Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

10 dagen florida! Tips gevraagd

Discussie gestart

Dennis

Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen april/mei naar de west kust geweest en mede dankzij jullie hebben we een fantastische huwelijksreis gehad!  Nu ben ik bezig om een nieuwe vakantie te plannen en wel naar Florida. We hebben niet zo heel veel dagen meer over sinds ons huwelijk en huwelijksreis dus het wordt een reisje van een dag of tien. Hieronder het schema. Is dat een beetje te doen op deze manier of hebben jullie andere adviezen. Ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen.

Groetjes, Dennis

Donderdag 30 november  Naar Miami
Vrijdag 1 december          Miami
Zaterdag 2 december. Reizen naar naples en op weg hiernaartoe stoppen in de everglades voor een airboat tour en de alligator farm
Zondag 3 december. Fort Myers, dit weet ik dus niet zeker dus tips altijd welkom!
Maandag 4 december ??
Dinsdag 5 december Disney
Woensdag 6 december Disney
Donderdag 7 december Disney
Vrijdag 8 december Disney
Zaterdag 9 december terug naar huis

Ik wil het liefst niet nog een pretpark doen maar iets van natuur of iets dergelijks opzoeken. Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Groetjes, Dennis
#1 - 30-08-2006, 11:42 uur

hollandranch

Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen april/mei naar de west kust geweest en mede dankzij jullie hebben we een fantastische huwelijksreis gehad!  Nu ben ik bezig om een nieuwe vakantie te plannen en wel naar Florida. We hebben niet zo heel veel dagen meer over sinds ons huwelijk en huwelijksreis dus het wordt een reisje van een dag of tien. Hieronder het schema. Is dat een beetje te doen op deze manier of hebben jullie andere adviezen. Ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen.

Groetjes, Dennis

Donderdag 30 november  Naar Miami
Vrijdag 1 december          Miami
Zaterdag 2 december. Reizen naar naples en op weg hiernaartoe stoppen in de everglades voor een airboat tour en de alligator farm
Zondag 3 december. Fort Myers, dit weet ik dus niet zeker dus tips altijd welkom!
Maandag 4 december ??
Dinsdag 5 december Disney
Woensdag 6 december Disney
Donderdag 7 december Disney
Vrijdag 8 december Disney
Zaterdag 9 december terug naar huis

Ik wil het liefst niet nog een pretpark doen maar iets van natuur of iets dergelijks opzoeken. Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Groetjes, Dennis

Ten eerste, de hurricanes ontwijken  2006-05  Fort Meyers is echt een toeristenplaats en het kan zo gebeuren dat je hier uren in de file staat, dus ik zou het vermijden. De Everglades zeker doen en je tijd hiervoor nemen. Misschien langs de kust tot Tampa naar boven en nog een paar mooie zonnige dagen pakken op het strand, water is helaas te koud om te zwemmen en vanaf Tampa naar Orlando via de Interstate, Have fun
#2 - 30-08-2006, 11:53 uur

Kokopelli

Hoi,
Je zou kunnen overwegen via het Myakka River State Park te rijden. Mooi park, niet zo groot, vrij onbekend maar daardoor lekker rustig (wij waren er in juni). Als er genoeg water staat kan je er ook boottochten maken, maar je kan er ook heerlijk wandelen en pas op voor de alligators!  ;D
Het park ligt richting St. Petersburg.
Je zou ook Clearwater aan kunnen doen, prachtig strand!
Misschien heb je iets aan ons verslag: http://www.op-reis.eu/Florida_2000.html
#3 - 30-08-2006, 18:57 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

MiamiHeat

Tip van mijn kant.......ik zou wat minder Disney doen.....na 1 dag had ik het al gezien. Mijn mening is dat Disney heel leuk kan zijn als je kind bent of kinderen hebt.  Nog een dagje Universal Studios (veeeel gaver). Fort Meyers idd vermijden, Naples is nou ook niet echt leuk.

Everglades zeker doen, Wellicht een stukje richting de Keys (Islamorada), Bezoek aan Kennedy Space Center, en ja Miami (mijn stad):


Als je verblijft op Miami Beach ga dan 's avonds zeker naar Lincoln Road Mall. Hier komen de locals en geeft een heel andere sfeer dan op Ocean Drive. Ontbijten doe je natuurlijk bij het News Cafe op Ocean Drive, een absolute must do. Verders zou ik ook een bezoek brengen aan Bayside (http://www.baysidemarketplace.com/), ga eten bij Chilli's!!!!

's Avonds moet je natuurlijk wel naar Ocean Drive gaan.........kijken en bekeken worden!!!

Omdat je zo kort in Miami bent zou ik ook zeker een boot tour doen. Wij hebben een zeer leuke tour gedaan met Island Queen (vanaf Bayside) (http://www.islandqueencruises.com/sightseeing_rates.htm)

Doe de tour niet als het donker gaat worden anders zie je niets van de omgeving.


Succes!
#4 - 30-08-2006, 21:03 uur

daantje

Hoi Dennis,

Wij zijn in mei/juni afgelopen jaar in Florida geweest, het was voor ons wel de tweede keer dus hebben we niet zoveel disney gedaan.
Maar zoals men hiervoor al zegt; ik zou daar niet zoveel tijd doorbrengen. Je hebt in 1 dag echt wel één park gezien.
Voor onze floridareis hadden wij 11 dagen, misschien heb je wat aan onze reisverhalen, zie hiervoor www.snuutje.nl.

Succes en veel plezier met plannen.
#5 - 31-08-2006, 08:54 uur

Jez

Wij zijn in februari 10 dagen geweest. We hebben eerst 5 dagen een cruise gemaakt en zijn toen van Miami via de Everglades en Myakka naar Orlando gegaan. Als je nog nooit in Sea World bent geweest, dan zou ik dat zeker overwegen, erg leuk.
Lees anders eens op mijn website ons reisverslag (nu ook met virtuele route)
#6 - 03-09-2006, 13:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dennis

Afgelopen jaar zijn we al naar Californie geweest en daar hebben we toen Sea world gedaan. Verder zijn we 4 jaar geleden al in Florida geweest. Toen hebben we alleen disney en sea world gedaan (mijn ouders waren 25 jaar getrouwd en we gingen met het gezin 10 dagen naar orlando). We willen nu dus wat meer van Florida zien dan pretparken want die hebben we genoeg gezien. Alleen Disney is echt een pre daar zijn we echt verslaafd aan!!

We kunne zowaar langer op vakantie, i.p.v. 10 dagen hebben we nu 15 dagen. Heel wat extra tijd dus die we graag willen benutten om mooie dingen te gaan doen. Hier onder staat eens chema zoals ik die nu grofweg in gedachte heb:

Zaterdag 25 november Amsterdam - Miami
Zondag 26 november Miami
Maandag 27 november Miami - Key West
Dinsdag 28 november Key West, snorkelen
Woensdag 29 november Key West - Everglades
Donderdag 30 november Everglades - Naples
Vrijdag 1 decmber Naples - Fort Meyrs, Mooie natuurparken of stranden onderweg????
Zaterdag 2 december Fort Meyrs - Tampa Mooie natuurparken of stranden onderweg????
Zondag 3 december Tampa - Orlando
Maandag 4 december Rolando, TIPS geen pretpark maar een mooi natuurpark
Dinsdag 5 december Disney
Woensdag 6 december Disney
Donderdag 7 december Disney
Vrijdag 8 december Disney
Zaterdag 9 december Orlando - Amsterdam

Zoals jullie kunnen lezen staat alleen het begin en het eind van de reis vast. De rest van de dagen hebben we om Florida te verkennen, geen pretparken dus. Hebben mensen nog tips. Of als de oostkust mooier is hoor ik dat graag
#7 - 13-09-2006, 11:04 uur

Hans B

Hallo Dennis,
10 jaar geleden hebben wij nagenoeg dezelfde route genomen. Wij hadden toen echter 3 weken de tijd. 10 dagen rondrit door het zuiden en 10 dagen een huis in Kissimmee. Voor ons reisverslag en wellicht tips voor jullie om onderweg te doen, klik op het ikoontje onder de foto en je gaat automatisch door naar onze site.
Veel plezier in FL.
Hans
#8 - 13-09-2006, 12:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Dennis...............wat gaat het worden..ben wel ff benieuwd
#9 - 14-10-2006, 19:47 uur

Dennis

Hoi The Grove en de rest suiteraard!,

Alles is op dit moment geboekt. Ik kijk er erg naar uit. Ik zie alles daar hoe ik het indeel. De planning staat hieronder. Als mensen nog tips hebben zijn ze meer dan welkom!

Zaterdag 25 november    Amsterdam - Miami
Zondag 26 november      Miami (Stads tour en bootocht)
Maandag 27 november    Miami - Florida Keys
Dinsdag 28 november      Florida keys  Key West en snorkelen
Woensdag 29 november  Florida Keys - Everglades
Donderdag 30 november Everglades Wandeltochten en propeller boot tocht. Verder naar dat safari park (zo heet dat toch?)
Vrijdag 1 december         Naples - Tampa (St Petersburg) Myakka River State P
Zaterdag 2 december      Tampa Aquarium en Manatee state park
Zondag 3 december       Ocala national Forrest (is dit te doen???)
Maandag 4 decmeber     Ocala national Forrest - Orlando (eerste dag Disney) tevens nog een wandeling door occala national forrest (is dit te doen)
Dinsdag 5 december       Disndey
Woensdag 6 decembe    Disney
Donderdag 7 december  Disney
Vrijdag 8 december        Disney
Zaterdag 9 december     We vliegen pas 'savonds mensen nog tips?

Dit is zo'n beetje ons schema. Ik hoop dat het allemaal te doen is. Ik hoop dat van jullie te horen. Hotel in Miami en Orlando staan vast. Verder is de auto uiteraard geboekt.

Groetjes, Dennis
#10 - 26-10-2006, 11:05 uur

wilfred1970

In st Petersburg is Treasure island en de pier een aanrader.
#11 - 23-11-2006, 20:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15