Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 weken TEXAS wat is er te doen

Discussie gestart

Snen

Hallo,
 Ik wil met mn zus 2 weken naar USA en we twijfelen welk gebied. Nu vind ik texas ook leuk vanwege de cowboy cultuur, paarden, muziek enzo...
ik heb her en der wel wat bekeken op andere sites maar weet niet goed waar je moet zijn daar, en in ongeveer 2 ruime weken.
we zien graag: historie, leuke steden, iets van cultuur, Nasa, Southfork (hahajaja)shoppen
Niet persee hoeft: woestijnen, wandelroutes, Mexico of grens steden(tex/mex)

groetjes
Snen
#1 - 15-09-2010, 18:46 uur

Bakvet

Met jullie plannen kan je heel mooi een rondje maken: Houston (NASA, uitgaan, winkelen) - evt. Galveston (Strand) - San Antonio (Alamo, uitgaan) - Austin (Muziek en media, winkelen) - Fort Worth (heeft gelooof iets met paarden) - Dallas (TV ranch, Book Depot, shoppen), New Orleans (muziek, riviercruise). Alleen zelf nog wat paarden-dingen uitzoeken.

Naar Houston kan je rechtstreeks vliegen met KLM en Continental.

Nasa in Houston is niet zo leuk als het Kennedy Space Center in Florida, tenzij je een tour neemt. Je hebt een tramtour en een tour met een klein busje. Deze VIP tour duurt 5 uur, begint om 10 of 11 uur 's morgens (ma-vr). Die tour is absoluut de moeite waard als je interesse hebt in de historie van de ruimtevaart en toekomstige astronauten live wilt zien oefenen. Kost iets van 80 dollar inclusief lunch in het restaurant waar de astronauten eten.

Net nog even wat folders gepakt om ideëen op te doen: In Galveston bij Houston heb je Moody Gardens, een toeristisch planten/dierenpark deels ondergebracht in glazen pyramides. De stad heeft een historische centrum, met zo'n antieke tram die er nog rijdt. Er is een museum op een olieboorplatform. Misschien niet je ding, maar hoe vaak kom je anders op zo'n booreiland? Een prachtig historisch hotel is Hotel Galvez, dat soms zeer betaalbaar te boeken is. Houston heeft net als enkele andere Texaanse steden een shopping center, dat Galleria heet. Iets ten noorden van Houston is Washington-on-the-Brazos, 'The Birthplace of Texas', een historisch themapark.  De afstanden in en om Houston zijn wel enorm groot en saai.

San Antonio heeft een leuk historisch centrum, daarin ligt 'The Alamo', het fort waar de onafhankelijkheid van Texas werd bevochten. Het verhaal is in Imax te bekijken in het naastgelegen winkelcentum. Daarnaast het Riverwalk-district met café's en restaurants en toeristendingetjes. Sea World, met een dierendressuur-deel en een (apart) zelf zwem-deel, ligt aan de rand van de stad. Je hebt trouwens twee Six Flags parken in Texas (ze zijn net als Sea World slechts beperkt open buiten de zomer): a) Six Flags over Texas tussen Dallas en Forth Worth; b) Six Flags Fiesta Texas in San Antonio.

Kortom genoeg te doen, alleen koop een gidsje over Texas, daar staat dit soort dingen allemaal veel beter beschreven in.
#2 - 16-09-2010, 23:48 uur
« Laatst bewerkt op: 17-09-2010, 11:59 uur door Bakvet »

Snen

Bedankt oor de tip. IDD ook een leuke route, die had ik zo nog niet bekeken!!

Maar tussen het stuk dallas/New Orleans zitten best veel km ( 850 ongev) en zullen we dus een stopover moeten houden. Wij willen nl niet te veel km op n dag rijden, zo ook tussen New orleans en Houston, is daar tussen in nog wat te zien/ te doen. 
#3 - 17-09-2010, 11:37 uur

Ebelix

Lafayette is een goede tussenstop waar je veel cajun cultuur kan opsnuiven.
#4 - 17-09-2010, 12:03 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Ebelix

Daarnaast heb je in Texas nog het big bend national park wat een geweldig mooi gebied is. Daarnaast is Hill country ook een geweldig gebied om te verblijven.
#5 - 17-09-2010, 12:05 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Als je niet teveel wilt reizen kan je je toch beter tot het rondje van bekende steden in oost Texas beperken. Genoeg te doen om overal twee dagen te blijven en af en toe nog wat ranch-dingen tussendoor te plannen of een pretpark mee te pakken. Austin noemt zich de live-muziek hoofdstad van de wereld. In Fort Worth heb je het historisch cattle-industrie district: de Stock Yards, met café's met live-muziek, cowboy-artikelen winkels e.d. Om half twaalf en vier uur wordt een kudde Texas longhorns door de straten gedreven. Het is niet echt groot, wel leuk voor een paar uur. Gratis parkeren mogelijk.


In Dallas heb je vlakbij het Sixt Floor museum veel restaurantjes, bijvoorbeeld Sonny Bryan's Barbecue Smokehouse.

De hotelprijzen rondom en de parkeerprijzen in het centrum van Dallas vallen mee.
#6 - 20-09-2010, 16:00 uur

djengo


Hoi Snen,
Wij zijn net terug van ruim 2 1/2 Texas. Je kunt mn weblog vinden in de rubriek Websites gestart door Djengo.
Als het de eerste keer voor jullie is zou ik een andere staat kiezen om even goed onder de indruk te komen van Amerika.
Het space center in Florida vonden wij veel leuker. Als je toch een rondje wil doen in Texas zou ik het volgende grofweg doen:
Dallas (6th floor, Pioneer square) Forth Worth (down town, Stockyards, Rodeo is matig en alleen op vrijd. en zat)  Dr Pepper fabriek ( plaats ergens onder Forth Worth, Het gedeelte boven Texas waar vele farms zijn. Amarillo evt via een stukje route 66 door het midden terug naar San Antonio, Zeker niet overslaan ( de missieposten, riverwalk, tower of the america`s) San Marcos (outlet stores) Austin.
In Brenham zit een klooster die miniatuur paardjes fokt en is op  bepaalde tijden en dagen geopend. Big bend vonden wij zeker de moeite waard maar ligt wel afgelegen,  de uitzichten en de tarantula`s staan nog goed in mijn geheugen. Bij het visitor center  bij het capitol in austin kun je gratis een goede gids krijgen met allerlei info over de steden in Texas.
#7 - 20-09-2010, 16:33 uur

Snen

bedankt voor jullie tips. We zitten (zaten) te dubben over dit of de oostkant. Ik ben al vaak in amerika geweest maar nog nooit in dit deel. wel was ik in Arizona maar vind dat Mexico gedoe niet veel aan ( ben ooit beschoten in Mexico zelf, en ze mogen de boel houden daar...)
Wel hou ik erg van de cowboy cultuur, de muziek, de dieren enzo minder van droog en dor landschap. dus ja.... waarsch gaat t deze keer toch de andere kant op alhoewel ik ook al hoorde dat een reis deze kant op veel goedkoper is dan naar t oosten of westen.
#8 - 21-09-2010, 23:05 uur

persianBrit

Lijkt me ook erg gaaf. Heb Houston slechts heel kort gezien maar denk dat ik Texas wel ga bezoeken. Mooie staat en bijzonder. Hoop meer ervaringen te lezen van mensen die het ook hebben bezocht ;)
#9 - 26-10-2010, 19:09 uur

ruud

Hoi Snen

Ik ben al enkele malen in Texas geweest en ben ook gek op alles wat met de cowboy cultuur en countrymuziek te maken heeft. Als dit bij jou ook zo is, dan zijn Ft. Worth Stockyards een must. Probeer hier op zaterdag te zijn dan kun je overdag de Stockyards bezoeken met zijn leuke winkels en je kunt in de avond naar Billy Bob, de grootste honky tonk ter wereld. BB heeft op zaterdag een live country artiest vanaf 23.00 uur. Voor die tijd countrydansen met een live country band. Er is een interne rodeo, leuke souveniershop, restaurant en 40 bars. Ze kunnen 6000 mensen bergen en het is heel gezellig. Hier gaan de cowboys uit de omgeving van Ft. Worth uit.
#10 - 05-12-2010, 14:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15