Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuid-West USA 2006

Discussie gestart

SpaceAce

Oke stel dat ik eer 6 uur over rij dan heb ik en vertrek 7 uur, dan ben ik dus eigenlijk rond 13:00 op bestemming maar omdat ik tussenstops maak kom ik bv om 19:00 aan, heb ik vier uur de tijd om alles te zien.

Als je de Monterey Bay Aquarium en de 17-miles Drive niet doet, dan kun je het inderdaad gemakkelijk halen. Maar omdat beide bezoekjes minstens een uur of 3 in beslag nemen, is het mét deze 2 bezoekjes niet te halen voor 19.00 uur.
#16 - 02-08-2005, 23:25 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Swimmer

misschien beetje naïef maar beter nu dan als ik er ben, de 17 miles drive duurt volgens de planning 45 min, als ik dan af en toe stop op foto te maken en zo ben ik toch max 1,5 uur kwijt??
En door het aquarium ben je volgens mij ook zo, het is niet zo groot, dus misschien ook 1,5 uur. dan ben ik 3 uur kwijt met beide.

Naja, ik hou het in mijn achterhoofd, maar ik blijf voorlopig nog even eigenwijs......
#17 - 02-08-2005, 23:29 uur

Jez

Swimmer, ben je niet een beetje teveel met een stopwatch in je handen aan het plannen? Ik weet niet of het je 1e x naar Amerika wordt; zo ja, dan zou ik er vooral van genieten en het over me heen laten komen.

Je kunt nou eenmaal niet alles plannen en het land is zo ontzettend mooi dat je waarschijnlijk vaker zult willen stoppen. Bijvoorbeeld de 17 miles drive; hier heb je verschillende View Points of Scenic Points, waar steeds weer iets anders te zien is. Wij zijn op ca. 3 plekken gestopt en hebben daar echt geen uren doorgebracht.  

Wij zijn ook echte rijders en kunnen vanwege gezondheidsredenen niet veel/ver lopen. Maar we kwamen gewoon steeds weer op een mooi punt waar we even wilden uitstappen, om ons heen kijken, foto's maken, alvoor we verder gingen naar het volgende hoogtepunt. Op onze vakantie in september zijn we van plan ca. 4500 km te rijden in 2 weken. Maar het zou goed kunnen dat we dit niet halen, omdat we toch ergens meer tijd door willen brengen dan ik nu denk. Geen probleem, pas ik de route onderweg aan!

Dus als ik je een advies mag geven: maak een globale route, leg van te voren niet vast hoeveel minuten je ter plekke wilt blijven, maar geniet er gewoon van! Neem ergens halverwege (of op 3 punten) een "extra dag", voor als je ergens iets langer wilt blijven.
#18 - 02-08-2005, 23:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Swimmer

ben twee jaar geleden twee weken naar het oosten geweest including Niagara Falls. Ik weet ook dat ik niet alles moet vast leggen en veel spelling moet hebben daar ben ik nu ook mee bezig. En misschien moet ik toch bepaalde sopts laten zitten (bv yellowstone/mt rushmore, omdat die te ver uit de route liggen en die mee neem op een andere reis door de states/canada.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met al  jullie input, ik ben de reis nu dan ook aan het bijwerken.
#19 - 02-08-2005, 23:48 uur

lien

Citaat
DE REIS (UNDER CONSTRUCTION)

Even vooraf: de uren die je vind op routeplanners moet je héél erg ruim nemen.  je rijdt immers (hoop ik toch!!) niet altijd op autostrade, en liefst wel op t gemakske.  wij hebben gemiddeld over een route van 5u 7-8u gereden, over onze langste route van 9u hebben we meer dan 12u gedaan!!! dus let op wat je doet, ook al valt dat in amerika allemaal wel beter mee dan hier...
1 sept: Amsterdam-Los Angeles

2 sept: Los Angeles - San Diego (2 uur)
            San Diego: Sea World (verblijf 2 uur)
            San Diego: San Diego Zoo (verblijf 2 uur)
            San Diego  - Palm Springs (2,5 uur)

deze rit duurt ABSOLUUT geen 2u (alle, daar kan je toch niet op rekenen!)  wij zijn 6u onderweg geweest (niet in de spits)...volgens mij is het altijd druk op deze route...).  Een verblijf van 2u in Sea world is érg weinig!  wij hebben er met gemak een hele dag vertoefd... san diego zoo moet ook de moeite zijn, ik zou er op zn minst al 2-3 dagen voor rekenen...
...
29 september Death Valley-Yosemite NP ( 4uur)
ga je rechtstreeks of via sequoia?  want ik weet niet of dit veel scheelt (wss wel), maar wij zijn langs sequoia gegaan (onze beruchte lange route) en hebben hierover ongeveer 12u gedaan! --> heel wat bergpasjes, en dat vlot niet echt!), dus neem ook hier die vier uur met een korreltje zout
 

Ik denk niet dat deze reis je veel zal ontspannen, en evenmin dat je veel te zien zult krijgen... wij hebben er net een route op zitten van 4000km op 2weken, en dat was best veel.  ik vond het voor ons (we rijden allebei erg graag) net goed, maar meer had het niet moeten zijn.  ik zou onze reis trouwens niet hebben volgehouden op dit tempo voor een héle maand... hoe langer je reist, hoe meer rustmomenten je moet in lassen, want de vermoeidheid slaat op een moment (bij ons gelukkig toen we net weer thuis waren ) anders toe.
#20 - 03-08-2005, 17:53 uur

SpaceAce

2 sept: Los Angeles - San Diego (2 uur)
            San Diego: Sea World (verblijf 2 uur)
            San Diego: San Diego Zoo (verblijf 2 uur)
            San Diego  - Palm Springs (2,5 uur)

Sea World maar 2 uur verblijf?? San Diego Zoo maar 2 uur verblijf?? My god :)

In Sea World zul je dan denk ik maar 1 show kunnen zien, wellicht dat de Shamushow dan het leukste is...
En welk dier wil je zien in de zoo? Ik zou zeggen, kijk even op deze kaart: http://www.sandiegozoo.org/zoo/images/zoomap.pdf

Ren er heen, maak een foto en snel weer in de auto om de rit voort te zetten naar Palm Springs  ;)

(sorry, ik zeg het misschien niet zo heel subtiel, maar ik denk dat je hem nu wel door hebt. Twee parken in 4 uur is echt te weinig)
#21 - 03-08-2005, 18:04 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2005, 18:23 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

lien

Citaat
Sea World maar 2 uur verblijf?? San Diego Zoo maar 2 uur verblijf?? My god

In Sea World zul je dan denk ik maar 1 show kunnen zien, wellicht dat de Shamushow dan het leukste is...
En welk dier wil je zien in de zoo? Ik zou zeggen, kijk even op deze kaart: http://www.sandiegozoo.org/zoo/images/zoomap.pdf

Ren er heen, maak een foto en snel weer in de auto om de rit voort te zetten naar Palm Springs  

zonde van 't geld, want zo goedkoop vind ik de kaarten voor vb sea world niet... 51$ pp... voor 2 uurtjes kan dat wel tellen dan.
#22 - 03-08-2005, 19:16 uur

Njit

Je kan volgens mij handiger gewoon een DVD kopen van de USA. Ben je ook in 2 uur klaar :)

#23 - 03-08-2005, 19:27 uur

Jez

Je kan volgens mij handiger gewoon een DVD kopen van de USA. Ben je ook in 2 uur klaar :)



Hahahaha  ;)
#24 - 03-08-2005, 20:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Swimmer

Ik heb de dvd van USA ook al :P
En ik rij met een camper met straalmotor :P

Njit, ik begreep dat jij ook veel van Microsoft STreet en trips weet, ik wil graag wel op mijn routeplanner kunnen steunen. En als routeplanner 2 uur aangeeft moet dat natuurlijk niet in het echt 6 uur zijn. Hbe ik mijn instellingen  niet goed staan of zo?
Ik heb bij driving speeds, alles in het midden van slow-average staan behalve interstate die staat op average.
En weet jij hoe ik ook op een makkelijk manier gedeeltes van de route naar een ander gedeelte kan verschuiven zonder plaats voor plaats met de pijtljes moeten doen?

@lien, ik zit net te kijken maar het is 120 miles en dat rij je toch wel in 2 uur???? hoe kan het dat jullie er zo lang over hebben gedaan???
#25 - 03-08-2005, 21:07 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2005, 21:10 uur door Swimmer »

lien

veel volk op de weg, dus veel files om LA uit te geraken... ik had voor de reis al gehoord dat dit heel regelmatig zo is op de route LA-San Diego...  Nujah, t zal wel afhangen van dag tot dag, én we zijn in juli geweest, maar ik zou de reis zéker niet laten afhangen van de reistijd die de routeplanner meegeeft.  je weet nooit wat je tegenkomt...
#26 - 03-08-2005, 21:36 uur

Jez

Geloof ons nou maar: het lukt je niet om binnen een uur LA uit te komen. Ik ben er vorig jaar in oktober een week geweest en heb er erg veel rond gereden!
#27 - 03-08-2005, 22:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Njit

En weet jij hoe ik ook op een makkelijk manier gedeeltes van de route naar een ander gedeelte kan verschuiven zonder plaats voor plaats met de pijtljes moeten doen?

Een heel blok verschuiven kan niet. Je kan wel een tussenstop toevoegen door eerst de route te selecteren op de kaart (wordt blauw) en daarna een lijn te trekken vanaf de route naar het punt waar je ook nog wilt stoppen.

#28 - 03-08-2005, 23:23 uur

Chi Sin X

Om eerlijk te zijn heb ik mijn route ook voor een groot deel gebaseerd op de rijtijden die Microsoft Streets and Trips mij aangeeft.  En ik had eigenlijk wel verwacht dat dat ongeveer juist zou zijn (ja ook in de bergen en in steden).  Als Route 66 en Tomtom mij tot op de minuut juist dat hier in Europa kunnen doen (scheelt echt niet veel, en meestal ben ik sneller), dan had ik eerlijk gezegd wel verwacht dat een Microsoft dat zeker zou kunnen.  Ik begrijp wel dat ze geen rekening kunnen houden met files.

niet dat ik mijn route zo op de minuut gepland heb, maar was meer van 4u rijden ( -> volgens MS Streets and Trips), +1u middagpauze, +2 pauzes van een kwartier voor ff rond te stappen = reistijd ... zoiets, en natuurlijk kunnen er dan nog onverwachte dingen gebeuren, maar dat kan je toch niet plannen.
#29 - 04-08-2005, 08:50 uur

usfreak


Monterey Bay Aquarium Kan je Overslaan!
Zo bijzonder is dat niet Gebruikt die tijd liever in Sea world Daar ben je wel een dag zoet.
#30 - 04-08-2005, 08:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15