Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuid-West USA 2006

Discussie gestart

Swimmer

Extra informatie:

Tussenhaakje driving time, dus de rest van de dag gebruiken we om dingen te zien ( 4 drivers).

Ik ben er vanuit gegaan dat we elke ochtend tussen 7/8 uur gaan rijden, waarbij je als je dus 8 uur rijdt, rond 16:00 bij je bestemming bent en dan heb je nog zo'n 4 uur om dingen te bezoeken.

Waarschijnlijk vinden jullie me erg ambitieus ;D

Kom zo veel mogelijk met jullie reacties!!!! Wat kan ik skippen, wat moet ik zien etc... eventueel campgrounds

Ben niet van plan van te voren iets te boeken.

DE REIS (UNDER CONSTRUCTION)

1 sept: Amsterdam-Los Angeles

2 sept: Los Angeles - San Diego (2 uur)
            San Diego: Sea World (verblijf 2 uur)
            San Diego: San Diego Zoo (verblijf 2 uur)
            San Diego  - Palm Springs (2,5 uur)
Vraag 1: Kan je met een camper (25ft) bij Sea World en San Diego Zoo parkeren???

3 sept: Palm Springs (Indian Canyon): Murray Canyon, Andreas Canyon + 1 uur trial Palm Canyon
            Palm Springs (Indian Canyon)-Joshua Tree NP (1 uur)
            Joshua Tree NP (verblijf  2 uur)
            Joshua Tree NP- historische route 66 -??????-Havasu Lake ( 4 uur)

4 sept: Havasu Lake ( verblijf:2 uur)
            Havasu Lake-Flagstaff -Grand Canyon NP South Rim(5 uur)
            Grand Canyon NP South Rim (verblijf 3 uur)

5 sept: Grand Canyon NP South Rim-Monument Valley
            Monument Valley (verblijf 2 uur)
            Monument Valley-Four Corner Monument (2 uur)
            Four Corner Monument ( 30 min)
            Four Corner Monument-Moab ( 3 uur)

6 sept: Moab: Canyonlands NP (South East) Ponthole Point, Newspaper Rock State Park
            Moab: Canyonlands NP (North):Dead Horse Point, Island in The Sky, Neck Spring
            Moab: Raften over colorado river!!!

7 sept: Moab: Arches Park (3 uur)
             Moab-Black Canyon Gunnison ( 4.5 uur)

8 sept: Black Canyon Gunnison-US50 East-Poncha Springs-US24 North-Leadville-I91 North-I70 east-Us40-North-Granby-langs Grand lake-Rocky Mountains (6 uur)

9 sept: Rocky Mountains (verblijf 1 dag)

10 sept: Rocky Mountains -US34 east-I25 north-Cheyenne-I80 east-S61-north-S73-north-Badlands ( 10 uur) langste stuk van de reis, blijkt erg saai

11 sept Badlands ( TOT HIER AANGEPAST) EN WORDT HET AL BETER???


15/16 september Rocky Mountains- Sage Creek Wilderness Area/Buffalo Gap National Grass land.
17 september Sage Creek Wilderness Area/Buffalo Gap National Grassland - Mt. Rushmore- Deviles tower- Gillette (6,5 uur)
18 september Gillette-Big Horn NP-Lovell ( 7 uur)
19 september Lovell-Cody-Buffalo Bill State Park- YellowStone NP ( 3 uur)
20 september YellowStone NP
21 september YellowStone NP-Lake lewis-Grand Teton NP ( 1uur)
22 september Grand Teton NP -Brigham City ( 5 uur)
23 september Brigham City- Hurricane (6 uur)
24 september Hurrcane-Zion NP-Hurrcane
25 september Hurricane-Valley of Fire-Echo Bay ( 3uur)
26 septmber Echo Bay- Hooverdam- (Willow Beach)-Bonnie Springs-Las Vegas ( 2uur)
27 september Las Vegas
28 september Las vegas- Death valley (4 uur)
29 september Death Valley-Yosemite NP ( 4uur)
30 september Yosemite NP
1 oktober Yosemite NP- San Francisco( 9 uur)
2 oktober San Francisco
3 oktober San Francisco- San Simeon ( 4 uur)
4 oktober San Simeon- Los Angeles ( 4,5 uur)
5 oktober Los Angeles
6 oktober Los Angeles
7 oktober Los Angeles- Amsterdam
#1 - 01-08-2005, 23:24 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2005, 04:17 uur door Swimmer »

Jez

Ben je van plan je overnachtingen van te voren vast te leggen? Want dat zou ik dus NIET doen! Dan heb je tenminste wat speling, mocht je iets niet halen. Ik heb nog niet alles kunnen bekijken, maar ik denk dat je hier en daar wat te enthousiast bent. Ik weet niet, vanaf waar in LA je vertrekt naar San Diego, maar vergis je niet in de grootte van LA en in het verkeer daar! Vooral als je om 7 uur denkt te vertrekken, in de ochtendspits.......... Buiten de spits om ben je al ruim een uur bezig om van West naar Oost te komen, dus in 1,5 uur in San Diego zijn lzal niet lukken.
#2 - 01-08-2005, 23:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tekkel

4 september San Diego (Sea Worl en San Diego Zoo) - Palm Springs (2,5 uur)

De Zoo en Sea World op 1 dag?? Wij hebben een abbonnement op Artis en als we om 10.00 uur binnen zijn, moeten ze ons soms nog steeds naar buiten vegen ;D

Tekkel
#3 - 01-08-2005, 23:43 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jez

Daarom zeg ik: leg geen overnachtingen vast! Soms zit het mee, soms zit het tegen, en dan kun je nog onderweg je route/schema aanpassen! Dan kun je je hier globaal aanhouden en dan zie je wel!
#4 - 01-08-2005, 23:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Njit


Ebelix

Ga je op vakantie of ga je het wereldrecord aantal miles op 1 dag verbeteren? 8 uur rijden per dag en maar 4  uur om dingen te bekijken. Je moet dat omdraaien. max 4 uur rijden en 8 uur om allerlei dingen te bekijken. Je komt zoveel mooie dingen tegen. Nu kom je nooit verder dan de High way en 5 km daar vandaan.

Wij zeggen altijd dat die Amerikanen en Japanners gek zijn omdat ze Europa in 5 dagen doen. maar jullie proberen de helft van Amerika in een maand te bezoeken. Is wel iets langer dan 5 dagen maar Amerikanen hebben nu eenmaal niet zoveel vakantiedagen. Wij wel, elk jaar weer, en nog willen jullie alles in 1 vakantie proppen.

Ik denk dat het allemaal niet zo realistisch is. Bijvoorbeeld van de Grand Canyon South rim naar Bryce is eerder 6 uur rijden dan 3 uur. Heb je de route wel door een routeplaanner gehaald?

Cottonwood road is een onverharde weg en is alleen maar begaanbaar met een terreinwagen/SUV en dan moet het niet geregend hebben. Let er wel op dat je officieel niet op onverharde wegen mag rijden met een huurauto. Heb je wel een alternatief achter de hand?

Veel plezier met het schaven aan je reis.
#6 - 02-08-2005, 10:09 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Swimmer

heel mijn route is door de routeplanner gehaald ( MS Street & Trips).
Ik weet dat ik af en toe te veel rij, maar als ik meer dan 6 uur reis is er onderweg niet veel te zien zeg maar. Ik bedoel geen hotspots of zo, waaar ik uren kwijt ben. Tijd om te stoppen is er altijd, we moeten ook eten onderweg.

Daarom wil ik dit zo vroeg mogelijk aan jullie voor leggen zodat ik mijn reis inderdaad kan bijschaven. Oh ik wist niet cat die cottonwood onverhard is, zal ik wel aanpassen dan maar.

Misschien rare vraag maar is de route verder wel oke qua richting? Ik bedoel ik heb nu gekozen om zeg maar rechtsom te rijden . Misschien zeggen jullie kan beter andersom of zo, of anders rijden bij bepaalde punten dan hoor ik dat graag.

Hoe doen de meeste dat met hun camper bij de grote steden? Ik begrijp van vele dat je met een camper niet door de grote steden moet rijden, maar waar zet je je camper dan neer? Boekt men een motel/hotel of een campground??
#7 - 02-08-2005, 10:45 uur

Ebelix

Ik heb het idee dat je nu een vreemde knik maakt na de grand canyon. Je kan beter na Yellow Stone Bryce bezoeken. Dit ligt meer in de richting. Grof weg wordt de route dan vanaf de Grand Canyon naar Momument Valley, naar Moab en door naar het noorden om uiteindelijk in Yellowstone uit te komen. Van Yellowstone ga je dan via Bryce naar Zion, Valley of Fire om uiteindelijk in Vegas uit te komen. Vervolgens ga je verder met je route. Hou er wel rekening mee dat de Tioga pass half september al gesloten is.

Je gaat toch niet alleen op vakantie voor de hotspots? Je wilt toch wel meer zien van het land. Er is zoveel moois wat niet als een hotspot gezien wordt. Heb je al overwogen om eventueel een permit te bemachtigen om de Wave te gaan bekijken. Lake Powell is een heel mooi meer met mooie canyons. In Moab is zoveel te zien en te doen. Raften op de Colorado rivier. In Arizona is ook zoveel te zien in de buurt van Sedona. Je kan in de parken mooie wandelingen maken.

Nogmaals, zoals je de vakantie nu hebt opgezet heb je geen vakantie maar is het aan een stuk doorjakkeren. Ik denk dat je uiteindelijk op bijna 5000 mile uitkomt.

Bouw in je route meer rustpunten in.

Heb je bij Street & trips ook aangegeven dat je in een camper rijdt?
#8 - 02-08-2005, 11:13 uur
« Laatst bewerkt op: 02-08-2005, 11:13 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Swimmer


Heb je bij Street & trips ook aangegeven dat je in een camper rijdt?

Nee, zal ik dat maar even aanpassen, wordt de reis toch wat realistischer.uh, waar kan ik dat aangeven dan?
Echt geweldig je input kan ik zeker gebruiken.


Nu kom ik vanaf de South Rim grand Canyon binnen, kan ik niet beter via het noorden binnen komen? Ik neem aan dat ik niet helemaal door de Grand Canyon kan rijden?? om zo door te rijden naar flagstaff???
#9 - 02-08-2005, 11:17 uur
« Laatst bewerkt op: 02-08-2005, 11:26 uur door Swimmer »

Ebelix

You're welcome  ;D
#10 - 02-08-2005, 11:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Inge

persoonlijk word ik al moe als ik naar je schema kijk (en ik hou ook van afwisseling onderweg)...  :-\

Je vliegt werkelijk door het westen heen, zonder tijd om bijv. de grand canyon lang genoeg te bezoeken... Ik zou overwegen om sommige dingen weg te laten en een extra dag in te plannen bij de Grand Canyon, Bryce, Zion, Moab (minimaal 2 dagen), Yellowstone (minimaal 2 hele dagen).

Veel plezier bij je planning!
#11 - 02-08-2005, 13:16 uur

Ebelix


Heb je bij Street & trips ook aangegeven dat je in een camper rijdt?

Nee, zal ik dat maar even aanpassen, wordt de reis toch wat realistischer.uh, waar kan ik dat aangeven dan?
Echt geweldig je input kan ik zeker gebruiken.


Nu kom ik vanaf de South Rim grand Canyon binnen, kan ik niet beter via het noorden binnen komen? Ik neem aan dat ik niet helemaal door de Grand Canyon kan rijden?? om zo door te rijden naar flagstaff???

Je kan de Grand Canyon niet oversteken om van de north naar de south rim te komen. Je moet dan een hele omweg maken. Je kan naar de North Rim. Is minder toeristisch en vrij koud. Ik ben er nooit geweest maar volgens de kenners is de north rim mooier dan de south rim. De south rim is meer toeristisch en ook beter geschikt voor campers.

Vanaf de North rim is het 5 a 6 uur rijden naar Flagstaff. Het is dan weer logischer om via Page naar Monument Valley te gaan.

Om een beter idee te geven raad ik je aan om eens de reisverhalen te lezen op www.verenigdestatenvanamerika.com Je krijgt dan een goed idee wat de gebruikelijke route is en je krijgt ook een idee wat je allemaal te wachten staat.
#12 - 02-08-2005, 13:30 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

SpaceAce

heel mijn route is door de routeplanner gehaald ( MS Street & Trips).
Ik weet dat ik af en toe te veel rij, maar als ik meer dan 6 uur reis is er onderweg niet veel te zien zeg maar. Ik bedoel geen hotspots of zo, waaar ik uren kwijt ben. Tijd om te stoppen is er altijd, we moeten ook eten onderweg.

Behalve op 3 en 4 oktober...

Je wilt van San Francisco naar San Simeon en de dag erop van San Simeon naar Los Angeles. Als je onderweg niet stopt, zul je dit inderdaad halen. Maar juist deze mooie kustweg heeft zoveel mooie hotspots om even de tijd voor te nemen.

Die 4 uur en die 4.5 uur die Streets and Trips aangeeft, klopt ook niet helemaal. Deze kustweg bevat namelijk veel haarspeldbochten en vooral met een camper zijn deze niet met de volle snelheid te rijden.

De tussenstops die je eventueel zou kunnen meepikken:

Tussen San Francisco en San Simeon:
  • De boardwalk bij Santa Cruz
  • Monterey Bay Aquarium (bezoekje van ongeveer 3 uurtjes)
  • De 17-miles Drive bij Monterey (rit van ongeveer 3 uurtjes)
  • Point Lobos R.P.
  • Big Sur
  • Julia Pfeiffer Burns S.P.
  • Zeekoeien bekijken op het strand net voor San Simeon
  • Hearst Castle in San Simeon (bezoekje van ongeveer 3 uurtjes)


En tussen San Simeon - Los Angeles:
  • De rots Morro Rock
  • Santa Barbara


Zo zie je dat vooral tussen San Francisco en San Simeon de vele mooie stops zitten. Een betere verdeling zou zijn een extra overnachting in Monterey.

Zo zou je de eerste dag (San Francisco - Monterey) de boardwalk bij Santa Cruz en Monterey Bay Aquarium kunnen doen. De tweede dag (Monterey - San Simeon) zou je de 17-miles Drive kunnen doen en daarna doorrijden naar Point Lobos R.P., Big Sur, Julia Pfeiffer Burns S.P. en de zeekoeien net voor San Simeon. En tenslote de derde dag (San Simeon - Los Angeles) naar Hearst Castle, de rots Morro Rock bekijken en Santa Barbara bezoeken.

Natuurlijk ben je er vrij in om maar een paar van deze hotspots eruit te pikken, maar eigenlijk zijn al deze hotspots de moeite waard.
#13 - 02-08-2005, 17:07 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Ebelix


Heb je bij Street & trips ook aangegeven dat je in een camper rijdt?

Nee, zal ik dat maar even aanpassen, wordt de reis toch wat realistischer.uh, waar kan ik dat aangeven dan?


Bij route kan je de snelheden aangeven. Op highways kan je gewoon average aanhouden maar voor alle andere wegen moet de snelheid halverwege tusse average and slower staan. Je krijgt dan de juiste rijtijden te zien.

Veel succes.
#14 - 02-08-2005, 20:30 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Swimmer

@ Ebelix, bedankt voor de info, zal tzt reistijden hier opnieuw opzetten

@ SpaceAce, ik heb juist op basis van die hotspots mijn reis bedacht. Maar omdat ik als een keer langs de oost kust heb gereden zal de west kust daar niet veel van verschillen (aan de plaatjes gezien die we op internet zien). Oke stel dat ik eer 6 uur over rij dan heb ik en vertrek 7 uur, dan ben ik dus eigenlijk rond 13:00 op bestemming maar omdat ik tussenstops maak kom ik bv om 19:00 aan, heb ik vier uur de tijd om alles te zien. Lijkt me genoeg, en als het niet zo is, stoppen we toch eerder. Ik moiet de reis nog aardig bijschaven. is toch moeilijker dan ik dacht.

Ik ga mijn reis maar eens herzien.
Ik wil ook alles tegelijk..misschien toch maar een week extra nemen
#15 - 02-08-2005, 22:35 uur
« Laatst bewerkt op: 02-08-2005, 22:38 uur door Swimmer »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15