Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste Vakantie-reis USA - Orlando

Discussie gestart

FALILV

Zo, we zijn er weer.

Ikzelf ben een tijdje uit de running geweest en nu ben ik nog herstellende van een operatie.
Het is zwaar, maar ik kom er wel bovenop.

Ondertussen heb ik veel tijd gehad om na te denken, gezien ik tijdelijk arbeidsongeschikt ben door de ingreep.

Een aantal vragen spoken er door mijn hoofd en ik hoop dat ik hier de antwoorden of adviezen kan krijgen van de ervaren reizigers.

Ten eerste vraag ik mij af wat het beste is voor mensen die niet zo veel ervaringen hebben met reizen met vliegtuig en naar verre landen:
1 of 2 weken op vakantie, wat betreft de kosten en eventuele verveling die kan optreden, gezien je toch wel 2 weken/14 dagen in een vreemd land bent?
Ik weet niet precies hoe dit is, ben wel eens in Oost-Duitsland geweest maar de laatste week duurde mij daar erg lang... dat bederft de pret en kwaliteit t.o.v. de kosten.
(zal wel maf klinken)

We willen in ieder geval een Hotel dicht in de buurt van het Sea World Orlando park.
- Hoe werkt het met het aantal sterren in USA, is dat net zoals in NL?
- Prijs/Kwaliteit verhoudingen?
- Soort verblijf?
  - Ontbijt, met middag eten of all-inn?
  - wat is naar verhouding beter?
- Welk Hotel staat bekend om goede verhoudingen? Prijs/Kwaliteit?
- Hoe is het eten? Beter buiten de deur of juist in hotel?
   - en is het eten naar Hollandsche maatstaven of moeten we 3 weken voordat we gaan vast oefenen bij McDonalds?

Betreffende het vervoer:
Vliegen - taxi --> hotel of zelf regelen of regelt dit de reis organisatie, welke organisatie is het beste? (neem aan dat we niet bij D-reizen kunnen aankloppen?)
Hoe werkt de procedure mbt vliegen dit in het verre America?
En moet je in USA altijd echt alleen maar met creditcard betalen en niet met PIN?
Hoe werkt dit?


En wat we natuurlijk gelezen hebben:

Multi Pack Adventure Sea World:
- of aparte tickets voor SW?
- ervaringen met deze tickets?
- ervaringen met reisburo's die deze tickets verzorgen?
- zelf regelen , hoe, wat, waar?
- zit er nog verschil in tickets, verschil in hoe en waar je ze regelt of wie ze regelt?

Ik hoop dat iemand ons een beetje op weg kan helpen met onze vragen.
En ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is wat hierboven staat.


Alvast hartelijk dank!


Groetjes Alex en Marleen.


#1 - 10-04-2010, 18:24 uur

paulinesmolders

Allereerst welkom op het forum!
Ten tweede vrees ik dat ik niet al je vragen kan beantwoorden, maar ik kan een begin maken en dan zijn er vast andere mensen hier die dat aan kunnen vullen.

Ik denk ten eerste niet dat je je 2 weken in de vs zal vervelen, het is zo enorm en gevarieerd dat je je makkelijk in 1 staat 2 weken kunt vermaken, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Met hotels ben ik niet zo bekend, maar daar kunnen anderen je vast mee veranderen.

Je kunt zowel het vliegen als het vervoer zelf regelen, het is wat meer werk maar dan ben je wel veel goedkoper uit, maar via een reisorganizatie is ook mogelijk.

De procedure mbt reizen naar de VS staat veel op het forum, kijk er even rond. Het staat ook uitgelegd op http://dutch.belgium.usembassy.gov/visa_waiver_program.html

Ik ben ook niet bekend met seaworld, maar anderen op het forum wel.

Veel plezier met de voorbereiding!
Pauline
#2 - 10-04-2010, 18:35 uur



djengo



Hoi Alex en Marleen,

Leuk dat julle naar Florida willen. Wanneer Gaan jullie/ is de planning?

Ik zou om te beginnen reisverhalen gaan lezen op internet. Er is voldoente te beleven in Florida.

Wij hebben zelf de eeste 2 -3 keer geboekt via Hotelplan. Dus ja je kunt gewoon naar D reizen of andere reisorganisatie.
Het voordeel is dat je via de anvr verzekerd bent. Als je via het reisbureau boekt zou ik boeken: 1  je vlucht (retour), een overnachting en de volledige autohuur met verzekering. bezuinig niet te veel op je auto je hebt alleen maar profijt van een grotere auto.het opnbaar vervoer is niet zo goed. Anders dan in Nederland en niet echt aan te bevelen.IK zou van motel naar motel reizen. De eerste overnachting ter plaatse boeken vonden wij( Het was inmiddels pikdonker) een beetje eng. We hebben in al de keren dat we zijn geweest nog nooit problemen gehad. Je kunt ook vragen of je de kamer eerst mag zien. Econolodge, dayss inn, Motel^6, best western
allemaal betrouwbare ketens.
Ontbijt kennen ze niet echt, en de meIk zou dus rond reizen en hier en daar twee / drie nachten blijven. de meeste motels serveren geen ontbijt. Hiervoor kun je bv naar de Denny`s. ( onze favoriet)
Als je een stevig ontbijt hebt gehad red je met meestal wel tot s`avonds. Eventueel een lekker broodje voor tussen de middag bij de Subway. Ze eten er niet echt groenten zoals hier, maar dit kun je zelf oplossen door wat fruit te halen en of en salade te bestellen.
maar vergeet vooral de lokale restaurantjes niet. Er is meer dan de Mac. Een avondje lekker uit, ga naar de melting pot, een fondue restaurant.

een credit card is echt bijna noodzakelijk. Zonder begin je nietzo veel. Voor geld pinnen gebruik je je gewone pinpas.

Een bezoek waard is zeker : Sea world, Disney, Kennedy Space center, Everglades, Miami oostkust en de manatees aan de oostkust.

Succes met uitzoeken. Ik denk dat je je wel twee weken kunt vermaken!
#3 - 10-04-2010, 21:09 uur

hdeweert

De  verveling  is voor de Amerika bezoekers een onbekend fenomeen. Dit komt doordat de vakantie goed gepland is.
Verder is er in Florida veel te zien en doen . Een bezoek aan Daytona, Miami, Key West, Cape Canaveral, The Everglades,
Tampa en ga zo maar door behoort tot de mogelijkheden.
Het aantal sterren werkt net als hier. De doorsnee Amerikaanse hotels serveren afhankelijk van de prijs een ontbijt, maar
dat stelt naar Nederlandse maatstaven niet echt veel voor. De gemiddelde hotels beschikken niet over een restaurant,
maar in de omgeving is minimaal een Mc maar ook diverse andere eetgelegenheden zeker in Orlando.
De doorsnee forumer,  regelt zijn vliegticket via het internet bv via cheaptickets en zo ook zijn auto, maar dat kun je ook
via een reisorganisatie bv exit reizen of D-reizen doen. Je zult dat zelf moetten beslissen aan de hand van b.v. de prijs.
Er is maar 1  seaworld in Orlando dus heb je maar 1 ticket nodig
http://www.seaworld.com/orlando/default.aspx
andere tickets heb je alleen nodig als je ook andere parken gaat bezoeken.
De credit card is een must. Zonder CC krijg je je auto alleen mee als je een hoge borg contant betaald.
Lees verder eens een paar reiverhalen op het internet door.
Harm
#4 - 10-04-2010, 21:24 uur

Yessica

Ten eerste vraag ik mij af wat het beste is voor mensen die niet zo veel ervaringen hebben met reizen met vliegtuig en naar verre landen:
1 of 2 weken op vakantie, wat betreft de kosten en eventuele verveling die kan optreden, gezien je toch wel 2 weken/14 dagen in een vreemd land bent?


Als je een pakketreis boekt bij een reisbureau maakt 1 of 2 weken niet zo veel uit qua kosten. Als het je lukt om je te vervelen, want daar moet je echt je best voor doen, verdien je een vermelding in het Guiness Book of Records.

Citaat
 en is het eten naar Hollandsche maatstaven of moeten we 3 weken voordat we gaan vast oefenen bij McDonalds?
 

Je hebt daar ook gewoon restaurantjes en eetcafés, net als hier. Ik heb nog nooit een Mac van binnen gezien in The States.

Citaat
Betreffende het vervoer:
Vliegen - taxi --> hotel of zelf regelen of regelt dit de reis organisatie, welke organisatie is het beste? (neem aan dat we niet bij D-reizen kunnen aankloppen?)

 In principe kun je alles zelf regelen, maar als jullie eens bij een reisbureau binnenlopen met al deze vragen kunnen zij een kant en klaar pakket voor je neerleggen. Boek het niet meteen, maar zet de indeling van de rondreis hier en wij kunnen wel adviseren waar je eventueel een nachtje kunt verlengen. Daarmee kun je terug naar het reisbureau en zij kunnen het voor je boeken. Je kunt dan kiezen voor zelf rijden of een busrondreis. Bij deze rondreizen kun je al tickets boeken voor de parken, je zou ook eens kunnen kijken op de site van www.keithprowse.com
#5 - 10-04-2010, 22:20 uur



Jez

Ik krijg een beetje het idee dat je een vakantie verwacht ala Spanje/Turkije: 2 weken in een hotelcomplex zitten en van daaruit hier een daar een excursie doen. En dat je een Europees hotel verwacht, waar je je de hele dag kunt vermaken, met de keuze tussen halfpension, volpension of all-inn. Dat werkt in Amerika iets anders.

Ben je van plan om op 1 plek te blijven of ga je rondreizen?
In welke periode wil je gaan? Bedenk dat Florida in de zomermaanden erg warm en vooral erg vochtig is.
Wat wil je, naast Sea World, nog meer zien?
#6 - 11-04-2010, 10:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Minnie

Ik zou inderdaad kiezen voor een hotel op b.v. International Drive in Orlando. Van daar uit kun je de nodige uitstapjes maken.
Je zit dan wel in de buurt van SeaWorld.
Sommige hotels hebben een Continental breakfast, dit is meestal niet meer dan een paar donuts, wat slappe koffie en waterige jus d'orange.
Kijk anders eens bij USA Fun Vacations, die hebben de hotels in Orlando gewoon online staan en je kunt er makkelijk een offerte aanvragen.
Huurauto is noodzakelijk (dus CC ook), en rijden is er erg relaxed.
#7 - 31-05-2010, 15:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15