten en niet in Kayenta. Een cabin op Gouldings campground is erg leuk, zie ons 2008-verslag. Mesa Verde lijkt mij voor een klein kind niet zo geweldig; als j een tour doet (ik begrijp dat dat de bedoeling is?) betekent het dat je ongeveer een uur lang met een ranger meeloopt.
Bij Zion zou ik in Springdale overnachten, dan kun je met de shuttlebus naar het park rijden. Is ook een leukere plaats dan St George. Wij vinden de Desert Pearl Inn geweldig, maar de Canyon Ranch Motel daar tegenover is ook leuk, met een lekker groot grasveld erbij. Ik zou daar zeker 2 nachten plannen. Zion is een heerlijk park voor kortere wandelingen maar je zou er ook kunnen gaan fietsen.

Marianne
#2 - 15-07-2012, 22:39 uur

Hans B

Een korter alternatief
Salt Lake City - Moab - Durango / Silverton - Mesa Verde - 4Corners - Monument Valley - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - San Diego - Los Angeles. 1500 mile.
#3 - 16-07-2012, 15:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

M@rloes

Hallo Marianne,

Dank je voor je uitgebreide antwoord. Ik heb hier zeker heel veel aan. Je hebt aardig wat mogelijkheden gegeven om uit te zoeken. De route, toch Capitol Reef pakken, overnachten in Springdale, het misschien skippen van Mesa Verde, ik ga er allemaal over nadenken.
Alleen de vier pretparken aan het einde denk ik wel dat ik er in hou. Zelf willen we heel graag naar San Diego Zoo en ik denk ook dat onze dochter dat heel leuk vind. Nu gaan we namelijk ook vaak naar een dierentuin en ze vind juist olifanten en giraffen fantastisch. Grappig dus om te zien hoe kinderen ook verschillen.
Het liefts overnacht ik in een hotel. Maar ik heb ook je 2008 verslag een beetje doorgenomen en misschien is het leuk wat af te wisselen.

Kortom, ik heb weer een hoop om te bekijken.

Groeten Marloes
#4 - 16-07-2012, 20:16 uur

M@rloes

Hallo Hans,

Je voorgestelde route ziet er ook niet gek uit. En als ik het zo snel zie pak je ook alle plekken die ik in gedachte had.
Ook deze optie ga ik uitzoeken. Uitschrijven, afstanden opzoeken en natuurlijk vliegtickets vergelijken.
Ik had even snel gekeken en kom toch 400 euro duurder uit dan vliegen op Phoenix en San Diego. Maar dat betekend natuurlijk niet dat je de optie weg moet wuiven. Ik ga hem zeker bekijken.

Heb jij deze route misschien gedaan? Zo ja, heb je daar dan een verslag van. Ik zou hem graag lezen.

Groeten Marloes
#5 - 16-07-2012, 20:20 uur

M@rloes

Hallo Hans,

Je had me nieuwsgierig gemaakt naar jouw route dus heb hem in google maps gezet.
Je komt uit op 1741 mile/32 uur. Mijn route ook maar even achter elkaar gedaan en die is 1725 mile/32 uur.
Korter is hij dus niet. En ook zie ik dat je veel stukken heen en weer rijd en in mijn route is het meer een rondje.
Dank je voor de leuke optie maar ik laat hem aan mij voorbij gaan.

Groeten Marloes
#6 - 16-07-2012, 21:23 uur

Hans B

Marloes, dat mijn geplaatste route 1750 miles is klopt, maar wanneer je Los Angeles en San Diego omdraait is die maar 1500.  De 'vele' dubbele routes zie ik niet, alleen het stukje bij de Grand Canyon. Als het veel duurder is om in SLC te starten, zou ik het ook niet doen.

#7 - 17-07-2012, 08:56 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2012, 09:06 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

herdesign

Lijkt me een heerlijke tocht. Een paar suggesties. Waarom ga je naar St George i.p.v. Springdale? Springdale geeft je meer tijd in Zion en is veel prettiger om te verblijven tenzij je wilt winkelen. Ik zou inderdaad via Capitol reef gaan en in Torrey overnachten. Ze hebben daar een motel/restaurant met een schitterend uitzicht. Valley of Fire meenemen tussen St George en Las Vegas is zeker de moeite waard. Tijd genoeg. Ik zou ook niet in kayenta overnachten maar in Gouldings lodge vlak bij de ingang van Monument Valley. Is wel wat duurder en tijdig boeken, maar de locatie is fantastisch en er is ook een leuk klein museum in de oude trade post.  Bij Page is het uitzicht bij de Scenic View Road erg mooi. Het is wel even een kort stukje klimmen. 

Hele veel plezier!
#8 - 24-07-2012, 21:09 uur
The Water Wheel House, Kanab, Utah
Visit us at: www.KanabRental.com. Listed at VRBO.
Contact: [email protected]

M@rloes

Hallo herdesign,

Heel fijn te horen dat het je een heerlijke toch lijkt. Soms is dat ook wel fijn om te horen  :)
St George en Kayenta had ik bedacht via Google en wat ik in standaard reizen zag. Maar zo te horen (en ook wat Marianne schrijft)kan ik die dus beter niet doen. Klinkt ook heel logisch de voorstellen van jullie.

Op een of andere manier twijfel ik toch nog of ik via Capitol reef wil gaan. Je gaat er een "bezichtigings route" bij doen waar je ook tijd voor uit wilt strekken. Wij hebben wel een kleintje van bijna 4 jaar mee dus vraag ik me af of het niet beter is om een snellere route te doen. Misschien dat dat dan toch wat meer rust geeft. Mijn idee was om pas 's middags vanuit Moab te vertrekken zodat je eerst nog rustig aan kan doen. De volgende dag rij je het laatste stuk naar Bryce en kun je daar ook rustig kijken. Ik weet dat je dan wel mooie dingen overslaat maar soms moet je ook keuzes maken om het leuk voor iedereen te houden. Nogmaals dit is waar ik een beetje over twijfel. Maar ik ga het nog wel uitzoeken met google maps.

Je tip bij Page klikt interessant. Maar wat is voor jou een kort stukje klimmen?? Wederom in verband met onze dochter. Wij hebben er zelf geen problemen mee om een stuk te lopen. We weten ook dat je dan de leukste dingen meemaakt.

Bedankt dus voor je tips.
#9 - 24-07-2012, 23:14 uur

kimvanos

Hoi Marloes,

Ik wilde ook nog wat suggesties geven als het mag :)

Vanaf Phoenix naar Grand Canyon is een hele mooie route door Oak Creek Canyon, dus neem route 89a die door Sedona loopt. Sedona vind ik zelf een heerlijk apart stadje. Een eindje verder is Slide Rock park, wellicht ook een lekkere stop om even af te koelen, vooral met de kleine.

Mocht je nog zin hebben, Williams is ook een geinig dorpje, het laatste dorpje waar Route 66 nog doorliep.

Verder vanaf Moab naar Bryce zeker door Capitol Reef. Het gebied alleen al vind ik erg mooi, je hoeft er niet per se een stop/toer te maken. Route 12 door Escalante vind ik ook een schitterende route door hoge bossen en indrukwekkende canyons.

Vergeet niet dat het op deze reis net zo goed gaat om de mooie ritten die je maakt, als de bestemmingen en parken waar je naar toe gaat. Alles is mooi!

Let wel het is veel klimmen en dalen (met de auto dan), dus zorg dat je een goede auto hebt! Op meerdere plekken kan het behoorlijk rustig zijn op de weg en maar matig telefoonbereik, dus zorg altijd dat je voldoende water etc bij je hebt.

Alvast veel plezier!
#10 - 25-07-2012, 06:24 uur

Dirc

Vanaf Phoenix naar Grand Canyon is een hele mooie route door Oak Creek Canyon, dus neem route 89a die door Sedona loopt. Sedona vind ik zelf een heerlijk apart stadje. Een eindje verder is Slide Rock park, wellicht ook een lekkere stop om even af te koelen, vooral met de kleine.

100% mee eens! Deze route afgelopen maand gedaan!
#11 - 25-07-2012, 09:49 uur

M@rloes

Hallo Kim,

Natuurlijk mag je nog suggesties geven  :) graag zelfs.
Sedona was mij hier op de site al vaker opgevallen dat het een mooie plek is. Ik ga kijken of ik die er ook tussen kan krijgen. En Slide Rock park had ik ook over gelezen. Dat is dan zeker een leuke stop. Weer dus wat tips er bij om een mooie route te maken.

Jouw opmerking:
"Vergeet niet dat het op deze reis net zo goed gaat om de mooie ritten die je maakt, als de bestemmingen en parken waar je naar toe gaat. Alles is mooi!"

heeft me wel aan het denken gezet. Daar heb je natuurlijk gewoon gelijk in. Een mooie route met wat kleine stops is natuurlijk ook heel mooi.

Leuk ook te horen dat meerdere mensen een bepaalde route adviseren. Dus Dirk, ook bedankt.

Leuke en goede tips/opmerkingen weer gehoord. Ik ga er mee aan de slag.

Groeten Marloes
#12 - 25-07-2012, 13:55 uur

Dirc

Hoi Marloes,

Misschien nog wat tips:

Dag 3: Grand Canyon - Page: Hier kom je langs Desert view, als je de route langs de rim volgt.
Bij Page kun je nog naar de Navajo Bridges, Marble Canyon en in Page heb je de Glen Canyon Dam.

Dag 10: Moab - Richfield:
Als je vertrekt vanuit Moab kun je ook iets omrijden via de 129 i.p.v. de 191. De 128 is een zeer mooie route!

Dag 12: Bryce - St George:
Zoals gezegd zou het wel erg zonde zijn als je niet minstens 1 dag Zion meepakt!

In LA heb je natuurlijk nog de walk of fame en de Griffith Observatory
In SD kan ik Old Town ook nog aanraden

Succes!
#13 - 25-07-2012, 14:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15