Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

5 dagen Florida

Discussie gestart

Susa

Hallo allemaal,

Wij zijn voornemens om in september een trip te maken door het noord-oosten en we willen afsluiten in Florida. Dit zal wel maar voor ongeveer 5 dagen zijn.

Kunnen jullie ons helpen bij het volgende?

Wij hoeven niet heel Florida rond te crossen, we willen juist naar Florida om nog een paar dagen te 'relaxen' na 2 weken te hebben rondgetrokken.
We hoeven niet naar de pretparken of musea. Wat we wel graag willen is een dag naar de Everglades en een dag naar Key West. We hopen dan ook ergens een mooie plaats aan het strand aan te kunnen doen vanwaaruit we deze dingen kunnen doen, maar ook te kunnen relaxen aan mooie stranden. Ik heb gelezen dat Clear Water Beach erg mooi is, maar dit is qua reisafstand niet echt praktisch.

Hebben jullie tips voor mooie stranden/plaatsen wat een goede uitvalbasis is. Een mooie plaats waar we ook kans hebben om dolfijnen te spotten?  embarressed Pfoe, klinkt wel veeleisend allemaal.....

Alvast bedankt!
Groeten Suzanne
#1 - 01-03-2011, 21:52 uur

Jez

Misschien een gek idee, maar als je ècht wilt relaxen, zou je vanuit Florida een cruise kunnen maken, naar bijv. de Bahama's. Er zijn leuke 5-daagse cruises, waarbij je overdag aan land bent en 's nachts vaart. Wij hebben dit in 2006 gedaan (en vorig jaar naar Mexico) en vonden het geweldig. En........Niet zo duur als je misschien denkt!

Kijk anders eens op mijn website, www.eysbroek.nl.
#2 - 01-03-2011, 22:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

babarage

Key Largo, "bovenste" eiland van de Keys.  Everglades goed te bereiken en ook Key West goed te bereiken (al blijft het een lange rit, in een ideale wereld slaap je ook op Key West). Dr zijn hier zat hotels in allerlei prijsklassen!
#3 - 01-03-2011, 22:21 uur

hdeweert

Erg moeilijk om zo maar even uit de lucht een advies te geven. Ik begrijp dat jullie uit het noordoosten van Amerika gaan komen.
Gaan jullie per auto of vliegtuig en in welke stad  kom je aan? De stranden aan de Golf voor velen de  mooiste van Amerika.
Op de Keys bevinden zich een paar centrums waar zich dolfijnen bevinden en waar je met dolfijnen kan zwemmen.
Harm
#4 - 01-03-2011, 23:02 uur

melvin

Ik denk dat key largo inderdaad een goede optie is. vanuit hier kun je makkelijk naar de everglades en Maimi. Toch zal de rit naar key west lang blijven, maar wel prachtig.
in 2005 hebben wij 2 nachten op key west overnacht. Eigenlijk wilden we op key largo overnachten maar we vonden key west zo mooi dat we daar maar zijn gebleven. Ik vond het zeer mooi eiland! ik neem aan dat jullie in Maimi landen?
#5 - 03-03-2011, 20:47 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Mariska77

Ik weet niet aan welke zijde van Florida jullie willen verblijven? oost of west? aan de westkant heb je Sanibel en Captiva, mooie eilandjes en heerlijk rustig en groen, wij hebben hier fietsen gehuurd en een prima tijd beleefd...Marco Island schijnt ook mooi te zijn evenals siesta Key. Aan de oostkant vonden wij cocoa beach erg leuk en mooi. The Everglades zijn prachtig, wij verbleven in Everglades hoste in Florida City, eerst dachten we: waar zijn we beland?? maar we hadden een prachtige cottage met alles erop en eraan, zelfs een prive zwembad (niet al te groot hoor) Key West is prachtig, mooier dan Key Largo, hier vonden wij persoonlijk niet zo heel veel te beleven.

vast veel plezier, je zult zeker genieten!
#6 - 04-03-2011, 20:27 uur

Susa

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ze allemaal bekeken en denk dat de Keys inderdaad een goede optie voor ons is. Prachtige omgeving en centraal gelegen voor de dingen die we willen doen. We vliegen van Boston naar Miami. Als we de Everlglades, Key West en omgeving Miami willen aan doen, dan lijkt het me dat Key Largo het meest centraal is? Alhoewel ik wel lees dat er daar niet heel veel aan is.
Wellicht is Islamorada een leuk eiland? Kunnen jullie me daar nog in adviseren?

De Keys lijken me in iedergeval een heerlijke omgeving om na 2 weken rond te reizen nog heerlijk vakantie te vieren. :D

Bedankt,
Groeten Suzanne
#7 - 08-03-2011, 20:04 uur

Mariska77

Hoi,

Islamorada zegt me niet zo heel veel meer alhoewel we er geweest zijn! we hebben hier niet gelogeerd maar zijn er langs gekomen op weg naar Key West. Jouw bedoeling is om op Key Largo te logeren en vandaaruit naar Key West, Miami en Everglades te gaan of heb ik dat mis? Key Largo ligt inderdaad centraal (miami is wat verder ervan af) maar als het voor jullie erin zit qua tijd dan is het wellicht leuker om aparte overnachtingen te doen. Key West is heel bijzonder en heeft een hoop leuke B&B's. Ook vonden wij het erg leuk om de hele overseas highway af te rijden (hoewel hij erg lang is) je ziet onderweg zoveel moois en wij stopten regelmatig voor mooie foto's. Op google earth/google maps kun je de eilandjes vast een beetje bekijken.

groetjes
#8 - 08-03-2011, 21:18 uur

Susa

Hoi Mariska77,

Het is inderdaad de bedoeling om een beetje centraal te gaan zitten voor Key West, Miami e.o., Everglades. Daarom dachten we aan de buurt van Key Largo.

Het meest ideale is inderdaad om de week op te splitsen maar omdat we daarvoor al 2 weken van hotel naar hotel aan het reizen zijn, leek het me wel fijn om de laatste week op 1 plek te blijven. Ik kan echter niet echt de rijafstanden inschatten, behalve dan de indicatie die ik op de routeplanner kan berekenen.

Als het meer onrust (dus reisdagen) geeft om vanuit 1 plaats diverse dingen aan te doen, dan is dat niet echt de bedoeling, maar dat kan ik niet helemaal inschatten.
#9 - 08-03-2011, 21:38 uur

Mariska77

Ik denk dat je dan wel een goede keus maakt door op Key Largo te verblijven, is inderdaad wat rustiger om op 1 plek te verblijven en als je besluit naar Key West te rijden: je moet ook weer helemaal terug :o

Wat leuk is om te bezoeken: dolphin research center in Marathon. Dit is een onderzoekscentrum waar ook verdwaalde en gewonde dolfijnen worden opgevangen. Het is niet commercieel (ze vragen wel entreegeld en je kunt meet en greet met dolfijnen doen voor 25 dollar) alle opbrengsten zijn voor het onderzoek naar dolfijnen. Wij hebben de meet and greet gedaan en hadden de mazzel dat er 3 dagen ervoor een babydolfijn was geboren, joepieee

groetjes
#10 - 08-03-2011, 21:50 uur

babarage

vanaf key largo haal je alles wel maar ik zou er eerder voor kiezen om het toch in 2 delen op te splitsen. ga een paar daagjes op key west zitten en een paar daagjes in de buurt van miami en de everglades. zeker key west doe je eigenlijk wat te kort door er op één dag heen te rijden en gelijk weer terug te gaan dezelfde dag.
#11 - 08-03-2011, 21:52 uur

Mariska77

Je zou kunnen proberen om die dagen niet te boeken en ter plekke hotels te boeken (wij deden dat ook een paar dagen via booking.com, je pakt dan ook de koopjes mee, zeg maar) je kunt dan op KW bedenken of je daar wilt blijven of dat je weer terugrijdt naar KL. Ik weet niet of je KW in een weekend aandoet maar dan is van te voren boeken weer wel aan te raden....... het valt allemaal nog niet mee alles bedenken en plannen maar het is wel leuk om te doen >:D
#12 - 08-03-2011, 22:00 uur

Niek

Wij zijn vorig jaar op Miami geland en daarvandaan doorgereden naar Islander Resort op Islamorada http://www.islanderfloridakeys.com/. Ik vond het een geweldig relaxed resort, op het strand en heel gunstig gelegen om zowel naar Key West te rijden als naar de Everglades. Misschien kun je 2 a 3 dagen op de Keys overnachten en nog 2 of 3 aan de West kust, in de buurt van Clearwater? Het is heel goed aan te rijden hoor.

Veel plezier bij de voorbereiding!!

Groetjes
Monique
#13 - 05-05-2011, 16:32 uur

dol op reizen

Vandaag via groupon deal van de dag korting op everglades tour

 http://www.groupon.com/deals/sawgrass-recreation-park-1?c=dnb&p=2

Ik heb hem genomen, maar let wel op als je met creditcard betaald want je moet een buitenlands adres opgeven ik heb mijn Nederlandse adres opgegeven en bij staat Alabama ingevuld 36688. Maar ik werd gelijk gebeld door euorcard/ mastercard afd fraude of ik deze betaling wel door wilde laten gaan omdat het adres niet helemaal klopte. Maar de deal is wel geliukt. Schijnt via tripadvisor een goede tour te zijn

 http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g34227-d207934-Reviews-Sawgrass_Recreation_Park-Fort_Lauderdale_Florida.html


Key West is geweldig jaren geleden ben ik er geweest, mijn ouders onlangs nog en hebben geslapen bij deze b&b

 http://www.anislandoasis.com/
helemaal goed.
#14 - 06-05-2011, 00:03 uur

dol op reizen

Trouwens 2 jaar geleden zijn we in St Pete geweest. Ik vond het niet echt heel bijzonder wel in een leuke niet al te duur hotel geslapen, met livemuziek aan het strand.

http://www.booking.com/hotel/us/beachfrontresortstpete.en.html

 We zijn nog wezen varen daar en hebben onwijs veel dolfijnen gespot en heel veel mooie huizen gezien. Ik denk dat clearwater iets mooier is, St Pete was echt wel leuk hoor maar niet zo dat ik zeg daar moet je geweest zijn.

Als je echt van tennis houdt moet je gaan kijken bij Nick Bollerteri in Bradenton daar worden de toekomstige toppers opgeleid.
http://www.imgacademies.com/nick-bollettieri-tennis-academy/full-time/open-house-weekends/
#15 - 06-05-2011, 09:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15