Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

51 dagen door OOST USA

Discussie gestart

sifaka

Beste Amerika-liefhebbers,

Begin oktober 2011 gaan mijn vriendin en ik in totaal 89 dagen rondtrekken door Amerika. 51 dagen hiervan zullen we in het oosten van het land zijn welke start op 12 november 2011 in Chicago, Uiteindelijk zullen we in Miami het vliegtuig pakken naar Curacao om daar nog even van de zon te genieten voordat we naar huis gaan. Graag bespreek ik hier het tweede gedeelte van onze reis door het Westen. Er zal voor beide routes (door zowel west als oost) een auto worden gehuurd (waarschijnlijk een midsize SUV). Er zal vervolgens worden overnacht op campground wanneer het weer het toelaat.. anders overnachten we in motels/hotels.

Graag hoor ik, let vooral op de tijd van het jaar (november/december 2011), of jullie nog op- en/of aanmerkingen hebben op deze route. Daarnaast graag ook feedback over de plekken die we aandoen en hoe lang we hiervoor uittrekken. Zijn Philadelphia, Boston (gezien het aantal mijl wat we ervoor extra moeten rijden) en bijv. Virginia Beach de moeite waard om te bezoeken? Zijn we daarnaast nog mooie plekken vergeten die er volgens jullie ECHT bij horen?

Alvast bedankt!

route OOST á 51 dagen (49 dagen autohuur, iets meer de tijd voor genomen ivm langere afstanden en weersomstandigheden):
12-nov dag 38 ? - Chicago
13-nov dag 39 Chicago
14-nov dag 40 Chicago
15-nov dag 41 tussenstop in Michigan (Holland? Ann Arbor? Battle Creek? Kalamazoo?)
16-nov dag 42 Toronto 520
17-nov dag 43 Toronto
18-nov dag 44 Toronto/Niagara Falls 80
19-nov dag 45 tussenstop onderweg
20-nov dag 46 Boston (? Overslaan ?) 470
21-nov dag 47 Boston (? Overslaan ?)
22-nov dag 48 Tussenstop in Connecticut (Hartford?)
23-nov dag 49 New York (net buiten de stad overnachten) 220
24-nov dag 50 New York
25-nov dag 51 New York
26-nov dag 52 New York
27-nov dag 53 Philadelphia (? Overslaan ?) 100
28-nov dag 54 Philadelphia (? Overslaan ?)
29-nov dag 55 Lancaster County (Amish) 70
30-nov dag 56 Washington DC 125
1-dec dag 57 Washington DC
2-dec dag 58 Washington DC (? Shenandoah NP ?)
3-dec dag 59 Williamsburg 150
4-dec dag 60 Virginia Beach (? Overslaan ?)
5-dec dag 61 Tussenstop (Roanoke?)
6-dec dag 62 Gatlinburg (Great Smoky Mountains NP) 480
7-dec dag 63 Gatlinburg (Great Smoky Mountains NP)
8-dec dag 64 Nashville 220
9-dec dag 65 Nashville
10-dec dag 66 Memphis 220
11-dec dag 67 Memphis
12-dec dag 68 Memphis
13-dec dag 69 Vicksburg (? Overslaan ?) 220
14-dec dag 70 Natchez 80
15-dec dag 71 Natchez
16-dec dag 72 New Orleans 180
17-dec dag 73 New Orleans
18-dec dag 74 New Orleans / Gulfport/ Biloxi 100
19-dec dag 75 Panama City Beach 240
20-dec dag 76 Apalachicola / st George Island
21-dec dag 77 Orlando 300
22-dec dag 78 Orlando
23-dec dag 79 Orlando
24-dec dag 80 Tampa 90
25-dec dag 81 Tampa / Fort Myers 130
26-dec dag 82 Fort Myers
27-dec dag 83 Naples 40
28-dec dag 84 Naples / Everglades 85
29-dec dag 85 Miami 80
30-dec dag 86 Miami
31-dec dag 87 Key west (nieuwjaar vieren) 160
1-jan dag 88 Miami 160
2-jan dag 89 Miami - Curacao
Totaal aantal mijlen: 4520

#1 - 24-01-2011, 15:05 uur

Amarilisvos

Ze zeggen van onze reizen in de States dat ze druk zijn, maar die van jou is ook de moeite. Wij weten niet welke interesses je hebt, daarom geef ik maar enkele plaatsen die je op je tussenstops eventueel kunt bezoeken.

Wanneer je in Lancaster County kan je misschien eens langs gaan in het National Christmas Center te Paradise. Zeker omdat je in de juiste periode gaat.

In Washington DC alle Smithsonian musea, ze zijn daarenboven nog gratis ook.

Jamestown Settlement is de bakermat van de USA en ligt niet ver van Williamsburg.

Veel succes toegewenst met je planning.
#2 - 24-01-2011, 17:39 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

Jez

Je weet dat het dan winter is in America? Als die weer zo vroeg is als de afgelopen 2 jaar, dan heb je grote kans op sneeuw. Veel sneeuw. Mijn tante in Philly zat dit jaar al in november ingesneeuwd........
#3 - 24-01-2011, 23:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Jez, op een ander forum is OP hier al uitgebreid voor gewaarschuwd maar hij kan alleen in die tijd gaan.   
Tet
#4 - 25-01-2011, 09:55 uur

sifaka

Inderdaad. We zullen moeten afwachten wat het weer zal brengen tegen die tijd.

 Maar ik begrijp dat hier ook veel dezelfde mensen posten als op allesamerika? Ik had wat gehoopt op gerichte feedback op de route eigenlijk.
#5 - 25-01-2011, 15:21 uur

Hans B

Maar ik begrijp dat hier ook veel dezelfde mensen posten als op andere website? Ik had wat gehoopt op gerichte feedback op de route eigenlijk.
Zoals je deze route hebt staan is er niets mis mee. Langs alle grote steden en daar waar kan de natuur meepakken.
Verder is het moeilijk iets van zo'n lange route te zeggen, gewoon van dag tot dag leven en als je dit schema als leidraad aanhoudt kan er weinig mis gaan.
Gaat je om de specifieke dingen die je per stad moet zien en hoe lang je minimaal nodig bent, dan zijn er vast forumleden die je daar iets over kunnen vertellen.
Alles is echter erg afhankelijk van het weer dat je tegenkomt.
#6 - 25-01-2011, 17:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Jez, op een ander forum is OP hier al uitgebreid voor gewaarschuwd maar hij kan alleen in die tijd gaan.   
Tet

Ja, dat kan ik niet weten natuurlijk  ;)

Eerst even iets anders: heb je al geïnformeerd naar autohuur? Voor zover ik weet, geeft het namelijk problemen om langer dan 28 dagen een auto te huren. Mrjn heeft hier ervaring mee.

Andere tip: ivm het weer zou ik geen hotels vastleggen, lekker op de bonnefooi gaan. Mocht je hinder hebben, zit je niet met boekingen die je moet verplaatsen. Verder kun je op www.wunderground.com het historische weer op de betreffende plaatsen checken, weet je een beetje wat je kunt verwachten. En je zou tussen de steden aan de oostkust ook nog treinreizen kunnen overwegen ipv auto.

Dan je route (weather permitted):
Chicago: erg leuke stad, zeker 2 dagen waard. Ik vond deze stad bijna net zo leuk als NY! Er is een goed openbaar vervoer (de EL-train), dus zou je daar geen auto nodig hebben. Wij hebben afgelopen september vlakbij het vliegveld geslapen en zijn vanaf daar met de EL gegaan. Wij vinden hop-offjes altijd handig. Millenium Park is erg mooi (en daar vertrekken ook de hopjes), Navy Park leuk. Let op: van Navy Park terug naar de stad kom je langs DE fontein uit Married with children (de Bundy's). Ik had graag naar het fotografiemuseum gegaan, maar helaas was dit al gesloten toen wij er waren (we hadden maar 1 dagje).

Michigan: De route langs de kust is mooi, maar da's een stuk noordelijker dan Holland. Holland is grappig, maar ik zou er niet voor omrijden. Manlief merkte op: "Ik ga toch geen entree betalen om naar een molen te kijken waarvan het de moord stikt thuis?!"........ Net onder de grens met Michigan, in Indiana, heb je een Amish-gebied, met als centrum Shipshewana. Is de moeite waard, hoewel ik Lancaster County bij Philly leuker vind.

Toronto: nog niet geweest

Niagara Falls mag je natuurlijk niet missen. Hier heb je aan een halve dag wel genoeg: als je er 's middags zou aankomen, kun je een tocht met de Maid of the Mist maken en 's avonds de verlichte watervallen bewonderen. In Buffalo kun je goed shoppen bij een gigantische Premium-outlet.

Boston zijn we tot nu toe steeds bijna geweest...... Staat nog steeds hoog op het lijstje, maar om de 1 of andere reden komt het er nooit van. Wel in Cambridge geweest, Harvard bezocht en dat was erg leuk. Je zou misschien via Cape Cod kunnen rijden, maar check even of er slaapgelegenheden open zijn. Wij waren er ooit in september na Labour Day, en toen was er niet veel meer open.

Van Boston/Cape Cod naar NY is zeker een dag rijden (doorrijden), dus een tussenstop is een goed idee. Aan de kust van Connecticut heb je veel kleine treasures. Bezoekje aan Yale is ook de moeite.

NY: Ons bevalt het uitstekend om in New Jersey te overnachten, want da's goed betaalbaar. We hebben in South Hackensack en in North Bergen geslapen. Vanuit de 1e kun je met het OV naar Manhattan (stopt bij PABT, om de hoek van Times Square), in een half uurtje voor iets van $3,- pp enkele reis. Vanuit de 2e gaan shuttle busjes, ook een half uurtje en ook iets van $3,- pp enkeltje. De bus en de shuttle vertrekken tot's avonds laat weer terug vanaf PABT.

Philly: Vind ik een hele leuke stad. Is natuurlijk DE stad van Amerikaanse historie. Uiteraard moet je rondkijken in de buurt van Independance Hall. Maar ga ook naar Reading Terminal Market, waar je heerlijk kunt eten. 1 dag is wel genoeg.

Lancaster County, als gezegd, zeker de moeite! Je zou dit vanuit Philly kunnen doen als dagtripje. Vlakbij Philly zit een mooi park, Valley of Forge.

Washington: Spreekt voor zich. Mijn favoriete NP zit hier vlakbij: Great Falls. Klein maar fijn, zeg maar.

Voor Shenandoah en de Great Smokeys zul je even het (historische) weer moeten checken. Als je gaat, is een bezoekje aan de grotten bij Lurray interessant.

Verder vanaf Memphis: leuk! Beale Street natuurlijk. En mocht je gitaren leuk vinden, is een tour door de Gibson fabriek erg interessant. Twee dagen is prima; eentje voor het centrum, eentje voor Graceland.

Verder vanaf Orlando: Wat wil je doen? Je hebt er natuurlijk DE parken. Ik vond SeaWorld geweldig, Kennedy Space Center viel ons tegen (je moet denk ik wel erg van ruimtevaart houden om het echt te waarderen).

In de buurt van Fort Myers zit een mooi park, Myakka State Park.

Hopelijk heb je hier iets aan.........
#7 - 01-02-2011, 23:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn


Eerst even iets anders: heb je al geïnformeerd naar autohuur? Voor zover ik weet, geeft het namelijk problemen om langer dan 28 dagen een auto te huren. Mrjn heeft hier ervaring mee.


En wat voor ervaring... Bij mij ging het niet heel soepel, maar het is uiteindelijk gelukt om al mijn teveel betaalde centjes terug te krijgen...

Maar goed, je kunt theoretisch voor maximaal 28/30 dagen een auto huren. Als het voor jullie geen probleem is om weer terug te gaan naar het oorspronkelijke verhuurstation of om hoge dropoffkosten te betalen, dan kun je terug naar de verhuurder en een nieuw contract afsluiten. Daar doen ze meestal niet moeilijk over.

Ik heb toen (2004) voor 8 weken een auto gehuurd bij Avis. Volgens de dame bij de balie en het reisbureau kon dat en werd het een mini-lease. Maar uiteindelijk bleek bij inleveren dat ze een puinzooi van het papierwerk had gemaakt en kostte de grap me in eerste instantie nog even 1200 dollar extra. Die heb ik uiteindelijk teruggekregen, gelukkig.

Ik weet dat het na 2004 alleen maar moeilijker is geworden om op mijn manier (ik kon niet terug naar de verhuurder, want zat aan de andere kant van het land) een auto te huren, dus informeer goed.
#8 - 02-02-2011, 11:43 uur

Tet14

Met de tijd die OP heeft zal hij zeker een keer van auto moeten wisselen. National verhuurt auto's t/m 56 dagen. Hertz t/m 62 dagen. De anderen hebben kortere huurperiodes. Het is geen probleem de auto in een plaats te huren en in een andere plaats weer in te leveren.  Wij hebben net weer voor 56 dagen een auto gehuurd af te halen in Newark en af te leveren in Phoenix. Verleden jaar auto gehuurd in Orlando, gewisseld in Las Vegas en afgeleverd in San Diego.Geen problemen mee gehad.  Drop off bij National is $ 250,-- bij Hertz $ 500,-- plus tax. Auto dit jaar gehuurd bij Usareisen.de Die was de goedkoopste. Prijzen zullen niet veel verschillen indien gehuurd in het westen of of in Florida. Geen drop off kosten tussen lokaties als NY en DC, in Florida en in en tussen staten als Az, Ca en NV. Er zijn zelfs mogelijkheden om zonder drop off te rijden tussen Denver en het westen en SLC en het westen heb ik ergens gelezen. Een auto gehuurd in Ca kan vaak met een gratis extra bestuurder.
Suggesties voor OP zijn al gedaan om de auto op te halen in SF en dan in te leveren in Las Vegas of Phoenix. Daarna de tweede huur of bv eerst naar Chicago vliegen. Autohuur in Chicago kan extra kosten met zich brengen. Zie de website van Usareisen.
Tet
#9 - 02-02-2011, 12:03 uur

MartinWolff



Tet14,

Kan je even in het kort uitleggen wat de Dropoff kosten zijn bj het huren van een auto? ik heb daar niets van meegekregen bij het reisbureau.

Mvg,

Martin
#10 - 10-03-2011, 11:14 uur

babarage



Tet14,

Kan je even in het kort uitleggen wat de Dropoff kosten zijn bj het huren van een auto? ik heb daar niets van meegekregen bij het reisbureau.

Mvg,

Martin

ik ben dan wel niet Tet14 maar zal vast de vraag beantwoorden. Dropoff kosten zijn extra kosten die je betaalt als je de auto ophaalt op plaats 1 en inlevert in plaats 2. De prijzen lopen nogal uiteen en zijn vaak afhankelijk van de afstand tussen de verhuurstations waar je de auto ophaalt en inlevert. Bij online reserveren bij  Hertz.nl zie je ze over het algemeen niet verschijnen maar zitten ze in de prijs inbegrepen, bij andere maatschappijen moet je ze over het algemeen betalen bij inleveren of afhalen van de auto.

Tussen sommige staten worden over het algemeen geen dropoff kosten gerekend. Zo kun je vaak een auto ophalen in Nevada of Arizona en inleveren in California (en andersom) zonder die kosten. Ook betaal je vaak niets extra als je de auto in dezelfde staat inlevert, in ieder geval betaal je geen extra kosten in Florida als je de auto op een andere plek in Florida inlevert en ook tussen New York airports en city zijn vaak geen extra kosten. Het kan dus soms handig zijn om even te puzzelen hoe je het goedkoopst uit bent met de extra kosten. In mijn ervaring is National vaak één van de goedkopere kwa dropoff kosten maar het loont altijd om het goed na te kijken.
#11 - 10-03-2011, 11:32 uur

Tet14

Zo is het precies!
#12 - 10-03-2011, 14:55 uur

MartinWolff



Tet14,

Kan je even in het kort uitleggen wat de Dropoff kosten zijn bj het huren van een auto? ik heb daar niets van meegekregen bij het reisbureau.

Mvg,

Martin

ik ben dan wel niet Tet14 maar zal vast de vraag beantwoorden. Dropoff kosten zijn extra kosten die je betaalt als je de auto ophaalt op plaats 1 en inlevert in plaats 2. De prijzen lopen nogal uiteen en zijn vaak afhankelijk van de afstand tussen de verhuurstations waar je de auto ophaalt en inlevert. Bij online reserveren bij  Hertz.nl zie je ze over het algemeen niet verschijnen maar zitten ze in de prijs inbegrepen, bij andere maatschappijen moet je ze over het algemeen betalen bij inleveren of afhalen van de auto.

Tussen sommige staten worden over het algemeen geen dropoff kosten gerekend. Zo kun je vaak een auto ophalen in Nevada of Arizona en inleveren in California (en andersom) zonder die kosten. Ook betaal je vaak niets extra als je de auto in dezelfde staat inlevert, in ieder geval betaal je geen extra kosten in Florida als je de auto op een andere plek in Florida inlevert en ook tussen New York airports en city zijn vaak geen extra kosten. Het kan dus soms handig zijn om even te puzzelen hoe je het goedkoopst uit bent met de extra kosten. In mijn ervaring is National vaak één van de goedkopere kwa dropoff kosten maar het loont altijd om het goed na te kijken.

Min dank is groot! Ik heb inmiddels contact opgenomen met het reisbureau en het (onder)verhuren gaan via National! Ik haal de auto in NY op en lever het weer af in Miami...drop off kosten 250 USD.

Mvg.
#13 - 11-03-2011, 10:58 uur

Tet14

$ 250,-- plus tax ;)
#14 - 11-03-2011, 11:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15